Skocz do zawartości

Uszkodzenie opon


Bjern

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po powrocie z urlopu rzuciłem okiem na opony z przodu a tu niespodzianka... widok jak na zdjęciu. Poszarpane krawędzie obu opon z przodu. Tak jakby coś wydzierało fragmenty gumy. Jakieś sugestie ? Zbieżność ustawiona prawidłowo. Oryginalne sprężyny i amorki (sprawne). Może mieć na to wpływ wymiana amorków i sprężyn z tyłu ? zestaw ze sprężynami IRONMAN ?

 

Pozdrawiam Michał

 

post-7550-135184476527_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak miałem po powrocie z Chorwacji. Za dużo ostrych zakrętów na przyczepnym asfalcie i w wysokiej temperaturze. Po jakimś pół roku jazdy po naszych drogach - wyrównało się.

 

Ale fakt - tak dramatycznie to nie miałem.

 

Inna sprawa, że to może być też kwestia zbieżności kół. Warto to sprawdzić po wymianie sprężyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie uszkodzone prawe opony w CS.

Tylko od zewnętrznej strony.

Przypuszczam, że powodem są ostrze pokonywane lewe łuki.

Ciśnienie w oponach mam w normie.

 

Ostrzejsza jazda kosztuje - z tym się zgodzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie w oponach 2,4. Geometria git. Faktycznie dojazd do działki po szutrach (ostry tłuczeń) i czasami trochę szybciej w zakrętach ;-) Może faktycznie to jest przyczyna, dostrzeżona dopiero teraz. Pojeżdżę i zobaczę czy będzie to się nasilało. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja miałem to samo. Wybrałem się samochodem do Grecji 2 lata temu. Niestety była potrzebna

wymiana opon. Wrocław ma na szczęście dużą konkurencję jeśli o to chodzi więc aż tak dużo mnie to nie kosztowało.

http://www.eurobon.pl/deal/415/40-z-zamiast-80-z-za-wymian-opon-wraz-z-komputerowym-wywa-aniem-ko-w-jmf-cars-oszcz-dzasz-50/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie w oponach 2,4. Geometria git. Faktycznie dojazd do działki po szutrach (ostry tłuczeń) i czasami trochę szybciej w zakrętach ;-) Może faktycznie to jest przyczyna, dostrzeżona dopiero teraz. Pojeżdżę i zobaczę czy będzie to się nasilało. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za sugestie.

 

to akurat masz ciśnienie dosyć duże, jeżeli jeździsz bez obciążenia (u mnie wg instrukcji powinno być wtedy 1,9 - 2,0)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GREGG,

 

racja, ale wtedy srodek opon bylby lysiejacy a nie krawedzie.

 

krawedzie jak dla mnie, dla laika albo brak zrobionej dobrej geometrii po wymianie na irony (no nie oszukujmy sie zwykla geo zrobiona w przydroznej stacji za 80-90pln to nie to ...)wiem co mowie, bo najpierw zrobilem te tania a dopiero profesjonalna wykazala nieprawidlowosci mam IRONy.

drugie co przychodzi do glowy, to przyznac racje przedmowcom, duze cisnienie ostre zakrety szutrowe (mialem doswiadczenia z takowymi na litwie).

 

tomasz p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, opis sytuacji ciąg dalszy...

 

Z moim problemem udałem się do "zaprzyjaźnionego" specjalisty od zawieszenia (tylko tym się zajmuje). Od razu zauważył ustawienie kół tylnych w literkę "V". Po jego interwencji koła tylne są teraz na zero czyli "II". (rozwiercenie otworów mocujących amortyzator w kształt elipsy - utrata gwarancji na amorki - zaoszczędzone o wiele więcej na oponach). Po tym wszystkim ponownie ustawiona geometria i zmienione opony na zimowe. Jeżdżę dopiero tydzień po tych zmianach i jak na razie żadnych uszkodzeń na oponach przednich.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...