Tomulus Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Witam. Mam pytanie odnośnie kątu przednich kół. Impreza Gl 2.0 aut. Mają dziwny kąt jak w cieżarowkach w strasznym pozytywie - czyli góra koła wystaje na zewnątrz a dół jest schowany. Irytuje mnie to strasznie. Trzeba ustawic zawias,dac krotsze sprezyny czy moze poleciały górne mocowania amora Koła fabryczne - 205/55/16 Norma czy jednak coś musze zrobić??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeOrGe Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Najprościej pojechać na geometrię i sprawdzić. Nie powinno być na plusie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomulus Posted August 26, 2012 Author Share Posted August 26, 2012 Czy jest jakies ustawienie. Wiadomo w innych autach za te ustawienie odpowiedzialny jest wahacz i amortyzator. Mi sie wydaje ze ktos zmienił amory z wyższą spreżyną i to ona powoduje taki kąt koła. Strasznie wysoko przód stoi. Spróbuje włożyć amory od gt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeOrGe Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Jest regulacja kąta pochylenia koła. podniesienie będzie miało wpływ. Dziwne ze ktoś po wymianie nie sprawdził geometrii Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stacho Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 A najlepiej podjedz na zbieżność i Ci powiedzą co jest nie halo Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubBlackbird Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Mocowanie McPersona posiada możliwość zmiany pochylenia koła. Wygląda to tak, że "talerz " z 3 otworami mocującymi jest lekko przekoszony do osi obrotu całego górnego mocowania. Jeżeli po wyjęciu amortyzatora nie został on przykręcony w tej samej pozycji czyli np. "talerz" został obrócony o 120st to taka sytuacja jaką opisujesz prawdopodobnie mogła zaistnieć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tynek Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Tomulus, pojedź na geometrię, a potem kup ode mnie sprężyny z GT. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Mocowanie McPersona posiada możliwość zmiany pochylenia koła. Wygląda to tak, że "talerz " z 3 otworami mocującymi jest lekko przekoszony do osi obrotu całego górnego mocowania. Jeżeli po wyjęciu amortyzatora nie został on przykręcony w tej samej pozycji czyli np. "talerz" został obrócony o 120st to taka sytuacja jaką opisujesz prawdopodobnie mogła zaistnieć. Ech, własnie zastanawiałem sie nad tym przy wymianie springów, z przodu miałem problem to ustawić :? Sprężyna sobie tego nie przekreci? tam są naprezenia jak cholera, to sie trzyma na jednej śrubie, w dodatku po środku. No i z przodu w imprezie top hat (to co ma 3 sruby i wchodzi w nadwozie) i "talerz" są osobno, jak luzowałem sciągacze to sprezyna i tak mi to poprzekręcała :? Nie bylem pewien jak to sie ułożyło,odkreciłem śruby tłoczyska w top hacie i dziwgnałem auto ,ale nie wiem czy coś dało.... a reką jest trudno wymacać (bo były na tyle luźne że sie kręciły,ale razem ze spręzyną) Nie gadajcie ze bede muaiał poprawiać... choć i tak bede musiał bo musze amory od komancza wrzucić Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Tomulus, pojedź na geometrię, a potem kup ode mnie sprężyny z GT.Pozdrawiam Dobrze aby te sprężyny kupił najpierw, potem je zamontował, a na końcu geometria 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomulus Posted August 27, 2012 Author Share Posted August 27, 2012 W końcu kupiłem amory całe od gt. W poniedziałek założe. Te niestety padły i jezdze tampczanem. -- N sie 26, 2012 12:35 pm -- Zapomniałem dodać ze opon od zewnetrznej a znaczy bieznika w ogóle juz niema. mam nadzieje ze te co przyjdą są dobrze złożone i przygoda z Subaru bedzie trwała. Tylko jeszcze ten check engine -- Pn sie 27, 2012 5:08 pm -- Problem rozwiązany. Oczywiscie ktos wymienial amory ale nie miał o tym pojecia jak ja na początku wątku. Ktos włożył amory i skrecił tak jak mu pasowało. Czyli nie ustawiając kątów. Założyłem całe amory od gt i jest bajka. Oczywiscie ustawiłem kąt taki jak powinien być. Super. Dzieki jeszcze raz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bull Szit Man Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Tomulus, a od czego jest geometria ??????????? 100 zł i po problemie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomulus Posted August 27, 2012 Author Share Posted August 27, 2012 Tak masz racje z geometrią ale i tak amory byly do wymiany. Jutro zakładam nowe opony i dopiero pojade na zbieznosc, geometrie. Chce miec wszystko na tip top a przy okazji zauważyłem przerwaną osłonę przegubu i to też chce zrobić. He he zapomniałem jeszcze wydech (bulkot) i dopiero na ustawienia zawiasu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
filipozz Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Czy opony 205/55/16 nie obcierają Ci o nadkole? Teoretycznie seria to 205/50/16. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomulus Posted August 30, 2012 Author Share Posted August 30, 2012 Już założyłem zimówki 185/60/16. Nic nie trze. Jest o.k Myslałem ze 205/55/16 to jest fabryczny rozmiar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tynek Posted August 30, 2012 Share Posted August 30, 2012 filipozz, większość forum jeździ na 205/55 -są tańsze od 205/50 i nic nie obciera. Tomulus, dla GL seria to r15 195/60, dla GT r16 205/50. Przy r16 xxx/60 będziesz mieć przekłamania na liczniku -ale zawsze jakieś są Najważniejsze żeby wszystkie 4 opony były identyczne :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomulus Posted August 30, 2012 Author Share Posted August 30, 2012 Dla mnie lepiej, ciut wyżej stoi. Wreszcie nie boje sie o kraweżniki i inne udogodnienia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now