Skocz do zawartości

który silnik wybrać


satori

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was serdecznie, stoję przed kupnem Legacy albo Forka, w zależności od kasy i okazji, pytanie moje brzmi następująco...jakie są znaczące różnice w eksploatacji między silnikiem 2 a 2,5 litrowym? (który bardziej Pr0) Ojciec jeździ Forkiem, wspominał mi kiedyś że najlepsze boxery to te 2,5 litrowe ale zważywszy na moje środki kasowe :P więcej ofert sprzedaży jest z 2 litrowym silnikiem :>

Co mi się jeszcze zrodziło to to, na jakie modele zwracać uwagę aby były w miarę bezproblemowe, wiem , że niektóre wersję mają tylne amortyzatory mocno kosztowne, nie znam dokładnej nazwy (laik ze mnie :])

Za ewentualnie zdublowany wątek przepraszam mocno, to był przed ostatni raz :)

Pozdrawiam serdecznie i z góry dzięx za info Maniacy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...jakie są znaczące różnice w eksploatacji między silnikiem 2 a 2,5 litrowym? (który bardziej Pr0)

2.5 SOHC - najlepszy wybór w NA, kompromis między jazdą a spalaniem

2.0 DOHC może jechać taka samo ale z większym wirem w baku, w porównaniu do 2.5 SOHC mniej lubi LPG

2.0 SOHC - najmniej kucy, najtańsza eksploatacja, LPG - ok ale jeździ najsłabiej z tej trójki NA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.5 SOHC - najlepszy wybór w NA, kompromis między jazdą a spalaniem

2.0 DOHC może jechać taka samo ale z większym wirem w baku, w porównaniu do 2.5 SOHC mniej lubi LPG

2.0 SOHC - najmniej kucy, najtańsza eksploatacja, LPG - ok ale jeździ najsłabiej z tej trójki NA

czyli każdy 2,5 litrowy silnik to SOHC ? ja wychodzę z podobnego założenia jak kolega w innym poście, wolę posiadać ciut więcej mocy pod prawą stopą szczególnie podczas wyprzedzania, dlatego wolę 2,5 l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was serdecznie, stoję przed kupnem Legacy albo Forka, w zależności od kasy i okazji, pytanie moje brzmi następująco...jakie są znaczące różnice w eksploatacji między silnikiem 2 a 2,5 litrowym? (który bardziej Pr0) Ojciec jeździ Forkiem, wspominał mi kiedyś że najlepsze boxery to te 2,5 litrowe ale zważywszy na moje środki kasowe :P więcej ofert sprzedaży jest z 2 litrowym silnikiem :>

Co mi się jeszcze zrodziło to to, na jakie modele zwracać uwagę aby były w miarę bezproblemowe, wiem , że niektóre wersję mają tylne amortyzatory mocno kosztowne, nie znam dokładnej nazwy (laik ze mnie :])

Za ewentualnie zdublowany wątek przepraszam mocno, to był przed ostatni raz :)

Pozdrawiam serdecznie i z góry dzięx za info Maniacy

 

Tak jak kolega wyzej napisal, jak uzbierasz i znajdziesz zadbanego to zdecydowanie 2.5, pala nie wiele wiecej niz 2.0, sa latwo gazowalne, a kuni maja wiecej :mrgreen: .

 

Odnosnie amorkow, to Obk maja drogie, poniewaz maja samopoziomowanie (uwazam za bardzo przydatna rzecz), pocieszajace jest to, ze sa baaardzo trwale (wytrzymuja bezproblemowo zazwyczaj powyzej 200kkm) i wlacznie ze sprezynami nie siada tak zaiwezenie jak w Legacy (bez nivo). Mozna je regenerowac, znacznie nizszym kosztem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...