marcin78 Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 Na wstępie powitam wszystkich grzecznie i powiem, że dokładnie przejrzałem forum i nie wyczytałem nic o takim przypadku jak mój. Ale ponieważ ASO Wawrosz w Bielsku-B. twierdzi, że z autem jest wszystko ok. w Was drodzy forumowicze ostatnia - jak się wydaje - przed zatarciem silnika deska ratunku. 1. Objawy: Cała impreza zaczyna się przy temperaturze powietrza powyżej 28C. Przy spokojnej jeździe przy ok 2,5 do 3 tyś obr i odpuszczeniu gazu miga lampka ciśnienia oleju (nie, nie lampka DPF tylko czerwona oleju). Auto ma 61 tyś km., wszystkie przeglądy na bieżąco, nigdy nie świeciła mi się kontrolka DPF-u. Jedyne co udało się zauwałżyć to powyżej full poziom oleju.... 2. Historia: Przy 58 tyś km. zdarzyło się to pierwszy raz - ASO stwierdziło, że wszystko ok. a podwyższony olej to kwestia niedopalania DPF. Pomyślałem ok. i wymieniłem wszystkie płyny i filtry jak instrukcja przy 60 tyś km przewiduje. Auto jeździ 70% trasa, 30% miasto. Specjalnie go nie zamulam 2,5 do 3,5 tyś obrotów to standard. Przy 60 tyś km - historia się powtórzyła, ASO nowu twierdzi, że wszystko ok. Za namową znajomego zmieniłem olej na Motul - bo niby najlepszy i poprosiłem żeby go nalać do połowy pomiędy Full a Low. Dzisiaj 61 tyś km. - na bagnecie znowu powyżj Full - lampka mruga jak wściekł, na zewn. termometr pokazuje 36C do tego auto zaczęło gasnąć na światłach. Auto rano w poniedziałek jedzie do ASO we Wrocławiu, bo tam teraz stoi ale obawiam się, że znowu nic nie wykryją. Ja rozumiem, że DPF może rozrzedzać olej itd. ale jak się jeździ po mieście no i nie po 800-1000 km od wymiany. Przecież to chyba nie jest normalne żeby, co 1000 km wymieniać olej bo dolewa się do nego 1-2 l oleju napędowego. Poza tym obawiam się co jest z tym ciśnieniem i żeby mimo moich zabiegów i ciągłych wymian oleju silnik nie wyzionął ducha. Czy ktoś może mi pomóc? Macie jakiś pomysł co jest grane ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
smile Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin78 Posted July 29, 2012 Author Share Posted July 29, 2012 sorki to nie specjalnie -- N lip 29, 2012 11:39 pm -- moderator, pewnie zaraz to zrzuci. bez nerw Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 marcin78, jeśli to nie kłopot to podjedź autem do Dzierżoniowa,ogarniają temat diesla.Bardzo możliwe że masz przytkane końcówki wtrysków i leją paliwo do oleju.Wyczyszczą,sprawdzą i zdiagnozują. Link to comment Share on other sites More sharing options...
korzen93 Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 marcin78, niech sprawdza czujnik różnicowy i czujniki temperatury dpf'a. Sent from my iPad using Tapatalk HD Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin78 Posted July 30, 2012 Author Share Posted July 30, 2012 okazało się, że czujnik ciśnienia oleju ma poprzecierane przewody - robiło się zwarcie i szedł głupi sygnał uffff... ze wszystkiego co mogło się okazać to chyba najlepsze co mogło mnie spotkać 2 razy wymieniałem wtyk ciśnienia oleju w tylnym moście, teraz 1 raz ciśnienia oleju, chyba japońce powinni sobie dostawcę kabelków wymienić, za to wiem że jakość kontrolek na tablicy rozdzielczej jest super, co chwilę jakąś oglądam szkoda, bo zaufanie do auta spada...... i spada ...... no more subaru - za dużo głupich stresów poza tym forek w swojej klasie jest THE BEST! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.