RoadRunner Posted September 1, 2012 Share Posted September 1, 2012 Cześć, Czy jest jakaś zbiorcza lista co było modyfikowane przez producenta w danym silniku od momentu pojawienia się jego na rynku ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted September 1, 2012 Share Posted September 1, 2012 listy różnic nie widziałem i nie mam, ale listę specyfikacji i danych technicznych poszczególnych silników - tak co konkretnie Cię interesuje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
saszynski Posted September 1, 2012 Share Posted September 1, 2012 Czy jest jakaś zbiorcza lista co było modyfikowane przez producenta w danym silniku od momentu pojawienia się jego na rynku ? np ej20-8 czyli ej208 w Legacy B4 Twin Turbo 280KM Working from the crankcases out, the 'phase 2' engine sees the crank thrust bearing relocated to the rear of the shaft - this reduces transfer of natural frequencies to the transmission, resulting in improved NVH. Pistons are all-new in the B4. Despite being made from forged aluminium, the pistons are heavier (162 up from 152 grams) and incorporate solid skirts, reduced piston pin offset, a molybdenum coating, reduced top-land to cylinder clearance and flat-top combustion surfaces. Improved off-boost torque comes from a raised static compression ratio - 9.0:1 compared to the Impreza WRX's 8.0:1. The two DOHC, 16-valve heads incorporate a fuel-efficient, low-emission design, with a 'tumble swirl air' motion created by a specially shaped intake port and increased valve angle and lift. The belt-driven camshafts act directly on hollow valve stems. Intake valves are hollow (reducing their mass from 51.6 to 48.4 grams) and the exhaust valves (46.7 versus 50.5 grams) are sodium-filled for more efficient heat transfer. i zmiany które zaszły w EJ208 od 2001 roku: Compression and timing changed in order to further reduce the effect of loss of boost during the switch over from the primary to secondary stages. The ECU also got an upgrade, it is now tunable by the manufacturer or third party tuning workshops to tyle jeśli chodzi o Gacka B4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoadRunner Posted September 2, 2012 Author Share Posted September 2, 2012 listy różnic nie widziałem i nie mam, ale listę specyfikacji i danych technicznych poszczególnych silników - tak co konkretnie Cię interesuje? Ciekawi mnie jak(czy) FHI reaguje na problemy, które się objawiają w momencie gdy silnik już jest na rynku. - Np. podobno po 2010 wstawiano mocniejsze UPG w 2.5 turbo, ale czy to prawda to nie wiem. - problem sprzęgieł w dieslach rozwiązano wypuszczając nowy soft kastrujący moment na 1 biegu a czy były późniejsze zmiany typu mocniejsze sprzęgło ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted September 2, 2012 Share Posted September 2, 2012 problem dwumas załatwiają dobre warsztaty zmieniając koło na jednomasę, i tyle.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now