Skocz do zawartości

wymiana szpilek w kole GD


jean_pierre

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam taki problem zjechałem gwint na jednej ze szpilek w tylnym kole i póki co jest przykręcone na 4 nakrętki, mam pytanie czy orientuje się może ktoś z Was czy te szpilki są wkręcane i się je po prostu wykręca czy są jakoś nitowane od spodu czy to element stały razem z piastą ?

 

Z góry dziękuję za podpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamietam Szpilki w piascie są od tyłu ciasno wpasowane i docisnięte koroną ABS na śrubach imbusowych.

Nie jest to proste do zrobienia jak nie wyjmiesz piasty i całej zwrotnicy a jak Carfit słusznie zauważył amator popłynie na łożysku.

 

Poza tym gwint drobnozwojny łątwo się nie zrywa chyba że dokręcasz rurą :mrgreen: ,

 

Zakładam że nie możesz poprostu nakręcić nakrętki - pilnik trójkąt lub iglak i trochę pojeździj w rowkach sklepanego gwintu i powinno pójść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

docisnięte koroną ABS na śrubach imbusowych.
Jeżeli jest ABS, to korona jest za szpilkami. Nie dociska ich. Jest odstęp między koroną a łbami szpilek.

Piszę o tyle auta.

 

Poza tym gwint drobnozwojny łątwo się nie zrywa chyba że dokręcasz rurą ,
No chyba, że pneumatykiem na najmocniejszym biegu bez opamiętania ktoś wali.

 

 

W załączniku foto tylnych szpilek.

 

-- Śr sie 22, 2012 10:18 pm --

 

PS: Chyba najlepiej wyjmować taką szpilkę na prasie, a na aucie jest to trudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chwyta na min. 4-5 zwojów, to bym zostawił i dobrze przegwintował, żeby już nie było takich problemów.

Wymienisz przy okazji jak będziesz rozbierał coś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się też wydaję, że po odkręceniu korony do ABSu będzie wystarczająco miejsca na operację wymiany, ale się w to nie bawiłem, więc nic konkretniej nie napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, na pewno na 4,5 zwojów chwyci. OK, tak też zrobię. Ps a zamówiłem nowe nakrętki wyglądają jak oryginalne do subaru tylko nie doczytałem że są do felg stalowych i czy to wielki problem jak będą przykręcały koło aluminiowe ?

 

7 zwojów to jest minimum, a nakrętki do stalowych się nie nadają, chyba, że chcesz stracić koło. Importuję felgi od wielu lat i uwierz mi, wiem co mówię. Wymień szpilkę i nie kombinuj. Carfit dobrze mówi. A takie sztukowania to można w maluchu robić, jak ktoś musi rzecz jasna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...