Bjern Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 Witam, po powrocie z urlopu rzuciłem okiem na opony z przodu a tu niespodzianka... widok jak na zdjęciu. Poszarpane krawędzie obu opon z przodu. Tak jakby coś wydzierało fragmenty gumy. Jakieś sugestie ? Zbieżność ustawiona prawidłowo. Oryginalne sprężyny i amorki (sprawne). Może mieć na to wpływ wymiana amorków i sprężyn z tyłu ? zestaw ze sprężynami IRONMAN ? Pozdrawiam Michał Link to comment Share on other sites More sharing options...
crem Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 Tak miałem po powrocie z Chorwacji. Za dużo ostrych zakrętów na przyczepnym asfalcie i w wysokiej temperaturze. Po jakimś pół roku jazdy po naszych drogach - wyrównało się. Ale fakt - tak dramatycznie to nie miałem. Inna sprawa, że to może być też kwestia zbieżności kół. Warto to sprawdzić po wymianie sprężyn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVAN Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 Ja bym jeszcze ciśnienie w kołach sprawdził :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
SZOK Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 A może to efekt prób OSowych na tłuczniu przy dojeździe do działki, dopiero teraz dostrzeżony...? A mówiłem... :shock: ten sport kosztuje... albo sprawa "ironowej geometrii"...? albo jedno i drugie... Pozdrowionka :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbutek Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 Ja mam podobnie uszkodzone prawe opony w CS. Tylko od zewnętrznej strony. Przypuszczam, że powodem są ostrze pokonywane lewe łuki. Ciśnienie w oponach mam w normie. Ostrzejsza jazda kosztuje - z tym się zgodzę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZAJAX Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 A może to efekt prób OSowych na tłuczniu przy dojeździe do działki, dopiero teraz dostrzeżony...? też obstawiałbym taki powód Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 Musiałes codziennie przejezdzac przez cos ostrego skrecajac i dlatego wyrwało Ci tyle bieznika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 Musiałes codziennie przejezdzac przez cos ostrego skrecajac i dlatego wyrwało Ci tyle bieznika. Dobre Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 Dobre Dzieki 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
eex2 Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 Nawet po jazdach na lotnisku w Ułężu po asfalcie jak papier ścierny nie miałem takiego czegoś (choć jednak kawałki gumy mi powyrywało). Obstawiam za małe ciśnienie w oponach i/lub zepsuty ciśnieniomierz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjern Posted September 7, 2012 Author Share Posted September 7, 2012 Ciśnienie w oponach 2,4. Geometria git. Faktycznie dojazd do działki po szutrach (ostry tłuczeń) i czasami trochę szybciej w zakrętach ;-) Może faktycznie to jest przyczyna, dostrzeżona dopiero teraz. Pojeżdżę i zobaczę czy będzie to się nasilało. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za sugestie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoadRunner Posted September 7, 2012 Share Posted September 7, 2012 Możesz zapodać wartości z geometrii ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodeye Posted October 17, 2012 Share Posted October 17, 2012 Ja miałem to samo. Wybrałem się samochodem do Grecji 2 lata temu. Niestety była potrzebna wymiana opon. Wrocław ma na szczęście dużą konkurencję jeśli o to chodzi więc aż tak dużo mnie to nie kosztowało. http://www.eurobon.pl/deal/415/40-z-zamiast-80-z-za-wymian-opon-wraz-z-komputerowym-wywa-aniem-ko-w-jmf-cars-oszcz-dzasz-50/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted October 17, 2012 Share Posted October 17, 2012 Ciśnienie w oponach 2,4. Geometria git. Faktycznie dojazd do działki po szutrach (ostry tłuczeń) i czasami trochę szybciej w zakrętach ;-) Może faktycznie to jest przyczyna, dostrzeżona dopiero teraz. Pojeżdżę i zobaczę czy będzie to się nasilało. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za sugestie. to akurat masz ciśnienie dosyć duże, jeżeli jeździsz bez obciążenia (u mnie wg instrukcji powinno być wtedy 1,9 - 2,0) Link to comment Share on other sites More sharing options...
arkitekt Posted October 17, 2012 Share Posted October 17, 2012 GREGG, racja, ale wtedy srodek opon bylby lysiejacy a nie krawedzie. krawedzie jak dla mnie, dla laika albo brak zrobionej dobrej geometrii po wymianie na irony (no nie oszukujmy sie zwykla geo zrobiona w przydroznej stacji za 80-90pln to nie to ...)wiem co mowie, bo najpierw zrobilem te tania a dopiero profesjonalna wykazala nieprawidlowosci mam IRONy. drugie co przychodzi do glowy, to przyznac racje przedmowcom, duze cisnienie ostre zakrety szutrowe (mialem doswiadczenia z takowymi na litwie). tomasz p. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjern Posted October 24, 2012 Author Share Posted October 24, 2012 Witam ponownie, opis sytuacji ciąg dalszy... Z moim problemem udałem się do "zaprzyjaźnionego" specjalisty od zawieszenia (tylko tym się zajmuje). Od razu zauważył ustawienie kół tylnych w literkę "V". Po jego interwencji koła tylne są teraz na zero czyli "II". (rozwiercenie otworów mocujących amortyzator w kształt elipsy - utrata gwarancji na amorki - zaoszczędzone o wiele więcej na oponach). Po tym wszystkim ponownie ustawiona geometria i zmienione opony na zimowe. Jeżdżę dopiero tydzień po tych zmianach i jak na razie żadnych uszkodzeń na oponach przednich. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now