radeklwh Posted August 9, 2012 Share Posted August 9, 2012 Witam Mam takie coś AFR firmy AUTOGAUGE. Czytałem wiele postów na ten temat i opinie ludzi znam że ogólnie to tylkoświecidełko i nie pokazuje tego co miało by pokazywać do końca... ...ale ja już kupiłem Subarynkę z tym zegarkiem i chciał bym żeby pokazywał coś a nie tylko nic jak teraz.. Czy wie ktoś jak to podłączyć ? Pod którą sondę? od razu przy sondzie czy przy ECU... http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal/25/18/16/40/2518164008 Takie coś mam. Dodam że w tym momencie pokazuje dziwne rzeczy np: świeci się cały czas pierwsza dioda, jak dodaję gazu brak reakcji.... lecz gdy włączę klimę wtedy się ruszy, gdy nacisnę pedał hamulca wtedy też się czasami ruszy, przy otwieraniu okien itd. wszystkie rzeczy elektryczne powodują zmiany na wyświetlaczu tylko nie reakcja na pedał gazu.. Wiem że będę miał świecidełko co się rusza ale wolę takie co się rusza niż takie co pokazuje nie wiadomo co.. tzn już mniej więcej wiem, zdaje się że pewnego rodzaju przepięcia.. ponadto dodam że jak włączam więcej rzeczy światła itd. na raz to pokazuje więcej diodek... mogę wrzucić filmik na youtube jak by ktoś chciał... ale jak to powinno być podłączone prawidłowo? Używałem szukajki, ale o manual ciężko.. ma ktoś może manual do tego albo wie ocb z tym? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HULK Posted August 9, 2012 Share Posted August 9, 2012 pod co teraz podłączyłeś ? Przeważnie zegarki AFR są w zastawie z lambda z którą są zestrojone, przynajmniej tych dobrych firm Link to comment Share on other sites More sharing options...
radeklwh Posted August 9, 2012 Author Share Posted August 9, 2012 powiem Ci szczerze że nie mam pojęcia gdzie i pod co to jest podłączone, już tak kupiłem i nadszedł czas żeby teraz tym się zająć.. no są z sondą 4 pasmową ale ta sonda służy tylko do odczytu i nie zalecana jest jazda na niej... tak przynajmniej wyczytałem na forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
HULK Posted August 9, 2012 Share Posted August 9, 2012 to pierwsze słyszę ja mam ja od lat zamontowana i wszystko śmiga pięknie powinien byc podłączony pod lambde i to bezposrednio zdaje się nie gdzieś przy ECU. Jak masz możliwość i kabel to podłącz do fabrycznej sondy i sprawdź bo z tego co opisujesz to tak jakby do żadnej nie był podłączony albo coś jest uwalone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radeklwh Posted August 9, 2012 Author Share Posted August 9, 2012 ok tylko pod którą sondę podłączyć? pierwsza ma 4 kabelki a ta 2 nie pamiętam... i pod który kabelek? a co do szerokopasmowych to po prostu wyczytałem na forum takie coś.. sam nie praktykowałem tego Link to comment Share on other sites More sharing options...
HULK Posted August 9, 2012 Share Posted August 9, 2012 kablologicznie to ja Ci niestety nie pomogę tak zdalnie ale jeśli masz kabel od wskaźnika to oblukaj jak tam jest złączka, ewentualnie ktoś kto kuma elektrykę będzie Ci musiał pomóc Link to comment Share on other sites More sharing options...
melina26 Posted August 9, 2012 Share Posted August 9, 2012 Przydatności tego zegarka można przyrównać do płyty CD z mojego podpisu Co do podłączenia to tu masz schemat: Tak wiec pozostaje Ci sprawdzić czy przewód do lambdy jest podłączony gdzie trzeba. Mianowicie multimetrem wybadaj czy sygnał oscyluje w zakresie 0-1 V (na pracującym silniku). Jeśli jest inaczej to musisz taki sygnał znaleźć :wink: Swoją drogą wcale bym się nie zdziwił gdyby wszystko było podłączone jak trzeba Link to comment Share on other sites More sharing options...
siewcu Posted August 9, 2012 Share Posted August 9, 2012 A ten zegar to w ogóle z fabryczną sondą współpracuje? Nie jest przypadkiem dostosowany do szerokopasmówki? Link to comment Share on other sites More sharing options...
melina26 Posted August 9, 2012 Share Posted August 9, 2012 Nowsze AG mają możliwość podpięcia do 1 V lub 5 V. Ten mi wygląda na starsza wersję 0-1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fx Posted August 9, 2012 Share Posted August 9, 2012 Fajne ,bo świeci ale będzie Cie tylko denerwować chociażby ze względu na brak skali nawet dla tych jego 3 wartości :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
radeklwh Posted August 10, 2012 Author Share Posted August 10, 2012 dzisiaj się zabiorę za podłączenie.. ale tylko sprawdzę jak to działa i czy w ogóle działa... jak działa to demontaż i opycham dalej te świecidełko na choinkę... i montuję wskaźnik temperatury spalin .. jak podłączę napiszę czy dało radę... 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
siewcu Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 EGT może się bardziej przydać, aczkolwiek w Subaru chyba czterokanałowe byłoby wskazane... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKocial Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 4 x EgT , 4 X afr , dwa wskaźniki ciś,oleju, 1 x ciśnienia paliwa dwa boostu czy nie przesadzacie ciut ... kiedy macie czas na jazdę , przecież tym mniej przeszkadzajek tym mocniej można się skupić na jeździe? Pomiar AFR w oparciu o seryjną sondę L. jest niedokładny i bezsensowny dokładność do 1- 1,5 AFR przy bogatej mieszance. Siewcu , EGT możesz mieć igła i popalić tłoki również . Jeden czujnik w upipe EGt starczy zupełnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siewcu Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 PKocial, na dobrą sprawę temat skupiania się na jeździe rozwiązują mądrze poustawiane warningi Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKocial Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 nie rozwiązuje ... do końca 1 przykład ciś.oleju , nie musi spaść niski przy pełnym obciążeniu aby zatrzeć silnik ... jak ustawisz dolny limit? 2 przykład masz boost 1,9 bara , Defi i inne wynalazki resetują się po 2,05 bara... jak z overboostem typu 2,2 bara 3 przykład EGT czujnik taki jaki się montuje do zegarów ... jak dłużej mocniej podgrzany ... wskazania zazwyczaj zawyżone są o 100-150 stp w stosunku do rzeczywistości... temat się rozwiązuje jak posiada się dobrego SA z dodatkowymi czujnikami typu ciś paliwa,ciś oleju , temp oleju, EGT... itd sam mam zegary i do końca mi nie pasuje ...na ulicę starcza aby podglądnać boost , sprawdzić i wiedzieć w jakim zakresie operuje nasz silnik temp i ciś .oleju , ale zbawić nie zbawią Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now