MichaPL Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Witam wszystkich serdecznie, Może ktoś z kolegów lub koleżanek miał coś podobnego w Legacy. Zdarza się to dość często lecz nie zawsze. Podczas hamowania na nierównej drodze (dziury, garby itp) włącza się ABS. Czy może mieć to coś wspólnego z uszkodzonymi jarzmami (wybite trzpienie)? Zdaję sobie sprawe że podczas mocnego hamowania na nierównościach ABS to normalne zachowanie ale ja tu mówię o spokojnym hamowaniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbutek Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Który model? Jak się mają amortyzatory? Czy może mieć to coś wspólnego z uszkodzonymi jarzmami (wybite trzpienie)? Opisz o co chodził dokładniej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrowa Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Dość częsty objaw podobno przy np. zużytych amortyzatorach, może to jest źródło problemu? (ogólnie w każdym aucie może to być powodem włączania się ABS'u w takich syt.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafcio78 Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 mrowa, dokładnie tak jak napisałeś. Przy zużytych amortyzatorach koła na nierównościach tracą często kontakt z nawierzchnią i abs głupieje :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichaPL Posted August 29, 2012 Author Share Posted August 29, 2012 Auto rocznik 2005 Wagon 2.0 Amory to na 99% NIE bo były wymieniane 2 miesiace temu a objaw ten występował już zanim wymieniłem amory. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzikus7 Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 A nie ma błędu związanego z czujnikami prędkości kół na kompie może tu jest problem. Przy nierównościach coś się zwiera i ABS głupieje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbutek Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 To sprawdził bym dwie rzeczy: - czy nie są jakoś mega zasyfione zębatki ABSu lub czujniki, ew. czujniki są np. niedokręcone. Może przy hamowaniu nie łapie jakieś przerwy między kolejnymi zębami i dlatego załącza ABS - czy hamulce działają płynnie. Sprawdzić, po wyjęciu tarcz, czy na wszystkich prowadnicach płynnie wszystko chodzi i czy sam tłoczek nie stoi. Ale to mniej prawdopodobne wg mnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichaPL Posted August 29, 2012 Author Share Posted August 29, 2012 OK w wolnej chwili zwale koło rozbiore zacisk i zobacze czy wszystko jest dokręcone ewentualnie poczyszcze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.