Jump to content

wężyk jakiś powrotny mam luźny :) - kto wie do czego??


elias

Recommended Posts

Witam,

 

w czasie sobotniego odprężania się w garażu i drobnych zabiegów czyszczących pod maską znalazłem intrygujący mnie (luźnawy) wężyk...

jest tego tam (wężyków) od groma i ciut ciut i chciałbym poprosić o poradę mądrych i mądrzejszych :mrgreen:

 

silnik: gc8 sti jdm 97

Poniżej podaję kilka fotek gdzie się ów wężyk znajduje, zapięty jest na dwu sztywnych rurkach na opaski zaciskowe ale jedna ta opaska jakaś taka luźna - że tak się wyrażę - istnieje ryzyko że ona może jak zamek we flincie samych swoich wylatać...

 

pytania zatem są następujące:

 

- do czego służy ta zawijka wężykiem gumowym z i nazad - czy ktoś może mnie oświecić?

- czy dobrze kombinuję że to ma być jednak szczelnie zapięte na króćcach a nie na chudszym luźniutkie?

- czy mogę użyć zwykłej opaski ślimakowej / cybanta w miejsce tej która nie trzyma ?

 

Dzięki za info..

 

kilka fotek:

 

gdzie jesteśmy:

2012-07-28%2B14.16.59.jpg

 

trochę bliżej - strzałka wskazuje na luźny króciec

2012-07-28+14.17.06.jpg

 

króciec goły i wężyk z opaską zdjęty

2012-07-28+14.17.37.jpg

 

sam króciec jeszcze

2012-07-28+14.17.46.jpg

 

 

i czy taki cybancik się nada ( jak znajdę taki malutki) ?

cybant.jpg

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

w czasie sobotniego odprężania się w garażu i drobnych zabiegów czyszczących pod maską znalazłem intrygujący mnie (luźnawy) wężyk...

jest tego tam (wężyków) od groma i ciut ciut i chciałbym poprosić o poradę mądrych i mądrzejszych :mrgreen:

 

silnik: gc8 sti jdm 97

Poniżej podaję kilka fotek gdzie się ów wężyk znajduje, zapięty jest na dwu sztywnych rurkach na opaski zaciskowe ale jedna ta opaska jakaś taka luźna - że tak się wyrażę - istnieje ryzyko że ona może jak zamek we flincie samych swoich wylatać...

 

pytania zatem są następujące:

 

- do czego służy ta zawijka wężykiem gumowym z i nazad - czy ktoś może mnie oświecić?

- czy dobrze kombinuję że to ma być jednak szczelnie zapięte na króćcach a nie na chudszym luźniutkie?

- czy mogę użyć zwykłej opaski ślimakowej / cybanta w miejsce tej która nie trzyma ?

 

Dzięki za info..

 

kilka fotek:

 

gdzie jesteśmy:

[ https://lh6.googleusercontent.com/-kt5dNNGImZ4/UBWvlJVMtKI/AAAAAAAAAYI/pQsfRguCtRY/w667-h500-k/2012-07-28%2B14.16.59.jpg ]

 

trochę bliżej - strzałka wskazuje na luźny króciec

[ https://lh3.googleusercontent.com/-wg1Dk6j4Mxs/UBWvmoMXDLI/AAAAAAAAAYQ/n63Q40c9_JA/s1016/2012-07-28+14.17.06.jpg ]

 

króciec goły i wężyk z opaską zdjęty

[ https://lh4.googleusercontent.com/-mrxd5rHPPzw/UBWvobjBWgI/AAAAAAAAAYY/5pS2Bo5yowo/s1016/2012-07-28+14.17.37.jpg ]

 

sam króciec jeszcze

[ https://lh4.googleusercontent.com/-iUGdghqPQX8/UBWvqVGKwmI/AAAAAAAAAYg/Kauv5WQxQTI/s762/2012-07-28+14.17.46.jpg ]

 

 

i czy taki cybancik się nada ( jak znajdę taki malutki) ?

[ https://lh4.googleusercontent.com/-gU0ShxdTC1U/UBW9x1fadTI/AAAAAAAAAY8/eBnsRhaAcxM/s506/cybant.jpg ]

 

w oryginale te wężyki łączą pochłaniacz par paliwa, u ciebie go nie ma i ktoś to połączył na "krótko"

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie jak kolega wyżej,pochłaniacz oparów paliwa usunięty a przewody po nim zmostkowane.Możesz użyć opaski ślimakowej i lepiej by było żeby to było dobrze połączone bo przewody te idą do baku a z tym nigdy nic nie wiadomo,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki chlopaki za pomoc i rozjasnienie.

Pomuki rozdam jak bede na kompie ;)

zapytam jeszcze czy to pozbycie sie pochlaniacza to jakies klopoty moze sprawiac ( jak juz uszczelnie zwrotke) ?

Link to comment
Share on other sites

Kompletnie żadnych,no chyba że ekolodzy cię zaczną po nocach straszyć :twisted: ,pozdro.

 

hmmm - z kuli tych ..iuli to ja jednak śpię dobrze :mrgreen:

w skrócie identyfikuję się z podpisem Leona

 

bardzo dziękuję za poradę i info.

tak btw. ma ktoś foto jak w gc8 to wygląda jeśli tam jest?

jeśli w jdm jest inaczej to najchętniej takie foto bym zobaczył.

 

pomuki postaram się polecieć za chwilę - zapominam jak się te france podaje.

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Jak na złość żadnych fotek nie mogę znaleźć.Ale nie jest to jakiś skomplikowany układ zwykła puszka z filtrem węglowym przez który przechodzą opary z baku i wpadają do kolektora ssącego,tak w skrócie,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Kompletnie żadnych,no chyba że ekolodzy cię zaczną po nocach straszyć :twisted: ,pozdro.

 

hmmm - z kuli tych ..iuli to ja jednak śpię dobrze :mrgreen:

w skrócie identyfikuję się z podpisem Leona

 

bardzo dziękuję za poradę i info.

tak btw. ma ktoś foto jak w gc8 to wygląda jeśli tam jest?

jeśli w jdm jest inaczej to najchętniej takie foto bym zobaczył.

 

pomuki postaram się polecieć za chwilę - zapominam jak się te france podaje.

pzdr

 

zerknij na zdjecie

 

20120704483.jpg moze niezbyt dokładnie widać, ale jest.

Link to comment
Share on other sites

Ale nie jest to jakiś skomplikowany układ zwykła puszka z filtrem węglowym przez który przechodzą opary z baku i wpadają do kolektora ssącego

A pochłaniacz par paliwa daje jakieś wymierne korzyści w postaci mniejszego spalania? Czy są to tak małe wartości że nie da się tego zmierzyć?

Link to comment
Share on other sites

A pochłaniacz par paliwa daje jakieś wymierne korzyści w postaci mniejszego spalania? Czy są to tak małe wartości że nie da się tego zmierzyć?

 

 

Raczej nie sądzę,zawór otwiera się tylko na wolnych obrotach,przy zamkniętej przepustnicy,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

 

zerknij na zdjecie

... moze niezbyt dokładnie widać, ale jest.

 

komancz dzięki - tera widze :)

 

-- 4 sie 2012, o 01:48 --

 

Raczej nie sądzę,zawór otwiera się tylko na wolnych obrotach,przy zamkniętej przepustnicy,pozdro.

 

np to już wiem że nie mam co po nim płakać

dzięki chłopaki za info

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...