Jump to content

Błędy numer 12,22,32


sirdel

Recommended Posts

Witam wszystkich

Wiem że temat jest już nudny na tym forum ale siedzę już 5 godzinę i czytam a przypadków tyle ile ludzi na forum!!

A wiedz Kupiłem wczoraj Forestera 2.0 s turbo 1999r jak go kupowałem nic się nie świeciło i wszystko było ok ale jak już dokonaliśmy transakcja i pojechałem w swoją stronę zaświeciła się sławna lampka ,,check engine'' Dodam tylko że mieszkam w Norwegii!!

 

Po przeczytaniu dwóch tomów akt sczytałem błędy przez połączenie kostek i je skasowałem ale po chwili nadal się paliło ,,check engine''.

Samochód nie przerywa nie gaśnie ani nic podejrzanego się nie dzieje

Kody błędów to błąd 12, błąd 22 i błąd 32

Prosił bym o prostą podpowiedz jak można zaradzić tym błędom czy raczej będe musiał jechać do salonu a w Norwegi wizyta w salonie wiąże sie z kosztami rzędu 5.000 pln i to za samą robociznę jeśli usterka jest mała !!!!!

 

Dziękuje z wszystkie podpowiedzi z góry !!!!!

Link to comment
Share on other sites

No tak ale to mi nie pomogło, o ile błąd 22 polega prawdopodobnie na wymianie czujnika jak i śruby mocującej, to na temat błędu 12 nie jest za dużo powiedziane myślę że ma to coś wspólnego z dość długim odpalaniem samochodu bo kiedy odpalam trwa to tak mniej więcej 2-3 sek trytytytytytyty wrzymmmmm!! :lol: Tak mniej więcej długo.

No a 32 to lambda i teraz pytanie czy mogę ją wyjąć i przeczyścić w jakiś sposób czy trzeba wymienić ???

 

Panowie dajcie znak że tam jesteście i pomóżcie trochę użyjcie klawiatury bo podsyłanie linków mało daje bo jaj uż cały internet widziałem i nawet gadałem z Dyrektorem internetu

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Proszę o pomoc DZIĘKI BARDZO

Link to comment
Share on other sites

No a 32 to lambda i teraz pytanie czy mogę ją wyjąć i przeczyścić w jakiś sposób czy trzeba wymienić ???

 

Forek MY99 więc ma sondę na 3 przewody a mase bierze z wydechu, warto sprawdzić czy nie ma korozji i czy jest przejście do masy, potem sprawdź czy sonda pracuje w zakresie od 01 do 1V. Jeśli stoi w miejscu i napięcie się nie zmienia, jest do wymiany. (auto rozgrzane)

Sondy raczej nie czyścimy.

Link to comment
Share on other sites

A wiedz wyciągnąłem tą sondę nie było tak łatwo nie z powodu zapieczenia samej sondy ale osłona turbiny, 8 śrub mocujących osłonę ! z tego 3 ukręciłem

eec837db4da9f.jpg.html

Trzeba kliknąć na napis obrazek żeby wyświetliło zdjęcie nie wiem jak to się dodaje normalnie zdjęcia sorry

Wyczyściłem szczotką gwint do białego po czym posmarowałem gwint pastą miedzianą i zainstalowałem z powrotem

f003c6a2225f4.jpg.html>DSC00804.JPG

Nie kumam za bardzo o co chodzi z tym pomiarem

potem sprawdź czy sonda pracuje w zakresie od 01 do 1V

ale sprawdziłem omomierzem i jest przejście na kablach

 

 

A co do błędu num 12 Rozrusznik bądź jego jego obwód może ktoś coś wie???

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...