Jump to content

Koła stoją jak w Tatrze - czy to normalne?? GL


Tomulus

Recommended Posts

Witam.

Mam pytanie odnośnie kątu przednich kół. Impreza Gl 2.0 aut.

Mają dziwny kąt jak w cieżarowkach w strasznym pozytywie - czyli góra koła wystaje na zewnątrz a dół jest schowany. Irytuje mnie to strasznie. Trzeba ustawic zawias,dac krotsze sprezyny czy moze poleciały górne mocowania amora

Koła fabryczne - 205/55/16

Norma czy jednak coś musze zrobić???

Link to comment
Share on other sites

Czy jest jakies ustawienie. Wiadomo w innych autach za te ustawienie odpowiedzialny jest wahacz i amortyzator. Mi sie wydaje ze ktos zmienił amory z wyższą spreżyną i to ona powoduje taki kąt koła. Strasznie wysoko przód stoi. Spróbuje włożyć amory od gt.

Link to comment
Share on other sites

Mocowanie McPersona posiada możliwość zmiany pochylenia koła. Wygląda to tak, że "talerz " z 3 otworami mocującymi jest lekko przekoszony do osi obrotu całego górnego mocowania. Jeżeli po wyjęciu amortyzatora nie został on przykręcony w tej samej pozycji czyli np. "talerz" został obrócony o 120st to taka sytuacja jaką opisujesz prawdopodobnie mogła zaistnieć.

Link to comment
Share on other sites

Mocowanie McPersona posiada możliwość zmiany pochylenia koła. Wygląda to tak, że "talerz " z 3 otworami mocującymi jest lekko przekoszony do osi obrotu całego górnego mocowania. Jeżeli po wyjęciu amortyzatora nie został on przykręcony w tej samej pozycji czyli np. "talerz" został obrócony o 120st to taka sytuacja jaką opisujesz prawdopodobnie mogła zaistnieć.

 

Ech, własnie zastanawiałem sie nad tym przy wymianie springów, z przodu miałem problem to ustawić :?

Sprężyna sobie tego nie przekreci? tam są naprezenia jak cholera, to sie trzyma na jednej śrubie, w dodatku po środku.

No i z przodu w imprezie top hat (to co ma 3 sruby i wchodzi w nadwozie) i "talerz" są osobno, jak luzowałem sciągacze to sprezyna i tak mi to poprzekręcała :?

Nie bylem pewien jak to sie ułożyło,odkreciłem śruby tłoczyska w top hacie i dziwgnałem auto ,ale nie wiem czy coś dało.... a reką jest trudno wymacać (bo były na tyle luźne że sie kręciły,ale razem ze spręzyną)

 

 

Nie gadajcie ze bede muaiał poprawiać... choć i tak bede musiał bo musze amory od komancza wrzucić :lol:

Link to comment
Share on other sites

W końcu kupiłem amory całe od gt. W poniedziałek założe. Te niestety padły i jezdze tampczanem.

 

-- N sie 26, 2012 12:35 pm --

 

Zapomniałem dodać ze opon od zewnetrznej a znaczy bieznika w ogóle juz niema.

mam nadzieje ze te co przyjdą są dobrze złożone i przygoda z Subaru bedzie trwała.

Tylko jeszcze ten check engine :)

 

-- Pn sie 27, 2012 5:08 pm --

 

Problem rozwiązany. Oczywiscie ktos wymienial amory ale nie miał o tym pojecia jak ja na początku wątku.

Ktos włożył amory i skrecił tak jak mu pasowało. Czyli nie ustawiając kątów.

Założyłem całe amory od gt i jest bajka. Oczywiscie ustawiłem kąt taki jak powinien być.

Super. Dzieki jeszcze raz. :)

Link to comment
Share on other sites

Tak masz racje z geometrią ale i tak amory byly do wymiany.

Jutro zakładam nowe opony i dopiero pojade na zbieznosc, geometrie.

Chce miec wszystko na tip top a przy okazji zauważyłem przerwaną osłonę przegubu i to też chce zrobić.

He he zapomniałem jeszcze wydech (bulkot) i dopiero na ustawienia zawiasu. :)

Link to comment
Share on other sites

filipozz, większość forum jeździ na 205/55 -są tańsze od 205/50 i nic nie obciera.

Tomulus, dla GL seria to r15 195/60, dla GT r16 205/50. Przy r16 xxx/60 będziesz mieć przekłamania na liczniku -ale zawsze jakieś są :twisted:

Najważniejsze żeby wszystkie 4 opony były identyczne :!:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...