Skocz do zawartości

SWAP przekładka silnika Forester 2.0 122 KM na 125 KM


tomgaw

Rekomendowane odpowiedzi

Odśnieżam temat bo mam nastepujace teoretyczne jak narazie pytanie:

 

Jak to jest jakby ktoś chciał zrobić swapa z 2.0 ssaka na 2.5 ssaka?

Chodzi mi konkretnie o reduktor. Bo czytając forum tego wątku nie zauważyłem.

 

(wiem, że można z Australi sprowadzić ale tam jak patrzyłem dośc drogie są auta + jeszcze transport i przekładka strony wiec raczej nie opłaca sie. )

 

Rozumiem, że z większymi kłopotami lub mniejszymi silnik przełożyć można ale czy reduktor będzie nadal działał? I jeśli tak to będzie zwiększał moment biorąc pod uwagę parametry nowego silnika?

To jest dostosuje się, czy też będzie działał inaczej/ nie będzie działał?

Dla mnie idealny forek byłby własnie 2.5 N/A z reduktorem :wub:

Pytam z ciekawości bo kasy i tak nie mam na takie zabawy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

A jakby wyglądała sprawa gdybym chciał przełożyć diesla 2.0 na benzynę 2.0 albo 2.5? Czy muszę szukać całego dawcy forestera, czy może być też legacy (mowa o skrzyni z reduktorem silniku, bo komp to wiadoma rzecz)? Czy pasuje np cały komplet z 2003 rocznika do 2008(legacy, forester i/ii)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tu różne SWAPy przemyśliwamy to mi kiedyś taki chytry plan przyszedł do głowy. B)

Lubię budę Forka I, lubię LPG ale nie lubię regulować zaworów co 40tys więc jak by tak wsadzić na miejsce mojego ej201122km słynny ej20F 158km, wziązką i czym trzeba.

Ciekaw jestem czy mocowania, skrzynia i cała reszta by przypasowała. :huh:

Edytowane przez JedrulaL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakby wyglądała sprawa gdybym chciał przełożyć diesla 2.0 na benzynę 2.0 albo 2.5? Czy muszę szukać całego dawcy forestera, czy może być też legacy (mowa o skrzyni z reduktorem silniku, bo komp to wiadoma rzecz)? Czy pasuje np cały komplet z 2003 rocznika do 2008(legacy, forester i/ii)?

Wg mnie najlepiej całe auto forester. Do tego pamietaj ze diesel i benzyniak prawdopodobnie maja inne przelozenia tylnego dyfra.

 

Poza tym jesli tak sie bawic, to najlepiej wkladac 2.5 turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A jakby wyglądała sprawa gdybym chciał przełożyć diesla 2.0 na benzynę 2.0 albo 2.5? Czy muszę szukać całego dawcy forestera, czy może być też legacy (mowa o skrzyni z reduktorem silniku, bo komp to wiadoma rzecz)? Czy pasuje np cały komplet z 2003 rocznika do 2008(legacy, forester i/ii)?

Wg mnie najlepiej całe auto forester. Do tego pamietaj ze diesel i benzyniak prawdopodobnie maja inne przelozenia tylnego dyfra.

 

Poza tym jesli tak sie bawic, to najlepiej wkladac 2.5 turbo.

 

To zależy od cent dawcy, ale mnie też by zbawił 2.0, tym bardziej, że autostradą może 3,5-5tys km rocznie robię, sumarycznie nigdy powyżej 15tys rocznie nie zrobiłem. Pod pojęciem inny tylny dyfer, rozumiem inne przełożenie (większe, bo diesel kręci sie do 3600obr, zaś benzyna 2.0 do 6000, a 2.5t do 5200)?

Czy skrzynia na 100% nie pasuje? Czy mogę np zgrać silnik i skrzynie benzynowe z dyfrem od diesla? Wiem, że najlepiej byłoby forestera całego kupić jako dawcę, tylko pytanie, czy od takiego np z roku 2003 pasuje wszystko (mogą być przeróbki) do 2008? Czy legacy ma inną skrzynię, dyfer w tej samej wersji silnikowej w tych samych latach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych australisjkich Forkach 2.5 z reduktorem to przelożenie reduktora było takie jak w nas w outbacku z reduktorem, a te były również i u nas z silnikiem 2,5 n/a - w tym kierunku bym patrzył. Konieczne jest dopasowanie przełożenia tylnego dyfra ze skrzynią biegów. W Forkach SG to jest albo 4,111 albo 4,444, nie mam pojęcia jak jest w outbacku. Prawdopodobnie jakbyś całość brał (silnik/skrzynia/dyfer) z Outbacka, to musiałbyć do tego dopasować wał (pewnie skrócić ten z outbacka). Do tego jeszcze dochodzą półosie, możliwe że zwrotnice.... no trochę zabawy jest. 

Ja robiłem swapa ze skrzyni automatyczej w Forku SG 2.5 n/a na manual, jako dawcę miałem 2,5 XT. Musiałem zrobić tylko przekładkę zawartości bagażnika i schowka. Efektem ubocznym było jeszcze posiadanie turbo....  a tak na poważnie - badałem temat długo. W moim przypadku taniej, szybciej i pewniej było kupić drugie auto w wymarzonym setupie i sprzedać poprzednie niż dłubać z takim swapem. Ale jeśli ktoś ma czas, warunki, smykałkę i trochę zbędnej gotówki to na pewno efekt będzie ciekawy, tym bardziej że forek z 2.5 z reduktorem to by szedł jak burza :)

Edytowane przez marhof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...