jean_pierre Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Witam, mam taki problem zjechałem gwint na jednej ze szpilek w tylnym kole i póki co jest przykręcone na 4 nakrętki, mam pytanie czy orientuje się może ktoś z Was czy te szpilki są wkręcane i się je po prostu wykręca czy są jakoś nitowane od spodu czy to element stały razem z piastą ? Z góry dziękuję za podpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dareckiislandia Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Szpilki sa na frezie na przedniej osi można uszkodzona albo urwana szpilke wybic i wymienić bez ściągania tarczy ale nie orientuje sie jak jest na pewno w tylnej osi . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Szpilki sa wciskane od spodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jean_pierre Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Czyli trzeba ściągnąć tarcze żeby się do nich dostać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujak27 Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Trzeba ściągnąć tarcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Lepiej daj to komuś mądremu do roboty bo poplyniesz jeszcze na lozysku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Z tego co pamietam Szpilki w piascie są od tyłu ciasno wpasowane i docisnięte koroną ABS na śrubach imbusowych. Nie jest to proste do zrobienia jak nie wyjmiesz piasty i całej zwrotnicy a jak Carfit słusznie zauważył amator popłynie na łożysku. Poza tym gwint drobnozwojny łątwo się nie zrywa chyba że dokręcasz rurą , Zakładam że nie możesz poprostu nakręcić nakrętki - pilnik trójkąt lub iglak i trochę pojeździj w rowkach sklepanego gwintu i powinno pójść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 docisnięte koroną ABS na śrubach imbusowych. Jeżeli jest ABS, to korona jest za szpilkami. Nie dociska ich. Jest odstęp między koroną a łbami szpilek.Piszę o tyle auta. Poza tym gwint drobnozwojny łątwo się nie zrywa chyba że dokręcasz rurą , No chyba, że pneumatykiem na najmocniejszym biegu bez opamiętania ktoś wali. W załączniku foto tylnych szpilek. -- Śr sie 22, 2012 10:18 pm -- PS: Chyba najlepiej wyjmować taką szpilkę na prasie, a na aucie jest to trudne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Qbutek. Racja - myślałem że śruby są od drugiej strony . Ze zdjęcia widać że musi wycisnąć piastę ze zwrotnicy bo nie wyjmie szpilki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jean_pierre Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 to lepiej tylko gwint poprawie bo tylko na jednej szpilce na jakiś 0,5 cm jest zerwany, albo skrócę tę szpilkę jedna o te pół centymetra ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Jeżeli chwyta na min. 4-5 zwojów, to bym zostawił i dobrze przegwintował, żeby już nie było takich problemów. Wymienisz przy okazji jak będziesz rozbierał coś więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jean_pierre Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 tak, na pewno na 4,5 zwojów chwyci. OK, tak też zrobię. Ps a zamówiłem nowe nakrętki wyglądają jak oryginalne do subaru tylko nie doczytałem że są do felg stalowych i czy to wielki problem jak będą przykręcały koło aluminiowe ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Da sie to bez problemów zrobić nie sciagając zwrotnicy / piasty , tylko trzeba trochę pomyśleć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Mi się też wydaję, że po odkręceniu korony do ABSu będzie wystarczająco miejsca na operację wymiany, ale się w to nie bawiłem, więc nic konkretniej nie napiszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Tak się zastanawiam jak zerwałeś gwint ok 4mm od maksymalnie wkręconej pozycji. Powinieneś wymienić ta szpilkę. Patrząc na zdjęcie wydaje się to możliwe do wymiany bez rozkręcania połowy auta tak jak carfit napisał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zydol Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 tak, na pewno na 4,5 zwojów chwyci. OK, tak też zrobię. Ps a zamówiłem nowe nakrętki wyglądają jak oryginalne do subaru tylko nie doczytałem że są do felg stalowych i czy to wielki problem jak będą przykręcały koło aluminiowe ? 7 zwojów to jest minimum, a nakrętki do stalowych się nie nadają, chyba, że chcesz stracić koło. Importuję felgi od wielu lat i uwierz mi, wiem co mówię. Wymień szpilkę i nie kombinuj. Carfit dobrze mówi. A takie sztukowania to można w maluchu robić, jak ktoś musi rzecz jasna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.