qfinto Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Witajcie Średnio raz na tydzień mam tak że po lub w trakcie stania w korku (typu na trasie łazienkowskiej), wciskam sprzęgło a tu jedynka robi zgrzrzrz - delikatny zgrzyt. Zdarzyło mi się też tak przy wrzucaniu z 3 na 4 po dociągnięciu do 6 tysięcy obrotów, czyli było full power. Mam wrażenie że sprzęgło nie łączy. A zaczęło się to jak zaczęły się upały. Może mieć to związek z łożyskiem sprzęgła ? Jak dostaje temperatury to zaczyna puchnąć albo się zacierać ? Dodam że sprzęgło cichutkie, nie ślizga się, łożyska nie słychać, poziom oleju w skrzyni ok. Wysprzęglik wymieniony na używkę, po przeglądzie i dokładnym odpowietrzeniu. Pedał sprzęgła oczywiście wciskam do podłogi. W sumie to odrzucam synchronizatory bo od razu by dwa padły ? 1 i 4 biegu ? Jak było chłodniej to nie było tego problemu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucza Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Myślę że płyn do wymiany w układzie sprzęgłowym albo źle odpowietrzone.Jak dawno temu zmieniałeś ten wysprzęglik i jakiego płynu użyłeś? pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Taz bym zaczoł od odpowietrzenia sprzegła. I jezeli bedzie sie dalej tak działo to trzeba szukac dalej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qfinto Posted August 2, 2012 Author Share Posted August 2, 2012 Cały płyn i wysprzęglik wymieniałem dwa tygodnie temu na zwykły Ferodo. Odpowietrzone jest na pewno dobrze, podczas odpowietrzania skierowałem odpowietrznik ku górze (bo miałem odkręcony wysprzęglik). Mam wątpliwości czy da się dokładnie odpowietrzyć pusty układ gdy wysprzęglik jest zamontowany na skrzyni. Odnoszę wrażenie że kształt wysprzęglika może powodować, że niewielkie ilości powietrza mogą zostać po stronie tłoczka. Wysprzęglik jest tak jak by w kształcie mocno rozchylonej litery V. To było już drugie odpowietrzanie. Robiłem to także na starym wysprzęgliku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RadziejS Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 Na skrzyni jest zamontowany wysprzęglik czy pompa sprzęgła? Bo może mylimy pojęcia. Jedno i drugie jest do sprawdzenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qfinto Posted August 2, 2012 Author Share Posted August 2, 2012 Wysprzęglik jest na skrzyni. Pompa przy pedałach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 A pompa ma odpowietrznik? Niektóre auta maja nie wiem jak w subaru... Link to comment Share on other sites More sharing options...
qfinto Posted August 19, 2012 Author Share Posted August 19, 2012 Akurat ta pompa nie ma. Widziałem wersje z odpowietrznikiem, ale zbiorniczek był na takim jakby wysięgniku. -- N sie 19, 2012 10:31 pm -- Sprawa rozwiązana poprzez wymianę oleju na Motula 300 75W90. Zlane "coś" było mocno czarne. Poprzedni właściciel zarzekał się że olej w skrzyni był wymieniany. Niestety nie dopytałem na jaki. Po zalaniu nowego oleju biegi wchodzą lżej no i problem ustąpił. (nie pojawił się od 3 tygodni) Przy okazji wymieniłem w dyfrze a tam czyściutki jakby niedawno wymieniany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.