fidel25 Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 Witam, U mojej lepszej połowy w Justynie pojawił się problem ze stukiem w okolicach przekładni kierowniczej od strony kierowcy. Najpierw myslalem ze to luz na koncowce drążka, ale po wejsciu pod auto i złapaniu jej ręką w trakcie ruchu kierownicą okazało się że luz jest zdecydowanie po stronie przekładni. Pytanie moje jest takie: co z tym robic?. Na kole nie ma wyczuwalnego luzu w momencie kiedy je szerpiwem i w pionie i w poziomie. W zasadzie na chwile obecną tylko to slychac i to wylacznie przy skrecie w prawo i na naprawde duzych dziurach. Na kierownicy rowniez nie ma wyczuwalnych luzów, natomiast jazda po kostce brukowej doprowadza mnie do szału, mam uczulenie jak cos stuka w zawieszeniu. Mam tez taki problem ze nie bardzo w jeleniej górze mam gdzie z tym pojechac. Kwestia czy temat jest prosty dla mechanika czy szukac kogos kto rozbiera juz takie just/swifty ??? a moze zaczac od wymiany drążka kierowniczego? ma ktos moze schemat jak to wyglada? jakie jest mocowanie drążka do przekładni?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
smile Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
fidel25 Posted August 21, 2012 Author Share Posted August 21, 2012 ...no więc dziwna sytuacja, bo przejrzałem z mechanikiem dzisiaj całe zawieszenie i układ kierowniczy i nie ma tam za cholere żadnych luzów. Sprawdzone i ręcznie za pomocą dużej "brechy" i na trzesawkach. Stuka mi cos jak cholera zwłaszcza na dziurach typu tarka w prawym zakręcie stuka po stronie kierowcy... ma ktos jakies pomysły??? amortyzator odpada po przy jezdzie na wprost albo w lewo i dziurach nie stuka... mechanik powiedzial zebym jezdzil az sie nie rozsypie, ale to srednie wyjscie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 fidel25, a krzyżak sprawdzałeś? może gumy mocowania przekładni się rozsypały. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fidel25 Posted August 22, 2012 Author Share Posted August 22, 2012 kurcze wczoraj drugi raz na kanale sprawdzilem wszystko sam. Łącznie z mocowaniem silnika i skrzyni biegów. Musze zerknąć na mocowanie przekładni dzisiaj, ale to raczej nie to... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 fidel25, zobacz też mcpersony, szczególnie łożyska w topmountach Link to comment Share on other sites More sharing options...
fidel25 Posted August 22, 2012 Author Share Posted August 22, 2012 dzisiaj obsłuchiwałem własnie łożyska górne na kolumnie. naciągałem całą kolumnę,skręcałem koła, "skakałem" zawieszeniem w góre i w dół i raczej nic tam nie ma, ale jutro jeszcze wjade na kanal i sprawdze samo mocowanie przekładni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wbble Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Kiedyś miałem przypadek, że mechanik zostawił dość duży pilnik, który wpadł w nadkole i bardzo ładnie stukał... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fidel25 Posted October 15, 2012 Author Share Posted October 15, 2012 hehe..no ja kiedys znalazlem lusterko teleskopowe warsztatowe pod maska... ale w tej sytuacji sprawa wyglada tak ze zaczelo stukac jeszcze na spocie w Boleslawcu, jak poszalal sobie kobita moja po blotku i dziurach. Od tego czasu probuje to zlokalizować, własnie kolejny raz przejrzalem pod domem na kanale wszystko i nic nie znalazlem. Znajac życie przyczyna bedzie prozaiczna... -- Pn paź 15, 2012 9:09 pm -- podciągam temat bo się jeszcze nie zakonczyl, do dzisiaj nie znalazlem zrodla stuków. Wymieniłem zacisk hamulcowy bo mial luzy, wyminilem wachacz ze sworzniem i gumami, sprawdzilem kolejny raze przekladnie...nigdzie nie ma zadnych luzow - a stuka... zostal tylko mcpherson i tu moje pytanie jakie niespodzianki moga mnie spotkac przy wymianie łożyska na górze kolumny, demontaż bede robił sam - mam narzędzia, warunki i zapał ;-))) ino troche info co moze mnie zaskoczyc poproszę... Link to comment Share on other sites More sharing options...
durrrr Posted October 16, 2012 Share Posted October 16, 2012 podłączam się pod temat. Mianowicie dzisiaj zaczeło mi coś stukać ale tylko w momencie gdy lekko skręcam w prawo i to przy większej prędkości, przy pełnym skręcie lub podczas toczenia objawów nie ma. Nie są to takie typowe stuki tylko taki jednostajny "metaliczny" odglos. Tak "na ucho" slychać go mniej więcej na środku/po prawej częsci auta i to nie przy kole/silniku tylko raczej jakby w kabinie/pod deska rozdzielczą. Slychać to również gdy jade po nierównej drodze. Jakieś pomysly co to może byc? Link to comment Share on other sites More sharing options...
w3rti Posted October 16, 2012 Share Posted October 16, 2012 Jak dla mnie przegub wewnętrzny ale przyczyn może być dużo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
durrrr Posted October 16, 2012 Share Posted October 16, 2012 Jak dla mnie przegub wewnętrzny ale przyczyn może być dużo. jeżeli to to - mogę jeżdzić czy urwie mi kierownice/odpadnie koło? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fidel25 Posted October 17, 2012 Author Share Posted October 17, 2012 ...no wiec wyjąłem mcphersona... guma wylada w miare ok. lozysko jest igielkowe i nie sposob po zdjeciu stwierdzic w jakim jest stanie. Problem jest natomiast inny za chiny ludowe nie moge nigdzie dostac tej gumy ktora sie przykreca do kielicha pod maska ani łożyska. Ma ktos jakies pomysly skąd takie cos wyrwac??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
w3rti Posted October 17, 2012 Share Posted October 17, 2012 Jak dla mnie przegub wewnętrzny ale przyczyn może być dużo. jeżeli to to - mogę jeżdzić czy urwie mi kierownice/odpadnie koło? Jeśli to przegub to możesz jeździć. Jeśli Ci się rozwali to w Justy jest taki fajny przycisk jak przełączenie napędu na wszystkie koła Dzięki temu będziesz miał tylno napędówkę ponieważ z przodu z powodu rozwalonego przegubu nie będzie przenoszona moc na koła. Sam testowałem i całkiem ciekawie się jeździ -- Śr paź 17, 2012 12:43 pm -- ...no wiec wyjąłem mcphersona... guma wylada w miare ok. lozysko jest igielkowe i nie sposob po zdjeciu stwierdzic w jakim jest stanie. Problem jest natomiast inny za chiny ludowe nie moge nigdzie dostac tej gumy ktora sie przykreca do kielicha pod maska ani łożyska. Ma ktos jakies pomysly skąd takie cos wyrwac??? Najlepiej napisz na forum w dziale giełda że potrzebujesz czegoś takiego. Ewentualnie poszukaj od swifta, bo justy II generacji to właściwie swift. Link to comment Share on other sites More sharing options...
durrrr Posted October 17, 2012 Share Posted October 17, 2012 troche dziwne, ze czesc przenoszaca moc na przednie kola trzeszczy tylko i wylacznie przy skrecie w prawo :/ zauwazylem jeszcze ze to trzeszczenie sie przemieszcza, raz slychac je przy prawej stronie, raz na srodku ale nigdy po lewej. nie bede kombinowal i zajade do magika, zasugeruje mu ten przegub. zobaczymy co powie. pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
fidel25 Posted October 17, 2012 Author Share Posted October 17, 2012 namierzylem gorne mocowanie... lozysko sprouje zorganizowac w hutrowni z lozyskami... zastawania mnie tylko taka tuleka metalowa ktora jest mocowana od góry.... ma ona ok. 4 cm dlugosci i wchodzi na trzpień amortyzatora czy ona ma ciasno pasowac czy ma miec lekki luz ??? i co tak naprawde moze stukać w tem górnym mocowaniu??? ja myslalem ze tam jak w innych autach jest normalne lozysko kulkowe i ono dostalo luzu...tu natomiast jest lozysko igielkowe plaskie ktore luzu dostac nie moze... Link to comment Share on other sites More sharing options...
durrrr Posted October 20, 2012 Share Posted October 20, 2012 Mianowicie dzisiaj zaczeło mi coś stukać ale tylko w momencie gdy lekko skręcam w prawo i to przy większej prędkości, przy pełnym skręcie lub podczas toczenia objawów nie ma. Nie są to takie typowe stuki tylko taki jednostajny "metaliczny" odglos. Tak "na ucho" slychać go mniej więcej na środku/po prawej częsci auta i to nie przy kole/silniku tylko raczej jakby w kabinie/pod deska rozdzielczą. Slychać to również gdy jade po nierównej drodze. Jakieś pomysly co to może byc? edit: do objawow dopisac jeszcze moge ze te tarcie/stuki ustaja w momencie hamowania oraz kiedy trzymam noge na gazie, natomiast przy odjeciu jest masakra. Macie jakies pomysly zanim oddam auto do mechanika? nie chce zeby mnie skroil na kase niepotrzebnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
fidel25 Posted October 25, 2012 Author Share Posted October 25, 2012 No i tak jakby temat sie wyjaśnił ;-))) ... polecam sprawdzic... po złożeniu mcphersona, wczesniejszej wymianie wahacza z tulejami i sworzniem oraz wymianie zacisku hamulcowego... stukanie nadale pozostało ;-) ... mocno wkurzony po jezdzie testowej zostawiajac auto na podworku kopnąłem z całej siły w koło od strony kierowcy i eureka!!! słychać ten "stukot" ... zoragnizowałem sobie pomocnika do kopania, a sam nasłuchiwałem... ... wniosek jeden... pokrywa silnika/maska , a dokladniej jej zawias od strony kierowcy dostał luzu... rozwiązaniem czasowym zostało podlozenie kawałka gąbki pod maske w miejscu zawiasu tak zeby po zamknieciu maski prężyło ją do góry... efekt końcowy powalający ;-) 3 miesiące szukania, 500pln mniej na części i kilka ładnych roboczogodzin żeby podłożyć kawałek gąbki... no cóż najważniejsze że nie stuka... no i przy okazji dokreciłem również trzy śrubki w środku na pod szybiu które trzymają deske rozdzielczą teraz moja Pani mówi że sie czuje jakby mercedesem jechała ;-) ...no i zeby nie bylo... bylem w 3 warsztatach i na stacji diagnostycznej...kazdy mial inna przyczene ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now