vlad Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Witam Od niedawna jestem właścicielem Imprezy GD 2.0 125KM z instalacją lpg z 2003 roku. Jak to bywa w nowym-używanym samochodzie, trzeba trochę o niego zadbać. Dowiedziałem się już co nieco, ale nadal mam kilka wątpliwości. Po pierwsze - jaki olej należy stosować do tego silnika. Chodzi mi głównie o normy i parametry niekoniecznie o markę. W książce serwisowej wymiana co 15kkm - proponujecie częściej, rzadziej? Olej w dyferencjałach, skrzyni biegów- podobne pytanie. Czytałem co nieco o konieczności regulacji zaworów (czy coś takiego) w silnikach z lpg - jak często należy to robić? Co 60kkm wystarczy? Coś jeszcze poza olejami, filtrami, rozrządem wymaga regularnej wymiany co jakiś przebieg czy okres czasu? Możecie polecić jakiś ogólnomechaniczny warsztat potrafiący zająć się Subaru i nie zdzierający wielkiej kasy za czynności serwisowe i jakieś drobne naprawy czy diagnostykę. Chodzi mi o Warszawę (Mokotów, Włochy, Ursus, Bemowo) lub okolice (Pruszków, Ożarów, Błonie, Grodzisk). Przydałby się też warsztat zajmujący się instalacją LPG. Wiem o Jakoz forum - ale do niego to raczej grube sprawy. Przydałby się ktoś w mojej okolicy potrafiącywymienić filtry, czy zrobić okresową regulację. Możecie koledzy kogoś polecić? Z góry dziękuję i Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 viewtopic.php?f=26&t=106815&view=unread#unread Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 na pewno najważniejszą sprawą jest pilnowanie luzów zaworowych, bo usuwanie ich awarii jest kosztowne i kłopotliwe, co 50-60k km, albo jak na zimno zacznie Ci gasnąć na wolnych obrotach, pierwszy symptom braku luzów zaworowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 vlad, Chodzi mi głównie o normy i parametry niekoniecznie o markę. W książce serwisowej wymiana co 15kkm - proponujecie częściej, rzadziej? 10W40 co 12 tys. km Olej w dyferencjałach, skrzyni biegów- podobne pytanie. jeśli nie masz informacji o wymianie przez poprzedniego właściciela zalecam wymianę wszystkich olejów na nowe Czytałem co nieco o konieczności regulacji zaworów (czy coś takiego) w silnikach z lpg - jak często należy to robić? Co 60kkm wystarczy? 2 razy częściej z powodu gazu, czyli co 50 tys., chyba że są jakieś objawy które skłaniają ku sprawdzeniu luzów oś jeszcze poza olejami, filtrami, rozrządem wymaga regularnej wymiany co jakiś przebieg czy okres czasu? rozrząd co 100 tys., jeśli nie masz informacji że był robiony radzę wymienić aby mieć spokój na długi okres Przydałby się też warsztat zajmujący się instalacją LPG. Wiem o Jakoz forum - ale do niego to raczej grube sprawy. Przydałby się ktoś w mojej okolicy potrafiącywymienić filtry, czy zrobić okresową regulację. Możecie koledzy kogoś polecić? proponuję serwisować auto w jednym, pewnym miejscu. Jeśli chcesz ominąć właśnie grube sprawy związane z użytkowaniem lpg to myślę, że serwisując instalacje u forumowicza, którego sam wymieniłeś będziesz miał spokój :wink: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 na pewno najważniejszą sprawą jest pilnowanie luzów zaworowych, bo usuwanie ich awarii jest kosztowne i kłopotliwe, co 50-60k km, albo jak na zimno zacznie Ci gasnąć na wolnych obrotach, pierwszy symptom braku luzów zaworowych Jakbyś trafił kolego. Gaśnie mi zaraz po odpaleniu zanim się nagrzeje. Zwłaszcza na wolnych obrotach, jak stoję na światłach lub hamuję przed światłami. Dzieje się tak i na gazie i na benzynie. Poza tym ma jakoś nisko ma ustawione obroty biegu jałowego. 700 chyba. Bierze mi też dużo lpg (benzyny nie sprawdziłem jeszcze). 13l/100km z czego większość w trasie to za dużo chyba? Trzeba znaleźć i wyeliminować przyczynę tego gaśnięcia. 10W40 co 12 tys. km Lałem taki olej do golfa 3 1,8. Myslałem, że do Subaru trzeba coś lepszego, ale w sumie też niewysilony wolnossący silnik. jeśli nie masz informacji o wymianie przez poprzedniego właściciela zalecam wymianę wszystkich olejów na nowe Mam zamiar wymienić oleje w silniku i dyferencjałach. Według książki serwisowej już najwyższy na to czas. rozrząd co 100 tys., jeśli nie masz informacji że był robiony radzę wymienić aby mieć spokój na długi okres Był wymieniany przy 210kkm, więc mam jeszcze czas na ten rozrząd. proponuję serwisować auto w jednym, pewnym miejscu. Jeśli chcesz ominąć właśnie grube sprawy związane z użytkowaniem lpg to myślę, że serwisując instalacje u forumowicza, którego sam wymieniłeś będziesz miał spokój Na taki szybki serwis lpg wolałbym kogoś bliżej. Polećcie jeśli możecie. Ogólnie też ponawiam prośbę o namiary na jakiś zaufany warsztat, potrzefićy zająć się serwisem i diagnostyką subaru. Za rozsądną kasę, najchętniej w okolicy jaką wymieniłem, ewentualnie ogólnie w Warszawie lub okolicach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się