Bjern Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Witam, po powrocie z urlopu rzuciłem okiem na opony z przodu a tu niespodzianka... widok jak na zdjęciu. Poszarpane krawędzie obu opon z przodu. Tak jakby coś wydzierało fragmenty gumy. Jakieś sugestie ? Zbieżność ustawiona prawidłowo. Oryginalne sprężyny i amorki (sprawne). Może mieć na to wpływ wymiana amorków i sprężyn z tyłu ? zestaw ze sprężynami IRONMAN ? Pozdrawiam Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Tak miałem po powrocie z Chorwacji. Za dużo ostrych zakrętów na przyczepnym asfalcie i w wysokiej temperaturze. Po jakimś pół roku jazdy po naszych drogach - wyrównało się. Ale fakt - tak dramatycznie to nie miałem. Inna sprawa, że to może być też kwestia zbieżności kół. Warto to sprawdzić po wymianie sprężyn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EVAN Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Ja bym jeszcze ciśnienie w kołach sprawdził :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SZOK Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 A może to efekt prób OSowych na tłuczniu przy dojeździe do działki, dopiero teraz dostrzeżony...? A mówiłem... :shock: ten sport kosztuje... albo sprawa "ironowej geometrii"...? albo jedno i drugie... Pozdrowionka :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Ja mam podobnie uszkodzone prawe opony w CS. Tylko od zewnętrznej strony. Przypuszczam, że powodem są ostrze pokonywane lewe łuki. Ciśnienie w oponach mam w normie. Ostrzejsza jazda kosztuje - z tym się zgodzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZAJAX Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 A może to efekt prób OSowych na tłuczniu przy dojeździe do działki, dopiero teraz dostrzeżony...? też obstawiałbym taki powód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Musiałes codziennie przejezdzac przez cos ostrego skrecajac i dlatego wyrwało Ci tyle bieznika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Musiałes codziennie przejezdzac przez cos ostrego skrecajac i dlatego wyrwało Ci tyle bieznika. Dobre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Dobre Dzieki 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eex2 Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Nawet po jazdach na lotnisku w Ułężu po asfalcie jak papier ścierny nie miałem takiego czegoś (choć jednak kawałki gumy mi powyrywało). Obstawiam za małe ciśnienie w oponach i/lub zepsuty ciśnieniomierz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bjern Opublikowano 7 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Ciśnienie w oponach 2,4. Geometria git. Faktycznie dojazd do działki po szutrach (ostry tłuczeń) i czasami trochę szybciej w zakrętach ;-) Może faktycznie to jest przyczyna, dostrzeżona dopiero teraz. Pojeżdżę i zobaczę czy będzie to się nasilało. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Możesz zapodać wartości z geometrii ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goodeye Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 Ja miałem to samo. Wybrałem się samochodem do Grecji 2 lata temu. Niestety była potrzebna wymiana opon. Wrocław ma na szczęście dużą konkurencję jeśli o to chodzi więc aż tak dużo mnie to nie kosztowało. http://www.eurobon.pl/deal/415/40-z-zamiast-80-z-za-wymian-opon-wraz-z-komputerowym-wywa-aniem-ko-w-jmf-cars-oszcz-dzasz-50/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 Ciśnienie w oponach 2,4. Geometria git. Faktycznie dojazd do działki po szutrach (ostry tłuczeń) i czasami trochę szybciej w zakrętach ;-) Może faktycznie to jest przyczyna, dostrzeżona dopiero teraz. Pojeżdżę i zobaczę czy będzie to się nasilało. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za sugestie. to akurat masz ciśnienie dosyć duże, jeżeli jeździsz bez obciążenia (u mnie wg instrukcji powinno być wtedy 1,9 - 2,0) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 GREGG, racja, ale wtedy srodek opon bylby lysiejacy a nie krawedzie. krawedzie jak dla mnie, dla laika albo brak zrobionej dobrej geometrii po wymianie na irony (no nie oszukujmy sie zwykla geo zrobiona w przydroznej stacji za 80-90pln to nie to ...)wiem co mowie, bo najpierw zrobilem te tania a dopiero profesjonalna wykazala nieprawidlowosci mam IRONy. drugie co przychodzi do glowy, to przyznac racje przedmowcom, duze cisnienie ostre zakrety szutrowe (mialem doswiadczenia z takowymi na litwie). tomasz p. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bjern Opublikowano 24 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Witam ponownie, opis sytuacji ciąg dalszy... Z moim problemem udałem się do "zaprzyjaźnionego" specjalisty od zawieszenia (tylko tym się zajmuje). Od razu zauważył ustawienie kół tylnych w literkę "V". Po jego interwencji koła tylne są teraz na zero czyli "II". (rozwiercenie otworów mocujących amortyzator w kształt elipsy - utrata gwarancji na amorki - zaoszczędzone o wiele więcej na oponach). Po tym wszystkim ponownie ustawiona geometria i zmienione opony na zimowe. Jeżdżę dopiero tydzień po tych zmianach i jak na razie żadnych uszkodzeń na oponach przednich. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się