Skocz do zawartości

Rally Sprint - Warszawa, Lotnisko Bemowo - 26 sierpnia 2012


czwartek

Rekomendowane odpowiedzi

Pamietajcie, ze dobra okazja beda przejazdy treningowe... mozna przejechac powoli, opisac a potem sprawdzic.

 

Jesli chodzi o opis to jest to indywidualna sprawa zalogi, zazwyczaj sa to komendy Lewy czy Prawy ale warto tez dodac pkt odniesienia czyli slupek, bramka (2 slupki), opony.

 

Istotne jest aby po podaniu komendy kierowca wiedzial nie tylko jak przejechac kolo przeszkody ale rowniez jak dalej skierowac samochod - czyli jaki jest kierunek do kolejnego punktu. Tutaj np. mozna stosowac "Prawy", "Prawy ciasny" lub "Prawy nawrót" i wtedy wiadomo jak najechac na przeszkode i jak z niej wyjechac do kolejnej.

 

Lewy, prawy tez mozna roznie interpretowac jeden kierowca "omija cos z Lewej strony" a inny moze "na przeszkodzie zrobic Lewy zakret"... dla tych co myla czasem Lewy z Prawym lub wlasnie nie wiedza czy np. Prawy oznacza ze przeszkoda zostaje po prawej czy lewej zawsze jest tez okreslenie "Moja" i "Twoja".

 

Niezawodnym sposobem jest aby pilot pokazywal kierunek reka. Pamietajcie ze nawet najwieksi mistrzowie KJSow popelniaja bledy i z pozoru latwa do zapamietania trasa moze okazac sie trudna jesli pojawi sie adrenalinka i sedzia, ktory zaczyna odliczac "3... 2... 1.. " :mrgreen:

 

Warto tez opis sobie upraszczac i podawac okreslone partie... czyli np. "Lewy za/przez 3 slupki" czy "Prawy do konca/za wszystko". "Slalom od prawej, na koncu ciasno do Lewy nawrot".

 

Meta Stop - przednia os musi przekroczyc linie mety a sedzia zatrzymuje pomiar czasu po zatrzymaniu samochodu i tzw. odbiciu amortyzatorow. Jesli wjedziemy tylko jednym kolem to nadal bedzie trzymal reke w gorze i czekal az sie poprawimy. Jesli wpadniemy na blokach i nawet jedno kolo tylne przekroczy linie to przepalowalismy.

 

Kazdy przewrocony lub przesuniety poza obrys (czasem sie obrysowuje podstawe slupkow kreda) slupek to 5s kary. Tak samo falstart i przepalowana meta = 5s. Czyli jak sie dobrze policzy to przy tak krotkich probach na czas oplaca sie czasem przejechac troszke wolniej a czysto niz ludzic sie za 5sek sie odrobi.

 

Pomyłka w trasie to tzw. Taryfa czyli 150% najlepszego czasu w naszej klasie. Wiec jesli w pore wylapiecie blad to oplaca sie cofnac i przejechac "przeszkode" z wlasciwej strony.

 

Jazda po takich "slupkolandiach" zaczyna byc wciagajaca jesli pojawia sie rywalizacja. Oczywiscie robimy to wszystko aby dobrze sie bawic i milo spedzic niedziele :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jazda po takich "slupkolandiach" zaczyna byc wciagajaca jesli pojawia sie rywalizacja. Oczywiscie robimy to wszystko aby dobrze sie bawic i milo spedzic niedziele :!:

 

Mam nadzieję że bierzecie pod uwagę że dopuszcza sie start bez pilota i trasa będzie ustawiona na tyle czytelnie że będzie to rywalizacja o najlepszy czas, a nie o to komu ewntualnie uda się przejechać zgodnie z mapką :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda po takich "slupkolandiach" zaczyna byc wciagajaca jesli pojawia sie rywalizacja. Oczywiscie robimy to wszystko aby dobrze sie bawic i milo spedzic niedziele :!:

 

Mam nadzieję że bierzecie pod uwagę że dopuszcza sie start bez pilota i trasa będzie ustawiona na tyle czytelnie że będzie to rywalizacja o najlepszy czas, a nie o to komu ewntualnie uda się przejechać zgodnie z mapką :wink:

 

Tak jak piszesz... na tych Rally Sprintach nie ma takich "ciezkich prob" jak bywaja na Plejadach :mrgreen::mrgreen:

 

Pilot czasem sie przydaje tez do innych celow... ostatnio jak startowalismy z Kozakiem to jeden z nas (1 auto, 2 kierowców) musial trzymac 2-ke bo "wylatala". A ze dzien przed startem rozwalilismy jedno auto to prosto z sewisu wyszabrowalismy nie do konca sprawdzone drugie ;-) Mielismy spokojnie jechac.. ale jak ja zrobilem na jednej probie falstart to potem staralem sie "odrobic"... oczywiscie zmielilem skrzynie... wlasnie to nazywam rywalizacja :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na poprzednich rallysprintach na Bemowie i faktycznie słupków trochę jest nastawianych. Po paru przejazdach zapoznawczych można jednak zapamiętać trasę, jechałem bez pilota i dałem radę ;) Próby preferują samochody małe i zwinne - są kręte i wolne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby się trochę pouczyć nie trzeba mieć specjalnych opon, a kask można naprawdę tanio kupić.

 

co do opon, to tych co mam na aucie troche mi szkoda, na drugich felach mam zimówki-wprawdzie do dojechania, ale to chyba nie byłby dobry pomysł :oops: kask wiem, że nie duże pieniądze, ale już raczej nie zdążę do jutra :(

poza tym wyczytałem w regulaminie, że wymagane jest też NNW, a z tego co widzę to nie wiem jakim cudem, ale nie mam go wykupionego :oops: muszę w przyszłym tygodniu uderzyć do ubezpieczyciela i przygotować się na następny raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istotne jest aby po podaniu komendy kierowca wiedzial nie tylko jak przejechac kolo przeszkody ale rowniez jak dalej skierowac samochod - czyli jaki jest kierunek do kolejnego punktu. Tutaj np. mozna stosowac "Prawy", "Prawy ciasny" lub "Prawy nawrót" i wtedy wiadomo jak najechac na przeszkode i jak z niej wyjechac do kolejnej.

 

Lewy, prawy tez mozna roznie interpretowac jeden kierowca "omija cos z Lewej strony" a inny moze "na przeszkodzie zrobic Lewy zakret"... dla tych co myla czasem Lewy z Prawym lub wlasnie nie wiedza czy np. Prawy oznacza ze przeszkoda zostaje po prawej czy lewej zawsze jest tez okreslenie "Moja" i "Twoja".

 

nieźle namieszane :evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w roli widza, zrobiłem kilka zdjęć, które postaram się jeszcze dzisiaj wstawić na jakąś picassę.

PS. przy okazji zgubiłem gogle carrery i kominiarkę do garnka :evil: , gdyby ktoś znalazł to proszę o info.

Napisz do Oli... email jak przy zgloszeniu, jesli ktos zaniosl do organizatorow to powinno sie znalezc.

Fajnie, ze sie zdjeciami podzieliles 8)

 

Pogoda byla zamowiona... ale chyba ktos pomylil zestaw. Lalo i padalo a na lotnisku Bemowo bylo piekielnie slisko. W sumie dalo to mega frajde bo nie szlo inaczej jak boookiem. Jak zwykle przyczepnosc betonu byla mylaca... jak padalo to bylo bardziej przyczepnie niz jak troche chumra sie opamietala. No ale takie wlasnie jest Bemowo. Fajnie ze na koniec wyszlo slonce i zrobilo sie sucho. W ciagu jednej imprezy (za 60zl) mozna bylo wiele sie nauczyc i pojezdzic w zmiennych warunkach.

 

Byłem, jeździłem, nic nie popsułem. :)

Dzięki wiewiórowi za pilotowanie. Nanana :)

FX i czwartek za porady.

Nie było efektywnie ale za to efektownie :) Banan na gębie przez cały dzień. Dzięki wielkie wszystkim za fajnie spędzony czas :)

A widzisz... mowilem ze warto wpasc... i na pudlo sie udalo zalapac. Jak na pierwszy raz to niezle dales rade :D

DSC08813.JPG

 

Miło było, impreza przednia ;]

Jakby ktoś miał zdjęcia / filmy srebrnej imprezy to poproszę o info :)

Nic sie nie chwalisz... to ja to zrobie... FX byl najlepszy w klasie 5 i objechal rowniez kolegow w Evo :)

Fx jak na takim tapczanowatym zawiasie dajesz rade to juz sie boje co sie bedzie dzialo jak bedziesz mial cos co trzymie :twisted:

DSC08841.JPG

 

Goorex tez zap... tylko w klasie GOSC bylo naprawde trudno :mrgreen: No ale 2gie w generalce to niezly wynik :idea:

DSC08864.JPG

 

Nasz klipmejker - Cruz pierwszy raz za kolkiem i odrazu 1-wsze w klasie oraz 2 w generalce (bez GOSCi)... Tak zasuwal, ze az na koncu skrzynia nie wytrzymala w srebrnym, dobrze ze na wolnych przejazdach. Goorex wykrakales :!: :roll:

DSC08793.JPG

 

Wyniki mam nadzieje, ze sie wkrotce w sieci pojawia wiec przekleje to zobaczycie ze forum.subaru "rzondzi" :lol:

ps. Chyba ze FX wklei zdjecie wykonane jego telefonem z duzym ekranem :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o rzesz...

 

ale w sensie, że "ostatnie kółeczko..."?

 

wyniki preszsz:

 

 

dsc1107p.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Miło było, dzięki.

Cena mojego auta dziś wzrosła :mrgreen:

 

aaa i więcej z Czwartkiem po Bemowie nie jeżdżę na czas!!!

 

pozdro

goory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie jeszcze coś takiego na Bemowie w tym roku?

 

Jakie auta startują w klasie do 2000 cm sześciennych?

Zastanawiam się z kim dziadkiem bym konkurował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjeździłem się porządnie i prawdę powiedziawszy cieszyłem się z panującej aury, bo na mokrym też trzeba umic. Ostatecznie wylądowałem na 8 miejscu a szanse na dobry wynik pogrzebałem na 3 próbie, na której to zająłem przedostatni czas :lol: Dalej jestem zły na siebie ale co tam, za tydzień Słomczyn !

 

Dziękuję wiewiórowi za pilotaż i pozdrawiam wszystkich spotkanych forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WYNIKI juz sa na stronie AK Polski

Klasa 5 - czyli Subaru i Evo

Generalka

 

Wyciagniete na tapecie Foto by Dariusz Ołtuszyk

 

FX

Obraz00035.jpg

 

Goorex

Obraz00038.jpg

 

Moja zona... Zofia :)

Obraz00066.jpg

 

Justyna :-)

Obraz00047.jpg

 

Zawias by Tapczan

Obraz00056.jpg

 

Lalo tak, ze trzeba bylo Solbergiem odkurzac

Obraz00057.jpg

 

Dzieki Goorex za narzedzia... jazda we mgle slabo sie zapowiadala... a tak "na krotko" nawiew dal szanse Ciebie objechac ,.!.. :mrgreen:

Obraz00071.jpg

 

Opone ci prawie zdjelo... czy taka zakrzywiona przestrzen deszczem?

Obraz00074.jpg

 

Kali... the debiut

Obraz00076.jpg

 

Lokiec "na Kuliga"

Obraz00077.jpg

 

Po antenie widac przeciazenia

Obraz00092.jpg

 

Fx balansuje zawias

Obraz00094.jpg

 

and the klipmejker.. Cruz

Obraz00084.jpg

 

Kolejna galeria by Kamil Cichocki

 

 

Wyjeździłem się porządnie i prawdę powiedziawszy cieszyłem się z panującej aury, bo na mokrym też trzeba umic. Ostatecznie wylądowałem na 8 miejscu a szanse na dobry wynik pogrzebałem na 3 próbie, na której to zająłem przedostatni czas :lol: Dalej jestem zły na siebie ale co tam, za tydzień Słomczyn !

 

Dziękuję wiewiórowi za pilotaż i pozdrawiam wszystkich spotkanych forumowiczów.

 

Wlasnie... Wiewiór - szacun za ogarniecie 2 kierowców :!: 8)

 

Nastepne Rally Sprinty beda... pozwole sobie wam przypominac o tych, ktore organizuje klub AK Polski. Za pozostale nie moge reczyc/odpowiadac wiec dowiadujcie sie na wlasna reke :P

 

-- 27 sie 2012, o 00:38 --

 

jeszcze próby

 

duża płyta

 

mała płyta

 

 

pozdro

goory

 

 

Super miejsce na kamerke znalazles :!: :P

Jakies przyspieszone te onboardy? Czy mnie sie wydaje.... chyba bys mnie wciagnal 2x przy takim tempie... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super zdjęcia :mrgreen:

 

Czekamy na więcej, tam było kilku cykających foty :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

 

Nic sie nie chwalisz... to ja to zrobie... FX byl najlepszy w klasie 5 i objechal rowniez kolegow w Evo :)

Fx jak na takim tapczanowatym zawiasie dajesz rade to juz sie boje co sie bedzie dzialo jak bedziesz mial cos co trzymie :twisted:

 

Dziękuję :)

WRX by Fx daje radę :mrgreen:

 

 

 

Fajna impreza, bo można było sobie polatać jak kto chciał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...