Skocz do zawartości

Zmiany w silnikach - gdzie szukać ?


RoadRunner

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jest jakaś zbiorcza lista co było modyfikowane przez producenta w danym silniku od momentu pojawienia się jego na rynku ?

 

np ej20-8 czyli ej208 w Legacy B4 Twin Turbo 280KM

Working from the crankcases out, the 'phase 2' engine sees the crank thrust bearing relocated to the rear of the shaft - this reduces transfer of natural frequencies to the transmission, resulting in improved NVH. Pistons are all-new in the B4. Despite being made from forged aluminium, the pistons are heavier (162 up from 152 grams) and incorporate solid skirts, reduced piston pin offset, a molybdenum coating, reduced top-land to cylinder clearance and flat-top combustion surfaces. Improved off-boost torque comes from a raised static compression ratio - 9.0:1 compared to the Impreza WRX's 8.0:1.

 

The two DOHC, 16-valve heads incorporate a fuel-efficient, low-emission design, with a 'tumble swirl air' motion created by a specially shaped intake port and increased valve angle and lift. The belt-driven camshafts act directly on hollow valve stems. Intake valves are hollow (reducing their mass from 51.6 to 48.4 grams) and the exhaust valves (46.7 versus 50.5 grams) are sodium-filled for more efficient heat transfer.

 

i zmiany które zaszły w EJ208 od 2001 roku:

 

Compression and timing changed in order to further reduce the effect of loss of boost during the switch over from the primary to secondary stages. The ECU also got an upgrade, it is now tunable by the manufacturer or third party tuning workshops

 

to tyle jeśli chodzi o Gacka B4 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

listy różnic nie widziałem i nie mam, ale listę specyfikacji i danych technicznych poszczególnych silników - tak

 

co konkretnie Cię interesuje?

 

Ciekawi mnie jak(czy) FHI reaguje na problemy, które się objawiają w momencie gdy silnik już jest na rynku.

- Np. podobno po 2010 wstawiano mocniejsze UPG w 2.5 turbo, ale czy to prawda to nie wiem.

- problem sprzęgieł w dieslach rozwiązano wypuszczając nowy soft kastrujący moment na 1 biegu a czy były późniejsze zmiany typu mocniejsze sprzęgło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...