Skocz do zawartości

silniczek(grzanie się)/mech. podnoszenia szyb-różnice w MY?


mpsoft

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie :

 

rozpatrywany problem : wymiana silniczka podnoszenia okna kierowcy w Forku z 2006 roku ...

 

czy silniczek/mechanizm podnoszenia szyb różni się w poszczególnych modelach rocznikowych Forka ?

 

czy dajmy na to silniczek (mechanizm - bo najcześciej używkę można kupić w takim komplecie) drzwi kierowcy z Forka 2004 będzie pasował do Forka 2006 ?

czy ten sam silniczek wyciągnięty z anglika podpasuje pod europejską wersję ?

czy może silniczek jest taki sam jedynie w danej wersji czyli :

 

> Forester I generacji (1997-2002)

> Forester II generacji (2003-2008)

> Forester III generacji (2009-?)

 

czy silniczek z przednich prawych drzwi pasuje do lewych, lub z tyłu na przód i na odwrót ? :-) wiem wiem - ciut do zamieszane :shock:

czy silniczek/mechanizm jest taki sam w Imprezach ? a jeśli tak to który pasuje z nich do Forka z 2006 ?

 

P.S. pytanie kolejne które powstało po dobraniu się do silniczka mechanizmu podnoszenia szyb :

 

silniczek nie działał - zdemontowano obudowę, przeczyszono wirnik, dogięto szczotki, nasmarowano ślimak i "łożysko ślizgowe" - ożył

 

czy to normalne, że po powiedzmy 3-4 razach gdy szybę opuszczę i podniosę obudowa silniczka robi się bardzo gorąca ?

nie następuje spięcie (po uzyciu, gdy robi się goracy - rozłączenie kostki z zasilaniem)

ale silniczek bardzoooooooooooooooo, ale to bardzoooooooooooooooo dlugo nadal trzyma ciepło (podkreślam - 100 % brak napięcia,odłączona kostka)

 

czy ma ktoś może zdjęty boczek i może przetestować u siebie ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

nikt nic nie odpowiedział tyle lat to ja odpowiem, silniki lewe są inne od prawych ( odwrotna obudowa) co do grzania się, subaru ma zastosowaną w elektronicę cewkę która zamyka szybę czasowo, a nie na czujnikach położenia szyby, mówię o szybie kierowcy bo tylko ta ma opcje domknięcia kliknięciem, nawet gdy szyba już jest u góry czy u dołu to do silnika jeszcze chwile płynie prąd, dlatego się grzeje a po pewnym czasie pali, tak ma każde subaru;)   pozdrawiam

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 silniki lewe są inne od prawych ( odwrotna obudowa) 

Właśnie. tylko obudowa. Osobiście kupiłem prawy silniczek, rozebrałem go, (tzn wyrzuciłem obudowę) i wnętrzności przełożyłem do uszkodzonego lewego. Działa jak ta lala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe, że ktoś wrócił akurat wczoraj do tego tematu :) Dzisiaj przeżyłem chwilę grozy, najpierw zaczęło śmierdzieć w samochodzie palonym plastikiem i podejrzewałem jadący przede mną autobus aż do czasu, kiedy z trójkąta lusterka zaczął wydobywać się dym. Spanikowałem więc gaśnica poszła w ruch. Silnik nie pracował prawidłowo od jakiegoś czasu. Gdzie mogę dostać to ustrojstwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy co padlo bo z lewym silnikiem sa problemy, ale. mysle ze dokupisz prawy na allegro, ebay i orzelozysz bebechy. nie jest jakos drogo, ja dalem za prawy do imprezy 30 eur.

 

:-)

dzis przegladalem czesci i prawy tez ma termik, czyli wszystkie flaki sa identyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 11 miesięcy temu...

Wszystko szło dobrze, mechanizm używka kupiony, rozebrałem boczek, odkręciłem mechanizm (4 śrubki) ale poległem bo 3śruby mechanizm/szyba są tak zapieczone, kręcą się z drugiej strony i nie ma jak ich zablokować....Cały środek w drzwiach w rudej. Macie jakieś pomysły jak sobie z tym poradzić?

Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

2gie podejście zakończone sukcesem, przydał się klucz hydrauliczny do przytrzymania mocowania szyby z drugiej strony, po wyjęciu szyby wszystko bez problemów , dodatkowo szyba została wyregulowana i szumy w końcu zniknęły. PS. Doginania sławnego trójkąta nie polecam bowiem łatwiej zdjąć boczek i go najzwyczajniej wyregulować dolną śrubką

Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się z tym, że ja kupiłem cały mechanizm z silniczkiem od prawej strony więc przełożyłem jedynie silnik + zębatka, a tego nie da się zrobić bez wyjęcia wszystkiego

Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się z tym, że ja kupiłem cały mechanizm z silniczkiem od prawej strony więc przełożyłem jedynie silnik + zębatka, a tego nie da się zrobić bez wyjęcia wszystkiego

Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka




Przekladałem w silniczku szczotki wraz z wirnikiem bo też zanabyłem stronę prawą kpl. I wymiałem sam silnik.Tyle że cierpliwość wzkazana no i oczywiście konieczne popuszczenie śrub od mechanizmu.

Wysłane przez SM przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • 2 tygodnie później...
W dniu 11.08.2021 o 13:20, kawkader napisał:

Cześć, chciałem odkopać, bo nigdzie nie mogę znaleźć info. Forester SG - czy mechanizm/silniczek różni się pomiędzy drzwiami przód/tył po tej samej stronie? I to samo pytanie o przed i po lift sg - są jakieś różnice czy to samo tam jest?

Przed i polift to to samo, natomiast nie wiem jak wygląda sprawa przód tył

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...