Jump to content

który silnik wybrać


satori

Recommended Posts

Witam Was serdecznie, stoję przed kupnem Legacy albo Forka, w zależności od kasy i okazji, pytanie moje brzmi następująco...jakie są znaczące różnice w eksploatacji między silnikiem 2 a 2,5 litrowym? (który bardziej Pr0) Ojciec jeździ Forkiem, wspominał mi kiedyś że najlepsze boxery to te 2,5 litrowe ale zważywszy na moje środki kasowe :P więcej ofert sprzedaży jest z 2 litrowym silnikiem :>

Co mi się jeszcze zrodziło to to, na jakie modele zwracać uwagę aby były w miarę bezproblemowe, wiem , że niektóre wersję mają tylne amortyzatory mocno kosztowne, nie znam dokładnej nazwy (laik ze mnie :])

Za ewentualnie zdublowany wątek przepraszam mocno, to był przed ostatni raz :)

Pozdrawiam serdecznie i z góry dzięx za info Maniacy

Link to comment
Share on other sites

...jakie są znaczące różnice w eksploatacji między silnikiem 2 a 2,5 litrowym? (który bardziej Pr0)

2.5 SOHC - najlepszy wybór w NA, kompromis między jazdą a spalaniem

2.0 DOHC może jechać taka samo ale z większym wirem w baku, w porównaniu do 2.5 SOHC mniej lubi LPG

2.0 SOHC - najmniej kucy, najtańsza eksploatacja, LPG - ok ale jeździ najsłabiej z tej trójki NA

Link to comment
Share on other sites

2.5 SOHC - najlepszy wybór w NA, kompromis między jazdą a spalaniem

2.0 DOHC może jechać taka samo ale z większym wirem w baku, w porównaniu do 2.5 SOHC mniej lubi LPG

2.0 SOHC - najmniej kucy, najtańsza eksploatacja, LPG - ok ale jeździ najsłabiej z tej trójki NA

czyli każdy 2,5 litrowy silnik to SOHC ? ja wychodzę z podobnego założenia jak kolega w innym poście, wolę posiadać ciut więcej mocy pod prawą stopą szczególnie podczas wyprzedzania, dlatego wolę 2,5 l.

Link to comment
Share on other sites

Witam Was serdecznie, stoję przed kupnem Legacy albo Forka, w zależności od kasy i okazji, pytanie moje brzmi następująco...jakie są znaczące różnice w eksploatacji między silnikiem 2 a 2,5 litrowym? (który bardziej Pr0) Ojciec jeździ Forkiem, wspominał mi kiedyś że najlepsze boxery to te 2,5 litrowe ale zważywszy na moje środki kasowe :P więcej ofert sprzedaży jest z 2 litrowym silnikiem :>

Co mi się jeszcze zrodziło to to, na jakie modele zwracać uwagę aby były w miarę bezproblemowe, wiem , że niektóre wersję mają tylne amortyzatory mocno kosztowne, nie znam dokładnej nazwy (laik ze mnie :])

Za ewentualnie zdublowany wątek przepraszam mocno, to był przed ostatni raz :)

Pozdrawiam serdecznie i z góry dzięx za info Maniacy

 

Tak jak kolega wyzej napisal, jak uzbierasz i znajdziesz zadbanego to zdecydowanie 2.5, pala nie wiele wiecej niz 2.0, sa latwo gazowalne, a kuni maja wiecej :mrgreen: .

 

Odnosnie amorkow, to Obk maja drogie, poniewaz maja samopoziomowanie (uwazam za bardzo przydatna rzecz), pocieszajace jest to, ze sa baaardzo trwale (wytrzymuja bezproblemowo zazwyczaj powyzej 200kkm) i wlacznie ze sprezynami nie siada tak zaiwezenie jak w Legacy (bez nivo). Mozna je regenerowac, znacznie nizszym kosztem

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...