iron Posted August 31, 2012 Share Posted August 31, 2012 Witam, Taki oto dźwięk wydobywa się z pod maski tylko przy maksymalnie skręconych kołach. Pojawia się podczas postoju jak i w trakcie jazdy. Wystarczy trochę odpuścić kierownice i ustaje... Co to może być...proszę o pomoc... Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbutek Posted August 31, 2012 Share Posted August 31, 2012 Co to może być...Zarzynanie zmęczonej pompy wspomagania. Zacząłbym się rozglądać za nową, a tej nie dokręcał do końca. Przemyślałem jeszcze jedną kwestię - płynu nie ubywa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
iron Posted August 31, 2012 Author Share Posted August 31, 2012 Co to może być...Zarzynanie zmęczonej pompy wspomagania. Zacząłbym się rozglądać za nową, a tej nie dokręcał do końca. Przemyślałem jeszcze jedną kwestię - płynu nie ubywa? Sprawdziłem płyn i wychodzi, że może go być trochę mało. Jutro podjadę do warsztatu i zobaczę co powiedzą. Jaki płyn do wspomagania będzie najlepszy i czy wolno mieszać różne płyny ze sobą? Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbutek Posted August 31, 2012 Share Posted August 31, 2012 Mało płynu --> możliwość zapowietrzenia pompy --> hałas. Dolać --> dużo pokręcić --> smakować ciszy. W mitasubiszi zadziałało i obeszło się tylko inwestycją w płyn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kilerzpruszkowa Posted September 1, 2012 Share Posted September 1, 2012 Płyny teoretycznie nie powinno się mieszać, ale na dolewkę jak uzupełnisz to nic się nie stanie. Przy okazji jak będziesz w serwisie nie zerkną na maglownicę. Jej szczelność może okazać się u Ciebie kluczowym problemem Link to comment Share on other sites More sharing options...
iron Posted September 1, 2012 Author Share Posted September 1, 2012 Dzisiaj jak pojechałem na wymianę płynu i przekręciłem koła na max aby pokazać o co mi chodzi, to wszystko było dobrze. Mimo to płyn został wymieniony. Mam nadzieję, że to pomoże...ale pożyjemy zobaczymy :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujak27 Posted September 1, 2012 Share Posted September 1, 2012 U mnie jest ten sam dzwięk.W poprzednich dwóch subarakach też był. Także ja bym się nie przyjmował :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
zento Posted September 1, 2012 Share Posted September 1, 2012 U mnie jest ten sam dzwięk.W poprzednich dwóch subarakach też był. Także ja bym się nie przyjmował :wink: ... do czasu aż naprawa zrobi się droższa. Wcześniej zdiagnozujesz - taniej naprawisz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujak27 Posted September 1, 2012 Share Posted September 1, 2012 Tutaj nie ma co diagnozować .Ten dzwięk to norma w subaru przy maksymalnie skręconych kołach Link to comment Share on other sites More sharing options...
zento Posted September 1, 2012 Share Posted September 1, 2012 Tutaj nie ma co diagnozować .Ten dzwięk to norma w subaru przy maksymalnie skręconych kołach Chyba w Twoim bo jakoś w moim forku nic nie słychać choćbym wieszał się na kierownicy w max skręcie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbutek Posted September 1, 2012 Share Posted September 1, 2012 Bez przegięcia. Owszem słychać, że pompa działa na maksymalnej wydajności i nie ma siły przepchnąć magla poza ogranicznik, ale nie aż tak głośno. Tutaj wyraźnie słychać, że coś było nie tak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
iron Posted September 1, 2012 Author Share Posted September 1, 2012 Moim zdaniem coś jest albo było nie tak. Hałas pojawiał się co jakiś czas raz z prawej a raz z lewej strony ale nie zawsze. Jeżeli pojawił się z lewej to z prawej był spokój i na odwrót. Płyn został wymieniony więc będę nasłuchiwał... :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted September 1, 2012 Share Posted September 1, 2012 iron, nie chcę siać paniki, ale takie objawy mogą występować przy "kończącej" się maglownicy. Sprawdź w wolnej chwili czy Twój magiel nie jest mokry, ale to ekstremalna diagnoza W naszym firmowym Citroenie przyczyną były górne zacierające się mocowania amortyzatorów i po prostu ciężko chodziło przy skręcie, aż pompa z bólem się odzywała. Po wymianie mocowań amorów dźwięczenie pompy ustało i nigdy nie wróciło 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
iron Posted September 1, 2012 Author Share Posted September 1, 2012 Taki płyn do wspomagania mi wlali: Mobil ATF220. Nadaje się? Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted September 1, 2012 Share Posted September 1, 2012 iron, spokojnie się nada 8) O dziwo ma wiele zastosowań :shock: Mobil ATF to wysokiej jakości płyn przeznaczony do stosowania w automatycznych skrzyniach biegów pojazdów osobowych i ciężarowych. Może być z powodzeniem wykorzystywany w niektórych ręcznych samochodowych skrzyniach biegów, układach wspomagania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
iron Posted November 19, 2012 Author Share Posted November 19, 2012 Po przerwie temat wraca, okazało się, że wymiana płynu nic nie dała. Byłem w ASO i przyczyna to zawór upustowy w pompie wspomagania, więc czeka mnie kiedyś wymiana całej pompy (koszt około 3000zł). Wiecie czy można zregenerować starą pompę i ile to kosztuje? Chyba, że ktoś ma do sprzedania pompę wspomagania do Forestera 2.0 MY06? W ASO powiedzieli mi, że jeśli dźwięk nie przeszkadza to samochodem normalnie można jeździć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.