Jump to content

2.0 GT DIT


wyrod
 Share

Recommended Posts

Szanowna Dyrekcjo.

 

Czy Szanowna Dyrekcja mogłaby powiedzieć / napisać / coś wiecej o ww. silniku i przetłumaczyć na nasze, to co widać a nie po naszemu pisane w dziewiątej sekundzie szóstej minuty materiału:

 

doczytałem się tam trzech setek koni !

bedą biegać w moim nowym Forku?

Link to comment
Share on other sites

Nie wiadomo tak do końca, skoro w BRZ będą dostępne to może i do pozostałych modeli jednak się pojawią. Trzeba mieć trochę optymizmu bo ciężko się żyje ze świadomością, że szybkiego Forka czy legacy z benzyną turbo już nie będzie:(

Link to comment
Share on other sites

w europie chyba raczej nie będą biegać.....

Emisja 2.0 DIT wynosi około 200g/km (cykl mieszany), czyli dokładnie tyle ile emituje benzynowe 2.0i w wersji z manualną skrzynią. A 2.0 DIT jest autem cięższym, co jest korzystne przy wyznaczaniu limitów emisji !

 

2.0 DIT jest idealnym silnikiem na rynek europejski (mała akcyza, mała emisja). Bez dwóch zdań musi tutaj trafić 8).

Link to comment
Share on other sites

w europie chyba raczej nie będą biegać.....

Emisja 2.0 DIT wynosi około 200g/km (cykl mieszany), czyli dokładnie tyle ile emituje benzynowe 2.0i w wersji z manualną skrzynią. A 2.0 DIT jest autem cięższym, co jest korzystne przy wyznaczaniu limitów emisji !

 

2.0 DIT jest idealnym silnikiem na rynek europejski (mała akcyza, mała emisja). Bez dwóch zdań musi tutaj trafić 8).

 

Dla porównania słabszy Passat 2,0T (210KM) emituje średnio 199g/km.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

o rany do jakich czasów dożyłem. Być albo nie być dla silnika to ilość wydalanego gazu.....

nikt nie pyta o wykresy, krzywą momentu, z jaką skrzynią pracuje.....

Wracając do tematu to w JDM 2.0T funkcjonuje od zawsze a do EU podobnie jak do US trafiały 2.5T. Miejmy nadzieje, że to się zmieni.....

Link to comment
Share on other sites

w europie chyba raczej nie będą biegać.....

Emisja 2.0 DIT wynosi około 200g/km (cykl mieszany), czyli dokładnie tyle ile emituje benzynowe 2.0i w wersji z manualną skrzynią. A 2.0 DIT jest autem cięższym, co jest korzystne przy wyznaczaniu limitów emisji !

 

2.0 DIT jest idealnym silnikiem na rynek europejski (mała akcyza, mała emisja). Bez dwóch zdań musi tutaj trafić 8).

 

Dla porównania słabszy Passat 2,0T (210KM) emituje średnio 199g/km.

 

Dla porównania inny silnik benzynowy, raczej nietrudna zagadka z jakiego to auta, ale zobaczymy kto zgadnie pierwszy. Na końcu jest emisja CO2. Da się???

 

2 979 cm3 (320KM)

moc maksymalna [KM/kw](obr/min): 320/235 (5800-6000)

maks. moment obr. [kGm/Nm](obr/min):45.9/450 (1300-4500)

typ napędu:tylny

skrzynia biegów:8 - biegowa, automatyczna

przyspieszenie (od 0 do 100km/h ):5.4

prędkość maksymalna [km/h]:250

zużycie paliwa - cykl miejski [l/100km]:10.3

zużycie paliwa - cykl mieszany [l/100km]:7.6

zużycie paliwa - cykl pozamiejski [l/100km]:6

pojemność zbiornika paliwa [l]:70

emisja CO2 [g/km]:177

Link to comment
Share on other sites

 

Dla porównania inny silnik benzynowy, raczej nietrudna zagadka z jakiego to auta, ale zobaczymy kto zgadnie pierwszy. Na końcu jest emisja CO2. Da się???

 

be em ka ...seria 6 :?:

 

Bingo. Mówiłem, że nietrude :-)

Pozostaje pytanie, dlaczego BMW może zrobić 3 litrowy silnik z doładowaniem z emisją poniżej CO 180 mg, a przy Subaru rewelacją jest 200 mg przy dwulitrówce? Czyżby układ cylindrów miał coś na rzeczy?

Link to comment
Share on other sites

(...) Da się???

 

2 979 cm3 (320KM)

moc maksymalna [KM/kw](obr/min): 320/235 (5800-6000)

maks. moment obr. [kGm/Nm](obr/min):45.9/450 (1300-4500)

typ napędu:tylny

skrzynia biegów:8 - biegowa, automatyczna

przyspieszenie (od 0 do 100km/h ):5.4

prędkość maksymalna [km/h]:250

zużycie paliwa - cykl miejski [l/100km]:10.3

zużycie paliwa - cykl mieszany [l/100km]:7.6

zużycie paliwa - cykl pozamiejski [l/100km]:6

pojemność zbiornika paliwa [l]:70

emisja CO2 [g/km]:177

nie wiem, jak w "domowych warunkach" zmierzyc emisje CO2 ( :mrgreen: ), ale spalanie na poziomie 10.3L/100km w ruchu miejskim w 6-ce to mozna miedzy bajki wlozyc... :roll:

 

kumpel ma 335i kombi i mniej niz 12Lw miescie to auto nie pali... choc ok, miasto miastu nie jest rowne :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

nie wiem, jak w "domowych warunkach" zmierzyc emisje CO2 ( :mrgreen: ), ale spalanie na poziomie 10.3L/100km w ruchu miejskim w 6-ce to mozna miedzy bajki wlozyc... :roll:

 

kumpel ma 335i kombi i mniej niz 12Lw miescie to auto nie pali... choc ok, miasto miastu nie jest rowne :mrgreen:

 

Bo tu nie chodzi o to jakie jest rzeczywiste spalanie, ale jak ono wychodzi wg wzoru urzędnika Unijnego, czyli wg ustalonego cyklu. Na tej samej podstwie wylicza się emisję CO2. A jak to jest w rzeczywistości, to już urzędasów nie obchodzi. Jak się znam, to u mnie pewnie byłoby bliżej 15-tu po mieście i to nie jestem pewien z której strony tej 15-tki :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Dyrekcja SIP
Czy Szanowna Dyrekcja mogłaby powiedzieć / napisać / coś wiecej o ww. silniku i przetłumaczyć na nasze, to co widać a nie po naszemu pisane w dziewiątej sekundzie szóstej minuty materiału:

Przetłumaczyć - niestety nie ( nie znam japońskiego ).

Natomiast istotnie w Japonii w tym modelu moc silnika to 300 KM.

Jest to nowa generacja silników. Stosowane są w wersjach FB ( Legacy, Forster, XV ) oraz FA ( BRZ ).

O ile FB jest głównie nakierunkowany na niska emisję CO2 i dobry przebieg momentu obrotowego (dłuższy skok, mniejsz średnica cylindra ), o tyle FB to jednostka o nieco bardziej sportowych ambicjach ( "kwadratowy" ).

Opisywany silnik wyposażony jest w bezpośredni wtrysk paliwa ( inny system niż w BRZ, gdzie jest kombinacja wtrysku bezpośredniego i pośredniego - tu tylko bezpośredni ).

Współpracuje z nową generacją CVT ( High Torque CVT ).

Kiedyś zapewne, w bardziej "cywilnej" wersji wejdzie do Europy - zakładam, że z mocą zbliżoną do niegdysiejszych Foresterów 2.5 XT.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

"O ile FB jest głównie nakierunkowany na niska emisję CO2"

 

Czyli jest szansa, że moc znowu będzie z nami :lol:

 

"Współpracuje z nową generacją CVT ( High Torque CVT )."

 

Wystepują lub czy będą plaowane manualne skrzynie z tymi silnikami???

 

 

"Kiedyś zapewne, w bardziej "cywilnej" wersji wejdzie do Europy - zakładam, że z mocą zbliżoną do niegdysiejszych Foresterów 2.5 XT. "

 

Czy to "kiedyś" można bliżej określić (miesiące ewentualnie lata). Nawet mogę zostać testującym królikiem doświadczalnym tegoż silnika prawie jak to mało miejsce z SBD (jeden z pierwszych padniętych motorów z racji sporego przebiegu .... ale sprzęgło było przez cały okres eksploatacji OK :wink: aby nie było, że psuja jestem).

 

p.s. coś mi cytowanie nie wyszło więc przepraszam za brak "ramek"

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP
Czyli jest szansa, że moc znowu będzie z nami

Tak.

Wystepują lub czy będą plaowane manualne skrzynie z tymi silnikami???

Aktualnie w planach jest CVT. Przy czym należy pamietać, że CVT daje sie eksploatować ( prawie ) jak M/T - wystarczy dokonywać zmiany zaprogramowanych przełożeń "łopatkami". Należy wspomnieć, że taka zmiana w najnowszych wersjach skrzyni dokonywana jest w czasie porównywalnym z DSG ( w/g danych technicznych nawet nieco szybciej ).

Natomiast zakładam, że w dalszej przyszłości, gdy przyjdzie czas na nowe STI będzie tez skrzynia manualna ( ale to tylko moje domysły !).

Czy to "kiedyś" można bliżej określić (miesiące ewentualnie lata).

Można - ale ( jeszcze ) nie wolno mi o tym pisać

no i znowu nadzieja prysła jak bańka mydlana.....

Nadzieja .... na co ?

jak się zdecydują na wprowadzenie tego silnika to pewnie juz nie bedą chodliwe bo hybrydy zaczynają się panoszyć...

Nadmierny pesymizm :wink: Nie będzie tak źle :!:

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

"

Aktualnie w planach jest CVT. Przy czym należy pamietać, że CVT daje sie eksploatować ( prawie ) jak M/T - wystarczy dokonywać zmiany zaprogramowanych przełożeń "łopatkami". Należy wspomnieć, że taka zmiana w najnowszych wersjach skrzyni dokonywana jest w czasie porównywalnym z DSG ( w/g danych technicznych nawet nieco szybciej ).

Natomiast zakładam, że w dalszej przyszłości, gdy przyjdzie czas na nowe STI będzie tez skrzynia manualna ( ale to tylko moje domysły !)."

 

CVT znam bo obecnie użytkuję w innej marce i specjalnie mi nie leży. Zreszta lubię zmieniac biegi; jest to tez element frajdy z jazdy.

 

rzemanki napisał(a):

Czy to "kiedyś" można bliżej określić (miesiące ewentualnie lata).

 

"Można - ale ( jeszcze ) nie wolno mi o tym pisać"

 

To na prywatną wiadomość :wink:

Link to comment
Share on other sites

Aktualnie w planach jest CVT. Przy czym należy pamietać, że CVT daje sie eksploatować ( prawie ) jak M/T - wystarczy dokonywać zmiany zaprogramowanych przełożeń "łopatkami". Należy wspomnieć, że taka zmiana w najnowszych wersjach skrzyni dokonywana jest w czasie porównywalnym z DSG ( w/g danych technicznych nawet nieco szybciej ).

Skrzynia CVT Legacy DIT w trybie Sport Sharp emuluje 8 biegów. Prawda czy fałsz ?

 

Czy to "kiedyś" można bliżej określić (miesiące ewentualnie lata).
Można - ale ( jeszcze ) nie wolno mi o tym pisać

Biorąc pod uwagę, że:

1) Legacy DIT jest w Japonii troszkę tańszy od STI

2) akcyza dla silników do 2.0DIT jest ponad 15% niższa od akcyzy dla 2.5T

to oferta przestawia się naprawdę bardzo interesująco.

 

Zapytam oględnie, czy jest szansa, aby LEG DIT pojawiły się w PL przed olimpiadą w Soczi ?

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...