tamer9 Posted September 2, 2012 Share Posted September 2, 2012 Podczas Motor Show Intercars pokazał budowaną przez siebie (Fast Forward) replikę Subaru Imprezy WRC! Budują na bazie nadwozia Imprezy Type R z 98, zrobili body kit z kompozytu (zderzaki, błotniki, progi) – formy zdjęli podobno z oryginalnego WRC. Silnik na bazie Coswortha (700 Nm ze zwężką), skrzynia 6b sekwencja, zawias Ohlins… Chcą zdążyć z budową na Barbórkę i wystartować na Karowej. Rozmawiałem z osobą odpowiedzialną za ten projekt – istnieje możliwość, że gdyby byli chętni, to będą sprzedawać body kit. Jest to replika WRC, a nie 22B, jakość materiałów na bardzo wysokim poziomie. I tu mam pytanie do Was: czy ktoś byłby zainteresowany zakupem takiego body kitu i ile powinien maksymalnie kosztować? Pytam, bo sam się zastanawiam nad czymś takim, a im więcej byłoby chętnych, tym mniejsza cena jednostkowa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dehnel Posted September 2, 2012 Share Posted September 2, 2012 dobry temat, czekam na rozwój cena powyżej 11 tys. zł Link to comment Share on other sites More sharing options...
tamer9 Posted September 2, 2012 Author Share Posted September 2, 2012 dobry temat, czekam na rozwój cena powyżej 11 tys. zł Żałuję, że nie porobiłem zdjęć - sami byście zobaczyli jakość tych elementów (wyglądają jakby były wykonane z blachy). Na chwilę obecną zrobili to na własne potrzeby z materiałów i wg. technologii używanej w motorsporcie. Więc chyba normalne jest, że nie kosztuje to tyle, co jakieś ulepy z maty szklanej posmarowanej żelkotem... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKocial Posted September 2, 2012 Share Posted September 2, 2012 jakich materiałów i ci to za technologia ? silnik na bazie Coswortha? forda? jak ej25 to przy 700Nm tuleje można zbierać poza maską Link to comment Share on other sites More sharing options...
szubaru Posted September 2, 2012 Share Posted September 2, 2012 Chcą zdążyć z budową na Barbórkę i wystartować na Karowej może być ciekawie Żałuję, że nie porobiłem zdjęć może w sieci jakieś będą :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropek Posted September 2, 2012 Share Posted September 2, 2012 tamer9 napisał(a):Żałuję, że nie porobiłem zdjęć może w sieci jakieś będą Jedyne jakie się udało mi trafić to kilka pierwszych zdjęć z tego albumu (oficjalny z tej imprezy): http://www.flickr.com/photos/78165962@N ... 339553486/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mareq Posted September 3, 2012 Share Posted September 3, 2012 W Polsce masz dostępne body z 22B w którym bez większych problemów robisz większe wycięcia i masz WRC , kosztuje 4500zł , jest dostępny od ręki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
T8LEK Posted September 3, 2012 Share Posted September 3, 2012 Jedyne jakie się udało mi trafić to kilka pierwszych zdjęć z tego albumu (oficjalny z tej imprezy):http://www.flickr.com/photos/78165962@N ... 339553486/ niektore zdjecia fajne np. bardzo ciekawe autko jakim niewatpliwie jest Wiesmann: http://www.flickr.com/photos/78165962@N ... 339553486/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jachu93 Posted September 3, 2012 Share Posted September 3, 2012 T8LEK, piękne auto! To jest body! A nie siakieś tam od WRC... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIKKI Posted September 3, 2012 Share Posted September 3, 2012 Xbike zainteresował się tematem i pospieszył z 22B http://www.flickr.com/photos/78165962@N ... 339553486/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
markos007 Posted September 3, 2012 Share Posted September 3, 2012 fajny projekt się szykuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
tamer9 Posted September 3, 2012 Author Share Posted September 3, 2012 jakich materiałów i ci to za technologia ? Zrobione jest to na bazie włókna szklanego, ale wykonanego podobno wg. technologii stosowanej w lotnictwie. Po szczegóły odsyłam do Fast Forward, ja tylko chwilę rozmawiałem i nie jestem ekspertem w dziedzinie kompozytów. Mogę powiedzieć tylko, że wygląda to bardzo porządnie i profesjonalnie. -- Pn wrz 03, 2012 11:04 am -- silnik na bazie Coswortha? forda? jak ej25 to przy 700Nm tuleje można zbierać poza maską Dół silnika 2,5 Cosworth, góra Spec-C. Robią to chłopaki, którzy przygotowują rajdówki Oleksowiczowi (kilka różnych Subaru, Fiesta S2000 którą startuje w mistrzostwach świata), więc chyba wiedzą co robią -- Pn wrz 03, 2012 11:07 am -- W Polsce masz dostępne body z 22B w którym bez większych problemów robisz większe wycięcia i masz WRC , kosztuje 4500zł , jest dostępny od ręki. Podobno WRC poza większymi wycięciami w nadkolach, różni się jeszcze innymi szczegółami od 22B (np. inny zderzak). Jak z jakością polskiego body kitu 22B? Możesz podać jakiś namiar na firmę, która go robi? Czy na Forum może ktoś ma zamontowany taki kit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mareq Posted September 3, 2012 Share Posted September 3, 2012 ja się zajmuję tymi body kitami (hobbystycznie) , użytkownik kraftpol zrobił auto na bazie takiego kitu, tylny spojler mamy z WRC. Nasz kit jest robiony z plecionek/płótna podobnie jak części karbonowe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boosti Posted September 3, 2012 Share Posted September 3, 2012 Cool Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKocial Posted September 4, 2012 Share Posted September 4, 2012 Dół silnika 2,5 Cosworth, góra Spec-C. Robią to chłopaki, którzy przygotowują rajdówki Oleksowiczowi (kilka różnych Subaru, Fiesta S2000 którą startuje w mistrzostwach świata), więc chyba wiedzą co robią Fordy nic tu nie zmienią ... Jeśli to robią na 700Nm z dołem ej25 Coswortha to niezła beka , chyba że tylko na Barborkę ... w sumie oni maja wprawę w zmianie podzespołów więc nie będzie problemu:lol: zobaczę co fast forward i lotnicza technologia zaprezentuje ,ciekaw jestem jakości i spasowania Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dehnel Posted September 4, 2012 Share Posted September 4, 2012 Cool pracuj na te dwadzieściapare postów bardziej ambitnie. w sumie oni maja wprawę w zmianie podzespołów więc nie będzie problemu:lol: myslisz że przełożą silnik między odcinkami i karową? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKocial Posted September 5, 2012 Share Posted September 5, 2012 sądzę ze dadzą radę ... nie życzę im , ale łatwo przychodzi szacowanie wartości w celach marketingowych , jeśli ktoś w tym siedzi takie rzeczy nie powinny mieć miejsca. Dobry body kit w rozsądnej cenie znajdzie paru nabywców , więcej na pewno poza granicami , bo produkty zagranicznie carbon czy carbon look w 70% są kiepskiej jakości , kwestia gdzie będzie można go zobaczyć i kiedy ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mareq Posted September 5, 2012 Share Posted September 5, 2012 tu fotki krajowego zestawu , nabywcy z UK, Czech, Holandii byli mega zadowoleni. Zarówno z wersji do coupe i do sedana. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tamer9 Posted September 5, 2012 Author Share Posted September 5, 2012 zobaczę co fast forward i lotnicza technologia zaprezentuje ,ciekaw jestem jakości i spasowania Oglądałem z bliska ten body kit - jeśli chodzi o jakość wykonania i materiał, to robi wrażenie. Z racji tego, że zrobili to dla własnych potrzeb do rajdów, do spasowanie nie było chyba ich priorytetem i nie zależało im na milimetrowej precyzji. -- Śr wrz 05, 2012 7:32 pm -- Dobry body kit w rozsądnej cenie znajdzie paru nabywców , więcej na pewno poza granicami , bo produkty zagranicznie carbon czy carbon look w 70% są kiepskiej jakości , kwestia gdzie będzie można go zobaczyć i kiedy ... Robiąc to body, nie zakładali masowej produkcji - zrobili na własne potrzeby. Natomiast na moje pytanie, czy gdyby znaleźli się chętni, to czy byli by zainteresowani sprzedażą - odpowiedzieli że sprawa jest otwarta. Stąd też moja ankieta i pytanie, czy byli by chętni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Izotom Posted September 5, 2012 Share Posted September 5, 2012 Ważna jest jakość powierzchni elementów z tworzyw niemetalowych :roll: . Sam zakup gratów to pół biedy ale dopasowanie, wyprowadzenie powierzchni pod lakier może być bardzo pracochłonne - ale da się przejść, a dla mniej zdolnych i/albo zamożniejszych stanowić duży wydatek. P.S. Jednak może to być niezła rzecz dla auta budowanego od podstaw Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKocial Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 i trzeba również podkreślić, że kluczowym elementem jest dostępność , w razie wypadku , aby nie kupować 2 body kitów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Izotom Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 Tak jest Na pewno rynek na to jest ale Polska to jeszcze biedny kraj i zbyt mocno zdominowany tuzinkowością. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aras Posted September 13, 2012 Share Posted September 13, 2012 Pkocial, Izotom, O ile wiem w Poznaniu jest jeden Type R z bodykitem od Mareq - kolo z Forum, Uamzim. Fura była wypruta i robiona do poważnej zabawy przez Waab Garage (klatka, motor, itd). Była do obejrzenia z bliska na poznańskim Motor Show. Widziałem w trakcie pracy inny egzemplarz - Kraftopola we Wrocku, jeszcze przed lakierem. Coś tam było do poprawienia w spasowaniu lewego błotnika w okolicach przodu, ale to było do ogarnięcia i poza tym fachman, który przy tym robił nie zgłaszał zastrzeżeń co do kształtu i spasowania reszty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miszkolc Posted June 1, 2013 Share Posted June 1, 2013 izotom nietuzinkowy to jest twój wlot na masce.. żal... Link to comment Share on other sites More sharing options...
zubru Posted June 1, 2013 Share Posted June 1, 2013 W Polsce masz dostępne body z 22B w którym bez większych problemów robisz większe wycięcia i masz WRC , kosztuje 4500zł , jest dostępny od ręki. gdzie konkretnie tego szukac? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.