Skocz do zawartości

Subaru Outback 2,5 XT czy H6 3,0 (2005)- oto jest pytanie ?


sportiwoda_pl

Rekomendowane odpowiedzi

pojazd jako konstrukcja jest homologowany bez względu na pojemność silnika więc czy będzie to silnik 2.0,2.5,3.0 to masę przyczepy w dowodzie wg homologacji będzie miał taką samą bo konstrukcja nośna pojazdu tak jest skonstruowana a nie jaki ma silnik. w polskich przepisach jest że masa całkowita przyczepy nie może przekraczać masy własnej pojazdu,w krajach unii masa całkowita przyczepy nie może przekraczać masy własnej pojazdu +30 lub 40% stąd w Legacy/outbacku 1800kg przy masie własnej około 1500kg

 

I muszę się z Tobą nie zgodzić. Nie liczy się masa własna pojazdu (jako holownika) ale jego DMC czyli Dopuszczalna

Masa Całkowita pojazdu holującego. I ten parametr bierze się pod uwagę przy określaniu np. mas zestawu.

Przykładowo Jeep Grand Cherokee WK ma masę własną około 2250kg ale DMC wynosi 2780kg, co powoduje,

że zapinając przyczepkę lekką o DMC 750kg musisz mieć Viatoll.....bo przekraczasz magiczne DMC 3500kg o 30kg :-)

I możesz jechać z powietrzem na przyczepie i faktyczną masę zestawu mieć na poziomie 2600/2750kg i tak musisz

mieć na pokładzie liczydło Viatoll :-(

 

Konkludując: liczy się nie masa własna pojazdu, tylko jego DMC...:-)...koniec nudnego wywodu....:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem H6 i bardzo sobie cenie ten silnik...mniej kłopotliwy w serwisowaniu a pazurki też potrafi pokazać...

Fajnym silnikiem jest Spec-B ale nie wiem czy występował w Outback raczej nie...ale jak chcesz mieć 6garów łykaj H6 :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojazd jako konstrukcja jest homologowany bez względu na pojemność silnika więc czy będzie to silnik 2.0,2.5,3.0 to masę przyczepy w dowodzie wg homologacji będzie miał taką samą bo konstrukcja nośna pojazdu tak jest skonstruowana a nie jaki ma silnik. w polskich przepisach jest że masa całkowita przyczepy nie może przekraczać masy własnej pojazdu,w krajach unii masa całkowita przyczepy nie może przekraczać masy własnej pojazdu +30 lub 40% stąd w Legacy/outbacku 1800kg przy masie własnej około 1500kg

 

I muszę się z Tobą nie zgodzić. Nie liczy się masa własna pojazdu (jako holownika) ale jego DMC czyli Dopuszczalna

Masa Całkowita pojazdu holującego. I ten parametr bierze się pod uwagę przy określaniu np. mas zestawu.

Przykładowo Jeep Grand Cherokee WK ma masę własną około 2250kg ale DMC wynosi 2780kg, co powoduje,

że zapinając przyczepkę lekką o DMC 750kg musisz mieć Viatoll.....bo przekraczasz magiczne DMC 3500kg o 30kg :-)

I możesz jechać z powietrzem na przyczepie i faktyczną masę zestawu mieć na poziomie 2600/2750kg i tak musisz

mieć na pokładzie liczydło Viatoll :-(

 

Konkludując: liczy się nie masa własna pojazdu, tylko jego DMC...:-)...koniec nudnego wywodu....:-)

 

Dokładnie tak jest tu masz stronę z wytycznymi do holowania przyczep.

http://www.allcamp.pl/uprawnienia-do-kierowania-pojazdem-przyczepa-pm-14.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...