Skocz do zawartości

Zmiana hamulców przód


wojto79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

szukam i nie mogę znaleźć, w legacy III mam z przodu zacisk 1 tłoczkowy i tarczę 260. Kupiłem zaciski dwutłoczkowe ze zużytymi tarczami 277, czy jest sens zakładać tarcze 277 (nowe oczywiście:). Czy różnica będzie odczuwalna? W tej chwili na suchym asfalcie przy ostrym hamowaniu nie włącza się ABS.

Drugie pytanie to czy pod taki zacisk podejdzie tarcza 294, ew co zrobić żeby podeszła.

Zacisk z imprezy WRX '92

Pozdrawiam.

Kuba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili na suchym asfalcie przy ostrym hamowaniu nie włącza się ABS.

Albo za słabo naciskasz hamulec, albo jeździsz na slickach, albo masz niesprawne hamlce :!: :?:

 

Kupiłem zaciski dwutłoczkowe ze zużytymi tarczami 277, czy jest sens zakładać tarcze 277 (nowe oczywiście:). Czy różnica będzie odczuwalna?

Większa tarcza zawsze jest lepsza, choć nie zawsze się wyczuwa drobne zmiany.

 

Drugie pytanie to czy pod taki zacisk podejdzie tarcza 294, ew co zrobić żeby podeszła.

Jakie masz koła? Bo jak 15" będzie problem ze zmieszczeniem zacisku i tarczy 194mm.

 

Zacisk z imprezy WRX '92

Była taka? :shock:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

Hamulce raczej sprawne, na luźniejszej nawierzchni ABS łapie. Opony michelin energy nowe. W tej chwili mam tarcze Zimerman i klocki ferrodo, wrażenie jest takie jakby klocek ślizgał się po tarczy (tarcza nie jest spalona, klocek zeszklony też nie) z tyłu są bębny wyregulowane ok, zaciski zregenerowane jakieś 15 kkm temu, całość porządnie odpowietrzona po wymianie płynu.

Co do felg to mam 16" z GT takie jak w aukcji:

http://moto.allegro.pl/felgi-subaru-impreza-16-5x100-7jj-et53-i2523353189.html

Pozdraiwm.

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie z przodu tarcza 260 bębny z tyłu i faktycznie hamulec marny. Jeszcze gdy jadę sam bez pasażerów to coś tam hamuje hamuje, na suchym zablokuje ale jak już załadowany i zagrzane tarcze to o zablokowaniu mowy nie ma. Zestaw mam TRW. Te tarcze są po prostu za małe do tak ciężkiego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tedimy99, dokładnie mam te same doświadczenia, dlatego wymiana na większe.

Jaki zestaw byłby najlepszy (tarcze + klocki)? Jazda raczej rodzinna do zabawy będzie Antyk (jak go zrobię).

Muszę coś pomyśleć bo ostatnio na trasię się spociłem jak skończyłem wyprzedzać i "chowałem" się w lukę między autami :shock:

Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W subaru które mam/miałem pierwszym modem który robiłem była wymiana zacisków i tarcz na większe. Nie czarujmy się że super klocki na super małej tarczy zwiększą jej pojemność cieplną. W imprezie 1.8 (rodzinowozie) z 260 przeszedłem na 277 i to był dobry manewr. Gładka tarcza + miękkie klocki robią robotę i z blokowaniem kół nie ma problemu. Problem jest przy szybkościach powyżej 120 km/h. W foresterze 2.0 n/a z 277 przeszedłem na 294 i z tej modyfikacji jestem najbardziej zadowolony. Hamowanie ze 140 do 80 to czysta przyjemność i taki zestaw zdecydowanie Ci polecam.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

melina26, Dzięki, mam w tej chwili zacisk pod tarcze 277 dwutłoczek i nie do ońca wiem co zrobić żeby przejść na 294 (trzeba zmienic jarzmo?) Mam przed sobą wymianę tarcz i klocków, ale się nie spieszy, więc "uzbierać" części pod 294. Muszę tylko wiedzieć czego mi brakuje :)

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomuka :wink: W takim razie potrzebne Ci są jeszcze jarzma zacisków 294. I tu trzeba zwrócić uwagę z jakiego auta pochodzą bo z tego co pamiętam w 2005 była zmiana. O ile całe zaciski będą pasowały o tyle same jarzma już nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

melina26, Dzięki za odp. musze w takim razie poszukać jarzma przed 2005 pod tarczę 294, jak nie dostanę to założę 277 i miękkie klocki - możesz polecić coś dobrego? A nawiasem mówiąc to Twój Antyk to bardzo fajny projekt!

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy różnica będzie odczuwalna?

 

Nie. Dopiero z lepszymi klockami coś to daje.

 

W aktualnym wydaniu motoru jest test polegający na porównaniu hamowania przy założonych trzech różnych klockach - taniocha jakaś (Kraft chyba), oryginał z ASO (chyba ATE) i jakieś ceramiczne drogie.

Wyszło, że praktycznie nie ma żadnej różnicy w drodze hamowania - nie więcej niż 0,5 metra ze 100 km/h. Na mokrym nawet ta różnica zanikła.

Testowali na Audi A3 na torze do testów opon. Wyszło, że droga hamowania zależy praktycznie tylko od opon w normalnych warunkach.

Testujący zaznaczyli, że jedynym kryterium była droga hamowania. Nie było badane pylenie, trwałość, czy nie wystąpi piszczenie po jakimś czasie, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie bardzo wydaje mi się to wiarygodne, po dobrym rozgrzaniu na pewno wyjdą różnice.

 

O ile się nie mylę, to robili jakieś 30 hamowań, ale mogę się mylic. Na pewno hamulce były bardziej rozgrzane niż zimne. Też mi się wydaje, że ceramika powinna wyjść lepiej na ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli na wszystkich rodzajach klocków byli w stanie zablokować koła, to długość drogi hamowania nie zależała od klocka tylko od opony, woda na torze mogła mieć jakiś tam wpływ na lepsze chłodzenie hamulców przez co zmniejszyła się różnica. Subaru ma dosyć słabe wspomaganie hamulca (przynajmniej te starsze), i tam naprawdę but musi iść w samą podłogę. Zaleta jest taka, że łatwiej wyczuć hamulec. Mam tarcze 277mm z klockami RC5+. Nie mam żadnego problemu z zablokowaniem kół. Fakt, że Legacy II jest dosyć lekkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I o tym właśnie wielokrotnie mówiłem. Hamują opony. :twisted:

 

Jeśli nie przegrzali, to różnice w dystansie hamowania robi opona.

 

A klocki/tarcze ten wpływ będą miały o tyle, o ile pozwolą na lepszą modulację w okolicy punktu blokowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyszło, że praktycznie nie ma żadnej różnicy w drodze hamowania

 

Między OEM i ceramicznymi było 0,9 metra różnicy, czyli długość maski. W praktyce albo odjeżdżasz sam, albo na lawecie.

Robi to różnicę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między OEM i ceramicznymi było 0,9 metra różnicy, czyli długość maski. W praktyce albo odjeżdżasz sam, albo na lawecie.

Robi to różnicę ?

Można to też ująć tak, że zatrzymujesz się przed pasami albo z pieszym na masce. Niemniej nie tylko hamulce ale i opony są ważne. A jeszcze ważniejsze jest myślenie 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aflinta, oczywiście, że opony mają znaczenie, ale twierdzenie że prawie metr to nie różnica, to lekkie nadużycie, zresztą jak pamiętam różnica w cenie była mniejsza niż między pasztetowymi a oem, a w drodze hamowania większa. Wnioski wyciągnięte przez pismaków dość dziwne, moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leon, Pismo motoryzacyjne to też firma zarabiająca pieniądze - robi tak by zysk był jak największy, informacja nie zawsze musi być prawdziwa (to wedle spiskowej teorii dziejów). Ale patrząc się na kolejne pokolenia "inżynierów" opuszczających uczelnie myślę, że i pośród dziennikarzy coraz trudniej będzie spotkać tych z prawdziwą pasją i jednocześnie wiedzą, być może sami mają problem z poprawnym rozumowaniem i błędne wnioski przekazują dalej. Ciężko mi oceniać, bo nie czytałem tego artykułu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...