Skocz do zawartości

Check engine - GC 2.0


Tomulus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Kupiłem Impreze GC - 2.0 aut i jak sie nagrzeje zapala sie Check engine.

Ostygnie i błąd znika. Nie odczuwam zadnych reakcji- muleń,szarpnieć i.t.d

Wstepnie mysle ze to lambda. Przebieg 140tys.km

Wiem ze bledy okrersla sie mryganiem diód ale zrobic nie potrtafie.

Moze mieliscie taki już przypadek?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długie mrugnięcia to dziesiątki, krótkie jedności.Dziesiątki wymrugiwane są jako pierwsze, jednostki jako drugie.Zielonych wtyczek nigdy nie używałem, błędy możesz też wykasować odłączając klemę akumulatora na kilka minut.

 

Pozwolę sobie na wklejenie kodów jak by ktoś potrzebował.

11 Czujnik położenia wału korbowego

12 Włącznik/przekaźnik rozrusznika lub jego obwód

13 Czujnik położenia wałka rozrządu (czujnik GMP w Justy)

14 Wtryskiwacz nr 1 (Legacy, Impreza, Justy, SVX); Wtryskiwacz 1 i 2 (XT, Loyale, GL, DL)

15 Wtryskiwacz nr 2 (Legacy, Impreza, Justy, SVX); Wtryskiwacz 3 i 4 (Loyale, GL, DL); Wtryskiwacz 5 i 6 (XT6)

16 Wtryskiwacz nr 3 (Legacy, Impreza, Justy, SVX); Wtryskiwacz 3 i 4 (XT)

17 Wtryskiwacz nr 4 (Legacy, Impreza, SVX); Wtryskiwacz 1 i 2 (XT6)

18 Wtryskiwacz nr 5 (SVX)

19 Wtryskiwacz nr 6 (SVX)

21 Czujnik temperatury płynu chłodzącego

22 Czujnik spalania stukowego (prawostronny w SVX)

23 Przepływomierz (oprócz Justy); Czujnik ciśnienia (Justy)

24 Zawór regulacji powietrza biegu jałowego (oprócz Justy); Cewka zaworu regulacji wolnych obrotów (Justy)

25 Wtryskiwacz 3 i 4 (XT6)

26 Czujnik temperatury powietrza dolotowego

28 Czujnik spalania stukowego nr. 2 (SVX, strona lewa)

29 Czujnik położenia wału korbowego (drugi w SVX)

31 Czujnik położenia przepustnicy

32 Sonda lambda (nr. 1, z prawej strony w SVX)

33 Czujnik prędkości

34 Cewka zaworu recyrkulacji spalin

35 Cewka zaworu pochłaniacza par paliwa

36 Cewka zaworu dodatkowego powietrza (Impreza); Układ zapłonu (Justy)

37 Sonda lambda (nr. 2, strona lewa, SVX)

38 Regulator momentu obrotowego silnika (modele z automatyczną skrzynią biegów)

41 Regulator mieszanki paliwowo-powietrznej

42 Włącznik/przekaźnik wolnych obrotów lub jego obwód

43 Włącznik/przekaźnik przepustnicy lub jego obwód (Justy)

44 Cewka zaworu upustowego (turbo)

45 MAP sensor (turbo z manualem, wolnossące) / Cewka zaworu wydatku ciśnienia (turbo z automatem)

49 Przepływomierz / rezystor składu mieszanki (modele bez katalizatora)

51 Włącznik/przekaźnik biegu jałowego lub jego obwód (MT) / Włącznik/przekaźnik hamulca AT lub jego obwód / Włącznik/przekaźnik biegu jałowego AT

52 Włącznik/przekaźnik hamulca postojowego lub jego obwód (oprócz Justy)/ Włącznik/przekaźnik sprzęgła lub jego obwód (Justy)

53 Obwód immobilisera / Obwód pompy paliwa / Włącznik kompensacji niskiego ciśnienia atmosferycznego gaźnika

54 Układ załączający ssanie w gaźniku

55 Czujnik temperatury systemu recyrkulacji spalin

56 System recyrkulacji spalin

61 Włącznik/przekaźnik hamulca postojowego lub jego obwód (Loyale) / Cewka zaworu regulacji ciśnienia zbiornika paliwa (Impreza)

62 Czujnik temperatury paliwa (Impreza) / Sygnał obciążenia instalacji elektrycznej (Justy)

63 Czujnik ciśnienia zbiornika paliwa (Impreza) / Włącznik/przekaźnik dmuchawy lub jego obwód (Justy)

64 Zawór przewodu podciśnieniowego gaźnika

65 Czujnik podciśnienia

71 Zawór elektromagnesu zmiany biegów AT / układ zapłonowy

72 Obwód elektromagnesu zmiany biegów AT / układ zapłonowy

73 Obwód elektromagnesu wyzwalania sprzęgła nadbiegu AT / Układ zapłonowy

74 Obwód elektromagnesu wyzwalania sprzęgła hamulca AT

75 Obwód elektromagnesu zaworu wydatku ciśnienia AT

76 Obwód elektromagnesu ciśnienia sprzęgła hamulca AT

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HHHHmmmm .Jutro zobacze co tam sie dzieje. Może mi sie uda to rozkminić. Czyli pod obudową przełaczników(swiatła, wycieraczki) szukac???

Ciekaw jestem czy to nie lambda. Przesiadłem sie z Alfy bo juz miałem dosc! Tylko ze tam miałem laptopa- program- kabelek a tu znów nauka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe. Krzyhu555 wielkie dzieki. Kod bledu 22 czyli stukowy. Widze ze jest obudowa peknieta ale go odkrecilem,poczyscilem i w innym położeniu przykreciłem. Przy okazji olej w skrzyni sprawdziłem.

Jutro zobacze czy sie zapali CHECK

 

Nie ma sprawy, fajnie że mogłem pomóc, :D pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem problem z checkiem, i dokładnie to samo co u Ciebie czujnik spalania stukowego.

 

Z tym, że jak kupiłem swojego to poprzedni właściciel zrobił jakąś kombinację, czujnik podpiął na kablu do akumulatora ( - ). Gdy wyciągałem akumulator kabel spadł z aku i zapalił się check.

 

Dopiero komputer wykrył co się stało.

Teraz mam bezpośrednio przykręcony do silnika (tak jak powinien być). Oczywiście poczyściłem wszystko i chodzi.

 

Czy ubyło Ci trochę mocy gdy miałeś problem ze stukowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam błąd co Ty, czujnik nie wydaje sie pekniety, chceck pojawia sie od zeszłej zimy. Nie ruszam go na razie bo nie mam dynamometru zeby go potem dokręcić :?

 

Co ciekawe pojawia sie u mnie zazwyczaj przy rozgrzewaniu sie auta, w okolicach połowy drogi do normalnej temperatury. Czasami po zwiekszeniu obrotów i powrocie do jałowych-gaśnie. Potem po zagrzaniu już nic nie zgłasza :roll:

Chyba czas zaopatrzyć sie w kabel diagnostyczny :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , krocie nie ale u mnie tylko sie zapala jak sie nagrzeje i nie zawsze. Czujnik walniety chyba by dawał sygnał non-stop???? Jutro jeszcze raz go wyjme, poczyszcze i inaczej przykrece.

Matiz mała grzechotka i łapiesz za samą główke . Swiece dokrecasz na 30 niutów. Małą grzechotką trzymając za samą głowke niezrobisz wiecej niż 35

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też bym kupił na Twoim miejscu nowy.

Ale jeżeli już chcesz oszukać, to odkręć czujnik, zegnij kabelek w pół, przymocuj opaska zaciskowa do jednego z przewodów gumowych. Podczep przewód do czujnika (metal-metal) a drugą końcówkę do aku (-).

Tak któś zrobił kiedys u mnie, zanim kupiłem swoje auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce paliwo jest podlej jakosci wszyscy oszukuja, sam mialem problemy, nawet sonde mi wywalilo, subaru najlepiej tankowac na pewnych stacjach, jest lista wojewodztw z pewnym i oszukiwanym paliwem a subaru jest czule na jakosc benzyny sam leje 98 lub 100 aby uniknac problemow ze starym lub zlym paliwem. Najgorzej jest z turbo byle smiecie nie przejda. Jezdzilem w GC na paliwie lotniczym rakieta 210 km/h bez turbo i wszyscy zostawali z tylu, w GC z kompem to nie takie proste radze serwis w poblizu twojego zamieszkania, bo na tych pseudo mechanikow duzo wydasz a to sa znachorzy, kupisz kable i niewiele osiagniesz a bajki o mega asach tuninngu mam za soba. nie lekcewaz problemu swiecacej kontrolki bo za jakis czas mozna tego pozalowac. Jezdze subarakami od 10 lat i juz sie przekonalem jak to sie konczy. Na slaku polecam serwis w mikolowie lub katowicach no i krakow super obsluga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...