Jump to content

Forester MY06 2.0 NA - hałas przy max skręcie na postoju.


iron

Recommended Posts

Witam,

 

Taki oto dźwięk wydobywa się z pod maski tylko przy maksymalnie skręconych kołach. Pojawia się podczas postoju jak i w trakcie jazdy. Wystarczy trochę odpuścić kierownice i ustaje...

 

 

Co to może być...proszę o pomoc...

Link to comment
Share on other sites

Co to może być...
Zarzynanie zmęczonej pompy wspomagania.

 

Zacząłbym się rozglądać za nową, a tej nie dokręcał do końca.

 

Przemyślałem jeszcze jedną kwestię - płynu nie ubywa?

Link to comment
Share on other sites

Co to może być...
Zarzynanie zmęczonej pompy wspomagania.

 

Zacząłbym się rozglądać za nową, a tej nie dokręcał do końca.

 

Przemyślałem jeszcze jedną kwestię - płynu nie ubywa?

 

Sprawdziłem płyn i wychodzi, że może go być trochę mało. Jutro podjadę do warsztatu i zobaczę co powiedzą.

 

Jaki płyn do wspomagania będzie najlepszy i czy wolno mieszać różne płyny ze sobą?

Link to comment
Share on other sites

Mało płynu --> możliwość zapowietrzenia pompy --> hałas.

 

Dolać --> dużo pokręcić --> smakować ciszy.

 

W mitasubiszi zadziałało i obeszło się tylko inwestycją w płyn.

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj jak pojechałem na wymianę płynu i przekręciłem koła na max aby pokazać o co mi chodzi, to wszystko było dobrze. Mimo to płyn został wymieniony. Mam nadzieję, że to pomoże...ale pożyjemy zobaczymy :wink:

Link to comment
Share on other sites

U mnie jest ten sam dzwięk.W poprzednich dwóch subarakach też był. Także ja bym się nie przyjmował :wink:

 

... do czasu aż naprawa zrobi się droższa.

Wcześniej zdiagnozujesz - taniej naprawisz.

Link to comment
Share on other sites

Tutaj nie ma co diagnozować .Ten dzwięk to norma w subaru przy maksymalnie skręconych kołach

 

Chyba w Twoim bo jakoś w moim forku nic nie słychać choćbym wieszał się na kierownicy w max skręcie.

Link to comment
Share on other sites

Bez przegięcia.

Owszem słychać, że pompa działa na maksymalnej wydajności i nie ma siły przepchnąć magla poza ogranicznik, ale nie aż tak głośno. Tutaj wyraźnie słychać, że coś było nie tak.

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem coś jest albo było nie tak. Hałas pojawiał się co jakiś czas raz z prawej a raz z lewej strony ale nie zawsze. Jeżeli pojawił się z lewej to z prawej był spokój i na odwrót.

 

Płyn został wymieniony więc będę nasłuchiwał... :wink: :)

Link to comment
Share on other sites

iron, nie chcę siać paniki, ale takie objawy mogą występować przy "kończącej" się maglownicy. Sprawdź w wolnej chwili czy Twój magiel nie jest mokry, ale to ekstremalna diagnoza :evil:

W naszym firmowym Citroenie przyczyną były górne zacierające się mocowania amortyzatorów i po prostu ciężko chodziło przy skręcie, aż pompa z bólem się odzywała.

Po wymianie mocowań amorów dźwięczenie pompy ustało i nigdy nie wróciło 8)

Link to comment
Share on other sites

iron, spokojnie się nada 8) O dziwo ma wiele zastosowań :shock:

 

Mobil ATF to wysokiej jakości płyn przeznaczony do stosowania w automatycznych skrzyniach biegów pojazdów osobowych i ciężarowych. Może być z powodzeniem wykorzystywany w niektórych ręcznych samochodowych skrzyniach biegów, układach wspomagania.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Po przerwie temat wraca, okazało się, że wymiana płynu nic nie dała. Byłem w ASO i przyczyna to zawór upustowy w pompie wspomagania, więc czeka mnie kiedyś wymiana całej pompy (koszt około 3000zł). Wiecie czy można zregenerować starą pompę i ile to kosztuje? Chyba, że ktoś ma do sprzedania pompę wspomagania do Forestera 2.0 MY06?

 

 

W ASO powiedzieli mi, że jeśli dźwięk nie przeszkadza to samochodem normalnie można jeździć.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...