radeklwh Posted August 9, 2012 Share Posted August 9, 2012 Witam SZANOWNYCH Kolegów Mam taki problem: Wczoraj byłem u znajomych i wszystko było ok bo jeszcze się ścigałem z koleżką i jak od nich wracałem skoczyłem na stację i zatankowałem 95. Wracałem normalnie bez butowania, tak na lajcie i po 10 km tak ze świateł ruszyłem z kopytek a tu nagle przy pełnym bucie mój samochodzik przymuliło i szarpał, na zegarze doładowania pompowało do 1 bara i strzał, tak jak by benzyny nie dostawał tyle ile miał by dostać i tak jest ciągle.. but w podłogę, po pompowaniu turbiny do bara szarpnięcie, wskazówka boost wariuje przez chwilę, za chwilę dalej pompuje itd. mierzyłem ciśnienie paliwa i mam teraz tak 2,6 bara i faluje cały czas do 2,7 a jak dam gazu dochodzi do 3 barów... wymieniłem pompę paliwa na starą (też walbro) i te samo ciśnienie było, tylko że cicho chodzi bo ta co była nowa (pół roczna) głośno pracuje.Dodam że sprawdzałem napięcie jakie idzie na pompę i jest to 12,4V..i BRAK CELA i teraz nie wiem czy: - obie pompy mam padnięte (lecieć po nową) -wina bp95 (spuścić i nalać 98) -czy zawór trzymający ciśnienie paliwa zwrotny przepuszcza i nie może nabić stałego 3 bar, dodam że przy zaciśnięciu węża powrotu dobija ciśnienie do 5 barów i potem skacze od 5 do 7 i gaśnie auto (najtańsza opcja wymiana) Najbardziej irytuje mnie brak CEL'a Ma ktoś pomysł, jak bym coś nie jasno opisał mogę zgrać filmik z pomiarów co i jak i na youtube 8) ..i co może być przyczyną niskiego ciśnienia w układzie paliwowym oprócz uszkodzonej pompy? wcześniej miałem 3,1bara i to stałe... a przy zaciśnięciu powrotu 7... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted August 9, 2012 Share Posted August 9, 2012 radeklwh, Ty wogole jezdzic cos tym autem bezawaryjnie? Caly czas nowe tematy z nowymi problemami opisujesz... Wspolczucia... Co do problemu to zalej 98 a nie jakies gowno 95... I najlepiej 98 z dodatkami np Verva z Orlenu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siewcu Posted August 9, 2012 Share Posted August 9, 2012 Ile masz tej 95 w baku? Jeśli poniżej połowy, to żeby nie spuszczać możesz dotankować do pełna VPowerem Racing. Tak czy siak, jazda na 95 to zabójstwo dla silnika... :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radik Posted August 9, 2012 Share Posted August 9, 2012 Ja tak miałem gdy zalane było lipne paliwo 98 , po spuszczeniu i zalaniu V-Powera Racing problem zniknął , nie radze mieszać 95 z V -Power Racing bo też to próbowałem , nie pomogło , lepiej po spuszczeniu, 95 wlej do kosiarki Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 Zjezdz po prostu spokojnie i zalej 98 - nie ma co robic przesadnej paniki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 radeklwh, jeszcze posprawdzaj czy ci jakiś wężyk podciśnienia nie spadł albo nie pękł... Link to comment Share on other sites More sharing options...
X69 Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 trudno uwierzyć że po nalaniu 95 nagle nastąpiła taka padaka :shock: musiała by to chyba być mieszanka wody-rozpuszczalnika-trocin i kremu NIVEA :roll: oczywiście to jest możliwe stawiam na to że to zbieg okoliczności, a prawdziwa przyczyna nie leży w paliwie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 X69, niestety tego też nie należy wykluczać :| Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 Niech zacznie od paliwa. A pozniej szuka dalej. Skoro po zatankowaniu zaczelo wariowac to od paliwa zaczac trzeba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radeklwh Posted August 10, 2012 Author Share Posted August 10, 2012 panowie zacznę od tego że mam coś pecha do Subaru.. ale się nie poddam tak łatwo, zakochałem się w autku.. a że są takie problemy to co ja mogę poradzić... nie cisnę NIGDY do puki olej nie ma 80 stopni... nie gaszę nigdy od razu po jeździe.. zawsze czekam 2 minuty... a że depczę w podłogę czasami to chyba normalne, to nie samochód dla emerytów przecież i jak złapie na obrotomierzu 6500rpm. to raczej nic mu się nie stanie..więc uważam że to PECH.. niefart .. zwał jak zwał... .. ale czy zalanie złej benzyny może spowodować spadek ciśnienia i głośną pracę pompy paliwowej? chyba że paliwo było na prawdę HU!@WE i zatarło w magiczny sposób pompę.. a na dodatek dodam że wlałem 45 litrów 95... i raczej tu nie żenią wachy, mieszkam w Holland obecnie drogi też jak dywan więc raczej szybko nie wytłukę WRX'a .. żyć nie umierać.. w czasie jazdy zaobserwowałem takie coś jak jadę teraz bez siedzeń..: -pompa pracuje normalnie (ta stara co teraz założyłem) ale jak wcisnę w podłogę na chwilkę pedał gazu to tak jak by się.. hmm piszczała :shock: brzydki dźwięk.. a ta druga wydaje tak prawie cały czas.... głośno chodzi straszniewięc w tym momencie stawiam na pompę paliwa tylko teraz muszę gdzieś coś wymontować żeby sprawdzić.. na podmiankę bo jak by się okazało że dalej to samo jest to zostanę z 3 pompami paliwa walbro.. zresztą idę teraz do autka i nagram te odgłosy co i jak i pozwolę sobie nadmienić że ten kraj ma dziwną politykę .. tu na stacjach jest wszędzie 95 :shock: TAK zgadza się 95 oktanów.. a 98 można tylko zalać na BP albo ABC czy coś tam .. tu nawet V-power nie ma 98 tylko 95 z uszlachetniaczami Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 tu nawet V-power nie ma 98 tylko 95 z uszlachetniaczami Bo nigdzie Vpower nie ma 98 oktanow, z tego co sie orientuje. Dosc powszechnie mylony z Vpower Racing. Trzeba byc ostroznym w zyciu, zeby potem nie pomylic krzesla z krzeslem elektrycznym - jak sie nie czyta uwaznie Link to comment Share on other sites More sharing options...
vince_snd Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 nie radze mieszać 95 z V -Power Racing bo też to próbowałem , nie pomogło , Zależy co było powodem złego paliwa. Często uszlachetnienie V-Powerem Racingiem jednak pomaga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radeklwh Posted August 10, 2012 Author Share Posted August 10, 2012 tu nawet V-power nie ma 98 tylko 95 z uszlachetniaczami Bo nigdzie Vpower nie ma 98 oktanow, z tego co sie orientuje. Dosc powszechnie mylony z Vpower Racing. Trzeba byc ostroznym w zyciu, zeby potem nie pomylic krzesla z krzeslem elektrycznym - jak sie nie czyta uwaznie no trzeba uważać żeby sobie z pupy nie zrobić schabowego no i olśniło mnie w sumie teraz.. ja stawiam na pompę paliwa bo: -jak nie bije ciśnienia przy 12.4V to co może być innego? myślałem przez chwilę że to zawór trzymający ciśnienie przepuszcza i nie trzyma ciśnienia lecz po wyłączeniu auta ciśnienie mam 3 bar i trzyma się tylko w trakcie pracy nie nabija jego pompa bo wymagane jest ciśnienie wyższe a zawór ma tylko je trzymać wniosek: pompa pada.. rozwiązanie? na podmiankę żeby była pewność w 100% bo przy zaciśnięciu powrotu powinna nabić pompa 7 bar, a nawet 4 nie może a 95 raczej nie ma nic wspólnego z tym bo jakby miała benzyna wpływać na ciśnienie paliwa w układzie? ewentualnie mogła się przysłużyć do zajechania pompy, lecz jest jeden problem ja mam zawsze pełny bak.. więc musiała być na prawdę lewa ta waha Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 myślałem przez chwilę że to zawór trzymający ciśnienie przepuszcza i nie trzyma ciśnienia lecz po wyłączeniu auta ciśnienie mam 3 bar i trzyma się tylko w trakcie pracy nie nabija jego pompa bo wymagane jest ciśnienie wyższe a zawór ma tylko je trzymać wniosek: pompa pada..rozwiązanie? na podmiankę żeby była pewność w 100% bo przy zaciśnięciu powrotu powinna nabić pompa 7 bar, a nawet 4 nie może Musze przyznac, ze srednio rozumiem ten kawalek Przy zacisnieciu jakiego powrotu te 7 barow niby? Link to comment Share on other sites More sharing options...
graft Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 radeklwh - gdzie logika? Masz modzonego WRX'a dmuchającego 1,3 bara, 280-kunia. A na koniec lejesz paliwo 95 okt..... W końcu będzie kabooom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radeklwh Posted August 10, 2012 Author Share Posted August 10, 2012 myślałem przez chwilę że to zawór trzymający ciśnienie przepuszcza i nie trzyma ciśnienia lecz po wyłączeniu auta ciśnienie mam 3 bar i trzyma się tylko w trakcie pracy nie nabija jego pompa bo wymagane jest ciśnienie wyższe a zawór ma tylko je trzymać wniosek: pompa pada..rozwiązanie? na podmiankę żeby była pewność w 100% bo przy zaciśnięciu powrotu powinna nabić pompa 7 bar, a nawet 4 nie może Musze przyznac, ze srednio rozumiem ten kawalek Przy zacisnieciu jakiego powrotu te 7 barow niby? tu chodzi o zaciśnięcie przewodu powrotnego benzyny tego pod maską koło filtra benzyny powinno być 7 barów, a skąd wiem? bo byłem u mechanika kiedyś tutaj http://www.autosportcompany.nl/ i też tak sprawdzali pompę i na forum też wyczytałem te info a to filmik znaczy się dźwięk mojej pompy http://youtu.be/4HxIN_iem7U -- Pt sie 10, 2012 10:56 am -- radeklwh - gdzie logika? Masz modzonego WRX'a dmuchającego 1,3 bara, 280-kunia. A na koniec lejesz paliwo 95 okt..... W końcu będzie kabooom. no wiesz jak w pobliżu nie ma gdzie zatankować.... bo na prawdę tylko jeden CPN jest u mnie w mieście z 98 a po drodze lipa straszna jest wszędzie 98 .. kolego wiesz ile się naszukałem zanim znalazłem 98? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 Ja byc moze czegos nadal nie kumam - ale normalnie pompa z odlaczonym podcisnieniem na seryjnym regulatorze cisnienia powinna dawac ok. 2.9-3.2 bara z tego co pamietam. Oczywiscie przy podpietym podcisnieniu bedzie zalezec jeszcze od podcisnienia - ale na postoju bym chyba nie oczekiwal duzej roznicy w cisnieniu paliwa. -- piątek, 10 sie 2012, 10:02 -- a to filmik znaczy się dźwięk mojej pompy http://youtu.be/4HxIN_iem7U Walbro sa dosc glosne, ale ten dzwiek chyba by i mnie zaniepokoil -- piątek, 10 sie 2012, 10:03 -- graft napisał(a): radeklwh - gdzie logika? Masz modzonego WRX'a dmuchającego 1,3 bara, 280-kunia. A na koniec lejesz paliwo 95 okt..... W końcu będzie kabooom. no wiesz jak w pobliżu nie ma gdzie zatankować.... bo na prawdę tylko jeden CPN jest u mnie w mieście z 98 a po drodze lipa straszna jest wszędzie 98 .. kolego wiesz ile się naszukałem zanim znalazłem 98? Jak sie ma problem z paliwem 98 oktanow, to sie prawde mowiac robi mape na 95 - czy nas to cieszy, czy nie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radeklwh Posted August 10, 2012 Author Share Posted August 10, 2012 zawsze jeżdżę na 98 ale tak wyjeździłem wszystko że jeszcze 2 km a stał bym na autostradzie w środku nocy.. moja wina 95 95 95 oh nieszczęsne 95.. ale to mój jedyny grzech i więcej go nie powtórzę.. i znalazłem takie coś dla jasności mojej wypowiedzi AMI http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=21&t=142756&start=0 i czwarta wypowiedź mówi że: "seria 3-3,5 (wyższego ciśnienia nie obsłużą seryjne wtryski) a na zamkniętym (zaciśniętym) zwrocie 7 (walbro)" -- Pt sie 10, 2012 11:11 am -- i zapomniałem dodać że moje 2 pompy tak samo chodzą ... ten sam dźwięk tylko że ta co jest teraz na początku piszczy potem przestaje i tylko piszczy przy reakcji na gaz a tamta (nowsza 6 miesięczna) cały czas tak piszczy jak by się zacierała.. irytujące... tylko z tego co czytałem to walbro są wytrzymałe pompy a mi pada po 6 miesiącach Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 Dobra, chyba zajarzylem o co chodzi - po prostu zamykamy odplyw paliwa i patrzymy ile nabije cisnienia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radeklwh Posted August 10, 2012 Author Share Posted August 10, 2012 Ami i tak może nie na temat znasz może te zawieszenie? HKS hipermax 3 sport mogę je mieć kompletne w b.dobrym stanie za 500€ brać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 Nie znam - chociaz nie jestem pewien czy uzytkownik Hulk na takim albo podobnym nie jezdzi. Jesli to jest to co mysle, to prawde mowiac na codzien bym nie zakladal, jak i ogolnie gwintu zadnego - za twardo i bez sensu. A co do pomp padajacych - nie jezdzisz przypadkiem czesto z niskim stanem paliwa w zbiorniku? Link to comment Share on other sites More sharing options...
radeklwh Posted August 10, 2012 Author Share Posted August 10, 2012 zawsze full mam a rezerwa się nie świeci tak przy 1/4 tankuję zawsze .. i pamiętam że jakieś 2 miesiące temu miałem dziwną sprawę... ten wężyk co łączy pompę paliwa z układem całym, ta łączka gumowa co jest w baku jeszcze, rozerwało mi ją.. Panowie to co .. nowa pompa? jak tak to pakuję się na siedzenie i wolnym krokiem jadę do sklepu 15 kmi na miejscu montuje 15 min i gotowe Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 No fakt - tamta awaria zapewne mogla sie przyczynic do krotszego zycia pompy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radeklwh Posted August 10, 2012 Author Share Posted August 10, 2012 dobra ludziska zawijam się po tą pompę.. relację zdam jak wrócę.. tyko dojazd będzie wolny 80 max ale leprze to niż przetopić tłok przez złą mieszankę Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 Powodzenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.