Jump to content

Błąd P 1410


rysiop
 Share

Recommended Posts

Witam

W moim Foresterze 2,5 xt z roku 2006 o przebiegu 134 tkm co jakiś czas zapala się kontrolka CHECK ENGINE oraz zaczyna pulsować zielona kontrolka tempomatu,tempomat przestaje działać..Silnik pracuje równo,nie ma spadku mocy,wszystko o.k.Po jakimś czasie błąd wykasowuje się sam, a potem znowu się pojawia.Po podłaczeniu kabelka obd2 program diagnostyczny pokazuje błąd P 1410 Secondary Air Combi Valve Open Seized.Umawiałem się już nawet w aso na diagnostykę,ale błąd wykasowywał mi się przed wizytą,więc nie było sensu jechać.

Dodam,że forek nigdy nie jeżdził na gazie.

Co to może być ?

Link to comment
Share on other sites

Prawdopodobnie któryś wężyk od 'ekologii' Ci się poluzował i łapie lewego powietrza. Mniej prawdopodobna opcja to zacinający (niedomykający się zawór). To tyle ile da się wywnioskować z błędu. Spróbuj zacząć od posprawdzania wszystkich wężyków czy dobrze siedzą, nie są poprzecierane itp. Ciekawe czemu tempomat przestaje działać, ale może to jakoś jest połączone albo jakaś wersja trybu awaryjnego...?

Link to comment
Share on other sites

ASO zaproponowała po krótkiej rozmowie,bez sprawdzania ,,czysz-

czenie układu odpowietrzającego " za około 350-400 zł.

Pytanie brzmi: czy to coś pomoże i na jak długo ?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

 Witam wszystkich

 

Walczyłem z tym znanym problemem parę dobrych miesięcy SAI (Secondary Air Injection).

 

Problem udało mi się rozwiązać kosztem 50gr. i włożeniem trochę mojej pracy.

 

oto wskazówki do pozbycia się problemu:

 

1. Sprawdzamy czy pompa powietrza wtórnego działa (najlepiej podłączyć ją na krótko) jeżeli nie działą sprawdzamy bezpiecznik i przekaźnik pod maską.

2. Odkecamy oba zaworki i czyścimy je sprawdzając przy okazji czy działają poprawnie (podłączamy +12V i patrzymy czy grzybek się otwiera i zamyka) przy zaworze z wytyczką 5-pinową cewką są dwa piny skrajne (nie ma znaczenia, do którego przyłożymy +12V i GND) w tym rzędzie w kostce będą tylko dwa piny, w  kolejnym rzędzie są 3 piny obok siebie od czujnika cisnienia (różowy, biały i chyba niebieski)

 

Gdy czyszczenie nie pomaga a mamy pewność, że zaworki otwierają się i zamykają prawidłowo oraz pompa powietrza wtórnego działa prawidłowo, a naddal nam wyskakują błędy na desce to przystępujemy do ostatniej metody naprawy a może bardziej oszukania wskazań czujnika cisnienia.

 

3. W zaworze z wtyczką 5-pinową mamy 3 piny w jednym rzędzie (biały, rózowy i o ile dobrze pamiętam niebieski)

 - zaopatrujemy się w potencjometr 4,7kΩ lub 5kΩ,

 - ustawiamy go przed włożeniem na ok. 400Ω między jedną skrajną nózką a środkową (między drugą skrajną nóżką a środkową będzie wtedy automatycznie ok 4kΩ - ale to nie ma znaczenia)

 - ucięty biały przewód od strony wtyczki izolujemy i odginamy na bok żeby się nam nie plątał

 - drugą stronę białego przewodu (tą idącą do komputera) lutujemy do środkowej nóżki potencjometru,

 - nastepnie dwa przewody należy odizolować ale nie przecinać,

 - rózowy przewód lutujemy do potencjometru (skrajna nóżka, która ze środkową dawała nam 400Ω)

 - niebieski przewód lutujemy w drugą skrajną nóżke (która dawała ze środkową ok 4kΩ)

 

W razie pytań piszcie - u mnie problem zniknął a wyskakiwały błędy średnio raz na 2-3dni  (Legacy IV 2.0 (165KM) 2005r. automat)

Link to comment
Share on other sites

Istnieje taka możliwość że padła pompka powietrza wtórnego lub się przycina. Jej działanie jest tylko przy rozruchu. Może się zdarzyć, że wspomniane zawory powietrza wtórnego są już "zakilone" a wilgoć i osad lubią się tam przyplątać, w związku z tym czyszczenie nieuniknione. U mnie skończyło się na wymianie, ponieważ zaworki i pompa zakończyły bezpowrotnie swój żywot mimo reanimacji. Co do migającej kontrolki Cruise + CE , to pewnie jest to przyczyna błędu który ci wyskakuje. Kasowanie przez diagnostę, czy też reset kompa to tylko chwilowe działanie. Niestety, normy związane z ekologią  narzucone na producentów pojazdów, są przyczyną stosowania takich ustrojstw które lubią się czasem popsuć. Poprzednie modele Foresterów przed liftem nie miały jeszcze takich urządzeń pod maską z tego co pamiętam. Temat przerobiłem na własnej kieszeni..

 

Powodzenia, i daj znać jak poszło.    

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mniej więcej wygląda to tak jak na zdjęciu (oczywiście jeszcze wszystko ładnie izolujemy i możemy zapomnieć o problemie wyskakujących błędów związanych układem powietrza wtórnego

post-24100-0-47097600-1463939384_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

w którym miejscu powinienem szukać tej czarodziejskiej kostki

obecnie myślałem, że u mnie pokutuje uszczelka papierowa -samoróbka- podczas demontażu i montażu kolektora ssącego w dniu "wolnym od pracy"

skoro wszystko zamknięte więc sobie radziłem "na ludową nutę" i i wyciąłem z twardej tektury

dotychczas obwiniałem się za lenistwo i wyskakujący check

ale dzięki forum się edukuję, że jest coś więcej niż niewiedza...

 

 

reasumując gdzie jest ta czarodziejska kostka?

 

 

p.s.

czy zaślepialiście w akcji serwisowej dla usa koreczek na pompie paliwowej bo ja przez 5 lat nie mogłem dopasować się do akcji serwisowej a serwis do mnie?

Link to comment
Share on other sites

Przy wstawianiu potencjometru wszystko pozostaje bez zmian - nic nie zaslepiamy nic nie odłączamy, wszystko powinno być podpięte oryginalnie. Tak  jak kolega słusznie napisał nie da się tego zaślepić, wyjąć bez grzebania w sofcie. A kostka z zaworem umieszczona jest po prawej stronie patrząc na silnik mniej więcej w połowie silnika (może być lekko przykryta wężami gumowymi)

Edited by joki199
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

To działa. Od kilku dni zaczęły wyskakiwać mi te błędy ( forek 2,0 automat z 2006 r).

Założyłem dzisiaj potencjometr wg. instrukcji i błąd już nie wyskakuje. Fakt, że kosztowało mnie to " aż " 4,3 zł +. 25 min. pracy ( na portalu aukcyjnym 2 potencjometry 1 zł + priorytet 3.2 zł).

Dzięki za instrukcję.

Edited by Andrzejxx
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
W dniu 14.04.2016 o 21:12, joki199 napisał:

 Witam wszystkich

 

Walczyłem z tym znanym problemem parę dobrych miesięcy SAI (Secondary Air Injection).

 

Problem udało mi się rozwiązać kosztem 50gr. i włożeniem trochę mojej pracy.

 

oto wskazówki do pozbycia się problemu:

 

1. Sprawdzamy czy pompa powietrza wtórnego działa (najlepiej podłączyć ją na krótko) jeżeli nie działą sprawdzamy bezpiecznik i przekaźnik pod maską.

2. Odkecamy oba zaworki i czyścimy je sprawdzając przy okazji czy działają poprawnie (podłączamy +12V i patrzymy czy grzybek się otwiera i zamyka) przy zaworze z wytyczką 5-pinową cewką są dwa piny skrajne (nie ma znaczenia, do którego przyłożymy +12V i GND) w tym rzędzie w kostce będą tylko dwa piny, w  kolejnym rzędzie są 3 piny obok siebie od czujnika cisnienia (różowy, biały i chyba niebieski)

 

Gdy czyszczenie nie pomaga a mamy pewność, że zaworki otwierają się i zamykają prawidłowo oraz pompa powietrza wtórnego działa prawidłowo, a naddal nam wyskakują błędy na desce to przystępujemy do ostatniej metody naprawy a może bardziej oszukania wskazań czujnika cisnienia.

 

3. W zaworze z wtyczką 5-pinową mamy 3 piny w jednym rzędzie (biały, rózowy i o ile dobrze pamiętam niebieski)

 - zaopatrujemy się w potencjometr 4,7kΩ lub 5kΩ,

 - ustawiamy go przed włożeniem na ok. 400Ω między jedną skrajną nózką a środkową (między drugą skrajną nóżką a środkową będzie wtedy automatycznie ok 4kΩ - ale to nie ma znaczenia)

 - ucięty biały przewód od strony wtyczki izolujemy i odginamy na bok żeby się nam nie plątał

 - drugą stronę białego przewodu (tą idącą do komputera) lutujemy do środkowej nóżki potencjometru,

 - nastepnie dwa przewody należy odizolować ale nie przecinać,

 - rózowy przewód lutujemy do potencjometru (skrajna nóżka, która ze środkową dawała nam 400Ω)

 - niebieski przewód lutujemy w drugą skrajną nóżke (która dawała ze środkową ok 4kΩ)

 

W razie pytań piszcie - u mnie problem zniknął a wyskakiwały błędy średnio raz na 2-3dni  (Legacy IV 2.0 (165KM) 2005r. automat)

Witam , ja też miałem w/w problem i wszystko było jak w Twoim przypadku tzn silnik , objawy i postanowiłem wypróbować Twój sposób . Wszystko dokładnie zrobiłem i ku uciesze bład dało sie wykasować , bo nadmieniam ja swoim interfejsem OBDII kasowałem wszystkie błedy prócz tego 141, tak Borykałem siez problemem kilka miesiecy , ale udało sie byłem z siebie dumny - przez dwa dni dzis rano bład wyskoczył , ale udało mi sie go skasować _ co dalej ? A nadmienie ze mój samochód 165 KM jest wyposazony w fabryczną instalację lpg która trochę gorzej zaczęła pracować , tzn przełanczać na gaz z bezyny . Masz jakis pomysł / :)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Problem pojawił się znowu, gdy Forester postał 2 tygodnie. Tym razem błąd P2433.

Muszę sprawdzić, czy założony potencjometr nadal działa.

Edited by Andrzejxx
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...