Skocz do zawartości

Nowe testy zderzeniowe


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

@chojny, to jest okropne.

 

Dekapitacja jest okropna... naczepy w EU są faktycznie trochę inaczej skonstruowane ale generalnie rama naczepy jest jak betonowa ściana, tylko ma jeszcze ostre krawędzie. 

 

U mnie "wujek" nie wyszedł ze zderzenia własnie w tył naczepy. 

 

Nadal mam przed oczami widok VW transportera po tym wypadku a było to z 30 lat temu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był taki wypadek na ul. Hlonda w Poznaniu jak dwa dźwigi holowany się w poprzek pasa ruchu za pomocą stalowej linii. Było późno, blisko 23.00. Kierująca Seicento jechała od Swarzędza i skręcała w lewo w Hlonda. Niestety nie skojarzyła co robią dwa dźwigi w poprzek drogi i wjechała w napiętą linę. Co było dalej wyobraźnia podpowiada. Niestety żadne auto osobowe nie oparłoby się takiemu skalpelowi na wysokości ramion kierowcy...

 

Patrzeć, myśleć, jak coś budzi nasze wątpliwości to zwolnić kosztem bycia zawalidrogą.


P.S. Nie jeździć nocą po kraju we mgle po nieprzespanej nocy  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

@chojny, to jest okropne.

 

Dekapitacja jest okropna... naczepy w EU są faktycznie trochę inaczej skonstruowane ale generalnie rama naczepy jest jak betonowa ściana, tylko ma jeszcze ostre krawędzie. 

 

U mnie "wujek" nie wyszedł ze zderzenia własnie w tył naczepy. 

 

Nadal mam przed oczami widok VW transportera po tym wypadku a było to z 30 lat temu. 

 

 

problem leży w tym gdzie z tą sztywną i wytrzymałą ramą konstrukcją ramy auto osobowe się spotyka

 

stąd odboje po bokach jak i zderzak na tyle aby za bardzo pod naczepę nie wjechać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izotom, ja tam jednak jestem zdania, ze nie tylko kierowca ale rowniez aktywne systemy typu EyeSight to jest to. Media psiocza na Tesle bo dopuscila jedna smierc. Ale porownujac to do ilosci smierci spowodowanych bledem ludzkim jest to wciaz miazdzace na korzysc robotow. I mozna sie temu sprzeciwiac, mozna sie nie zgadzac, ale nie zmienia to faktu, ze maszyna zawsze bedzie lepsza od przecietnego kierowcy, a byc moze nawet od najlepszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ze maszyna zawsze bedzie lepsza od przecietnego kierowcy, a byc moze nawet od najlepszego.

 

Pod warunkiem, że maszyna będzie umiała uczyć się. Maszyna nie ma emocji, maszyna pamięta i jest powtarzalna. Dodając do tego umiejętność uczenia się i adaptacji to będzie ideał. Już teraz musielibyśmy stworzyć sieć monitorującą i nadzorującą wszystkie samochody analogowe - czyli te które teraz użytkujemy. To dałoby bazę danych dotyczącą ludzkich zachowań w autach itd. Budowanie auta autonomicznego i programowanie go przez ułomnego człowieka ... Same kamery, systemy i GPS - jak widać - jeszcze nie wystarczają. Musi być, bierny bo bierny, ale jednak musi być nadzór operatorski. Trzymam kciuki za stworzenie takiego systemu bo bez niego daleko nie zajdziemy - jeśli chodzi o technikę przemieszczania się.

Nie neguję żadnego systemu wspomagającego kierowcę w prowadzeniu auta ale to jest tylko dodatek, nie zastępstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...