rysiop Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Witam W moim Foresterze 2,5 xt z roku 2006 o przebiegu 134 tkm co jakiś czas zapala się kontrolka CHECK ENGINE oraz zaczyna pulsować zielona kontrolka tempomatu,tempomat przestaje działać..Silnik pracuje równo,nie ma spadku mocy,wszystko o.k.Po jakimś czasie błąd wykasowuje się sam, a potem znowu się pojawia.Po podłaczeniu kabelka obd2 program diagnostyczny pokazuje błąd P 1410 Secondary Air Combi Valve Open Seized.Umawiałem się już nawet w aso na diagnostykę,ale błąd wykasowywał mi się przed wizytą,więc nie było sensu jechać. Dodam,że forek nigdy nie jeżdził na gazie. Co to może być ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz_rider Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Prawdopodobnie któryś wężyk od 'ekologii' Ci się poluzował i łapie lewego powietrza. Mniej prawdopodobna opcja to zacinający (niedomykający się zawór). To tyle ile da się wywnioskować z błędu. Spróbuj zacząć od posprawdzania wszystkich wężyków czy dobrze siedzą, nie są poprzecierane itp. Ciekawe czemu tempomat przestaje działać, ale może to jakoś jest połączone albo jakaś wersja trybu awaryjnego...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Zawsze jak masz CE to tempomat killim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rysiop Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2012 ASO zaproponowała po krótkiej rozmowie,bez sprawdzania ,,czysz- czenie układu odpowietrzającego " za około 350-400 zł. Pytanie brzmi: czy to coś pomoże i na jak długo ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joki199 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Witam wszystkich Walczyłem z tym znanym problemem parę dobrych miesięcy SAI (Secondary Air Injection). Problem udało mi się rozwiązać kosztem 50gr. i włożeniem trochę mojej pracy. oto wskazówki do pozbycia się problemu: 1. Sprawdzamy czy pompa powietrza wtórnego działa (najlepiej podłączyć ją na krótko) jeżeli nie działą sprawdzamy bezpiecznik i przekaźnik pod maską. 2. Odkecamy oba zaworki i czyścimy je sprawdzając przy okazji czy działają poprawnie (podłączamy +12V i patrzymy czy grzybek się otwiera i zamyka) przy zaworze z wytyczką 5-pinową cewką są dwa piny skrajne (nie ma znaczenia, do którego przyłożymy +12V i GND) w tym rzędzie w kostce będą tylko dwa piny, w kolejnym rzędzie są 3 piny obok siebie od czujnika cisnienia (różowy, biały i chyba niebieski) Gdy czyszczenie nie pomaga a mamy pewność, że zaworki otwierają się i zamykają prawidłowo oraz pompa powietrza wtórnego działa prawidłowo, a naddal nam wyskakują błędy na desce to przystępujemy do ostatniej metody naprawy a może bardziej oszukania wskazań czujnika cisnienia. 3. W zaworze z wtyczką 5-pinową mamy 3 piny w jednym rzędzie (biały, rózowy i o ile dobrze pamiętam niebieski) - zaopatrujemy się w potencjometr 4,7kΩ lub 5kΩ, - ustawiamy go przed włożeniem na ok. 400Ω między jedną skrajną nózką a środkową (między drugą skrajną nóżką a środkową będzie wtedy automatycznie ok 4kΩ - ale to nie ma znaczenia) - ucięty biały przewód od strony wtyczki izolujemy i odginamy na bok żeby się nam nie plątał - drugą stronę białego przewodu (tą idącą do komputera) lutujemy do środkowej nóżki potencjometru, - nastepnie dwa przewody należy odizolować ale nie przecinać, - rózowy przewód lutujemy do potencjometru (skrajna nóżka, która ze środkową dawała nam 400Ω) - niebieski przewód lutujemy w drugą skrajną nóżke (która dawała ze środkową ok 4kΩ) W razie pytań piszcie - u mnie problem zniknął a wyskakiwały błędy średnio raz na 2-3dni (Legacy IV 2.0 (165KM) 2005r. automat) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Istnieje taka możliwość że padła pompka powietrza wtórnego lub się przycina. Jej działanie jest tylko przy rozruchu. Może się zdarzyć, że wspomniane zawory powietrza wtórnego są już "zakilone" a wilgoć i osad lubią się tam przyplątać, w związku z tym czyszczenie nieuniknione. U mnie skończyło się na wymianie, ponieważ zaworki i pompa zakończyły bezpowrotnie swój żywot mimo reanimacji. Co do migającej kontrolki Cruise + CE , to pewnie jest to przyczyna błędu który ci wyskakuje. Kasowanie przez diagnostę, czy też reset kompa to tylko chwilowe działanie. Niestety, normy związane z ekologią narzucone na producentów pojazdów, są przyczyną stosowania takich ustrojstw które lubią się czasem popsuć. Poprzednie modele Foresterów przed liftem nie miały jeszcze takich urządzeń pod maską z tego co pamiętam. Temat przerobiłem na własnej kieszeni.. Powodzenia, i daj znać jak poszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joki199 Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Mniej więcej wygląda to tak jak na zdjęciu (oczywiście jeszcze wszystko ładnie izolujemy i możemy zapomnieć o problemie wyskakujących błędów związanych układem powietrza wtórnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Zacny patent . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pompik Opublikowano 25 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 Mam to samo... Rozumiem, że wyciąłeś gada? Czy nie będzie to miało wpływu na sondę i katalizator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 26 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2016 w którym miejscu powinienem szukać tej czarodziejskiej kostki obecnie myślałem, że u mnie pokutuje uszczelka papierowa -samoróbka- podczas demontażu i montażu kolektora ssącego w dniu "wolnym od pracy" skoro wszystko zamknięte więc sobie radziłem "na ludową nutę" i i wyciąłem z twardej tektury dotychczas obwiniałem się za lenistwo i wyskakujący check ale dzięki forum się edukuję, że jest coś więcej niż niewiedza... reasumując gdzie jest ta czarodziejska kostka? p.s. czy zaślepialiście w akcji serwisowej dla usa koreczek na pompie paliwowej bo ja przez 5 lat nie mogłem dopasować się do akcji serwisowej a serwis do mnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazur6662 Opublikowano 26 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2016 czy przy tym patencie można całkowicie zaślepić ten ekosystem i odłączyć zawory i pompę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 26 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2016 Zaworów nie możesz od tak zaslepiac. Bez zamiany programowej Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 26 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2016 czy w przypadku forestera `06 usa mam szukać na kolektorze ? czy przy skrzynce za tylnym kołem z ekologiczną recyrkulacją ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joki199 Opublikowano 28 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2016 (edytowane) Przy wstawianiu potencjometru wszystko pozostaje bez zmian - nic nie zaslepiamy nic nie odłączamy, wszystko powinno być podpięte oryginalnie. Tak jak kolega słusznie napisał nie da się tego zaślepić, wyjąć bez grzebania w sofcie. A kostka z zaworem umieszczona jest po prawej stronie patrząc na silnik mniej więcej w połowie silnika (może być lekko przykryta wężami gumowymi) Edytowane 28 Maja 2016 przez joki199 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejxx Opublikowano 6 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2018 (edytowane) To działa. Od kilku dni zaczęły wyskakiwać mi te błędy ( forek 2,0 automat z 2006 r). Założyłem dzisiaj potencjometr wg. instrukcji i błąd już nie wyskakuje. Fakt, że kosztowało mnie to " aż " 4,3 zł +. 25 min. pracy ( na portalu aukcyjnym 2 potencjometry 1 zł + priorytet 3.2 zł). Dzięki za instrukcję. Edytowane 6 Września 2018 przez Andrzejxx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sałek Stanisław Opublikowano 16 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2019 W dniu 14.04.2016 o 21:12, joki199 napisał: Witam wszystkich Walczyłem z tym znanym problemem parę dobrych miesięcy SAI (Secondary Air Injection). Problem udało mi się rozwiązać kosztem 50gr. i włożeniem trochę mojej pracy. oto wskazówki do pozbycia się problemu: 1. Sprawdzamy czy pompa powietrza wtórnego działa (najlepiej podłączyć ją na krótko) jeżeli nie działą sprawdzamy bezpiecznik i przekaźnik pod maską. 2. Odkecamy oba zaworki i czyścimy je sprawdzając przy okazji czy działają poprawnie (podłączamy +12V i patrzymy czy grzybek się otwiera i zamyka) przy zaworze z wytyczką 5-pinową cewką są dwa piny skrajne (nie ma znaczenia, do którego przyłożymy +12V i GND) w tym rzędzie w kostce będą tylko dwa piny, w kolejnym rzędzie są 3 piny obok siebie od czujnika cisnienia (różowy, biały i chyba niebieski) Gdy czyszczenie nie pomaga a mamy pewność, że zaworki otwierają się i zamykają prawidłowo oraz pompa powietrza wtórnego działa prawidłowo, a naddal nam wyskakują błędy na desce to przystępujemy do ostatniej metody naprawy a może bardziej oszukania wskazań czujnika cisnienia. 3. W zaworze z wtyczką 5-pinową mamy 3 piny w jednym rzędzie (biały, rózowy i o ile dobrze pamiętam niebieski) - zaopatrujemy się w potencjometr 4,7kΩ lub 5kΩ, - ustawiamy go przed włożeniem na ok. 400Ω między jedną skrajną nózką a środkową (między drugą skrajną nóżką a środkową będzie wtedy automatycznie ok 4kΩ - ale to nie ma znaczenia) - ucięty biały przewód od strony wtyczki izolujemy i odginamy na bok żeby się nam nie plątał - drugą stronę białego przewodu (tą idącą do komputera) lutujemy do środkowej nóżki potencjometru, - nastepnie dwa przewody należy odizolować ale nie przecinać, - rózowy przewód lutujemy do potencjometru (skrajna nóżka, która ze środkową dawała nam 400Ω) - niebieski przewód lutujemy w drugą skrajną nóżke (która dawała ze środkową ok 4kΩ) W razie pytań piszcie - u mnie problem zniknął a wyskakiwały błędy średnio raz na 2-3dni (Legacy IV 2.0 (165KM) 2005r. automat) Witam , ja też miałem w/w problem i wszystko było jak w Twoim przypadku tzn silnik , objawy i postanowiłem wypróbować Twój sposób . Wszystko dokładnie zrobiłem i ku uciesze bład dało sie wykasować , bo nadmieniam ja swoim interfejsem OBDII kasowałem wszystkie błedy prócz tego 141, tak Borykałem siez problemem kilka miesiecy , ale udało sie byłem z siebie dumny - przez dwa dni dzis rano bład wyskoczył , ale udało mi sie go skasować _ co dalej ? A nadmienie ze mój samochód 165 KM jest wyposazony w fabryczną instalację lpg która trochę gorzej zaczęła pracować , tzn przełanczać na gaz z bezyny . Masz jakis pomysł / Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejxx Opublikowano 2 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2019 (edytowane) Problem pojawił się znowu, gdy Forester postał 2 tygodnie. Tym razem błąd P2433. Muszę sprawdzić, czy założony potencjometr nadal działa. Edytowane 2 Października 2019 przez Andrzejxx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się