Jump to content

Silnik EJ205


filester

Recommended Posts

Koleżanki i koledzy, drodzy obywatele - potrzebuję pomocy :mrgreen:

Szukam informacji na temat silnika. Czy EJ205 z WRX New Age jest taki sam jak EJ205 z GT00/Forka S-Turbo? Ew jakie są różnice? Shortblock? Głowice? Wiem, że głowice mogą być inne bo w starszych była jedna cewka i kable...

Link to comment
Share on other sites

na pewno wałki rozrządu są inne, tłoki raczej też, może jest inny stopień sprężania ze względu na tłoki

motor z S turbo jest chyba też składany na ,,szmacianych" uszczelkach, nie jestem pewien, jutro sprawdzę

gabarytowo to samo, mocowanie kolektora ssącego i wydechowego jest to samo

Link to comment
Share on other sites

Właściwie to chodzi o to czy da radę przełożyć do forka s-turbo blok z głowicami od tego silnika, a zostawić forkową wiązkę silnika, kolektor dolotowy, cewkę itd... ?

Mój s-turbo ma ten sam problem, duży apetyt na olej ale jeździ i nic poza tym się nie dzieje, chcę kupić drugi silnik do remontu, wyremontować na spokojnie, a później przełożyć silniki. W ten sposób samochód spędzi w warsztacie dzień lub dwa, a nie kilka tygodni. Podpowiecie coś?

Link to comment
Share on other sites

czy da radę przełożyć do forka s-turbo blok z głowicami od tego silnika, a zostawić forkową wiązkę silnika, kolektor dolotowy, cewkę itd... ?

tak, da rade... juz nie chce sie rozpisywac jakii wynalazek jezdzi w moim gacku... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

tak, da rade... juz nie chce sie rozpisywac jakii wynalazek jezdzi w moim gacku... :twisted:

 

Może jednak byś opisał co nieco ;) Chciałbym wiedzieć czy czeka mnie rzeźbienie czy raczej klocki lego :wink:

Link to comment
Share on other sites

Może jednak byś opisał co nieco Chciałbym wiedzieć czy czeka mnie rzeźbienie czy raczej klocki lego

mam 2002 Legacy B4 TwinTurbo.

 

a serce to otwarty blok z EJ20G (1996/7 r WRX JDM)

UPG z EJ20G - grube (1.6mm - bo tlok wystaje:)

glowice od ej208 (przed-lift)

osprzet i reszta z ej208 (po-lift)

 

przed- i po-lift roznia sie innym cisnieniem sprezania (wieksze w po-lifcie tzn od maja 2001->)

innymi turbinami (mniejsze A/R w polifcie)

 

wszystko jest jak klocki lego.

jedyny mankament to laczenie silnika ze skrzynia.

tylko 4 z 8 otworow w bloku pasuja do skrzyni, 2 dolne i 2 szczytowe, zeby gralo musialem porzezbic z dolna od rozrusznika.

 

 

rozstaw otworow jest inny albo od 1998 roku albo od 2001 (czyt. NEWAGE)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...