Jump to content

wymiana szpilek w kole GD


jean_pierre
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

mam taki problem zjechałem gwint na jednej ze szpilek w tylnym kole i póki co jest przykręcone na 4 nakrętki, mam pytanie czy orientuje się może ktoś z Was czy te szpilki są wkręcane i się je po prostu wykręca czy są jakoś nitowane od spodu czy to element stały razem z piastą ?

 

Z góry dziękuję za podpowiedź

Link to comment
Share on other sites

Lepiej daj to komuś mądremu do roboty bo poplyniesz jeszcze na lozysku :D

Link to comment
Share on other sites

Z tego co pamietam Szpilki w piascie są od tyłu ciasno wpasowane i docisnięte koroną ABS na śrubach imbusowych.

Nie jest to proste do zrobienia jak nie wyjmiesz piasty i całej zwrotnicy a jak Carfit słusznie zauważył amator popłynie na łożysku.

 

Poza tym gwint drobnozwojny łątwo się nie zrywa chyba że dokręcasz rurą :mrgreen: ,

 

Zakładam że nie możesz poprostu nakręcić nakrętki - pilnik trójkąt lub iglak i trochę pojeździj w rowkach sklepanego gwintu i powinno pójść.

Link to comment
Share on other sites

docisnięte koroną ABS na śrubach imbusowych.
Jeżeli jest ABS, to korona jest za szpilkami. Nie dociska ich. Jest odstęp między koroną a łbami szpilek.

Piszę o tyle auta.

 

Poza tym gwint drobnozwojny łątwo się nie zrywa chyba że dokręcasz rurą ,
No chyba, że pneumatykiem na najmocniejszym biegu bez opamiętania ktoś wali.

 

 

W załączniku foto tylnych szpilek.

 

-- Śr sie 22, 2012 10:18 pm --

 

PS: Chyba najlepiej wyjmować taką szpilkę na prasie, a na aucie jest to trudne.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chwyta na min. 4-5 zwojów, to bym zostawił i dobrze przegwintował, żeby już nie było takich problemów.

Wymienisz przy okazji jak będziesz rozbierał coś więcej.

Link to comment
Share on other sites

tak, na pewno na 4,5 zwojów chwyci. OK, tak też zrobię. Ps a zamówiłem nowe nakrętki wyglądają jak oryginalne do subaru tylko nie doczytałem że są do felg stalowych i czy to wielki problem jak będą przykręcały koło aluminiowe ?

Link to comment
Share on other sites

Da sie to bez problemów zrobić nie sciagając zwrotnicy / piasty , tylko trzeba trochę pomyśleć :D

Link to comment
Share on other sites

Mi się też wydaję, że po odkręceniu korony do ABSu będzie wystarczająco miejsca na operację wymiany, ale się w to nie bawiłem, więc nic konkretniej nie napiszę.

Link to comment
Share on other sites

Tak się zastanawiam jak zerwałeś gwint ok 4mm od maksymalnie wkręconej pozycji. Powinieneś wymienić ta szpilkę. Patrząc na zdjęcie wydaje się to możliwe do wymiany bez rozkręcania połowy auta tak jak carfit napisał

Link to comment
Share on other sites

tak, na pewno na 4,5 zwojów chwyci. OK, tak też zrobię. Ps a zamówiłem nowe nakrętki wyglądają jak oryginalne do subaru tylko nie doczytałem że są do felg stalowych i czy to wielki problem jak będą przykręcały koło aluminiowe ?

 

7 zwojów to jest minimum, a nakrętki do stalowych się nie nadają, chyba, że chcesz stracić koło. Importuję felgi od wielu lat i uwierz mi, wiem co mówię. Wymień szpilkę i nie kombinuj. Carfit dobrze mówi. A takie sztukowania to można w maluchu robić, jak ktoś musi rzecz jasna.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...