Skocz do zawartości

Jazda z kierownicą po prawej stronie


ironmzes

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 107
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

saszynski--> Przeczytaj uważnie to o czym pisaliśmy. Ty możesz jeździć uważnie i dawać sobie radę z kierownicą po przeciwnej stronie, ale nie przewidzisz że z naprzeciwka będzie jechał gościu takim samym samochodem, który tego nie ogarnia. To jest największe niebezpieczeństwo jakie wiąże się z tymi zmianami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdzilem swoim autem po Francji i jakos nie mialem wiekszych problemow z poruszaniem sie...

"zlej baletnicy..."

Jest jeszcze kwestia kultury jazdy wszystkich uczestników, czyli mam na mysli prędkość poza terenem zabudowanym, która w PL jest nagminnie łamana i doświadczenie kierowcy prowadzącego RHD.

W PLu autostrad niet, a fantazja młodych kierowców jest jak braci Grimm.

Ja mam prawo jazdy od 18-tu lat i przez ten czas pojeździłem różnymi autami, wolniejszymi i szybszymi, mniejszymi i większymi, nawet ciągnikami siodłowymi, więc zrobiłem sporo kilometrów Jeżdżę RHD ok 6-ciu lat i wciąż uważam, że nie ogarniam tak jak przed laty LHD.

Młody kierowca z dwuletnim stażem, który przekalkuluje, że zamiast vectry LHD może mieć STI RHD i takowe zakupi to będzie zagrożeniem nie tylko dla siebie ale i innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mieście można sobie jeździć z kierownicą z prawej strony. Na autostradzie również. No i głównie takie drogi są w krajach, które dopuściły pojazdy z kierownicą z prawej strony do ruchu.

Nam również przydałyby się takie drogi i to nie tylko dla "anglików" ale i dla reszty. Jestem przekonany, że poprawiłoby to bezpieczeństwo w każdym aspekcie i bez konieczności "stymulowania" go wyssanymi z palca ograniczeniami.

Tak więc moim zdaniem nie chodzi tutaj o zrobienie "dobrze" potencjalnym nabywcom takich samochodów, a jest to jedynie czysto biznesowa decyzja.

Wydaje się, że nie jest to decyzja biznesowa, a zwyczajne dostosowywanie się do przepisów unijnych:

http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/ ... wej-strony

Nie mogę się nadziwić, że ta cała unia potrafi być czasami pożyteczna :wink: :mrgreen:

 

-- 24 sie 2012, o 13:52 --

 

Młody kierowca z dwuletnim stażem, który przekalkuluje, że zamiast vectry LHD może mieć STI RHD i takowe zakupi to będzie zagrożeniem nie tylko dla siebie ale i innych.

Tak nie można myśleć, bo inaczej trzeba by zamknąć się w czterech ścianach, włączyć telewizor i bać się :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urabus--> Zgadza się, ale my to na takie drogi jeszcze wiele lat będziemy czekać i do tego czasu trzeba dbać o bezpieczeństwo jak tylko się da i dostosowywać wymogi bezpieczeństwa do stanu i rodzaju dróg, a nie odwrotnie, bo byłoby to absurdalne.

 

No widzisz, tego artykułu jakoś nigdy nie czytałem:) Co nie powoduje, że zmienię zdanie, bo uważam, że przy naszych drogach jest to niebezpieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostosowywać wymogi bezpieczeństwa do stanu i rodzaju dróg, a nie odwrotnie, bo byłoby to absurdalne

Ja to widzę inaczej: trzeba budować takie drogi jakie mamy wymogi bezpieczeństwa, wszelkie inne działania w tym względzie są niewiele, albo zgoła nic nie warte :idea:

 

-- 24 sie 2012, o 14:09 --

 

przy naszych drogach jest to niebezpieczne

Przy naszych drogach wszystko jest niebezpieczne :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakim ryzyku mowimy? Ile kolizji/wypadkow w ostatnim roku bylo spowodowane przez samochody RHD? Jezdza takie, ja widze duzo "angoli" ktorymi przyjechano na swieta, wakacje, do rodziny czy w intresach. Bez tych danych, to cale opowiadanie o ryzyku jest nic niewarte.

 

Jesli bedzie zgoda na rejestracje RHD, to pojawi sie u nas ich 2 moze 3 razy wiecej. Nie wierze, zeby ludzie masowo rzucili sie na takie auta. Zwlaszcza nie widze kierowcow z mlodym stazem, ktorzy w wiekszosci maja swiadomosc ze LHD jeszcze niedostatecznie ogarniaja.

 

W kazdym razie na pewno beda z tego powodu ofiary... w skali kraju jakies setne promila. Idac tym torem, nalezy zakazac stawania pod drzewami w czasie burzy.

 

Ludzie, przestancie myslec, ze przepisy sa lekarstwem na zlo tego swiata, bo w znacznej czesci sa wyssane z palca jak kolega napisal, albo wymyslone zza biurka. Czasem z bezmyslnosci, czasem w dobrej wierze, czasem z interesu.

 

Wlasnie koncze prawko na A. Pomyslalem, ze dorobie jeszcze ciezka przyczepe E. Prawo na B mam parenascie lat. Czy ktos mi wyjasni po co musze jeszcze raz odbywac 20h kurs teoretyczny na E, siedzac na sali z ludzmi na B??? Tak wlasnie wygladala teoria na motocykl - 20h z mlodzieza ubiegajaca sie o B i 10 min. film jak wyglada egzamin na motocykl, pod koniec kursu jak wszyscy na B zostali wypuszczeni do domu. A chcac zrobic C + E musialbym zrobic C, zdac egzaminy i dopiero zapisac zie na E... i znow zajecia i egazminy teoretyczne.

 

Jakie do jasnej cholery trzeba miec kompetencje teoretyczne do jezdzenia przyczepa? Przeciez nie majac wcale prawa jazdy, nie moge zrobic E... co za ABSURD.

 

Ale ma w tym interes lobby szkol samochodowych i panstwo, bo wiecej egzamninow i wiecej podatkow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Młody kierowca z dwuletnim stażem, który przekalkuluje, że zamiast vectry LHD może mieć STI RHD i takowe zakupi to będzie zagrożeniem nie tylko dla siebie ale i innych.

Tak nie można myśleć, bo inaczej trzeba by zamknąć się w czterech ścianach, włączyć telewizor i bać się :twisted:

Jeździłeś anglikiem po PL? Jeśli tak to wiesz, że to nie łatwe. Nie mówię o samym prowadzeniu samochodu. Wiem co piszę. Jazda w pojedynkę ze Świecka do Suwałk to tragedia. Dobrze jest mieć silne nerwy, bo można sobie włosy powyrywać. Inni Cie popędzają, potrafią trąbić a Ty po prostu nie widzisz zza TIRa, więc startujesz za tym, który Cię właśnie wyprzedził i jest ok jeśli masz zapas mocy, bo jeśli nie wracasz i zabawa zaczyna się od nowa. Jest też opcja odsunięcia się w celu zmniejszenia kąta widzenia oraz wydłużenia czasu na ewentualny powrót na swoją stronę, ale kiedy zostawisz lukę zaraz 19-to letni Kubuś w 20-to letniej astrze musi Ci udowodnić, że jesteś pipa i wpasuje sie między Ciebie a Tira :lol: :roll: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urabus--> Tak można robić kiedy budujesz Państwo od podstaw:> ale kiedy trzeba przerobić to co jest, to trzeba robić to stopniowo i korzystać z innych narzędzi, które do czasu przebudowy mogą pomóc zadbać o bezpieczeństwo. Nie ma możliwości nagle w ciągu kilku lat przerobić całej infrastruktury drogowej. Jedyne co możnaby zrobić to przyspieszyć z tymi działaniami, które są podejmowane, bo ich tempo jest tragiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, przestancie myslec, ze przepisy sa lekarstwem na zlo tego swiata, bo w znacznej czesci sa wyssane z palca jak kolega napisal, albo wymyslone zza biurka.

 

Dokladnie. Blad zostal popelniony juz dawno temu przy okazji 10 przykazan. Od ich odrzucenia trzeba byloby zaczac, aby moc zaczynac tworzenie spoleczenstwa od nowa.

 

 

:mrgreen::twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma możliwości nagle w ciągu kilku lat przerobić całej infrastruktury drogowej.

Całej pewnie nie, ale ilekroć jestem w Chorwacji, tylekroć nie mogę wyjść z podziwu, jak taki bądź co bądź mały kraj i do tego po wojnie, uporał się z problemem autostrad. Jest to zatem możliwe :idea:

korzystać z innych narzędzi, które do czasu przebudowy mogą pomóc zadbać o bezpieczeństwo

Cały szkopuł tkwi w tym, że poprawiać bezpieczeństwo trzeba tam, gdzie ono szwankuje, a szwankuje głównie w infrastrukturze i jak słusznie napisał kolega grzywaczewski w szkoleniu. Nic to zresztą odkrywczego, skoro nawet nasz NIK to zauważył w swoim raporcie:

http://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik-o ... owych.html

Jeździłeś anglikiem po PL? Jeśli tak to wiesz, że to nie łatwe.

Nie jeździłem i nie zamierzam, ale domyślam się, że tak jak piszesz nie jest to łatwe. Nie jest to jednak powód do sankcjonowania takich ograniczenie.

 

Trochę, żartem można by napisać, że jeżdżenie śnieżną zimą też nie jest łatwe, ale jakoś nikt nie zabrania zimie przychodzenia do naszego kraju :wink: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłeś anglikiem po PL? Jeśli tak to wiesz, że to nie łatwe. Nie mówię o samym prowadzeniu samochodu. Wiem co piszę. Jazda w pojedynkę ze Świecka do Suwałk to tragedia. Dobrze jest mieć silne nerwy, bo można sobie włosy powyrywać. Inni Cie popędzają, potrafią trąbić a Ty po prostu nie widzisz zza TIRa, więc startujesz za tym, który Cię właśnie wyprzedził i jest ok jeśli masz zapas mocy, bo jeśli nie wracasz i zabawa zaczyna się od nowa. Jest też opcja odsunięcia się w celu zmniejszenia kąta widzenia oraz wydłużenia czasu na ewentualny powrót na swoją stronę, ale kiedy zostawisz lukę zaraz 19-to letni Kubuś w 20-to letniej astrze musi Ci udowodnić, że jesteś pipa i wpasuje sie między Ciebie a Tira :lol: :roll: :mrgreen:

I wlasnie wyjasniles sobie i nam, dlaczego wiekszosc ludzi nie kupi takiego samochodu. Wcale nie trzeba tego zakazywac.

 

Czy ktos zakazuje silnikow dwusuwowych? Nie. Maja zalety, niska wage, prosta konstrukcje, duzy potencjal na wysokich obrotach. To dlaczego ich tak malo, dlaczego ich klienci nie chca kupowac, dlaczego wiekszosc producentow ma juz tylko 4-suwy? Bo sa paliwozerne, bo trzeba mieszac beznyne z olejem, a przynajmniej pamietac o uzupelnieniu dozownika, bo pierdza, bo smierdza, bo sa wibracje, bo na dole nie ma momentu a pozniej chce rece polamac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Młody kierowca z dwuletnim stażem, który przekalkuluje, że zamiast vectry LHD może mieć STI RHD i takowe zakupi to będzie zagrożeniem nie tylko dla siebie ale i innych.

Tak nie można myśleć, bo inaczej trzeba by zamknąć się w czterech ścianach, włączyć telewizor i bać się :twisted:

Jeździłeś anglikiem po PL? Jeśli tak to wiesz, że to nie łatwe. Nie mówię o samym prowadzeniu samochodu. Wiem co piszę. Jazda w pojedynkę ze Świecka do Suwałk to tragedia. Dobrze jest mieć silne nerwy, bo można sobie włosy powyrywać. Inni Cie popędzają, potrafią trąbić a Ty po prostu nie widzisz zza TIRa, więc startujesz za tym, który Cię właśnie wyprzedził i jest ok jeśli masz zapas mocy, bo jeśli nie wracasz i zabawa zaczyna się od nowa. Jest też opcja odsunięcia się w celu zmniejszenia kąta widzenia oraz wydłużenia czasu na ewentualny powrót na swoją stronę, ale kiedy zostawisz lukę zaraz 19-to letni Kubuś w 20-to letniej astrze musi Ci udowodnić, że jesteś pipa i wpasuje sie między Ciebie a Tira :lol: :roll: :mrgreen:

 

100% racji skibaSTI!

też mi się kiedyś wydawało, że to przesada aby zabraniać rejestracji tych aut w Polsce.

Do czasu, gdy kiedyś jechałem za takim samochodem :arrow: to był H O R R O R :evil:

 

:idea: jak będziecie kiedyś jechali z pasażerem, zachowujcie się jak zawsze na drodze, tylko tuż przed wyprzedzaniem poproście go aby wam powiedział kiedy możecie zacząć i wychylajcie się samochodem tyle ile on wam powie ... :idea:

 

Panie i Panowie to jest i będzie niebezpieczne - zasad geometrii nie zmienicie :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłeś anglikiem po PL? Jeśli tak to wiesz, że to nie łatwe.

Nie jeździłem i nie zamierzam, ale domyślam się, że tak jak piszesz nie jest to łatwe. Nie jest to jednak powód do sankcjonowania takich ograniczenie.

Uważam, że dla dobra ogółu tak.

Dlaczego wprowadzono nakaz zakładania pasów? Dlaczego dostanę mandat za jego niezapięcie? Własny łeb pobiję :roll:

Jednak nie jest to takie proste.

Będzie zdecydowanie więcej wypadków, a stawki oc na bank pójdą w górę w tego następstwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotruś, tak, to jest niebezpieczne. I tysiac innych rzeczy tez jest niebezpiecznych.

 

Czy wiesz, ze w UK mieli projekt zakazania posiadania jakichkolwiek nozy z czubkiem. Bo najpierw zakazali praktycznie wszystkich nozy przy sobie... skonczylo sie tak, ze sie bandyci dzgaja srubokretami. Liczba ofiar od nozy i tak niewiele spadla, bo wiekszosc z nich to ofiary... klotni domowych. To wymyslili, ze trzeba zabronic w domu posiadania tych z czubkiem.

 

Pewne jest, ze gdyby ludziom przy urodzeniu obcinac rece, to przejawialiby mniejsza aktywnosc, w tym rowniez w sytuacjach glupich, niezgodnych z prawem etc.

 

Zakaz rejestracji RHD to jest wlasnie cos w stylu karania za mozliwosc popelnienia przestepstwa. Mam penisa wiec trzeba miec mnie na oku, moge przeciez zgwalcic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego wprowadzono nakaz zakładania pasów? Dlaczego dostanę mandat za jego niezapięcie? Własny łeb pobiję :roll:

Jednak nie jest to takie proste.

Będzie zdecydowanie więcej wypadków, a stawki oc na bank pójdą w górę w tego następstwie.

I tu rowniez kierujesz sie "wtorna logika". Nie, nie sam sobie leb porozbijasz, tylko bedziesz musial korzystac z opieki medycznej, ktora idzie z jednego wora. A powinno byc tak, ze o tym czy pasy chcesz miec zapiete czy nie decydujesz po rozmowie z... ubezpieczycielem. Masz zapiete, placa za leczenie. Nie masz - placisz sam.

 

I to samo jest alkocholem. Karze sie za to, ze ktos wsiada do auta po pijaku. A karac sie powinno za to, co zrobi, a nie za to co moze zrobic. I znow - wypadek po pijaku, z automatu jestes traktowany jak morderca. Byles trzezwy - rozpatrywane normalnym trybem.

 

I z obowiazkowym OC rowniez. Jak jest wiemy... a mogloby byc tak, ze jak nie chcesz, to nie kupujesz. Ale liczysz sie, ze przyjdzie komornik i cie zlicytuje. A druga strona, jesli sie martwi ze trafi na niewyplacalnego, to sobie sama wykupi ubezpieczenie "od bycia poszkodowanym". Kluczem jest MOZE. Mieszka w miescie, kupi na bank. Mieszka w Bieszczadach, jezdzi po lesnych duktach i w niedzele do kosciola - podejmie ryzyko niewykupywania. To jest calkiem zgodne z idea ubezpieczen, bo biznes ubezpieczeniowy opiera sie wlasnie na szacowaniu ryzyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego wprowadzono nakaz zakładania pasów? Dlaczego dostanę mandat za jego niezapięcie? Własny łeb pobiję :roll:

Jednak nie jest to takie proste.

I tu rowniez kierujesz sie "wtorna logika". Nie, nie sam sobie leb porozbijasz, tylko bedziesz musial korzystac z opieki medycznej, ktora idzie z jednego wora.

To właśnie miałem na myśli

grzywaczewski,

Obyś nie musiał doświadczyć na własnej skórze głupka bez wyobraźni za kółkiem RHD.

W PL wystarczy głupków w EU autach więc po co to potęgować?

http://www.wykop.pl/ramka/1091439/ue-na ... h-drogach/

 

-- Pt sie 24, 2012 2:07 pm --

 

Dobrze jest mieć silne nerwy, bo można sobie włosy powyrywać. Inni Cie popędzają, potrafią trąbić a Ty po prostu nie widzisz zza TIRa, więc...

 

zwalniam jeszcze bardziej... w mysl prostej zasady: "nie widzisz - nie jedziesz".

i za Tirem jedziesz aż gość skręci na pauzę :mrgreen: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. A co do dobra ogolu, to prawda jest taka, ze to coraz to nowe przepisy generuja ogromne koszty, zarowno po stronie aparatu urzedniczego (ktory utrzymujemy z podatkow) jak i bezposrednio z kieszeni kierowcow. Takie to dobro, ze wszyscy ciezko placa.

 

A tu ze nie RHD, a tu ze nie na letnich zima, a tu ze przeglad co roku i OC co roku, a to ze na swiatlach caly rok, a to gasnica, a to apteczka... ida na to miliony. Na pewno tez ratuje to iles zyc, tylko jak policzyc ile per saldo wydano na jedno zycie... to lepiej bylo wydac te pieniadze na przeswietlenia pluc czy profilaktyke ciazy.

 

Kraj i spoleczenstwo jest biedne, a w zasadzie cholernie zadluzone. Pieniadze trzeba wydawac z glowa. Woda wali przez dziury w poszyciu, pompy nie daja rady osuszac... a my malujemy barierki na pokladzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasad geometrii nie zmienicie
dla dobra ogółu

Nie istnieje coś takiego jak dobro ogółu :idea: Niestety natury ludzkiej nie zmienicie :wink:

Dlaczego wprowadzono nakaz zakładania pasów?

Dlaczego wprowadzono całodobowy nakaz jazdy na światłach :?:

...

Dlaczego w Łodzi zakazano psom szczekać :?:

 

Dlatego, że ktoś to wyssał z palca i jak się okazało zbędne to zapomniał na powrót wessać :wink: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...