tyca Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 Jak wyjąć tylna półośke z dyfra w sti gc8? Musze wymienić osłone przegubu i niewiem jak wyjąć półośke. nakrętke przegubu odkręciłem i amorek też. co dalej!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 Pozniej wybirasz przegob z piasty spuszczasz olej z dyfra i lyszka czy breszka wantujac o przegob przy dyfrze i pchasz tak aby wyszla. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbutek Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 Podważyć przy dyfrze łomem. Zaczepione to jest w środku na na pierścieniu (nr 3 na szkicu), który wsuwa się w przerwy w wieloklinie i jego gnieździe w dyfrze. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 Jakby pieronstwo nie chcialo wyjsc dobrze jest zrobic to we dwoch jeden niech lomem pcha aby bylo naszpanowane a drugi przez drewno uderzyc w przegub wtedy wyjdzie. Przy montazu ustawic pierscien/zabespieczenie tak aby rozsciecie znajdowalo sie u gory i przez przegob zewnetrzny uderzyc przez drewno aby weszlo pamietajac o tym aby polos tez byla jednoczesnie dociskana do dyfra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tyca Posted August 28, 2012 Author Share Posted August 28, 2012 to półoski nie są "suche"?? tzn konieczne jest spuszczenie oleju z dyfra i wybicie przegubu wewnętrznego?? przednie półośki wychodziły elegancko i bez spuszczania oleju. Wystarczyło wybić trzpierń blokujący i odkęcić sworzeń... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 Przeguby sa suche tzn wysmarowane smarem grafitowym ale przegub wewnetrzny wchodzi do dyfra. I konieczne jest spuszczenie oleju. Ale przeciez to zaden problem olej spuscic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbutek Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 Z tym spuszczeniem pewny jesteś? Jeżeli dyfer jest poziomo lub zamontowany na aucie, to wg mnie olej nie powinien się wylać przez odsłonięte otwory. Najniższy poziom otworów na półośki jest wyżej niż korek do wlewania oleju. -- Wt sie 28, 2012 10:54 pm -- PS: Wiem, że dyfer jest z innymi mocowaniami półosiek, ale obudowy i ich zaślepki mają takie same wymiary i otwory. Link to comment Share on other sites More sharing options...
filester Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 Demontowałem w WRX półosie i tam nie mimo niespuszczonego oleju nie uroniła się żadna kropelka... a później z dyfra można było spuścić prawie litr oleju. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 qbutek, o spuszczaniu oleju pisze tylko na podstawie zdjecia ktore dales kilka postow wyzej z ktorego wynika ze poloska wchodzi w dyfer bo przegub ma wieloklin ale dokladnie nie wiem. Sam nigdy nie wyciagalem polosi z tylu w imprezie i pisze tylko patrzac sie na zdjecia i z praktyki wyciiagania polosiek z innych aut. Ale jest jest tak jak na zdjeciu wyzej to nie trzeba spuszczac oleju tylko wybic zabezpieczenie tak jak z przodu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbutek Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 Ale jest jest tak jak na zdjeciu wyzej to nie trzeba spuszczac oleju tylko wybic zabezpieczenie tak jak z przodu. Dlatego dopisałem PS. Obudowy są identyczne. Jak się wyciągnie te małe końcówki, to będzie analogiczna sytuacja. Znalazłem już fotkę takiego dyfra: Na moje korek wpustowy nie jest wyżej niż otwory na półośki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 Olej się nie wyleje zwłaszcza że ta strona będzie na lewarku. Rozważ zmianę uszczelniacza w dyfrze - koszt w ASO 25 PLN a po wyjęciu półośki masz wszystko przed sobą Zabawa jest z wyjęciem same półośki jak już jest luźno siedzi, trzeba zwrotnicą mocno kombinować. Ja w końcu odkręciłem śruby od uszczelniacza i wyjąłem całość z uszczelniaczem. Nie trzeba było rozbierać zwrotnicy tylko puścić śrubę od wahacza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
smile Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 olej się nie wyleje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now