Skocz do zawartości

Jaka wydajniejsza chłodnica do lanosa STI?


aki001

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie jak w temacie - po zrobieniu silnika, chłodnicy oleju, wydechu i hebluff, czas na chłodnicę wody, żeby dało się gonić w pełnym słońcu :)

 

Mishimoto 3 rdzeniowa czy jakieś bardziej markowe ustrojstwa typu Koyo ?

 

Drugie pytanie - niby obie chłodnice są OEM replacement, ale z jakiegoś powodu producenci oferują je też w zestawie z cienkimi wentylatorami. Czy potrzebuję też tych wentylatorów?

 

BTW. u mnie temperatury spadają poniżej 20 stopni tylko w zimie i to tylko w nocy... ;)

 

[edit]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sie orientuje to te cinkie wentylatory sa stosowane w przypadku gdy jest problem z miejscem - ze standardowe wentylatory sa zbyt blisko kola pasowego... sam nie przerabialem tego tematu w GR STI, ale zastanawialem sie kiedys by zastosowac w moim starym WRXie. Z tego co wyczytalem na IWSTI, to Koyo bedzie lepiej dzialac od Mishimoto, w zaleznosci od miejsca na wentylatory - te cienkie moga byc wtedy niezbedne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idę to pomierzyć cholerstwo. Też czytałem na IWSTI temat o chłodnicach, ale nie ujmując nic chłopakom, mało rzetelnych informacji tam jest... są wręcz skrajne. A jakby nie patrzeć, Mishimoto ma o wiele ciekawszą ofertę (3 rzędy, w zestawach z wentylatorami lub bez, orurowanie itd...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam u siebie takie Koyo... od momentu zamontowania nigdy nie doświadczyłem problemów z temp. "wody" (wskazówka dochodzi do poziomu optymalnego i nigdy, ale to nigdy nawet przy największej katordze nie drgnęła wyżej) - a samochód latał w warunkach torowych, nawet przy 35stopniowych temp. zewn.

Mam to zamontowane ze std. wentylatorami, w 06 się mieści, nie wydaje mi się aby w 08 miało być inaczej...

 

ogólnie polecam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Koyo Racing, sprawę weryfikowałem osobiście.

W przypadku HawkEye'a, Blob'a czy Bug'a, jeśli drastycznie nie modyfikowało się osprzętu, właściwie nie było potrzeby ruszania wentylatorów.

 

Setupy z "cienkimi" wentylatorami, powstały już kilka lat wstecz, we współpracy m.in. z firmą Spal. Taką sytuację wymusiło "upychanie" chłodnic Koyo (o większej grubości) w różnej maści wydumkach, gdzie istotnie nierzadko takie elementy jak kolektory, turbiny, etc. uniemożliwiały zastosowanie standardowych wentylatorów.

 

Choć nie mam rozeznania w STi '09 zakładam, że podobnie jak w Hawku, Blobie, itp. nie będzie wymagany "cienki" wiatrak.

 

Pozdrawiam

SpeedR

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o aplikacje dedykowane, to Koyo Racing przewiduje jeden model do STi, oczywiście w zależności od rocznika.

VH091672.gif

 

Mimo wszystko, nie podejrzewam aby dedykowany model nie spełnił Twoich oczekiwań.

W AU na tej chodnicy śmigają STi'e o mocach przekraczających 500 - 550 hp., a warto zauważyć, że i temperatury mają tam wyższe niż w PL.

Prawdę mówiąc nie pamiętam przypadku, w którym ktoś, nawet przy grubych modach narzekał na jej parametry.

 

Pozdrawiam

SpeedR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...