Jump to content

Wyjmowanie silnika?


qska
 Share

Recommended Posts

Witam jestem zmuszony do wyciągniecia silnika i zastanaiwm sie w których miejscach sa wchwyty do tego przygotowane ?

Prosze o jakies zdjęcia tak obrazowao .pozdrawiam wszystkich

silnik EJ 207

Link to comment
Share on other sites

a wiesz co zrobić, żeby odłączyć motor od skrzyni? :shock:

 

najlepiej, jak już musisz to sam robić, poprosić do pomocy kogoś kto to już robił,

bo eksperymenty w Subaru kosztują drożej jak pozorna oszczędność na zrobieniu we własnym zakresie a nie w warsztacie..... :!:

Link to comment
Share on other sites

Najlepiej pasami obwiazac silnik dookola niz za te uszy ciagnac.

 

emotorsport, co nalezy zrobic aby silnik od skrzyni odlaczyc ? :shock:

 

ja wiążę za kolektor ssący, jest wygodniej, a jak obwiążesz motor pasami wkoło, zawsze może się wyśliznąć i zrobić jeb na glebę... :mrgreen:

 

rozłączanie skrzyni i motoru - zależy od typu napędu, EU czy US, ssak czy uturbiony....

kolega pytający jak widzę w podpisie posiada same wiatraki.... :D

Link to comment
Share on other sites

a wiesz co zrobić, żeby odłączyć motor od skrzyni? :shock:

 

jak juz masz wszystko rozkrecone to zostało pewnie jeszcze sprzegło... jeśli masz turbo i typ pchajacy sprzegła jak w wiekszości turbo, i skrzynia nie chce sie rozdzielić to tak.. trzyma sprzegło.

 

na obudowie sprzegła po przeciwnej stronie bagnetu jest zaślepko-śrubka na imbus chyab 6mm(lub 8mm).. trzeba odkrecic i wyjąć sworzeń ze sprzegła na którym śmigaja widełki. najlepiej pomóc sobie magnesem ciągnąc go i ruszając widełkami prawo-lewo aż wyjdzie.

 

 

 

Najlepiej pasami obwiazac silnik dookola niz za te uszy ciagnac.

 

nie p....ol juz kilka razy targałem silnik z subaru sam, i samemu wkładałem i nie było żadnego problemu...

Link to comment
Share on other sites

jakbym pier...olil to bym dupa ruszał :P

:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

A ja z kumplem wyciagałem silnik nie obwiazujac pasami ale zalezy jak kto woli a nie ze musi.

 

obwiazujac silnik pasami prawie na pewno uszkodzisz oslone rozrządu, silnik 10kg nie waży.

po co komplikować sobie zycie skoro już jakiś inżynier subaru przewidział takie pytanie i zamontował specjalne uszy:)

Link to comment
Share on other sites

saszynski, popieram jak najbardziej ze za uszy! Mowie tylko ze jest również możliwość pasem.

A ten silnik był z Nissana wyciągany bo było po prostu łatwiej.

Link to comment
Share on other sites

A ten silnik był z Nissana wyciągany bo było po prostu łatwiej.

 

nadal uważam, że to zła rada... i w przypadku boksera nie zda egzaminu... jak również uwazam, że NIE MA MOŻLIWOŚCI TARGANIA SILNIKA OBWIĄZANEGO PASEM :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

ktokolwiek twierdzi inaczej... myli sie:P :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

na obudowie sprzegła po przeciwnej stronie bagnetu jest zaślepko-śrubka na imbus chyab 6mm(lub 8mm).. trzeba odkrecic i wyjąć sworzeń ze sprzegła na którym śmigaja widełki. najlepiej pomóc sobie magnesem ciągnąc go i ruszając widełkami prawo-lewo aż wyjdzie.

Trochę nie tak :roll: ,fakt że pod rozrusznikiem jest zaślepka na imbus i trzeba ja wykręcić (jeśli ruszana pierwszy raz to mocno siedzi),następnie trzeba w otwór wkręcić śrubkę (5 lub 6 sorry nie pamiętam) i wyciągnąć trzpień.Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Trzeba 6 wkręcić z pół cm i podważyć czymś , najlepiej śrubokrętem płaskim o osłonę skrzyni , lekko wyjdzie , jak będziesz składał pamiętaj o nasmarowaniu trzpienia .

 

dec7ea2468bec3d9med.jpg o tu z czerwoną wkręconą śrubą :)

Link to comment
Share on other sites

wiąż za kolektor ssący, najlepiej nadaje się do tego obcięty pas bezpieczeństwa z auta, wyważysz sobie motor jak będziesz chciał, jest wygodniej wyjmować i wkładać, lepiej niż na fabrycznych uszach, bo na nich się motor czasem kantuje

Link to comment
Share on other sites

wiazac silnik pasami za kolek czy obwiazac go dookola, za duzo rzeczy moze sie popsuc/polamac/ukruszyc "przy okazji"... ale... jak kto woli.

 

trzeba w otwór wkręcić śrubkę (5 lub 6 sorry nie pamiętam) i wyciągnąć trzpień

 

Radik,

ooo nawet ja sie czegos nowego dowiedzialem:P :mrgreen::mrgreen:

 

po pomuku ode mnie:P

 

lepiej niż na fabrycznych uszach, bo na nich się motor czasem kantuje

 

:shock: :shock: :shock: ze co robi? :shock: :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Kantuje - ustawia sie w sposób zahaczający kantem lub czymstam,klinuje :P

 

Moze to pomoże, z tego co pamietam obciagnał łancuchem w koło ( :shock: ) ale mam zepsutą wtyczke Flash Player i nie moge przewijać filmików na YT :evil:

Link to comment
Share on other sites

emotorsport napisał(a):

lepiej niż na fabrycznych uszach, bo na nich się motor czasem kantuje

 

 

:shock: :shock: :shock: ze co robi? :shock: :mrgreen: :mrgreen:

To tak jak nazwa wskazuje chlebak służy do noszenia granatów 8)

Link to comment
Share on other sites

Witam dzięki za wachowe podpowiedzi poradziłem sobie ,nie takie straszne , odpowiednim sprzętem bez problemu wychodzi , polecam tz:RÓWNOWAŻNIK ja akurat kupiłem Facoma ale wydziałe tansze super sprawa szczególnie kiedy musiałem trafic do otworu :D ale do stojaka na silnik . pozdrawiam wszystkich

 

-- Pn sie 20, 2012 12:43 pm --

 

a tak zamocowałe silnik :)

 

-- Pn sie 20, 2012 12:45 pm --

 

jeszcze jedno

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...