Godlik Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 Codziennie rano po odpaleniu GTek wywala mi ostatnio check engine. Check gaśnie po rozgrzaniu silnika. Dla pewności robilem wczoraj reset ECU i dzisiaj mam błąd: 22 - Knock sensor Czy to kwestia czujnika, czy coś poważniejszego? Może się mylę, ale mam wrażenie że check potrafi zapalić się też po przejechaniu kawałka po wybojach... Po chwili gaśnie. Błąd ten sam, bo to przykład z dzisiaj, a błędy zczytywałem przed chwilą. Poza Checkiem właściwie nie ma innych objawów. Może lekko poszarpuje przy świecącym checku, ale jak zgaśnie jest OK Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichallD Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 Też tak miałem, raz się palił raz nie. Nowy czujnik to 200 pln i po sprawie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adaś Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 U mnie ostatnio wywalało 22, okazało się że kabel o czujnika się wypina. Na zimnym palił się check, na wybojach tak samo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godlik Posted September 6, 2012 Author Share Posted September 6, 2012 Gdzie szukać tego czujnika? Może faktycznie zacznę od dociśnięcia kabli/wtyczek Link to comment Share on other sites More sharing options...
adaś Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 http://www.google.pl/imgres?q=knock+sen ... 0,s:0,i:72 na bloku na górze (pod przepustnicą w stronę rozrusznika) zapewne obok wkręcałeś czujnik od temp. oleju Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godlik Posted September 6, 2012 Author Share Posted September 6, 2012 Niestety mój czujnik oleju jest w korku miski olejowej (tak już był, jak kupiłem GTka). Dzięki, poszukam Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 Wymien czujnik i wtedy zobaczysz czy dalej bedzie Cie check przesladywac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godlik Posted September 6, 2012 Author Share Posted September 6, 2012 Taki mam właśnie plan. Jutro dzwonię do swojego mechanika i zamawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomulus Posted September 7, 2012 Share Posted September 7, 2012 Na beke czujnik. Co prawda niemam gt -ka ale błąd ten sam. 22 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godlik Posted September 21, 2012 Author Share Posted September 21, 2012 Mieliście rację, to faktycznie był czujnik. Wymieniony, GTek jeździ dużo lepiej. Dostęp jest jednak nieco kiepski, trzeba zdjąć IC Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 Dostęp jest jednak nieco kiepski, trzeba zdjąć IC Nie trzeba ale to zabawa dla ginekologa :wink: Przy okazji. PW. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avic Posted September 22, 2012 Share Posted September 22, 2012 Korzystając z okazji: u mnie też wywala checka z powodu stukowca. Rozumiem, że czujnik może być uszkodzony i dawać nieprawidłowy sygnał. Tzn od czasu do czasu. Ale teraz próbowałem go odkręcić od silnika, zmasować i powiesić w powietrzu - nie działa. Co jakiś czas wywala checka. Potem próbowałem go wkręcić tam gdzie był i kasując błędy podczas jazdy kontrolka tylko mignie i świeci się dalej, tak jakby cały czas wykrywał błąd. Ktoś wie jaką oporność powinien mieć ten czujnik? Bo wygląda to albo na totalnie uwalony czujnik, albo jakąś przewę/zwarcie na przewodach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godlik Posted September 22, 2012 Author Share Posted September 22, 2012 Nie kombinuj tylko wymień na nowy i będziesz miał spokój. Fura od razu inaczej jedzie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avic Posted September 22, 2012 Share Posted September 22, 2012 Godlik, mam ciekawsze przeznaczenie dla 2stówek, szczególnie w sytuacji, że w n/a check nie powoduje żadnych zmian w pracy silnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adaś Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 Godlik, mam ciekawsze przeznaczenie dla 2stówek, szczególnie w sytuacji, że w n/a check nie powoduje żadnych zmian w pracy silnika. jak świeci błąd 22, to za 100zł przejadę 170km, jak nie świeci to 200 no i szarpie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avic Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 A jesteś mi w stanie wytłumaczyć dlaczego? Ja nie mam ani spalania większego, ani szarpania itp itp. W n/a nie daje to raczej większych objawów. Z odkręceniem nie miałem problemów (no, może poza tym, że strasznie mocno był przykręcony), ale nie cholery nie mogę wypiąć tej wtyczki, jakby ktoś klejem to złączył. A chce na spokojnie posprawdzać przejścia na kablach, bo coś mnie się wydaje, że gdzieś nie łączy, skoro nawet zmasowany i luźny w powietrzu losowo wywalał checka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
filipozz Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 Ja miałem ten sam błąd w n/a. Odkręć czujnik i wyszlifuj delikatnym papierkiem miejsca stykowe czujnika i na silniku. Powinno się go przykręcić dynamometrycznym, bo przez niedokładne, bądź zbyt mocne dociśnięcie dalej będzie wyskakiwał check engine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avic Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 Toż to ja już robł :? Kwestia jest chyba nie w styku z masą a właśnie w uwalonej kabelkologii, jak mniemam. filipozz, pamiętasz może moment z jakim się go przykręcało? Coś mi świta 35Nm. Pytanie podstawowe, może ktoś obeznany odpowie i wyjaśni wątpliwości: Czy dobrze zmasowany czujnik, dyndający sobie luźno w komorze silnika na pewno nie może dawać checka, zakładając, że jest sprawny? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mzy Posted September 25, 2012 Share Posted September 25, 2012 Coś mi świta 35Nm. Z pamięci - raczej około 25Nm z dość małą tolerancją. Polecam sprawdzenie w serwisówce dla Twojego modelu. EDIT: masz tu kawałek odnośnie Twojego silnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adaś Posted September 25, 2012 Share Posted September 25, 2012 A jesteś mi w stanie wytłumaczyć dlaczego? Ja nie mam ani spalania większego, ani szarpania itp itp. nie jestem w stanie wytłumaczyć dlaczego, ale u mnie tak się dzieje, może nie jest to szarpanie, ale czuć że jakby mu ciężej się przyśpieszało. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glivek Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Mi tez lapie blad 22 po resecie nawet, ale nie czuje roznicy w jezdzie albo juz przywyklem :> ,raz na wybojach zapalil sie na chwile check engine, pewnie terzeba poprzeczyszczac piny i powierzchnie styku czujnika z blokiem. Ale fakt dostac sie do tego w GT to nie tak latwo jak w /NA ja widze u siebie tylko kawalek bialej zlaczki ;/ nie da sie nawet wypiac bo nie ma jak zlapac. Sprobuje samo dump valve odkrecic moze sie dostane. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now