Godlik Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Codziennie rano po odpaleniu GTek wywala mi ostatnio check engine. Check gaśnie po rozgrzaniu silnika. Dla pewności robilem wczoraj reset ECU i dzisiaj mam błąd: 22 - Knock sensor Czy to kwestia czujnika, czy coś poważniejszego? Może się mylę, ale mam wrażenie że check potrafi zapalić się też po przejechaniu kawałka po wybojach... Po chwili gaśnie. Błąd ten sam, bo to przykład z dzisiaj, a błędy zczytywałem przed chwilą. Poza Checkiem właściwie nie ma innych objawów. Może lekko poszarpuje przy świecącym checku, ale jak zgaśnie jest OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichallD Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Też tak miałem, raz się palił raz nie. Nowy czujnik to 200 pln i po sprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 U mnie ostatnio wywalało 22, okazało się że kabel o czujnika się wypina. Na zimnym palił się check, na wybojach tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Godlik Opublikowano 6 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Gdzie szukać tego czujnika? Może faktycznie zacznę od dociśnięcia kabli/wtyczek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 http://www.google.pl/imgres?q=knock+sen ... 0,s:0,i:72 na bloku na górze (pod przepustnicą w stronę rozrusznika) zapewne obok wkręcałeś czujnik od temp. oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Godlik Opublikowano 6 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Niestety mój czujnik oleju jest w korku miski olejowej (tak już był, jak kupiłem GTka). Dzięki, poszukam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Wymien czujnik i wtedy zobaczysz czy dalej bedzie Cie check przesladywac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Godlik Opublikowano 6 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Taki mam właśnie plan. Jutro dzwonię do swojego mechanika i zamawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomulus Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Na beke czujnik. Co prawda niemam gt -ka ale błąd ten sam. 22 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Godlik Opublikowano 21 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Mieliście rację, to faktycznie był czujnik. Wymieniony, GTek jeździ dużo lepiej. Dostęp jest jednak nieco kiepski, trzeba zdjąć IC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Dostęp jest jednak nieco kiepski, trzeba zdjąć IC Nie trzeba ale to zabawa dla ginekologa :wink: Przy okazji. PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Korzystając z okazji: u mnie też wywala checka z powodu stukowca. Rozumiem, że czujnik może być uszkodzony i dawać nieprawidłowy sygnał. Tzn od czasu do czasu. Ale teraz próbowałem go odkręcić od silnika, zmasować i powiesić w powietrzu - nie działa. Co jakiś czas wywala checka. Potem próbowałem go wkręcić tam gdzie był i kasując błędy podczas jazdy kontrolka tylko mignie i świeci się dalej, tak jakby cały czas wykrywał błąd. Ktoś wie jaką oporność powinien mieć ten czujnik? Bo wygląda to albo na totalnie uwalony czujnik, albo jakąś przewę/zwarcie na przewodach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Godlik Opublikowano 22 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Nie kombinuj tylko wymień na nowy i będziesz miał spokój. Fura od razu inaczej jedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Godlik, mam ciekawsze przeznaczenie dla 2stówek, szczególnie w sytuacji, że w n/a check nie powoduje żadnych zmian w pracy silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Godlik, mam ciekawsze przeznaczenie dla 2stówek, szczególnie w sytuacji, że w n/a check nie powoduje żadnych zmian w pracy silnika. jak świeci błąd 22, to za 100zł przejadę 170km, jak nie świeci to 200 no i szarpie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 A jesteś mi w stanie wytłumaczyć dlaczego? Ja nie mam ani spalania większego, ani szarpania itp itp. W n/a nie daje to raczej większych objawów. Z odkręceniem nie miałem problemów (no, może poza tym, że strasznie mocno był przykręcony), ale nie cholery nie mogę wypiąć tej wtyczki, jakby ktoś klejem to złączył. A chce na spokojnie posprawdzać przejścia na kablach, bo coś mnie się wydaje, że gdzieś nie łączy, skoro nawet zmasowany i luźny w powietrzu losowo wywalał checka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipozz Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Ja miałem ten sam błąd w n/a. Odkręć czujnik i wyszlifuj delikatnym papierkiem miejsca stykowe czujnika i na silniku. Powinno się go przykręcić dynamometrycznym, bo przez niedokładne, bądź zbyt mocne dociśnięcie dalej będzie wyskakiwał check engine. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Toż to ja już robł :? Kwestia jest chyba nie w styku z masą a właśnie w uwalonej kabelkologii, jak mniemam. filipozz, pamiętasz może moment z jakim się go przykręcało? Coś mi świta 35Nm. Pytanie podstawowe, może ktoś obeznany odpowie i wyjaśni wątpliwości: Czy dobrze zmasowany czujnik, dyndający sobie luźno w komorze silnika na pewno nie może dawać checka, zakładając, że jest sprawny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Coś mi świta 35Nm. Z pamięci - raczej około 25Nm z dość małą tolerancją. Polecam sprawdzenie w serwisówce dla Twojego modelu. EDIT: masz tu kawałek odnośnie Twojego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 A jesteś mi w stanie wytłumaczyć dlaczego? Ja nie mam ani spalania większego, ani szarpania itp itp. nie jestem w stanie wytłumaczyć dlaczego, ale u mnie tak się dzieje, może nie jest to szarpanie, ale czuć że jakby mu ciężej się przyśpieszało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glivek Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 Mi tez lapie blad 22 po resecie nawet, ale nie czuje roznicy w jezdzie albo juz przywyklem :> ,raz na wybojach zapalil sie na chwile check engine, pewnie terzeba poprzeczyszczac piny i powierzchnie styku czujnika z blokiem. Ale fakt dostac sie do tego w GT to nie tak latwo jak w /NA ja widze u siebie tylko kawalek bialej zlaczki ;/ nie da sie nawet wypiac bo nie ma jak zlapac. Sprobuje samo dump valve odkrecic moze sie dostane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się