Skocz do zawartości

Obcieranie opon o nadkola


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

Gdzie szukać przyczyn obcierania tyłu o nadkola? Pojawia się nawet na równej drodze jeżeli z tyłu siądzie jedna 100kg osoba.

Kiedyś było wszystko OK, od jakiegoś czasu wycina mi ładny rancik w oponach.

Auto to GiejTek

 

Z tyłu:

- KYB AGX na najtwardszym ustawieniu (80% na ostatnim badaniu)

- sprężyny z WRXa JDM,

- poliuretanowe tuleje

- stabilizator 20mm

- felgi 7x16 ET50

- opony 205/55/16

 

Dzisiaj odginamy ranty, jak nie pomoże to gdzie szukać?? ET felgi 5mm za małe? Geometria?

Dlaczego aż tak siada jak dostanie tylko 100kg więcej, wg mnie powinien 5 osób spokojnie przewieźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Centralnie z góry nadkole drze oponę.

Pozytyw miałem po strzale w krawężnik, ale w jednym kole tylko. Teraz niby OK z geometrią.

 

-- 17 sie 2012, o 12:52 --

 

Nie robiłeś przypadkiem reperaturek nadkoli ostatnio?

robiłem dwa miejsca gdzie rdza była, ale obcierało już przed naprawą.

 

mi się wydaje że po prostu za bardzo siada tył pod obciążeniem, tylko nie wiem dlaczego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi się wydaje że po prostu za bardzo siada tył pod obciążeniem, tylko nie wiem dlaczego

 

 

Tylko przy takiej oponie i przy takim odsadzeniu felgi obcierać centralnie u góry nie powinno, nawet jakby się koło w nadkolu schowało...

Może jednak sprawdź kąty pionowe..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sprawdz, czy masz srube dobrze zalozona. Carfit bedzie znal wiecej szczegolow, ale u mnie tak bylo, ze po jednej stronie nijak nie mozna bylo negatywu zrobic i sie okazalo jak wyzej, ktos kiedys przy wymianie tego i owego zle zalozyl, a potem nikt nie zwrocil na to uwagi przez dlugi czas, az do wizyty u Carfita

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby zakładaliśmy dzień wcześniej, i było OK, bo kręcąc śrubami koła chodziły. A ten co geometrie ustawiał najpierw się upierał że w tym samochodzie z tyłu się nie ustawia, a potem jak mu wytłumaczyłem to nie bardzo wiem czy zrozumiał :)

W drodze są kolejne 2 śruby, dam wtedy komplet na koło i górne maksymalnie do środka a maksymalnie na zewnątrz i pojade jeszcze raz na geometrię sprawdzić ile wyszło i ewentualnie wyrównać do mniejszej wartości.

A jak nie pomoże to amortyzator pewnie krzywy, krawężnik był jakiś czas temu, wahacze wymienione ale od tamtej pory nie działa regulacja w AGXie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa prawie rozwiązana, prawy tył miał +2,25, lewy +0,90

prawie bo na śrubach mimośrodowych (po jednej) nie dało się zejść z prawą stroną na minus :|

 

Gratuluję, żeby nawet tego na oko nie zobaczyć, że coś jest nie tak z pochyłem kół. Taki plus to nawet nie fabryczne ustawienia.

 

Śruby daje się tylko po jednej na koło, a ile ty chcesz ? Po dwie ???

 

Jedna śruba daje 1.5 stopnia, zatem jeśli jedną nie możesz zejść na minus, to masz 3 stopnie skrzywione zawieszenie i to na jednym kole tylko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten co geometrie ustawiał najpierw się upierał że w tym samochodzie z tyłu się nie ustawia, a potem jak mu wytłumaczyłem to nie bardzo wiem czy zrozumiał :)

 

Ta... znam skads te historie... W Irlandii raz omal wyrzucony z serwisu za to nie zostalem...

 

No coz. Tak czy inaczej - jak wyzej, jesli na jednym kole tylko jest problem i wszystko jest zamontowane ok, to moze faktycznie cos masz skrzywione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówiłem wcześniej, po krawężniku wymienione zostały wahacze, a amortyzator nie i się pewnie skrzywił bo nie działa na nim regulacja (AGX) ale tłumi dobrze, nawet jeszcze z 80% ma :)

Będą 2 śruby na koło, żeby ustawić minus, chociaż nie wielki. W tej chwili obciera tylko w ostrych zakrętach. Jak będą nowe amortyzatory to poustawiamy wszystko na nowo :)

W tej chwili nadsterowny jest aż miło :mrgreen:

 

Gratuluję, żeby nawet tego na oko nie zobaczyć, że coś jest nie tak z pochyłem kół.
Widać było, ale nie myślałem że jest aż tak.

 

Komu pomuka? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będą 2 śruby na koło, żeby ustawić minus,
Oby firmowe jakieś z dobrej stali, bo one niestety rdzeń mają zdecydowanie mniejszej powierzchni przekroju.

 

U mnie w nowym zawiasie okazało się, że są zrobione owalne otwory na śruby i jak sam ustawiłem, żeby dojechać na geometrię to wyglądało to tak: ;)

542018_4002912389048_2040169867_n.jpg

251138_4002912909061_1540526613_n.jpg

 

Nic nie obcierało ;)

Po ustawieniu geometrii z tyłu (na 0,5 stopnia) opona przy jakiś podskokach czasem ociera o plastikową osłonę błotnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niczym pod komisową łapę

 

tak, do komisu idzie, jako bezwypadkowy od 150-letniego dziadka, jeżdżony jako 18-ste auto w rodzinie z dziećmi do przedszkola przez nie używaną w sporcie kobietę, żonę lekarza. Cena i przebieg do negocjacji :P

 

-- 2 paź 2012, o 14:27 --

 

Oby firmowe jakieś z dobrej stali, bo one niestety rdzeń mają zdecydowanie mniejszej powierzchni przekroju.

 

U mnie w nowym zawiasie okazało się, że są zrobione owalne otwory na śruby i jak sam ustawiłem, żeby dojechać na geometrię to wyglądało to tak: ;)

 

eibach chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...