Jump to content

Subaru Legacy 2004r. 2.0 137PS--Instalacja LPG


leonard17
 Share

Recommended Posts

Witam.

Interesuje mnie konkretnie auto z linku ponizej.

Proszę o podpowiedz ponieważ nigdy nie miałem subaru:

1. Jak te silniki znoszą gaz?

2.Jakie spalanie?

3.Ceny części zamiennych/ koszty eksploatacji.

no i ogólne opinie, szczególnie proszę o wypowiedzi osób które uzytkują ten model z tym silnikiem oraz instalacją LPG

Dzieki z góry.

 

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/subaru-legacy-kombi-2-0-4wd-aus-1-hand-greven/165178010.html?lang=de&pageNumber=7&__lp=8&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=23500&makeModelVariant1.modelId=10&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPrice=1000&maxPrice=6001&negativeFeatures=EXPORT&categories=EstateCar

Link to comment
Share on other sites

Ad.1 - nie najgorzej, a niektórzy mówią, że wręcz doskonale

Ad.2 - w zależności od konta wychylenia pedału przyspieszenia

Ad.3 - ceny przystępne, ale nie licz, że będą na poziomie Fiata Punto

Ogólnie - bierz, będziesz zadowolony 8)

Link to comment
Share on other sites

Zagazowałem kiedyś takie auto jeszcze na gwarancji (miał chyba 70tkm). Dziś jest ponad 300tkm i jeździ dalej.

W zasadzie najlepszy wybór pod gaz w tym modelu Legacy.

Link to comment
Share on other sites

Myśle już 3 miesące na co przeznaczyć 30 tysiaków, koniecznie kombi i koniecznie gaz, Legancy coraz bardziej zaczyna mi sie podobać ale nawet w nim jeszcze nie siedziałem. Moze ktos poda kod silnika do tego auta bo gazownicy pytają, chciałbym zanim kupię znac koszt instalacji LPG oraz takich rzeczy jak sie reguluje zawory w tym aucie (chodzi mi o to czy łatwa to rzecz czy trzeba wyciągnąc silnik z ramy) czy wtrysk jest besposredni czy nie bo poczatkowo chciałem toyote avensis ale sporo osób mówi że za te kase legancy przewyzsza pod wieloma wzgledami avensis, no i toyoty szybko padają na lpg i nie łatwo założyc instalacje do silnika z bezposrednim wtryskiem.

Nie chce usłyszeć samych komplementów na temat tego auta dobrze by było poznac i wady, dlatego prosze sie chetnie wypowiadac postawię piwo ha ha , moze ktos posiada takie autko z okolic Poznań -Bydgoszcz, chetnie wpadł obejrzec i posłuchał opini.

 

-- Śr sie 15, 2012 4:56 pm --

 

W Legacy na gazie trzeba regulowac zawory co 20 tys km czy to prawda ? ile kosztuje taka przyjemność? czy to trudne do zrobienia?

Link to comment
Share on other sites

leonardo , skąd jestes i ile robisz km rocznie

oznaczenie silnika ej20, jak chcesz miec spokoj z kolem dwumasowym/sprzeglem to kup automat, musisz sie liczyc z szybszym zuzywaniem opon w 4x4

Link to comment
Share on other sites

Opony to jest pikuś, co do dwumasy to już nie jest pikuś i własnie jaki koszt z robocizną wymiany tej dwumasy? Co dwa tygodnie robie traske PL-DE i z powrotem tysiak w jedną i tysiak w drugą, 4 tysie m-c, 50 tyś rocznie srednio. Mieszkam przy trasie nr.10 między Piła-Bydgoszcz. Wszystkie swoje auta sam sobie z reichu sprowadzam też tam szwagrowi itp. i ze wzgledu na to subaru nie moze przekroczyc 2 literki poj. (wysoka akcyza) a automaty o ile sie nie mylę w wiekszosci legacy sa w tych silniorach 2.5 litra. w legacy automaty są ok i zawsze chciałem miec automat jak by się trafił przy 2 litrach to bym wziął od razu ale subaru to nie jest populares tak jak passat na przykład i nawet w niemczech nie ma przebierania, ja mieszkam na północy i nie pojade dalej jak 200km od siebie a najwiecej legacy jest na południu de ze wzgledu na górzyste tereny a tam mam spory kawałek.

 

-- Śr sie 15, 2012 8:48 pm --

 

dzieki kolego za kod, a jak z tą regulacją zaworów?

Link to comment
Share on other sites

sprawdzenie co 50 a regulacja co 100. starszy silnik to sohc (chyba) więc nie ma problemu z regulacją - bodajże max 200 zł :)

Ogólnie wszystko jest uzależnione od tego jak jeździsz, czy kręcisz auto, ile jeździsz na gazie a ile na benzynie itp...

 

138hp to nie za wiele w tym aucie więc odpuść automat. W kąąbi masz dodatkowo fajną rzecz - reduktor

Link to comment
Share on other sites

regulacja zaworów co 100 tyś? w ogłoszeniu z linku ponizej gosc pisze ze co 20 tysi wiec kto ma racje?

I jeszcze pytano co to jest reduktor?

Link to comment
Share on other sites

Jak chcesz minusy to:

 

Slabe ma hamulce w serii

 

Tylne amory lubia siadac zwlaszcza jak zbiornik od lpg jezdzi z tylu

 

I silniczki od centralnego zamka lubia padac

 

A ogolnie auto zajebiste :)

Link to comment
Share on other sites

Slabe ma hamulce w serii
można założyć lepsze, od mocniejszej wersji

 

Tylne amory lubia siadac zwlaszcza jak zbiornik od lpg jezdzi z tylu
są na to sposoby. Podniesienie dolnego mocowania amortyzatora lub obniżenie górnego mocowania.

 

I silniczki od centralnego zamka lubia padac
części używanych jest dużo
Link to comment
Share on other sites

Slabe ma hamulce w serii
można założyć lepsze, od mocniejszej wersji

 

Tylne amory lubia siadac zwlaszcza jak zbiornik od lpg jezdzi z tylu
są na to sposoby. Podniesienie dolnego mocowania amortyzatora lub obniżenie górnego mocowania.

 

I silniczki od centralnego zamka lubia padac
części używanych jest dużo

 

 

Zgadzam sie! Moze tylko nie do konca ze zmianami mocowania amorkow ale tak czy inaczej ten minus tez jest do ogarniecia.

 

Ja tylko napisalem koledze o minusach ktorych sie domagal :)

 

Auto uwazam jak juz napisalem za bardzo fajne :)

Link to comment
Share on other sites

Mam taki samochód w kombi w automacie 2.0 z fabrycznym LPG

i jestem zadowolony. Silnik oczywiście SOHC.

Spalanie gazu trasa/miasto przy spokojnej jeździe: 10/12-13l.

Spalanie benzyny trasa/miasto = 8/10l.

Odnośnie mocy przy pojemności 2.0 i automacie

to mi te 138km wystarcza.

Wolałem automat niż manual, jak chcę jeździć

dynamicznie to przełączam się w tryb SPORT (Tiptronic)

i jest ok.

Dobry wybór to też silnik 2.5 SOHC ma chyba 165 km,

ale spalanie jest większe przy tym silniku.

Mi zależało na ekonomii a mająć więcej mocy

napewno bym deptał, a często jest to niepotrzebne.

Człowiek przyzwyczja się do "jakości" (mocy)

i często niepotrzebuje tak deptać a robi to......

Fajna sprawa, że do butli LPG mieści mi się ok 50 l gazu.

Dzięki temu na gazie ma się fajny zasięg: trasa okolo 500 km,

miasto około 400 km.

 

Ja zastanawiałem się między:

- Mazda 6 kombi (koroduje blacha)

- Honda Accord kombi (wygląda jak karawan pogrzebowy)

- Toyota avensis kombi (dla oldboyów)

- Audi A4 kombi (oklepany, często kradną, więcej diesli )

 

Ogólnie chciałem gaz a nie diesla, odpada problem z

turbiną, filtrem częstek stałych itd.

 

W takim legacu kombi polecam szyberdach panoramiczny,

fajna sprawa, klimy nie trzeba cały czas włączać,

zresztą przy trasie np 5 km nie ma to sensu,

a pod takim odsuniętym szyberdachem panoramicznnym

czuję się jak w kabriolecie ;-)

 

Pozdr

Meereck

Link to comment
Share on other sites

Mi zależało na ekonomii a mająć więcej mocy

napewno bym deptał, a często jest to niepotrzebne.

Człowiek przyzwyczja się do "jakości" (mocy)

i często niepotrzebuje tak deptać a robi to......

 

postrzeganie większej mocy jako bardziej paliwożernej jednostki często bywa mylące. Jadąc dynamicznie samochodem o niskiej mocy musisz mocniej dodawać gazu aby płynnie się poruszać - wciskasz pedał gazu do końca co może powodować wyższe zużycie paliwa, gdzie przy silniejszej jednostce robisz to samo przy mniejszym otwarciu przepustnicy...

 

Oczywiście z reguły jak masz zapas mocy to z niego korzystasz i w przypadku np wyprzedzania, niezależnie od mocy - pedał wciskasz do oporu co faktycznie wpływa na wyższe zużycie, jednak zawsze mnie uczono, że nawet jeśli masz mnóstwo miejsca - im szybciej wyprzedzisz tym bardziej jesteś bezpieczny dlatego zapas mocy to podstawa a w takiej sytuacji większe zużycie paliwa nie powinno mieć żadnego znaczenia...

Link to comment
Share on other sites

Trzeba być niezwykle rozsądnym człłowiekiem żeby mając duży zapas mocy w samochodzie nie korzystać z niego. Początkowo chciałem kupic Legaca 3.0 H6, ale jak usłyszałem o spalaniu 15 l tego samochodu to dałem sobie spokój. Mocy w 2.0 starcza mi do sprawnego wyprzedzania na autostradzie. 138 KM to nie jest tak mało ;-)

Oczywiście gdybym miał inne warunki finansowe i zależałoby mi na tym, żeby jazda samochodem była dla mnie poezją to bym wziął tego H6, tym bardziej że ślinka mi leci jak widze te samochody.....

Legacy 2.0 LPG 138KM Kombi to przecież głos rozsądku a nie poezja na drodze ;-)

 

Pozdr

Meereck

Link to comment
Share on other sites

Zgadza się:

1) 2,0 SOHC to głos rozsądku - oszczędny, niezbyt dynamiczny ale najbardziej niezawodny wóz z gamy subaru ze zbliżonych lat. Bardzo dobrze się prowadzi i z uwagi na dwumasowe koło zamachowe (!) oferuje wysoką kulturę w mieście (korki itd).

2) H6 - to inna bajka - nieco większe spalanie, wyższe ubezpieczenie i generalnie trochę droższy w utrzymaniu. Atutem jest 6MT dostępna w wersji spec.B, którą jako będącą na szczycie gamy polecam.

3) 2,0 DOHC + 2,5 SOHC - jako kompromis między ceną i osiągami - droższe i bardziej zawodne niż 2,0 sohc i słabsze od H6.

 

Osobiście wahałbym się pomiędzy 1) a 2).

 

Jest jeszcze 2,5GT (USA) z turbiną, ale to auto może być znacznie droższe w utrzymaniu od H6, a osiągi podobne.

No chyba, że ktoś chce zbudować samochód o znacznie większej mocy i ganiać się z sti.

Link to comment
Share on other sites

@billy331 - nie powinieneś spamować wątku, ogłoszenie umieścić w odpowiednim miejscu a kontaktować się z innymi użytkownikami poprzez PW.

 

Poza tym kolega Leonard17 szuka Subaru Legacy a nie Outback.

 

Nie chce mi się weryfikować regulaminu lecz z reguły podawanie linków do serwisów aukcyjnych jest niezalecane ze względu na to, że wygasają...

 

 

 

Sorry za ot - można wykasować (i ten powyżej również :) )

 

 

 

 

 

 

Ten filmik inspirował mnie do zakupu Legca w kombi. Co prawda jest to 3.0 H6 (ciut inny zderzak przedni i felgi 18 cali).

P o e z j a . . .

 

@Meereck - Brawo za piękny filmik

Jeden z ciekawszych /czyt. najciekawszy/ jeśli chodzi np o inspirację przed zakupem :)

 

 

Subaru? Mam "tylko" 2,0 lecz wraz z nim mnóstwo zadowolenia (a miałem kiedyś trochę szybkich aut pod swą pOOpą :) ) i aktualnie jestem w pełni usytasfakcjonowany!

 

- osiągi w pełni wystarczające do płynnej jazdy

- świetny napęd

- piękny dźwięk bezawaryjnego boxera,

- "nienaganny" wygląd,

- podtlenek Low-cost Power Groooom /czyt LPG aka GAZ/

- kilka smaczków jak np szyby bez ramek, włącznik pozycyjnych czy świniacz na lusterku :)

 

... a zimą ZAWSZE ruszam pierwszy ze świateł a na podlasiu bywa dużo śniegu :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...