HiszpanskaInkwizycja Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Hej, będąc na urlopie pewnego gorącego dnia (upał ok. 35st.) jechałem po stromym wzniesieniu, piłując na jedynce (ok. 3000rpm) ok. 1,5 km do góry. Tak więc obciążenie chyba spore. Później postój i jakiś tam dojazd już pod normalnym obciążeniem, postój i... smród palonego oleju oraz dym spod maski. W sumie niedużo, ale jednak. Dziś to samo, ale już wcale nie w upale - w Beskidzie, ok. 10st. C. Podjazd po stromym, zgaszenie i nic, postój ok 3h, zjazd z górki z minimalnym obciążeniem, zatrzymanie i dym (dość mało ale smrodek był). Oleju nie wziął ani kropli od wymiany czyli od jakiś 3kkm. Jeżdżę na Millers CFS 5w30. Ma prawo sie tak zadziać czy turbo leci? Już to wybebeszać, czy jeszcze czekać na coś? Jakie jest u mnie turbo? Na opposedforces to widzę tylko OEM number. Thank you from the mountain(s) ;-D Link to comment Share on other sites More sharing options...
filester Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Zazwyczaj takie objawy daje cieknąca uszczelka delka zaworowego. Kapie wprost na kolektor wydechowy i różne rzeczy się dzieją. Sprawdź najpierw ten trop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranquilizer Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 U mnie taki objaw był jak miałem cieknący uszczelniacz wału i skrzyni biegów. Choć efektu dymienia nie zobserwowałem, ale śmierdziało całkiem całkiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 u mnie podobne objawy dała pęknięta osłona przegubu i smar się wydostał prosto na katalizator w downpipe .... jak się zatrzymałem to dym przez kurnik leciał :shock: ("atrakcje" pojawiały się po rozgrzaniu .. na zimno było ok) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoadRunner Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Kocham to forum W ciągu pół godziny mamy: - cieknącą uszczelkę dekla zaworowego - cieknący uszczelniacz wału i skrzyni biegów - pęknięta osłona przegubu W sumie to może kolega ma to wszystko na raz Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiszpanskaInkwizycja Posted August 13, 2012 Author Share Posted August 13, 2012 Hehe, trzy wróżby ;-D Na urlopie nie za bardzo cosik zrobię. Przyszły tydzień poddam potforka oględzinom. -- Pn sie 13, 2012 8:30 pm -- Kocham to forum W ciągu pół godziny mamy: - cieknącą uszczelkę dekla zaworowego - cieknący uszczelniacz wału i skrzyni biegów - pęknięta osłona przegubu W sumie to może kolega ma to wszystko na raz Forum także pociesza :-D Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Hehe, trzy wróżby ;-Dwróżymy, zgadujemy .... może ktoś trafi ... najłatwiej było by popatrzeć "na żywo" skąd się dymi ... i kiedy ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 RoadRunner, a czego się Pan spodziewał :?: Okrętu :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
coin Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 Zazwyczaj takie objawy daje cieknąca uszczelka delka zaworowego na 90% to jest ta przypadłość - tez to miałem :-) zalecana jest wymiana uszczelek + mozna uszczelnic slikonem wysokotemperaturowym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafcio78 Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Ją miałem taki objaw przy małej nieszczelności rurki doprowadzającej olej do turbo Olej sobie kapał na osłonę kolektora, gdzie się palił... Sprawdź sobie okolice turbo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiszpanskaInkwizycja Posted August 18, 2012 Author Share Posted August 18, 2012 Dzięki wszystkim za rady. Dam znać w przyszłym tygodniu jak będzie okazja tam zajrzeć. Na razie odpuszczam, nie mam nawet czasu umyć fury po urlopowym taplaniu :roll: Póki co dymek nie pojawił się przez ok 600km. -- So sie 18, 2012 8:59 pm -- zalecana jest wymiana uszczelek Czy w 2.5T MY05 trzeba w tym celu podnosić motor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
filester Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Czy w 2.5T MY05 trzeba w tym celu podnosić motor? Chyba nie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now