Jump to content

Palony olej


HiszpanskaInkwizycja
 Share

Recommended Posts

Hej, będąc na urlopie pewnego gorącego dnia (upał ok. 35st.) jechałem po stromym wzniesieniu, piłując na jedynce (ok. 3000rpm) ok. 1,5 km do góry. Tak więc obciążenie chyba spore. Później postój i jakiś tam dojazd już pod normalnym obciążeniem, postój i... smród palonego oleju oraz dym spod maski. W sumie niedużo, ale jednak. Dziś to samo, ale już wcale nie w upale - w Beskidzie, ok. 10st. C. Podjazd po stromym, zgaszenie i nic, postój ok 3h, zjazd z górki z minimalnym obciążeniem, zatrzymanie i dym (dość mało ale smrodek był). Oleju nie wziął ani kropli od wymiany czyli od jakiś 3kkm. Jeżdżę na Millers CFS 5w30.

 

Ma prawo sie tak zadziać czy turbo leci? Już to wybebeszać, czy jeszcze czekać na coś? Jakie jest u mnie turbo? Na opposedforces to widzę tylko OEM number.

 

Thank you from the mountain(s) ;-D

 

podniebem.jpg

Link to comment
Share on other sites

u mnie podobne objawy dała pęknięta osłona przegubu i smar się wydostał prosto na katalizator w downpipe .... jak się zatrzymałem to dym przez kurnik leciał :shock: :mrgreen:

("atrakcje" pojawiały się po rozgrzaniu .. na zimno było ok)

Link to comment
Share on other sites

Kocham to forum :mrgreen:

 

W ciągu pół godziny mamy:

- cieknącą uszczelkę dekla zaworowego

- cieknący uszczelniacz wału i skrzyni biegów

- pęknięta osłona przegubu

 

W sumie to może kolega ma to wszystko na raz ;)

Link to comment
Share on other sites

Hehe, trzy wróżby ;-D Na urlopie nie za bardzo cosik zrobię. Przyszły tydzień poddam potforka oględzinom.

 

-- Pn sie 13, 2012 8:30 pm --

 

Kocham to forum :mrgreen:

 

W ciągu pół godziny mamy:

- cieknącą uszczelkę dekla zaworowego

- cieknący uszczelniacz wału i skrzyni biegów

- pęknięta osłona przegubu

 

W sumie to może kolega ma to wszystko na raz ;)

 

Forum także pociesza :-D

Link to comment
Share on other sites

Zazwyczaj takie objawy daje cieknąca uszczelka delka zaworowego

na 90% to jest ta przypadłość - tez to miałem :-)

zalecana jest wymiana uszczelek + mozna uszczelnic slikonem wysokotemperaturowym.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki wszystkim za rady. Dam znać w przyszłym tygodniu jak będzie okazja tam zajrzeć. Na razie odpuszczam, nie mam nawet czasu umyć fury po urlopowym taplaniu :roll: Póki co dymek nie pojawił się przez ok 600km.

 

-- So sie 18, 2012 8:59 pm --

 

zalecana jest wymiana uszczelek

 

Czy w 2.5T MY05 trzeba w tym celu podnosić motor?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...