Jump to content

Uszkodzenie opon


Bjern

Recommended Posts

Witam, po powrocie z urlopu rzuciłem okiem na opony z przodu a tu niespodzianka... widok jak na zdjęciu. Poszarpane krawędzie obu opon z przodu. Tak jakby coś wydzierało fragmenty gumy. Jakieś sugestie ? Zbieżność ustawiona prawidłowo. Oryginalne sprężyny i amorki (sprawne). Może mieć na to wpływ wymiana amorków i sprężyn z tyłu ? zestaw ze sprężynami IRONMAN ?

 

Pozdrawiam Michał

 

post-7550-135184476527_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tak miałem po powrocie z Chorwacji. Za dużo ostrych zakrętów na przyczepnym asfalcie i w wysokiej temperaturze. Po jakimś pół roku jazdy po naszych drogach - wyrównało się.

 

Ale fakt - tak dramatycznie to nie miałem.

 

Inna sprawa, że to może być też kwestia zbieżności kół. Warto to sprawdzić po wymianie sprężyn.

Link to comment
Share on other sites

A może to efekt prób OSowych na tłuczniu przy dojeździe do działki, dopiero teraz dostrzeżony...? A mówiłem... :shock: ten sport kosztuje...

albo sprawa "ironowej geometrii"...?

albo jedno i drugie...

Pozdrowionka

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja mam podobnie uszkodzone prawe opony w CS.

Tylko od zewnętrznej strony.

Przypuszczam, że powodem są ostrze pokonywane lewe łuki.

Ciśnienie w oponach mam w normie.

 

Ostrzejsza jazda kosztuje - z tym się zgodzę.

Link to comment
Share on other sites

Nawet po jazdach na lotnisku w Ułężu po asfalcie jak papier ścierny nie miałem takiego czegoś (choć jednak kawałki gumy mi powyrywało).

Obstawiam za małe ciśnienie w oponach i/lub zepsuty ciśnieniomierz.

Link to comment
Share on other sites

Ciśnienie w oponach 2,4. Geometria git. Faktycznie dojazd do działki po szutrach (ostry tłuczeń) i czasami trochę szybciej w zakrętach ;-) Może faktycznie to jest przyczyna, dostrzeżona dopiero teraz. Pojeżdżę i zobaczę czy będzie to się nasilało. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za sugestie.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Ciśnienie w oponach 2,4. Geometria git. Faktycznie dojazd do działki po szutrach (ostry tłuczeń) i czasami trochę szybciej w zakrętach ;-) Może faktycznie to jest przyczyna, dostrzeżona dopiero teraz. Pojeżdżę i zobaczę czy będzie to się nasilało. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za sugestie.

 

to akurat masz ciśnienie dosyć duże, jeżeli jeździsz bez obciążenia (u mnie wg instrukcji powinno być wtedy 1,9 - 2,0)

Link to comment
Share on other sites

GREGG,

 

racja, ale wtedy srodek opon bylby lysiejacy a nie krawedzie.

 

krawedzie jak dla mnie, dla laika albo brak zrobionej dobrej geometrii po wymianie na irony (no nie oszukujmy sie zwykla geo zrobiona w przydroznej stacji za 80-90pln to nie to ...)wiem co mowie, bo najpierw zrobilem te tania a dopiero profesjonalna wykazala nieprawidlowosci mam IRONy.

drugie co przychodzi do glowy, to przyznac racje przedmowcom, duze cisnienie ostre zakrety szutrowe (mialem doswiadczenia z takowymi na litwie).

 

tomasz p.

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie, opis sytuacji ciąg dalszy...

 

Z moim problemem udałem się do "zaprzyjaźnionego" specjalisty od zawieszenia (tylko tym się zajmuje). Od razu zauważył ustawienie kół tylnych w literkę "V". Po jego interwencji koła tylne są teraz na zero czyli "II". (rozwiercenie otworów mocujących amortyzator w kształt elipsy - utrata gwarancji na amorki - zaoszczędzone o wiele więcej na oponach). Po tym wszystkim ponownie ustawiona geometria i zmienione opony na zimowe. Jeżdżę dopiero tydzień po tych zmianach i jak na razie żadnych uszkodzeń na oponach przednich.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...