marcinboro Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 Witam, Krótkie pytanie dotyczące OBK 2005 r., może ktoś miał podobny problem w OBK albo w Legacy kombi. Problem polega na tym, że przy otwieraniu bagażnika po naciśnięciu klamki: a) bagażnik nie otwiera się (a sama klamka zapada się i nie wraca do poprzedniej pozycji) - pomaga wtedy ręczne przywrócenie poprzedniej pozycji klamki, a następnie zamknięcie drzwi pilotem - po ponownym otwarciu klamka zazwyczaj działa prawidłowo i bagażnik otwiera się (albo nadal nie działa i powtarzamy poprzednie działanie do skutku). bagażnik otwiera się, ale klamka bagażnika zapada się i nie wraca do poprzedniej pozycji, co uniemożliwia zamknięcie bagażnika - celem zamknięcia bagażnika trzeba ręcznie przywrócić poprzednie położenie klamki. Problem nie jest permanentny, czasami działa OK, klamka prawidłowo wraca na swoje pierwotne miejsce, bagażnik otwiera się i zamyka. Oczywiście da się z tym żyć, ale zakładam, że jest to do usunięcia. Pewnie coś by trzeba było "popsikać", "naoliwić", "nasmarować", bo skoro mechanizm czasami działa, to raczej nie jest uszkodzony... Pytam o doświadczenia kolegów, co by nie narobić większych problemów. Pozdrawiam Marcin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strud Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 Miałem podobnie. Gdzieś na forum była instrukcja dla dokładnych - zdjęcie plastiku i czyszczenie / smarowanie. Ja zrobiłem to wersją dla leniwych, WD40 w klamkę i machanie nią jak długo się da. Po 2-3 aplikacjach w ciągu 3 miesięcy działa bez problemu już prawie 2 lata. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 Ja zrobiłem to wersją dla leniwych, WD40 w klamkę i machanie nią jak długo się da. Po 2-3 aplikacjach w ciągu 3 miesięcy działa bez problemu już prawie 2 lata. Tę wersję też zastosowałam w swoim, jednorazowo :wink: Po dwóch latach zaczyna się blokować więc muszę powtórzyć, tylko smar beko stosuję zamiast WD40 Pytam o doświadczenia kolegów Koleżanki się nie liczą? :roll: :wink: 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul_78 Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 Ja to ćwiczyłem w poprzednim Foresterze. WD-40 przez pewien czas pomaga, potem raczej wymiana klamki+linki. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 Do takich cudów stosuje się preparaty na bazie silkonu, grafitu. A używanie WD40 i podobnych - to półśrodki, ale na jakiś czas "poślizg" jest. Co tam, ważne aby skutecznie 8) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godlik Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 Można rozebrać, wyczyścić i przesmarować, ale uprzedzam - trzeba rozbroić prawie całą tylną klapę i można ułamać kołki/plastiki. Robiłem to dwa razy i moim zdaniem nie warto, bo i tak pomaga na krótko. Najlepiej i najszybciej wpuścić tam trochę oliwki przy otwartej klapie, żeby ściekła do zamka/sprężyny. Potem opuścić i dokładnie wytrzeć nadmiar. Przez chwilę może niestety jeszcze brudzić. Przed całą operacją można z bliska wyczyścić brud Karcherem. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcinboro Posted August 21, 2012 Author Share Posted August 21, 2012 Dziękuję uprzejmie wszystkim za opinie. Widać mój problem nie jest odosobniony. Spróbuje klamkę potraktować jakimś preparatem smarującym. Do WD40 jakoś przekonany nie jestem, bo bardziej go widzę jako preparat do odkręcania śrubek lub usuwania wilgoci... Aga, Oczywiście doświadczenia koleżanek liczą się również jak najbardziej. Przepraszam, zapomniałem, że kobiety są także obecne na forum. Z drugiej jednak strony można obawiać się, czy pytanie o "oliwienie" i "nasmarowanie" skierowane wprost do płci pięknej nie mogłoby zostać potraktowane jak perwersja jakaś, a to już może podpadać pod naruszenie regulaminu forum... Pozdrawiam Marcin Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 Dziękuję uprzejmie wszystkim za opinie. Widać mój problem nie jest odosobniony.Spróbuje klamkę potraktować jakimś preparatem smarującym. Do WD40 jakoś przekonany nie jestem, bo bardziej go widzę jako preparat do odkręcania śrubek lub usuwania wilgoci... Aga, Oczywiście doświadczenia koleżanek liczą się również jak najbardziej. Przepraszam, zapomniałem, że kobiety są także obecne na forum. Z drugiej jednak strony można obawiać się, czy pytanie o "oliwienie" i "nasmarowanie" skierowane wprost do płci pięknej nie mogłoby zostać potraktowane jak perwersja jakaś, a to już może podpadać pod naruszenie regulaminu forum... Pozdrawiam Marcin Ha, ha 8) Za karę po pomuku nie zapomnij dosunąć wszystkim :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 Przed całą operacją można z bliska wyczyścić brud Karcherem. Przy otwartej klapie? :roll: :wink: kobiety Z tą liczbą mnogą to nie przesadzajmy... w technicznym już tylko taki dinozaur jak ja bywa :roll: :wink: perwersja Dzień jak co dzień na The Forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 To i ja dorzuce 5 groszy :wink: . Problem z kategorii tych typowych lub jak kto woli TTTM. U mnie juz dwa razy smarowalem, wd40 w wersji jak pisza przedmowcy, pryskalem na bokach klamki oraz z tylu + kilkanascie razy nia ruszalem. Pomaga na ogol na rok-dwa. U mnie wczoraj po roku znow sie przyciela :roll: 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcinboro Posted August 22, 2012 Author Share Posted August 22, 2012 Ha, ha 8) Za karę po pomuku nie zapomnij dosunąć wszystkim :roll: Zgodnie z sugestią - zrobione W sumie mam za kilkaset kilometrów przegląd, więc podpytam w ASO, czy ten problem to typowe TTTM i czy mają na to jakiś inny patent... Pozdrawiam Marcin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 podpytam w ASO, czy ten problem to typowe TTTM i czy mają na to jakiś inny patent... Daj znać co ustaliłeś, mi kazali psikać smarem co jakiś czas Dzięki za pomuka Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Zgodnie z sugestią - zrobione W sumie mam za kilkaset kilometrów przegląd, więc podpytam w ASO, czy ten problem to typowe TTTM i czy mają na to jakiś inny patent... Pozdrawiam Marcin Maja - wymienić zamek z klamka Mój serwis zalecił przesmarowac co jakiś czas dodajac właśnie ze tttm :wink: . W sumie to dobrze ze jest zbiór tych samych rzeczy w naszych autach, które prędzej czy pózniej wymagają interwencji ale są typowe, jak te klamki, blokujacy się przycisk od szyby kierowcy czy migający wyświetlacz kompa. Gorzej byłoby gdyby każdy miał inny problem jak w moim poprzednim punto niby tez pierdoly ale jak nie ma na to prostego patentu to trzeba płacić za wymianę PS. Dzięki za pomuka :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcinboro Posted August 22, 2012 Author Share Posted August 22, 2012 Maja - wymienić zamek z klamka Mój serwis zalecił przesmarowac co jakiś czas dodajac właśnie ze tttm :wink: . W sumie to dobrze ze jest zbiór tych samych rzeczy w naszych autach, które prędzej czy pózniej wymagają interwencji ale są typowe, jak te klamki, blokujacy się przycisk od szyby kierowcy czy migający wyświetlacz kompa. Gorzej byłoby gdyby każdy miał inny problem jak w moim poprzednim punto niby tez [moderator czuwa] ale jak nie ma na to prostego patentu to trzeba płacić za wymianę PS. Dzięki za pomuka :wink: No właśnie, widzę, że blokujący się przycisk od szyby kierowcy, to też TTTM. Też to mam. Otworzyć szybę w taki sposób, aby zatrzymała się w określonym miejscu, to jest wyzwanie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 No właśnie, widzę, że blokujący się przycisk od szyby kierowcy, to też TTTM. Też to mam. Otworzyć szybę w taki sposób, aby zatrzymała się w określonym miejscu, to jest wyzwanie Też tak mam Link to comment Share on other sites More sharing options...
romek_l Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 No właśnie, widzę, że blokujący się przycisk od szyby kierowcy, to też TTTM. Też to mam. Otworzyć szybę w taki sposób, aby zatrzymała się w określonym miejscu, to jest wyzwanie Też tak mam To nie tylko ja tak mam?! Ale za to klamka bagażnika działa bez problemu więc jak znam życie to jeszcze w tym miesiącu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godlik Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 Też tak mam O! Też mam. I nawet nie wiedziałem, że to usterka z serii TTTM Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcinboro Posted September 7, 2012 Author Share Posted September 7, 2012 Post scriptum Zgłosiłem problem z klamką na przeglądzie w ASO. Panowie stwierdzi, że to częsty problem w kombi, ponieważ brud dostaje się od spodu do zamka, który się blokuje. Mieli czymś psiknąć, ale skończyło się na rozebraniu zamka i jego przeczyszczeniu (oczywiście za stosowną opłatą). Teraz działa dobrze, przynajmniej na razie, choć portfel chudszy Pozdrawiam Marcin Link to comment Share on other sites More sharing options...
KamilP Posted September 7, 2012 Share Posted September 7, 2012 Ile Cie skasowali za czyszczenie klamki? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcinboro Posted September 9, 2012 Author Share Posted September 9, 2012 drobne 110 zł - robocizna. Nawet się specjalnie nie denerwowałem, ta pozycja z faktury utonęła w sumie pozostałych kosztów przeglądu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted March 7, 2014 Share Posted March 7, 2014 Muszę się za to zabrać, bo mi klamka po Subariadzie odmawia posłuszeństwa i zaczyna mnie to irytować :/ Psikanie nie pomaga, muszę się dobrać od drugiej strony do tego... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sredniaq Posted March 7, 2014 Share Posted March 7, 2014 Jakiś czas temu też rozbierałem klapę w celu dostania się do klamki. Napsikałem, poczyściłem i wyszło średnio. Tzn. chodzi płynniej, ale i tak się blokuje, więc przy otwieraniu bagażnika pilnuję, żeby opuścić ją do poprzedniej pozycji. Może na wiosnę znów spróbuję. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irpac Posted March 15, 2014 Share Posted March 15, 2014 U mnie pomogło po prostu mycie z zewnątrz na myjce wysokociśnieniowej. Warto spróbować, bo to najtańsze i najprostsze rozwiązanie. Psikanie WD40 nie pomagało. Link to comment Share on other sites More sharing options...
romek_l Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 To nie tylko ja tak mam?! Ale za to klamka bagażnika działa bez problemu więc jak znam życie to jeszcze w tym miesiącu... Trwało to nieco dłużej niż miesiąc (19 miesięcy), ale w końcu się doczekałem Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuzon Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 To jest przyczyna zacinania się klamki w moim Legacy. Żeby się temu dobrać do d...y, trzeba rozebrać tapicerkę klapy bagażnika + pas ze światłami. Robota nie jest trudna, ale trochę czasu wymaga. Zamek i linka w świetnym stanie, pracują bez żadnych oporów. Korzystając z okazji przesmarowałem zamek świeżą wazeliną techniczną, a w pancerz linki wpuściłem kilka kropli oleju maszynowego. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now