Skocz do zawartości

Jazda z kierownicą po prawej stronie


ironmzes

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 107
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Rewelacja....

 

Nie dość, że teraz ciężko się wyprzedza przez maruderów, to manewr ten zostanie skutecznie utrudniony przez "anglików". Bo taki chcący wyprzedzać, będzie wjeżdżał całym pojazdem na pas w przeciwnym kierunku, żeby zobaczyć jaka jest sytuacja na drodze przed wyprzedzanym pojazdem .... :?

 

Strach się bać... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rewelacja....

 

Nie dość, że teraz ciężko się wyprzedza przez maruderów, to manewr ten zostanie skutecznie utrudniony przez "anglików". Bo taki chcący wyprzedzać, będzie wjeżdżał całym pojazdem na pas w przeciwnym kierunku, żeby zobaczyć jaka jest sytuacja na drodze przed wyprzedzanym pojazdem .... :?

 

Strach się bać... :evil:

 

Miałem sytuacje że kolega mówi że wolne a tam nagle coś jedzie.. wyprzedzanie to będzie największy problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rewelacja....

 

Nie dość, że teraz ciężko się wyprzedza przez maruderów, to manewr ten zostanie skutecznie utrudniony przez "anglików". Bo taki chcący wyprzedzać, będzie wjeżdżał całym pojazdem na pas w przeciwnym kierunku, żeby zobaczyć jaka jest sytuacja na drodze przed wyprzedzanym pojazdem .... :?

 

Strach się bać... :evil:

 

pierdolenie

 

na całym świecie można jeździć z ,,odwrotną" kierownicą, tylko w PL od razu panika....

a kto komu kuwa każe wyprzedzać? :mrgreen:

 

nie angliki, nie kierowcy są zagrożeniem dla innych.....

 

zagrożeniem są: bezmyślność, głupota, chamstwo, brak wyobraźni, złe drogi,

i obojętne jest, z której strony jest fajera jak zapindalasz bez mózgu po wyrypach i koleinach.... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak jak Elek napisal:

a kto komu kuwa każe wyprzedzać?

Na tym wlasnie polega wolnosc i samodecydowanie, ze mozna samemu podejmowac decyzje i... odpowiadac za nie.

 

Chce ktos jezdzic bez pasow? Niech jezdzi. Tylko jesli odniesie obrazenia, to niech to sie nie kwalifikuje jako wypadek, tylko jako kolizja. I niech ubezpieczyciel nie wyplaci mu czesci odszkodowania. A za leczenie niech placi w kieszeni a nie NFZ.

 

Chce ktos jezdzic po gorzale? Niech jezdzi, ale jak spowoduje wypadek, to niech bedzie tak potraktowany, jakby wyjal noz i kogos zasztyletowal.

 

Chce ktos jezdzic RHD, bardzo prosze. Ale jesli stwierdzi sie, ze przyczyna wypadku bylo wlasnie to, ze nie widzial przy wyprzedzaniu, to cala odpowiedzialnosc cywilna i karna na niego spada.

 

To wlasnie jest wolnosc i samodecydowanie. Tylko to tak trudno przelknac. Lepiej zyc w przekonaniu, ze jak mam prawo jazdy, dowod rejestracyjny, przeglad, OC, zima zimowki, nie pilem... a do tego mam zielone albo droge z pierwszenstwem... to jakbym Pana Boga za nogi zlapal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jakbym Pana Boga za nogi zlapal.

 

nie wiem, jak Pan Bóg, ale jego kierownik oddelegowany do zarządzania Planetą Ziemią pedałuje w trzewiczkach od Prady... :twisted:

 

-- 21 sie 2012, o 23:23 --

 

to jakbym Pana Boga za nogi zlapal.

 

nie wiem, jak Pan Bóg, ale jego kierownik oddelegowany do zarządzania Planetą Ziemią pedałuje w trzewiczkach od Prady... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe przepisy dopuszczą możliwość zarejestrowania samochodu z kierownicą po prawej stronie, ale tylko w przypadku aut osobowych oraz o tych specjalnym znaczeniu dla gospodarki (np. śmieciarek, aut czyszczących drogi czy samochodowych żurawi).
czyli wątpię aby zwykłe osobówki dało się rejestrować z kierownicą po prawej stronie. :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest napisane że tylko w przypadku AUT OSOBOWYCH oraz................

 

Czytać , czytać............

 

-- 23 sie 2012, o 20:20 --

 

W KOŃCU !! tylko czekać na wprowadzenie przepisów w życie :D:twisted::twisted::twisted: aż łapki zacieram na coś przytaszczonego za oceanu :D:lol:

 

 

Którego oceanu? z Australii kolega będzie targał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bardzo ambiwalentne podejście do tematu. Z jednej strony super, bo jest szansa na sprowadzenie i legalne użytkowanie aut typowo jdm'owych, bez konieczności wykonywania niemożliwych do wykonania przekładek :mrgreen: Z drugiej jednak strony takie całkiem bezpieczne to to nie jest. O ile jedzie się za osobówką (bez przyciemnionych szyb) to stresu tak naprawdę nie ma, gorzej zaczyna się robić kiedy pojawia się tir, autobus itp.

Dlatego twierdzę, że bez jakiegoś wspomagającego systemu typu kamerka w lustrze nie będzie to dobre rozwiązanie na polskie drogi... No i ciekawe co z OC? Czy dla takich aut będą wyższe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli nie będzie dyskryminacji w zakresie opłat czy składek OC, to w pewnych regionach Polski mogą się za jakiś czas pojawić wnioski o zmianę zasad ruchu drogowego z prawostronnego na lewostronny, bo skoro 3/4 aut będzie z UK, to łatwiej będzie jeździć po lewej stronie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę się do dyskusji z kilkoma uwagami.

 

Ktoś napisał: "kto komu każe wyprzedzać". No niby tak, ale kto przewidzi czy zza tira jadącego z naprzeciwka za chwilę nie wysunie się na szerokość samochodu jakiś pacan z kierownicą z prawej strony, żeby zobaczyć czy może wyprzedzać...Jak każdy dobrze wie na drodze samemu o swoje bezpieczeństwo można zadbać, ale nie da się wyeliminować niebezpieczeństwa które mogą stworzyć inni kierowcy. Dla mnie zatem ten argument jest bardzo nietrafiony.

 

W mieście można sobie jeździć z kierownicą z prawej strony. Na autostradzie również. No i głównie takie drogi są w krajach, które dopuściły pojazdy z kierownicą z prawej strony do ruchu. My jesteśmy daleko w tyle. Wystarczy spojrzeć na drogę Gdańsk-Warszawa, Toruń-Warszawa, Zakopianka, Gdańsk-Szczecin. Tam już jest niebezpiecznie jak zaczyna się uciekać przed wyprzedzającymi na 3 itd. a co dopiero wpuścić tam do tego 100 kierowców z kierownicą z prawej strony i z ułańską fantazją...

 

No i ostatnia rzecz, źródło pomysłu. Otóż Państwo zarabia na sprowadzaniu samochodów dzięki akcyzie. Ilość sprowadzanych samochodów systematycznie spada. Ceny "anglików" są bardzo zachęcające, ale wiele osób odstrasza koszt przekładki, albo sam fakt takiej ingerencji w samochód. Jeśli dopuścimy te auta do rejestracji, to ludzie Ci po nie ruszą, a w szczególności znów ruszą handlarze co zaowocuje ogromnymi kolejkami w urzędzie celnym, co miało miejsce jeszcze kilka lat temu. A jak dobrze wiemy każdy sprowadzony samochód to zysk z akcyzy i podatku recyklingowego. Tak więc moim zdaniem nie chodzi tutaj o zrobienie "dobrze" potencjalnym nabywcom takich samochodów, a jest to jedynie czysto biznesowa decyzja. Tylko tak jak mówiłem na początku, już teraz kierowcy na drodze przyprawiają nas nie raz o zawał, a co będzie jak dojdzie jeszcze u nich czynnik kierownicy z prawej strony i utrudnionej widoczności...strach się bać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę się do dyskusji z kilkoma uwagami.

 

Ktoś napisał: "kto komu każe wyprzedzać". No niby tak, ale kto przewidzi czy zza tira jadącego z naprzeciwka za chwilę nie wysunie się na szerokość samochodu jakiś pacan z kierownicą z prawej strony, żeby zobaczyć czy może wyprzedzać...Jak każdy dobrze wie na drodze samemu o swoje bezpieczeństwo można zadbać, ale nie da się wyeliminować niebezpieczeństwa które mogą stworzyć inni kierowcy. Dla mnie zatem ten argument jest bardzo nietrafiony.

 

W mieście można sobie jeździć z kierownicą z prawej strony. Na autostradzie również. No i głównie takie drogi są w krajach, które dopuściły pojazdy z kierownicą z prawej strony do ruchu. My jesteśmy daleko w tyle. Wystarczy spojrzeć na drogę Gdańsk-Warszawa, Toruń-Warszawa, Zakopianka, Gdańsk-Szczecin. Tam już jest niebezpiecznie jak zaczyna się uciekać przed wyprzedzającymi na 3 itd. a co dopiero wpuścić tam do tego 100 kierowców z kierownicą z prawej strony i z ułańską fantazją...

 

No i ostatnia rzecz, źródło pomysłu. Otóż Państwo zarabia na sprowadzaniu samochodów dzięki akcyzie. Ilość sprowadzanych samochodów systematycznie spada. Ceny "anglików" są bardzo zachęcające, ale wiele osób odstrasza koszt przekładki, albo sam fakt takiej ingerencji w samochód. Jeśli dopuścimy te auta do rejestracji, to ludzie Ci po nie ruszą, a w szczególności znów ruszą handlarze co zaowocuje ogromnymi kolejkami w urzędzie celnym, co miało miejsce jeszcze kilka lat temu. A jak dobrze wiemy każdy sprowadzony samochód to zysk z akcyzy i podatku recyklingowego. Tak więc moim zdaniem nie chodzi tutaj o zrobienie "dobrze" potencjalnym nabywcom takich samochodów, a jest to jedynie czysto biznesowa decyzja. Tylko tak jak mówiłem na początku, już teraz kierowcy na drodze przyprawiają nas nie raz o zawał, a co będzie jak dojdzie jeszcze u nich czynnik kierownicy z prawej strony i utrudnionej widoczności...strach się bać...

 

 

Sama prawda :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka uwag w temacie… Zgadzam się z osobami mówiącymi, że to nie jest dobry pomysł. W drugiej połowie lat 70. miałem okazję przez kilka lat jeździć „anglikiem” Fiatem 132 o mocy ciut ponad 100 KM - na tamte czasy to było dużo. Jazda po mieście - bez problemów, „gierkówka” - bez problemu, reszta dróg: stresująca , niebezpieczna, wyprzedzanie bez „kumatego” pasażera trudne i ryzykowne, a należy pamiętać, że ilość samochodów, ciężarówek wtedy była znikoma…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...