Skocz do zawartości

AutoGauge AFR dziwnie pokazuje.. !! jak podłączyć prawidłowo


radeklwh

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam takie coś AFR firmy AUTOGAUGE. Czytałem wiele postów na ten temat i opinie ludzi znam że ogólnie to tylkoświecidełko i nie pokazuje tego co miało by pokazywać do końca... ...ale ja już kupiłem Subarynkę z tym zegarkiem i chciał bym żeby pokazywał coś a nie tylko nic jak teraz..

Czy wie ktoś jak to podłączyć ?

Pod którą sondę? od razu przy sondzie czy przy ECU...

 

http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal/25/18/16/40/2518164008 Takie coś mam.

 

Dodam że w tym momencie pokazuje dziwne rzeczy np:

świeci się cały czas pierwsza dioda, jak dodaję gazu brak reakcji.... lecz

gdy włączę klimę wtedy się ruszy, gdy nacisnę pedał hamulca wtedy też się czasami ruszy, przy otwieraniu okien itd.

wszystkie rzeczy elektryczne powodują zmiany na wyświetlaczu tylko nie reakcja na pedał gazu..

Wiem że będę miał świecidełko co się rusza ale wolę takie co się rusza niż takie co pokazuje nie wiadomo co.. tzn już mniej więcej wiem, zdaje się że pewnego rodzaju przepięcia.. ponadto dodam że jak włączam więcej rzeczy światła itd. na raz to pokazuje więcej diodek... mogę wrzucić filmik na youtube jak by ktoś chciał...

ale jak to powinno być podłączone prawidłowo?

Używałem szukajki, ale o manual ciężko.. ma ktoś może manual do tego albo wie ocb z tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci szczerze że nie mam pojęcia gdzie i pod co to jest podłączone, już tak kupiłem i nadszedł czas żeby teraz tym się zająć..

no są z sondą 4 pasmową ale ta sonda służy tylko do odczytu i nie zalecana jest jazda na niej... tak przynajmniej wyczytałem na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to pierwsze słyszę ja mam ja od lat zamontowana i wszystko śmiga pięknie :) powinien byc podłączony pod lambde i to bezposrednio zdaje się nie gdzieś przy ECU.

Jak masz możliwość i kabel to podłącz do fabrycznej sondy i sprawdź bo z tego co opisujesz to tak jakby do żadnej nie był podłączony albo coś jest uwalone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok tylko pod którą sondę podłączyć?

pierwsza ma 4 kabelki a ta 2 nie pamiętam...

i pod który kabelek?

a co do szerokopasmowych to po prostu wyczytałem na forum takie coś.. sam nie praktykowałem tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydatności tego zegarka można przyrównać do płyty CD z mojego podpisu :mrgreen: Co do podłączenia to tu masz schemat:

attachment.php?attachmentid=17381&d=1181148581

Tak wiec pozostaje Ci sprawdzić czy przewód do lambdy jest podłączony gdzie trzeba. Mianowicie multimetrem wybadaj czy sygnał oscyluje w zakresie 0-1 V (na pracującym silniku). Jeśli jest inaczej to musisz taki sygnał znaleźć :wink: Swoją drogą wcale bym się nie zdziwił gdyby wszystko było podłączone jak trzeba :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj się zabiorę za podłączenie.. ale tylko sprawdzę jak to działa i czy w ogóle działa... jak działa to demontaż i opycham dalej te świecidełko na choinkę... i montuję wskaźnik temperatury spalin :D.. jak podłączę napiszę czy dało radę... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 x EgT , 4 X afr , dwa wskaźniki ciś,oleju, 1 x ciśnienia paliwa dwa boostu :) czy nie przesadzacie ciut ... kiedy macie czas na jazdę , przecież tym mniej przeszkadzajek tym mocniej można się skupić na jeździe?

 

Pomiar AFR w oparciu o seryjną sondę L. jest niedokładny i bezsensowny dokładność do 1- 1,5 AFR przy bogatej mieszance.

 

Siewcu , EGT możesz mieć igła i popalić tłoki również . Jeden czujnik w upipe EGt starczy zupełnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozwiązuje ... do końca

 

1 przykład ciś.oleju , nie musi spaść niski przy pełnym obciążeniu aby zatrzeć silnik ... jak ustawisz dolny limit?

 

2 przykład masz boost 1,9 bara , Defi i inne wynalazki resetują się po 2,05 bara... jak z overboostem typu 2,2 bara

 

3 przykład EGT czujnik taki jaki się montuje do zegarów ... jak dłużej mocniej podgrzany ... wskazania zazwyczaj zawyżone są o 100-150 stp w stosunku do rzeczywistości...

 

temat się rozwiązuje jak posiada się dobrego SA z dodatkowymi czujnikami typu ciś paliwa,ciś oleju , temp oleju, EGT... itd

 

sam mam zegary i do końca mi nie pasuje ...na ulicę starcza aby podglądnać boost , sprawdzić i wiedzieć w jakim zakresie operuje nasz silnik temp i ciś .oleju , ale zbawić nie zbawią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...