KkAaZz Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Witam wszystkich serdecznie! MIesiąc temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Legacy 2.0, 165koni, z roku 2006. PIękny samochód, super właściwości jezdne. Poprzedni wąłściciel powiedział mi, że w tym modelu padały koła zamachowe dwumasowe, ale wszyscy wymieniali to na gwarancji. On nie zdążył bo mój egzemplarz ma 50tyś przebiegu. Stąd za 15-20 tyś będę do tej operacji przymuszony. Zacząłem szukać tego ustrojstwa i nigdzie poza ASO nie mają. A tam, z kompletnym sprzęgłem - mówią o 5tyś. Czy ktoś wie gdzie można to koło i sprzęgło kupić za mniejsze pieniadze? A może ktoś zna numery tych części wtedy będę mógł sobie to z USA sprowadzić? Z góry dzięki z apomoc i szerokości KkAaZz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 wymień na zestaw ze zwykłym kołem zamachowym i świety spokój , wymieniasz koło zamachowe, śrubki koła, docisk, sprzegło , łożysko , spęzynki do łapy i gotowe . Taniej i lepiej , jak pamietam koszt czesci oryginalnych części coś ok 3000 zł z kawałkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mus Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Niektórzy przejeżdzają po sto kilkadziesiat kilometrów , ja mam sto parę i nie wymieniałem , jak zacznie Ci cwierkać to zacznij szukać. Po co sie matrwić na zapas? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 A sa jakies przeslanki zeby sie juz teraz martwic (cwierkanie spod maski, szarpanie przy ruszaniu)? Piszesz, ze auto ma tylko 50tys km, to dosc wczesnie na wymiane sprzegla i dwumasy (zalezy oczywiscie kto i jak prowadzil auto). Ja u siebie wymienialem przy 130tys (kanarki pod maska zadomowily sie juz na dobre), a zmuszony bylem przez zuzyte lozysko oporowe (najtanszy element zestawu). A ze do tej roboty skrzynia biegow musi "zejsc" tak czy siak, wiec zdecydowalem sie zrobic wszystko od razu. Carfit radzi dobrze - nie ma sensu zmieniac dwumasy na dwumase, Subaru oferuje kompletny zestaw do konwersji w dosc przyzwoitej cenie i problem dwumasy rozwiazuje sie na zawsze. Jesli sie nie myle to sama tarcza sprzegla i docisk pochodza od imprezy wrx 2007 i spokojnie daja rade w slabszym Legacy. Jesli jestes zainteresowany - wszystko opisane jest tu:http://www.www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=23&t=143315&start=0. Ale dopuki nic nie wskazuje na koniecznosc wymiany - nie przejmuj sie. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KkAaZz Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 no dzięki, dzięki. Co do pytania co się dzieje, to poza piszczeniem podczas ruszania i na wstecznym (spod maski) nic się nie dzieje. No i poprzedni właściciel poinformował mnie, że w serwisie, gdzie robił wsjo ze swoim Subaru, powiedzieli, za około 15-20tyś trza będzie robić. A czy można gdzieś znaleźć numery części, abym mógł sprawdzić ich ceny w USA? Bo jak rozumiem, zamiana dwumasy na jedno odbywa się w serwisie subaru, a tego chciałbym uniknąć. Pozdrawiam KkAaZz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Jeszcze raz zapraszam do lektury:http://www.www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=23&t=143315&start=0 - sa zdjecia i numery czesci. Latwiej juz chyba byc nie moze. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 A czy można gdzieś znaleźć numery części, abym mógł sprawdzić ich ceny w USA? w USA nie było tej wersji silnikowej, więc nie wiem czy tak łatwo kupisz tam części do wersji EU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KkAaZz Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 no tak, ale może mają, albo mogą sprowadzić. A jeśli nie to gdzie to kupować? Bo dwumasy poza serwisem w poilsce nikt nie ma. Żadna hurtownia, sklep, nikt. k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 no tak, ale może mają, albo mogą sprowadzić. A jeśli nie to gdzie to kupować? Bo dwumasy poza serwisem w poilsce nikt nie ma. Żadna hurtownia, sklep, nikt.k KkAaZz, korzystasz z dobrodziejstwa forumowego SIP, więc tylko w SIP.... 8) , jako że jesteś "świeżynką" to regulamin powinieneś jeszcze pamiętać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 A czy nie będzie pasował zestaw jednomasowego koła od 2.5 do 2.0 DOHC bo też w najbliższym czasie czeka mnie wymiana bo piszczy ćwierka już cały czas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daddykubs Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Jesli ktos chce gotowy zestaw do konwersji to na amerykanskim ebayu od Gripforce, ale przesylka podwoi kwote do zaplaty. Ja swoja zrobilem sam na kole zamachowym z rozbitej Imprezy i nowym sprzegle od starszego Legacy. Takze mam zestaw Exedy Organic + kolo Exedy+ lozysko Blueprint Wyszlo ok 300 GBP. Tu instrukcja z angielskiego forum jakby co http://www.uklegacy.com/forums/index.ph ... pic=123414 Warto wspomniec: jesli chcemy ciac koszty to czytac, pytac i dzwonic, bo sprzegiel i kol zamachowych bylo w Subaru od groma i nie wszystkie do siebie pasuja. -- Śr sie 29, 2012 2:53 pm -- A czy nie będzie pasował zestaw jednomasowego koła od 2.5 do 2.0 DOHC bo też w najbliższym czasie czeka mnie wymiana bo piszczy ćwierka już cały czas Bedzie pasowal. Kolo N/A plaskie od 2.0 /2.2/ 2.5 10kg albo stary typ 7,5kg Sprzeglo z 2.5 typu "push" 225mm Lozysko Srubki krotkie do kola bo stare sa dlugie i na imbus. Gotowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 (edytowane) Odkopię trochę temat ponieważ koło dwumasowe coraz głośniej domaga się wymiany i zaczynają się delikatne poszarpywania po dłuższej jeździe w korku. Chciałem się jeszcze upewnić czy na 100% ten zestaw będzie pasował do mojego 2.0 DOHC: Ten zestaw zamontował u siebie kolega z forum do 2.5 i pasował: http://www.ebay.co.u...e=STRK:MEWAX:IT Teraz ten sprzedawca nie ma całego zestawu exedy ale ma coś takiego: http://www.ebay.co.u...5d3d77c261#shId 1) Teraz najważniejsze pytanie czy ten który jest obecnie dostępny lub ten który być cały exedy (napiszę do sprzedawcy może jeszcze to wystawi) będzie pasował do mojego auta? 2) Jeżeli będzie pasował to pchać się w te sportowe sprzęgło czy szukać exedy? Nie chcę żeby pedał sprzęgła działał jeszcze gorzej i żeby sprzęgło działało na zasadzie on/off. Dzięki za podpowiedzi. Edytowane 14 Maja 2013 przez bzikus7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
car1961 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 ja mam dwumase Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 ja mam dwumase Ja też ale chciałby mieć jedno masowe koło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się