Jump to content

silniczek(grzanie się)/mech. podnoszenia szyb-różnice w MY?


mpsoft
 Share

Recommended Posts

Pytanie :

 

rozpatrywany problem : wymiana silniczka podnoszenia okna kierowcy w Forku z 2006 roku ...

 

czy silniczek/mechanizm podnoszenia szyb różni się w poszczególnych modelach rocznikowych Forka ?

 

czy dajmy na to silniczek (mechanizm - bo najcześciej używkę można kupić w takim komplecie) drzwi kierowcy z Forka 2004 będzie pasował do Forka 2006 ?

czy ten sam silniczek wyciągnięty z anglika podpasuje pod europejską wersję ?

czy może silniczek jest taki sam jedynie w danej wersji czyli :

 

> Forester I generacji (1997-2002)

> Forester II generacji (2003-2008)

> Forester III generacji (2009-?)

 

czy silniczek z przednich prawych drzwi pasuje do lewych, lub z tyłu na przód i na odwrót ? :-) wiem wiem - ciut do zamieszane :shock:

czy silniczek/mechanizm jest taki sam w Imprezach ? a jeśli tak to który pasuje z nich do Forka z 2006 ?

 

P.S. pytanie kolejne które powstało po dobraniu się do silniczka mechanizmu podnoszenia szyb :

 

silniczek nie działał - zdemontowano obudowę, przeczyszono wirnik, dogięto szczotki, nasmarowano ślimak i "łożysko ślizgowe" - ożył

 

czy to normalne, że po powiedzmy 3-4 razach gdy szybę opuszczę i podniosę obudowa silniczka robi się bardzo gorąca ?

nie następuje spięcie (po uzyciu, gdy robi się goracy - rozłączenie kostki z zasilaniem)

ale silniczek bardzoooooooooooooooo, ale to bardzoooooooooooooooo dlugo nadal trzyma ciepło (podkreślam - 100 % brak napięcia,odłączona kostka)

 

czy ma ktoś może zdjęty boczek i może przetestować u siebie ? :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

nikt nic nie odpowiedział tyle lat to ja odpowiem, silniki lewe są inne od prawych ( odwrotna obudowa) co do grzania się, subaru ma zastosowaną w elektronicę cewkę która zamyka szybę czasowo, a nie na czujnikach położenia szyby, mówię o szybie kierowcy bo tylko ta ma opcje domknięcia kliknięciem, nawet gdy szyba już jest u góry czy u dołu to do silnika jeszcze chwile płynie prąd, dlatego się grzeje a po pewnym czasie pali, tak ma każde subaru;)   pozdrawiam

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

 silniki lewe są inne od prawych ( odwrotna obudowa) 

Właśnie. tylko obudowa. Osobiście kupiłem prawy silniczek, rozebrałem go, (tzn wyrzuciłem obudowę) i wnętrzności przełożyłem do uszkodzonego lewego. Działa jak ta lala.

Link to comment
Share on other sites

To ciekawe, że ktoś wrócił akurat wczoraj do tego tematu :) Dzisiaj przeżyłem chwilę grozy, najpierw zaczęło śmierdzieć w samochodzie palonym plastikiem i podejrzewałem jadący przede mną autobus aż do czasu, kiedy z trójkąta lusterka zaczął wydobywać się dym. Spanikowałem więc gaśnica poszła w ruch. Silnik nie pracował prawidłowo od jakiegoś czasu. Gdzie mogę dostać to ustrojstwo?

Link to comment
Share on other sites

zalezy co padlo bo z lewym silnikiem sa problemy, ale. mysle ze dokupisz prawy na allegro, ebay i orzelozysz bebechy. nie jest jakos drogo, ja dalem za prawy do imprezy 30 eur.

 

:-)

dzis przegladalem czesci i prawy tez ma termik, czyli wszystkie flaki sa identyczne.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 11 months later...

Wszystko szło dobrze, mechanizm używka kupiony, rozebrałem boczek, odkręciłem mechanizm (4 śrubki) ale poległem bo 3śruby mechanizm/szyba są tak zapieczone, kręcą się z drugiej strony i nie ma jak ich zablokować....Cały środek w drzwiach w rudej. Macie jakieś pomysły jak sobie z tym poradzić?

Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

2gie podejście zakończone sukcesem, przydał się klucz hydrauliczny do przytrzymania mocowania szyby z drugiej strony, po wyjęciu szyby wszystko bez problemów , dodatkowo szyba została wyregulowana i szumy w końcu zniknęły. PS. Doginania sławnego trójkąta nie polecam bowiem łatwiej zdjąć boczek i go najzwyczajniej wyregulować dolną śrubką

Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Żeby wyjąć silnik trzeba wymontować cały mechanizm podnoszenia/opuszczania szyby


Nie trzeba demontowac mechanizmu, ja wyjmowalem bez

Wysłane przez SM przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Zgadza się z tym, że ja kupiłem cały mechanizm z silniczkiem od prawej strony więc przełożyłem jedynie silnik + zębatka, a tego nie da się zrobić bez wyjęcia wszystkiego

Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Zgadza się z tym, że ja kupiłem cały mechanizm z silniczkiem od prawej strony więc przełożyłem jedynie silnik + zębatka, a tego nie da się zrobić bez wyjęcia wszystkiego

Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka




Przekladałem w silniczku szczotki wraz z wirnikiem bo też zanabyłem stronę prawą kpl. I wymiałem sam silnik.Tyle że cierpliwość wzkazana no i oczywiście konieczne popuszczenie śrub od mechanizmu.

Wysłane przez SM przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Cześć, chciałem odkopać, bo nigdzie nie mogę znaleźć info. Forester SG - czy mechanizm/silniczek różni się pomiędzy drzwiami przód/tył po tej samej stronie? I to samo pytanie o przed i po lift sg - są jakieś różnice czy to samo tam jest?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 11.08.2021 o 13:20, kawkader napisał:

Cześć, chciałem odkopać, bo nigdzie nie mogę znaleźć info. Forester SG - czy mechanizm/silniczek różni się pomiędzy drzwiami przód/tył po tej samej stronie? I to samo pytanie o przed i po lift sg - są jakieś różnice czy to samo tam jest?

Przed i polift to to samo, natomiast nie wiem jak wygląda sprawa przód tył

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...