jean_pierre Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 Witam, ostatnio często pukało mi coś z tyłu, myślałem że w bagażniku coś sie przewala, ale jak przyjrzałem się temu lepiej to okazało się że z tylnego prawego amortyzatora wycieka mi olej no i niesyte znowu wydatek :/ na 2 amorki W związku z tym mam pytanie jakie amorki za "rozsądną" cenę byście mi polecili ? I czy duży problem jest wymienić amortyzatory samemu ?? Czy lepiej oddać do serwisu ? Moje autko to Impreza GD rocznik 2003 model 2004 2.0 Turbo Z góry dzięki za podpowiedzi i sugestie Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
mzy Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 Ja w swoim MY01 wymieniałem bez żadnego problemu samodzielnie tylny amor. Może godzina roboty w obie strony. Fakt, że w kombi jest bezproblemowe dojście do górnego mocowania, a w sedanie ZTCP trzeba się nieco nabiedzić bo mało tam miejsca pod półką, ale nie powinno to znacząco skomplikować sprawy. Prawdopodobnie może Ci się nieco rozjechać negatyw na tylnych kołach, więc raczej wskazane by było udać się potem na geometrię. Co do amorów, to ogólnie "forum poleca" przeważnie Kayaby Ultra-SR lub AGX (z regulacją twardości). Ja ich nie używałem nigdy, więc nie dodam nic od siebie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jean_pierre Posted August 17, 2012 Author Share Posted August 17, 2012 A zna ktoś może nr części ? Lewego i prawego ? bo nie wiem czy te od wersji GG by pasowały ? -- Pt sie 17, 2012 9:38 am -- mzy - ja o nich również słyszałem i czytałem ale mam problem z dobraniem właściwych bo na allegro znalazłem tylko takie http://allegro.pl/amortyzatory-subaru-impreza-kombi-4wd-gg-00-02-tyl-i2505551809.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
mzy Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 Użyj szukajki, te numery przewijają się przez forum średnio raz na miesiąc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emdzejj Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 Niedawno wyciągałem tylny amortyzator, nie ma z tym żadnego problemu. Auto wrx 03 kombi Link to comment Share on other sites More sharing options...
jean_pierre Posted August 17, 2012 Author Share Posted August 17, 2012 ok, dzięki za podpowiedź Link to comment Share on other sites More sharing options...
el mo Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 Otóż rzeczywiście robota skomplikowana nie jest, choć mogą się nie chcieć odkręcić dolne śruby od amortyzatora, dzięki temu, że nasze ulice zimą pokrywa sól. Jeżeli masz sedana, musisz wyjąć kanapę - najpierw poduszkę dolną (2 śruby pod klucz 12mm) a potem oparcie (chyba trzy śruby, też klucz 12mm). Potem musisz trzy śruby przy blaszanych osłonkach (oczywiście klucz 12mm) i od góry amortyzator masz wolny. U dołu masz dwie śruby pod klucz 17mm albi 19mm (nie pamiętam), rozpinasz spinkę trzymającą przewód hamulca i wyciągasz amortyzator. Do zdjęcia sprężyny nie potrzeba ściągacza - nie wyskoczy w górę jak odkręcisz górną śrubę na amortyzatorze, która trzyma topmounta. Tak jak napisał mzy - robota nie jest zbyt skomplikowana. Powodzenia :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
jean_pierre Posted August 17, 2012 Author Share Posted August 17, 2012 Ok dzięki za szczegółowa instrukcję to jak zamówię amorki to będę działał - postaram się nawet udokumentować może komuś się przyda -- Pt sie 17, 2012 10:05 pm -- el mo a mam jeszcze pytanie lepiej to zrobić na podniesionym kole czy opuszczonym, jak łatwiej ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 Lepiej na podniesionym to robic. Musisz odkrecic amora od piasty a bez kola jest lepiej. Operacja nie skaplikowana ale trzeba uwazac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
el mo Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 Na podniesionym A śruby przy zwrotnicy są pod klucz 19mm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jean_pierre Posted August 19, 2012 Author Share Posted August 19, 2012 Gwarantujecie na 100% że jak odkręcę śrubę z górnego trzpienia to przez sprężynę zębów nie stracę ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mzy Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 Gwarancję to Ci da ASO Ja mam gwinty, więc się nie wypowiem. Dla świętego spokoju możesz obwiązać kilka zwojów sprężyny solidnym drutem i wtedy się zabrać za odkręcanie tej śruby - nic nie powinno odskoczyć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emdzejj Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 Gwarantujecie na 100% że jak odkręcę śrubę z górnego trzpienia to przez sprężynę zębów nie stracę ? Gwarantuje Ci to kiedy użyjesz ścisków do sprężyn :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
jean_pierre Posted August 22, 2012 Author Share Posted August 22, 2012 Pytam bo oglądałem taki filmik i tam w ogóle nie strzeliła więc jeśli sprężyny są takie jak w tym filmiku to przeżyję ale fakt, na wszelki wypadek obwiąże pasem transportowym -- Śr sie 22, 2012 5:37 pm -- Dziś wymieniłem amorki, było dokładnie tak jak napisał el mo . Żadnych większych problemów nie było, może poza tym że nie miałem gum tych na dolne kielichy amortyzatora pod sprężyny - bo gumy były trochę zużyte ale nie mieli nigdzie w sklepach i musiałem wstawić te stare (mam nadzieję że to nie będzie powodowało problemów typu jakieś metalowe stukania z czasem, ale jak ktoś zamawia amorki dobrze by było chyba od razu założyć nowe gumy , tylko te na kielichy w amortyzatorach, górne gumy wraz z "grzybkiem" , odbojniki i osłonki plastikowe były jak najbardziej ok. Ps. gwarantuje że sprężyna nie wystrzeli Link to comment Share on other sites More sharing options...
el mo Posted August 23, 2012 Share Posted August 23, 2012 Fajnie, że się powiodło :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
jean_pierre Posted August 23, 2012 Author Share Posted August 23, 2012 dziś geometria i będzie ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
ToLa Posted January 31, 2015 Share Posted January 31, 2015 Możecie dokładniej opisać ewentualnie dać zdjęcia jak dobrać się do amortyzatora tył w imprezie gc sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subirider Posted May 17, 2016 Share Posted May 17, 2016 ToLa dobrałeś się do amora w sedanie? mam ten sam problem, tylko u mnie auto kładzie się na nadkole, amor do wymiany. Jakie amortyzatory polecicie? Słyszałem o SPF, są też na tył? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamil13 Posted May 30, 2016 Share Posted May 30, 2016 Subirider Kayaba ultra SR , szukaj czegoś takiego. Sprawdzają się bardzo dobrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kriskristoffers Posted May 31, 2016 Share Posted May 31, 2016 Sprawdź dokładnie numery bo ja zamawiałem KYB i niby te same co sedana, ale potem się okazało że powinienem mieć inne - kombi końcówka 303 i 304 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamil13 Posted May 31, 2016 Share Posted May 31, 2016 ToLa dobrałeś się do amora w sedanie? mam ten sam problem, tylko u mnie auto kładzie się na nadkole, amor do wymiany. Jakie amortyzatory polecicie? Słyszałem o SPF, są też na tył? Sprawdz dział "sprzedam- części" . Ktoś sprzedawał cały zestaw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudy__ Posted May 14, 2018 Share Posted May 14, 2018 (edited) czy ktos moze wie czy gorne mocowania tylnych amorkow podejda od sedana do kombi? lub inaczej.. czy jest opcja montazu sprezyny z sedana do kombi? Edited May 14, 2018 by chudy__ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now