marcinboro

blokująca się klamka bagażnika

38 postów w tym temacie

Witam,

 

Krótkie pytanie dotyczące OBK 2005 r., może ktoś miał podobny problem w OBK albo w Legacy kombi.

Problem polega na tym, że przy otwieraniu bagażnika po naciśnięciu klamki:

a) bagażnik nie otwiera się (a sama klamka zapada się i nie wraca do poprzedniej pozycji) - pomaga wtedy ręczne przywrócenie poprzedniej pozycji klamki, a następnie zamknięcie drzwi pilotem - po ponownym otwarciu klamka zazwyczaj działa prawidłowo i bagażnik otwiera się (albo nadal nie działa i powtarzamy poprzednie działanie do skutku).

B) bagażnik otwiera się, ale klamka bagażnika zapada się i nie wraca do poprzedniej pozycji, co uniemożliwia zamknięcie bagażnika - celem zamknięcia bagażnika trzeba ręcznie przywrócić poprzednie położenie klamki.

 

Problem nie jest permanentny, czasami działa OK, klamka prawidłowo wraca na swoje pierwotne miejsce, bagażnik otwiera się i zamyka. Oczywiście da się z tym żyć, ale zakładam, że jest to do usunięcia. Pewnie coś by trzeba było "popsikać", "naoliwić", "nasmarować", bo skoro mechanizm czasami działa, to raczej nie jest uszkodzony...

Pytam o doświadczenia kolegów, co by nie narobić większych problemów.

 

Pozdrawiam

 

Marcin

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie.

Gdzieś na forum była instrukcja dla dokładnych - zdjęcie plastiku i czyszczenie / smarowanie.

Ja zrobiłem to wersją dla leniwych, WD40 w klamkę i machanie nią jak długo się da. Po 2-3 aplikacjach w ciągu 3 miesięcy działa bez problemu już prawie 2 lata.

1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja zrobiłem to wersją dla leniwych, WD40 w klamkę i machanie nią jak długo się da. Po 2-3 aplikacjach w ciągu 3 miesięcy działa bez problemu już prawie 2 lata.

 

Tę wersję też zastosowałam w swoim, jednorazowo :wink:

 

Po dwóch latach zaczyna się blokować więc muszę powtórzyć, tylko smar beko stosuję zamiast WD40 :)

 

 

Pytam o doświadczenia kolegów

 

Koleżanki się nie liczą? :roll: :P :wink:

1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja to ćwiczyłem w poprzednim Foresterze. WD-40 przez pewien czas pomaga, potem raczej wymiana klamki+linki.

1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do takich cudów stosuje się preparaty na bazie silkonu, grafitu.

A używanie WD40 i podobnych - to półśrodki, ale na jakiś czas "poślizg" jest.

Co tam, ważne aby skutecznie 8)

1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Można rozebrać, wyczyścić i przesmarować, ale uprzedzam - trzeba rozbroić prawie całą tylną klapę i można ułamać kołki/plastiki.

Robiłem to dwa razy i moim zdaniem nie warto, bo i tak pomaga na krótko.

 

Najlepiej i najszybciej wpuścić tam trochę oliwki przy otwartej klapie, żeby ściekła do zamka/sprężyny. Potem opuścić i dokładnie wytrzeć nadmiar. Przez chwilę może niestety jeszcze brudzić.

Przed całą operacją można z bliska wyczyścić brud Karcherem.

1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję uprzejmie wszystkim za opinie. Widać mój problem nie jest odosobniony.

Spróbuje klamkę potraktować jakimś preparatem smarującym. Do WD40 jakoś przekonany nie jestem, bo bardziej go widzę jako preparat do odkręcania śrubek lub usuwania wilgoci...

 

Aga,

Oczywiście doświadczenia koleżanek liczą się również jak najbardziej. Przepraszam, zapomniałem, że kobiety są także obecne na forum.

Z drugiej jednak strony można obawiać się, czy pytanie o "oliwienie" i "nasmarowanie" skierowane wprost do płci pięknej nie mogłoby zostać potraktowane jak perwersja jakaś, a to już może podpadać pod naruszenie regulaminu forum... :D

 

Pozdrawiam

 

Marcin

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dziękuję uprzejmie wszystkim za opinie. Widać mój problem nie jest odosobniony.

Spróbuje klamkę potraktować jakimś preparatem smarującym. Do WD40 jakoś przekonany nie jestem, bo bardziej go widzę jako preparat do odkręcania śrubek lub usuwania wilgoci...

 

Aga,

Oczywiście doświadczenia koleżanek liczą się również jak najbardziej. Przepraszam, zapomniałem, że kobiety są także obecne na forum.

Z drugiej jednak strony można obawiać się, czy pytanie o "oliwienie" i "nasmarowanie" skierowane wprost do płci pięknej nie mogłoby zostać potraktowane jak perwersja jakaś, a to już może podpadać pod naruszenie regulaminu forum... :D

 

Pozdrawiam

 

Marcin

 

Ha, ha 8) Za karę po pomuku nie zapomnij dosunąć wszystkim :roll:

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przed całą operacją można z bliska wyczyścić brud Karcherem.

 

Przy otwartej klapie? :roll: :mrgreen: :wink:

 

 

kobiety

 

Z tą liczbą mnogą to nie przesadzajmy... w technicznym już tylko taki dinozaur jak ja bywa :roll: :mrgreen: :wink:

 

 

perwersja

 

Dzień jak co dzień na The Forum :mrgreen:

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To i ja dorzuce 5 groszy :wink: . Problem z kategorii tych typowych lub jak kto woli TTTM. U mnie juz dwa razy smarowalem, wd40 w wersji jak pisza przedmowcy, pryskalem na bokach klamki oraz z tylu + kilkanascie razy nia ruszalem. Pomaga na ogol na rok-dwa. U mnie wczoraj po roku znow sie przyciela :roll:

1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ha, ha 8) Za karę po pomuku nie zapomnij dosunąć wszystkim :roll:

 

Zgodnie z sugestią - zrobione :)

 

W sumie mam za kilkaset kilometrów przegląd, więc podpytam w ASO, czy ten problem to typowe TTTM i czy mają na to jakiś inny patent...

 

Pozdrawiam

 

Marcin

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podpytam w ASO, czy ten problem to typowe TTTM i czy mają na to jakiś inny patent...

 

Daj znać co ustaliłeś, mi kazali psikać smarem co jakiś czas :mrgreen:

 

 

Dzięki za pomuka :oops::mrgreen:

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z sugestią - zrobione :)

 

W sumie mam za kilkaset kilometrów przegląd, więc podpytam w ASO, czy ten problem to typowe TTTM i czy mają na to jakiś inny patent...

 

Pozdrawiam

 

Marcin

 

Maja - wymienić zamek z klamka :mrgreen:

 

Mój serwis zalecił przesmarowac co jakiś czas dodajac właśnie ze tttm :wink: . W sumie to dobrze ze jest zbiór tych samych rzeczy w naszych autach, które prędzej czy pózniej wymagają interwencji ale są typowe, jak te klamki, blokujacy się przycisk od szyby kierowcy czy migający wyświetlacz kompa. Gorzej byłoby gdyby każdy miał inny problem jak w moim poprzednim punto niby tez pierdoly ale jak nie ma na to prostego patentu to trzeba płacić za wymianę :cry:

 

PS. Dzięki za pomuka :wink:

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Maja - wymienić zamek z klamka :mrgreen:

 

Mój serwis zalecił przesmarowac co jakiś czas dodajac właśnie ze tttm :wink: . W sumie to dobrze ze jest zbiór tych samych rzeczy w naszych autach, które prędzej czy pózniej wymagają interwencji ale są typowe, jak te klamki, blokujacy się przycisk od szyby kierowcy czy migający wyświetlacz kompa. Gorzej byłoby gdyby każdy miał inny problem jak w moim poprzednim punto niby tez [moderator czuwa] ale jak nie ma na to prostego patentu to trzeba płacić za wymianę :cry:

 

PS. Dzięki za pomuka :wink:

 

No właśnie, widzę, że blokujący się przycisk od szyby kierowcy, to też TTTM. Też to mam. Otworzyć szybę w taki sposób, aby zatrzymała się w określonym miejscu, to jest wyzwanie :)

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No właśnie, widzę, że blokujący się przycisk od szyby kierowcy, to też TTTM. Też to mam. Otworzyć szybę w taki sposób, aby zatrzymała się w określonym miejscu, to jest wyzwanie :)

 

Też tak mam :lol::mrgreen:

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No właśnie, widzę, że blokujący się przycisk od szyby kierowcy, to też TTTM. Też to mam. Otworzyć szybę w taki sposób, aby zatrzymała się w określonym miejscu, to jest wyzwanie :)

 

Też tak mam :lol::mrgreen:

To nie tylko ja tak mam?! :evil::mrgreen:

Ale za to klamka bagażnika działa bez problemu więc jak znam życie to jeszcze w tym miesiącu... ;)

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Też tak mam

O! Też mam. I nawet nie wiedziałem, że to usterka z serii TTTM :mrgreen:

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Post scriptum

 

Zgłosiłem problem z klamką na przeglądzie w ASO. Panowie stwierdzi, że to częsty problem w kombi, ponieważ brud dostaje się od spodu do zamka, który się blokuje.

Mieli czymś psiknąć, ale skończyło się na rozebraniu zamka i jego przeczyszczeniu (oczywiście za stosowną opłatą).

Teraz działa dobrze, przynajmniej na razie, choć portfel chudszy :)

 

Pozdrawiam

Marcin

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ile Cie skasowali za czyszczenie klamki?

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

drobne 110 zł - robocizna.

Nawet się specjalnie nie denerwowałem, ta pozycja z faktury utonęła w sumie pozostałych kosztów przeglądu :D

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Muszę się za to zabrać, bo mi klamka po Subariadzie odmawia posłuszeństwa i zaczyna mnie to irytować :/

 

Psikanie nie pomaga, muszę się dobrać od drugiej strony do tego...

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu też rozbierałem klapę w celu dostania się do klamki. Napsikałem, poczyściłem i wyszło średnio. Tzn. chodzi płynniej, ale i tak się blokuje, więc przy otwieraniu bagażnika pilnuję, żeby opuścić ją do poprzedniej pozycji. Może na wiosnę znów spróbuję.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie pomogło po prostu mycie z zewnątrz na myjce wysokociśnieniowej. Warto spróbować, bo to najtańsze i najprostsze rozwiązanie. Psikanie WD40 nie pomagało.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

 

To nie tylko ja tak mam?! Ale za to klamka bagażnika działa bez problemu więc jak znam życie to jeszcze w tym miesiącu...
 

Trwało to nieco dłużej niż miesiąc (19 miesięcy), ale w końcu się doczekałem   :D

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest przyczyna zacinania się klamki w moim Legacy. Żeby się temu dobrać do d...y, trzeba rozebrać tapicerkę klapy bagażnika + pas ze światłami. Robota nie jest trudna, ale trochę czasu wymaga.

20140523_120231.jpg

 

20140523_120215.jpg

 

20140523_120114.jpg

 

Zamek i linka w świetnym stanie, pracują bez żadnych oporów. Korzystając z okazji przesmarowałem zamek świeżą wazeliną techniczną, a w pancerz linki wpuściłem kilka kropli oleju maszynowego.

 

20140523_120551.jpg

 

20140523_120143.jpg

3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!


Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.