Tomulus Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 Witam serdecznie. Kupiłem Impreze GC - 2.0 aut i jak sie nagrzeje zapala sie Check engine. Ostygnie i błąd znika. Nie odczuwam zadnych reakcji- muleń,szarpnieć i.t.d Wstepnie mysle ze to lambda. Przebieg 140tys.km Wiem ze bledy okrersla sie mryganiem diód ale zrobic nie potrtafie. Moze mieliscie taki już przypadek????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzyhu555 Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 Wiem ze bledy okrersla sie mryganiem diód ale zrobic nie potrtafie. Tomulus, to proste, pod kierownicą masz 4 kostki jednopinowe dyndające luzem, 2 zielone i 2 czarne spinasz czarne włączasz zapłon i check mruga. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomulus Posted August 25, 2012 Author Share Posted August 25, 2012 oooo. Czyli czarne spiac ze soba. Ilosc mrugnięć to bład. Zielone do kasowania???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzyhu555 Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 Długie mrugnięcia to dziesiątki, krótkie jedności.Dziesiątki wymrugiwane są jako pierwsze, jednostki jako drugie.Zielonych wtyczek nigdy nie używałem, błędy możesz też wykasować odłączając klemę akumulatora na kilka minut. Pozwolę sobie na wklejenie kodów jak by ktoś potrzebował. 11 Czujnik położenia wału korbowego 12 Włącznik/przekaźnik rozrusznika lub jego obwód 13 Czujnik położenia wałka rozrządu (czujnik GMP w Justy) 14 Wtryskiwacz nr 1 (Legacy, Impreza, Justy, SVX); Wtryskiwacz 1 i 2 (XT, Loyale, GL, DL) 15 Wtryskiwacz nr 2 (Legacy, Impreza, Justy, SVX); Wtryskiwacz 3 i 4 (Loyale, GL, DL); Wtryskiwacz 5 i 6 (XT6) 16 Wtryskiwacz nr 3 (Legacy, Impreza, Justy, SVX); Wtryskiwacz 3 i 4 (XT) 17 Wtryskiwacz nr 4 (Legacy, Impreza, SVX); Wtryskiwacz 1 i 2 (XT6) 18 Wtryskiwacz nr 5 (SVX) 19 Wtryskiwacz nr 6 (SVX) 21 Czujnik temperatury płynu chłodzącego 22 Czujnik spalania stukowego (prawostronny w SVX) 23 Przepływomierz (oprócz Justy); Czujnik ciśnienia (Justy) 24 Zawór regulacji powietrza biegu jałowego (oprócz Justy); Cewka zaworu regulacji wolnych obrotów (Justy) 25 Wtryskiwacz 3 i 4 (XT6) 26 Czujnik temperatury powietrza dolotowego 28 Czujnik spalania stukowego nr. 2 (SVX, strona lewa) 29 Czujnik położenia wału korbowego (drugi w SVX) 31 Czujnik położenia przepustnicy 32 Sonda lambda (nr. 1, z prawej strony w SVX) 33 Czujnik prędkości 34 Cewka zaworu recyrkulacji spalin 35 Cewka zaworu pochłaniacza par paliwa 36 Cewka zaworu dodatkowego powietrza (Impreza); Układ zapłonu (Justy) 37 Sonda lambda (nr. 2, strona lewa, SVX) 38 Regulator momentu obrotowego silnika (modele z automatyczną skrzynią biegów) 41 Regulator mieszanki paliwowo-powietrznej 42 Włącznik/przekaźnik wolnych obrotów lub jego obwód 43 Włącznik/przekaźnik przepustnicy lub jego obwód (Justy) 44 Cewka zaworu upustowego (turbo) 45 MAP sensor (turbo z manualem, wolnossące) / Cewka zaworu wydatku ciśnienia (turbo z automatem) 49 Przepływomierz / rezystor składu mieszanki (modele bez katalizatora) 51 Włącznik/przekaźnik biegu jałowego lub jego obwód (MT) / Włącznik/przekaźnik hamulca AT lub jego obwód / Włącznik/przekaźnik biegu jałowego AT 52 Włącznik/przekaźnik hamulca postojowego lub jego obwód (oprócz Justy)/ Włącznik/przekaźnik sprzęgła lub jego obwód (Justy) 53 Obwód immobilisera / Obwód pompy paliwa / Włącznik kompensacji niskiego ciśnienia atmosferycznego gaźnika 54 Układ załączający ssanie w gaźniku 55 Czujnik temperatury systemu recyrkulacji spalin 56 System recyrkulacji spalin 61 Włącznik/przekaźnik hamulca postojowego lub jego obwód (Loyale) / Cewka zaworu regulacji ciśnienia zbiornika paliwa (Impreza) 62 Czujnik temperatury paliwa (Impreza) / Sygnał obciążenia instalacji elektrycznej (Justy) 63 Czujnik ciśnienia zbiornika paliwa (Impreza) / Włącznik/przekaźnik dmuchawy lub jego obwód (Justy) 64 Zawór przewodu podciśnieniowego gaźnika 65 Czujnik podciśnienia 71 Zawór elektromagnesu zmiany biegów AT / układ zapłonowy 72 Obwód elektromagnesu zmiany biegów AT / układ zapłonowy 73 Obwód elektromagnesu wyzwalania sprzęgła nadbiegu AT / Układ zapłonowy 74 Obwód elektromagnesu wyzwalania sprzęgła hamulca AT 75 Obwód elektromagnesu zaworu wydatku ciśnienia AT 76 Obwód elektromagnesu ciśnienia sprzęgła hamulca AT 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomulus Posted August 25, 2012 Author Share Posted August 25, 2012 HHHHmmmm .Jutro zobacze co tam sie dzieje. Może mi sie uda to rozkminić. Czyli pod obudową przełaczników(swiatła, wycieraczki) szukac??? Ciekaw jestem czy to nie lambda. Przesiadłem sie z Alfy bo juz miałem dosc! Tylko ze tam miałem laptopa- program- kabelek a tu znów nauka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzyhu555 Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 Czyli pod obudową przełaczników(swiatła, wycieraczki) szukac??? Tak, pod kolumną kier. obok bezpieczników szukaj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomulus Posted August 25, 2012 Author Share Posted August 25, 2012 Krzychu555 czyli ile razy mrygnie dioda czy tam check(liczyc) i dopiero dopasowywac kod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzyhu555 Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 Jeśli mruga jednostajnie, oznacza to, że w pamięci ECU nie ma żadnych błędów, jeśli mruga morsem znaczy że błąd został zapisany np. lambda 32, masz tak _ _ _ przerwa . . po 'przemruganiu' wszystkich błędów sekwencja się powtarza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomulus Posted August 26, 2012 Author Share Posted August 26, 2012 Hehe. Krzyhu555 wielkie dzieki. Kod bledu 22 czyli stukowy. Widze ze jest obudowa peknieta ale go odkrecilem,poczyscilem i w innym położeniu przykreciłem. Przy okazji olej w skrzyni sprawdziłem. Jutro zobacze czy sie zapali CHECK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzyhu555 Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Hehe. Krzyhu555 wielkie dzieki. Kod bledu 22 czyli stukowy. Widze ze jest obudowa peknieta ale go odkrecilem,poczyscilem i w innym położeniu przykreciłem. Przy okazji olej w skrzyni sprawdziłem.Jutro zobacze czy sie zapali CHECK Nie ma sprawy, fajnie że mogłem pomóc, pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
filipozz Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 Też miałem problem z checkiem, i dokładnie to samo co u Ciebie czujnik spalania stukowego. Z tym, że jak kupiłem swojego to poprzedni właściciel zrobił jakąś kombinację, czujnik podpiął na kablu do akumulatora ( - ). Gdy wyciągałem akumulator kabel spadł z aku i zapalił się check. Dopiero komputer wykrył co się stało. Teraz mam bezpośrednio przykręcony do silnika (tak jak powinien być). Oczywiście poczyściłem wszystko i chodzi. Czy ubyło Ci trochę mocy gdy miałeś problem ze stukowym? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomulus Posted August 28, 2012 Author Share Posted August 28, 2012 Ciężko powiedzieć. Za mało doswiadczenia. Niestety znów sie zapalił i chyba go przeniose na skrzynie lub podaj ten patent do akumulatora. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 Tomulus, a nie lepiej kupic nowy czujnik? Moze faktycznie spalanie skukowe wystepuje u Ciebie a Ty to ignorujesz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomulus Posted August 28, 2012 Author Share Posted August 28, 2012 ADK90 chyba masz racje- biedny traci dwa razy. Mozesz masz pojecie ile owe cudo kosztuje i czy na przykład w IC kupie czy tylko serwis???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 Sodze ze inter cars powinnien miec. Zreszta popatrz sie w ich sklepie online. Tylko musisz przykrecic go z odpowiednia sila chyba 23Nm czy cos takiego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomulus Posted August 28, 2012 Author Share Posted August 28, 2012 25, zaraz popatrze .Po mojej ostatnim samochodziku ITALY SYF ALFA . Mam juz dosc. Kupiłem subaryne za małe pieniążki i myśle ze malym kosztem zrobie wreszcie fajowe auto Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 Powli do celu uda Ci sie doprowadzic auto do odpowiedniego stanu. Niestety jak sie kupilo po pieniadzach to trzeba oszczedzone pieniadze wlozyc w auto aby bylo wszystko ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 Mam ten sam błąd co Ty, czujnik nie wydaje sie pekniety, chceck pojawia sie od zeszłej zimy. Nie ruszam go na razie bo nie mam dynamometru zeby go potem dokręcić :? Co ciekawe pojawia sie u mnie zazwyczaj przy rozgrzewaniu sie auta, w okolicach połowy drogi do normalnej temperatury. Czasami po zwiekszeniu obrotów i powrocie do jałowych-gaśnie. Potem po zagrzaniu już nic nie zgłasza :roll: Chyba czas zaopatrzyć sie w kabel diagnostyczny :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 Moze przewod ktorys nie laczy albo kostka jest nie dopieta? Najlepiej wymienic chyba taki czujnik znow nie kosztuje krocie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomulus Posted August 28, 2012 Author Share Posted August 28, 2012 Tak , krocie nie ale u mnie tylko sie zapala jak sie nagrzeje i nie zawsze. Czujnik walniety chyba by dawał sygnał non-stop???? Jutro jeszcze raz go wyjme, poczyszcze i inaczej przykrece. Matiz mała grzechotka i łapiesz za samą główke . Swiece dokrecasz na 30 niutów. Małą grzechotką trzymając za samą głowke niezrobisz wiecej niż 35 Link to comment Share on other sites More sharing options...
filipozz Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 Ja też bym kupił na Twoim miejscu nowy. Ale jeżeli już chcesz oszukać, to odkręć czujnik, zegnij kabelek w pół, przymocuj opaska zaciskowa do jednego z przewodów gumowych. Podczep przewód do czujnika (metal-metal) a drugą końcówkę do aku (-). Tak któś zrobił kiedys u mnie, zanim kupiłem swoje auto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomulus Posted September 1, 2012 Author Share Posted September 1, 2012 filipozz narazie niestety oszukałem czujnik i check znikł. Juz zamówiłem czujnik i wymienie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrzejmalut Posted September 2, 2012 Share Posted September 2, 2012 W Polsce paliwo jest podlej jakosci wszyscy oszukuja, sam mialem problemy, nawet sonde mi wywalilo, subaru najlepiej tankowac na pewnych stacjach, jest lista wojewodztw z pewnym i oszukiwanym paliwem a subaru jest czule na jakosc benzyny sam leje 98 lub 100 aby uniknac problemow ze starym lub zlym paliwem. Najgorzej jest z turbo byle smiecie nie przejda. Jezdzilem w GC na paliwie lotniczym rakieta 210 km/h bez turbo i wszyscy zostawali z tylu, w GC z kompem to nie takie proste radze serwis w poblizu twojego zamieszkania, bo na tych pseudo mechanikow duzo wydasz a to sa znachorzy, kupisz kable i niewiele osiagniesz a bajki o mega asach tuninngu mam za soba. nie lekcewaz problemu swiecacej kontrolki bo za jakis czas mozna tego pozalowac. Jezdze subarakami od 10 lat i juz sie przekonalem jak to sie konczy. Na slaku polecam serwis w mikolowie lub katowicach no i krakow super obsluga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomulus Posted September 2, 2012 Author Share Posted September 2, 2012 Jezdze na 95. Spróbowac 98???? i przykręce czujnik tak dla ciekawosci. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted September 2, 2012 Share Posted September 2, 2012 No zatankuj 98 ale najlepiej z uszlachetniaczami np Verva na Orlenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now