adaś Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 Gdzie szukać przyczyn obcierania tyłu o nadkola? Pojawia się nawet na równej drodze jeżeli z tyłu siądzie jedna 100kg osoba. Kiedyś było wszystko OK, od jakiegoś czasu wycina mi ładny rancik w oponach. Auto to GiejTek Z tyłu: - KYB AGX na najtwardszym ustawieniu (80% na ostatnim badaniu) - sprężyny z WRXa JDM, - poliuretanowe tuleje - stabilizator 20mm - felgi 7x16 ET50 - opony 205/55/16 Dzisiaj odginamy ranty, jak nie pomoże to gdzie szukać?? ET felgi 5mm za małe? Geometria? Dlaczego aż tak siada jak dostanie tylko 100kg więcej, wg mnie powinien 5 osób spokojnie przewieźć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 A jak z geometrią, może po montazu zawieszenia zrobił sie lekki pozytyw zamiast negatywu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 adaś, dziwne przy 16stkach... Może to być wina geometrii. Nie robiłeś przypadkiem reperaturek nadkoli ostatnio? Załaduj tego 100kg osobnika i zobacz gdzie nadkole się zbliża najbardziej do opony ( stawiam na miejsce przy mocowaniu zderzaka) Link to comment Share on other sites More sharing options...
adaś Posted August 17, 2012 Author Share Posted August 17, 2012 Centralnie z góry nadkole drze oponę. Pozytyw miałem po strzale w krawężnik, ale w jednym kole tylko. Teraz niby OK z geometrią. -- 17 sie 2012, o 12:52 -- Nie robiłeś przypadkiem reperaturek nadkoli ostatnio? robiłem dwa miejsca gdzie rdza była, ale obcierało już przed naprawą. mi się wydaje że po prostu za bardzo siada tył pod obciążeniem, tylko nie wiem dlaczego Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 Popatrz czy nie pekla Ci sprezyna i auto nie jest bardziej nie przechylone na ta wlasnie strone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 mi się wydaje że po prostu za bardzo siada tył pod obciążeniem, tylko nie wiem dlaczego Tylko przy takiej oponie i przy takim odsadzeniu felgi obcierać centralnie u góry nie powinno, nawet jakby się koło w nadkolu schowało... Może jednak sprawdź kąty pionowe.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Może jakiś blachowkręt wystaje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adaś Posted September 28, 2012 Author Share Posted September 28, 2012 sprawa prawie rozwiązana, prawy tył miał +2,25, lewy +0,90 prawie bo na śrubach mimośrodowych (po jednej) nie dało się zejść z prawą stroną na minus :| Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted September 29, 2012 Share Posted September 29, 2012 Sprawdz, czy masz srube dobrze zalozona. Carfit bedzie znal wiecej szczegolow, ale u mnie tak bylo, ze po jednej stronie nijak nie mozna bylo negatywu zrobic i sie okazalo jak wyzej, ktos kiedys przy wymianie tego i owego zle zalozyl, a potem nikt nie zwrocil na to uwagi przez dlugi czas, az do wizyty u Carfita Link to comment Share on other sites More sharing options...
adaś Posted September 29, 2012 Author Share Posted September 29, 2012 Śruby zakładaliśmy dzień wcześniej, i było OK, bo kręcąc śrubami koła chodziły. A ten co geometrie ustawiał najpierw się upierał że w tym samochodzie z tyłu się nie ustawia, a potem jak mu wytłumaczyłem to nie bardzo wiem czy zrozumiał W drodze są kolejne 2 śruby, dam wtedy komplet na koło i górne maksymalnie do środka a maksymalnie na zewnątrz i pojade jeszcze raz na geometrię sprawdzić ile wyszło i ewentualnie wyrównać do mniejszej wartości. A jak nie pomoże to amortyzator pewnie krzywy, krawężnik był jakiś czas temu, wahacze wymienione ale od tamtej pory nie działa regulacja w AGXie Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted September 29, 2012 Share Posted September 29, 2012 sprawa prawie rozwiązana, prawy tył miał +2,25, lewy +0,90prawie bo na śrubach mimośrodowych (po jednej) nie dało się zejść z prawą stroną na minus :| Ktoś tu pomuka powinien zarobić :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szerszen-X Posted September 29, 2012 Share Posted September 29, 2012 sprawa prawie rozwiązana, prawy tył miał +2,25, lewy +0,90prawie bo na śrubach mimośrodowych (po jednej) nie dało się zejść z prawą stroną na minus :| Gratuluję, żeby nawet tego na oko nie zobaczyć, że coś jest nie tak z pochyłem kół. Taki plus to nawet nie fabryczne ustawienia. Śruby daje się tylko po jednej na koło, a ile ty chcesz ? Po dwie ??? Jedna śruba daje 1.5 stopnia, zatem jeśli jedną nie możesz zejść na minus, to masz 3 stopnie skrzywione zawieszenie i to na jednym kole tylko... Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted September 29, 2012 Share Posted September 29, 2012 A ten co geometrie ustawiał najpierw się upierał że w tym samochodzie z tyłu się nie ustawia, a potem jak mu wytłumaczyłem to nie bardzo wiem czy zrozumiał Ta... znam skads te historie... W Irlandii raz omal wyrzucony z serwisu za to nie zostalem... No coz. Tak czy inaczej - jak wyzej, jesli na jednym kole tylko jest problem i wszystko jest zamontowane ok, to moze faktycznie cos masz skrzywione? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adaś Posted October 2, 2012 Author Share Posted October 2, 2012 Tak jak mówiłem wcześniej, po krawężniku wymienione zostały wahacze, a amortyzator nie i się pewnie skrzywił bo nie działa na nim regulacja (AGX) ale tłumi dobrze, nawet jeszcze z 80% ma Będą 2 śruby na koło, żeby ustawić minus, chociaż nie wielki. W tej chwili obciera tylko w ostrych zakrętach. Jak będą nowe amortyzatory to poustawiamy wszystko na nowo W tej chwili nadsterowny jest aż miło Gratuluję, żeby nawet tego na oko nie zobaczyć, że coś jest nie tak z pochyłem kół.Widać było, ale nie myślałem że jest aż tak. Komu pomuka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted October 2, 2012 Share Posted October 2, 2012 a amortyzator nie i się pewnie skrzywił bo nie działa na nim regulacja (AGX) ale tłumi dobrze, nawet jeszcze z 80% ma To DNL mial lepszy, bo krzywy mu 95% pokazywal Zapraszam do watku o amortyzatorach w dziale Forestera Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted October 2, 2012 Share Posted October 2, 2012 Komu pomuka? mi A jak z geometrią, może po montazu zawieszenia zrobił sie lekki pozytyw zamiast negatywu? :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbutek Posted October 2, 2012 Share Posted October 2, 2012 Będą 2 śruby na koło, żeby ustawić minus, Oby firmowe jakieś z dobrej stali, bo one niestety rdzeń mają zdecydowanie mniejszej powierzchni przekroju. U mnie w nowym zawiasie okazało się, że są zrobione owalne otwory na śruby i jak sam ustawiłem, żeby dojechać na geometrię to wyglądało to tak: Nic nie obcierało Po ustawieniu geometrii z tyłu (na 0,5 stopnia) opona przy jakiś podskokach czasem ociera o plastikową osłonę błotnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szerszen-X Posted October 2, 2012 Share Posted October 2, 2012 Będą 2 śruby na koło ładny ulep niczym pod komisową łapę Link to comment Share on other sites More sharing options...
adaś Posted October 2, 2012 Author Share Posted October 2, 2012 niczym pod komisową łapę tak, do komisu idzie, jako bezwypadkowy od 150-letniego dziadka, jeżdżony jako 18-ste auto w rodzinie z dziećmi do przedszkola przez nie używaną w sporcie kobietę, żonę lekarza. Cena i przebieg do negocjacji -- 2 paź 2012, o 14:27 -- Oby firmowe jakieś z dobrej stali, bo one niestety rdzeń mają zdecydowanie mniejszej powierzchni przekroju. U mnie w nowym zawiasie okazało się, że są zrobione owalne otwory na śruby i jak sam ustawiłem, żeby dojechać na geometrię to wyglądało to tak: eibach chyba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now