SpeedR Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 kraftpol, a ile to urządzenie pobiera prądu? Spala niezauważalne ilości paliwa!!! Elektronika sterująca pewnie zżera prądu tyle, co alarm albo inne tego typu ustrojstwo - czyli śladowo. Wszystko zależy od rodzaju ogrzewania i jego funkcji (z których w danym momencie korzystamy). Ogrzewanie postojowe mam w praktycznie każdym swoim aucie, ponieważ jestem ciepłolubny. Tym samym, zdołałem już przetestować kilka dostępnych na rynku modeli i wersji. Sama elektronika sterująca zużywa minimalne ilości energii. W trybie standby, zużycie jest marginalne. W przypadku kiedy ogrzewamy sam płyn chłodzący, zużycie prądu również jest niewielkie. Wówczas system korzysta z paliwa podawanego bezpośrednio ze zbiornika zasadniczego. Można również posiłkować się elektryczną pompą wody, która w trakcie grzania płynu, przepompowuje go po tzw. małym obiegu, czyli pomija chłodnicę i grzeje sam blok. W takim przypadku system zużywa prąd na podtrzymanie elektroniki + uruchomienie pompy płynu (w zależności od jej wydajności i poboru mocy), choć zwyczajowo wystarczą małe i słabe pompki. Znacznie więcej energii elektrycznej wykorzystują układy, które można skonfigurować również do ogrzewania wnętrza. W takim przypadku, po osiągnięciu przez płyn wymaganej temperatury (zwykle ok. 30 st. C), uruchamiana jest dmuchawa, która niestety jest relatywnie mocno prądożerna. W przypadku tej ostatniej opcji zasada jest taka, że jeśli ogrzewanie uruchomimy na np. 20 min., to po odpaleniu silnika powinniśmy umożliwić mu pracę również przez okres min. 20 min., co pozwoli na naładowanie akumulatora, w takim stopniu aby "odzyskał" prąd wykorzystany wcześniej na obsługę ogrzewania postojowego. Pozdrawiam SpeedR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kraftpol Opublikowano 7 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Montowałem sam,jest to banalnie prosta sprawa. Zużycie prądu jest nie wielkie.Bawie się tym ustrojstwem juz kilka dni i moja kilkuletnia varta 60AH nie protestuje w żaden sposób.Załączanie dmuchawy nawiewu nam odłączane na pstryczku,ponieważ głównym celem tej idei była troska o silnik i jego optymalną temperaturę pracy....komfort kierowcy jest na drugim planie. Do tego mam jeszcze 2 auto,też z webastem . Jak przyjdą mrozy,to może załącze na 1 bieg dmuchawę,ale to też nie powinno wpływać zbyt znacząco na akumulator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się