Jump to content

Pytanie z zakresu tłumikowego - spawanie


qfinto
 Share

Recommended Posts

Byłem sobie na fajnym spocie :)

No i zapragnąłem mieć trochę głośniej, bulgocząco.

Mam w tej chwili układ wydechowy seryjny + końcówkę Supersprinta.

Ładna końcówka ale cicha.

Mam też resztę przelotowego układu - downpipe bez katalizatora z miejscem na sondę lambda i czujnik temperatury spalin.

Następnie jest odcinek (na fotce jest wyżej) który prowadzi bez łączenia do tłumika końcowego. Po drodze jest puszka z miejscem na drugą sondę (foto).

Ze względu na koszty remapu chciałem zostawić katalizator za turbo i do tego przyczepić przelotowego supersprinta.

Niestety brakuje kawałka żeby to złączyć plug&play. Okazuje się że przelotowy downpipe Supersprinta jest kawałek dłuższy w tylną stronę samochodu. Inny jest też kąt łączenia układu. Średnice rur się zgarzają

Pytanie 1: czy dobrze będzie jak oddam fabryczny tłumik do obcięcia za mocowaniem żeby przyspawali ten kawałek w to samo miejsce na przelocie supersprinta ? Będzie to wytrzymała konstrukcja ?

Pytanie 2: czy do takiej przeróbki (przelot za fabrycznym downpipem z katem) wymagany jest remap ?

 

Poniżej fotka z różnicą długości:

img20120728200435.jpg

Link to comment
Share on other sites

Moze masz czesc wydechu z new age/klaska (nie widze, czym jezdzisz)

 

Jedz do speca ze spawarka, dospawa kawalek rury i po sprawie. Nie robmy z rur wielkiej filozofii ;)

Oszczedzilbym jednak oryginalne czesci. Nigdy nie wiadomo co sie w zyciu moze przydac. A kawalek rury do wspawania nie powinien byc wielkim problemem.

 

Obedzie sie bez remapu.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

No i wielkie dzięki.

Muszę jednak dorwać taki tłumik żeby mieć dawcę rury razem z flanszą, bo ta flansza w oryginale, jest pod innym kątem niż ta z układu Supersprinta.

Link to comment
Share on other sites

qfinto, spawaj ! nie pękaj ;-)

zostaw tylko ostatnią flanszę przed backboxem w oryginalnym miejscu, jakbyś chciał kiedyś zmienić tłumik na inny np. głośniejszy ...dp i center tak często się nie zmienia.

 

PS. którą flansze potrzebujesz ? bo mam seryjny downpipe i center, bez flansz co prawda na ich połączeniu, ale dwie pozostałe są ;-)

Link to comment
Share on other sites

Flansza przed backboxem będzie jak najbardziej oryginalna.

Ale myślę że nie będzie potrzeby doczepiania głośniejszego tłumika.

Jak raz na tydzień pojadę na spota to mi wystarcza hałasu na cały miesiąc :lol::lol:

Z tłumikarzami mam złe doświadczenia. Generalnie trafiałem na takich: nie chcę, nie wiem, może ale raczej nie.

Dlatego wolę im dostarczyć oryginalny fragment rury ze środkowego tłumika (ten fragment co idzie od podwieszenia do flanszy w prawo, fotka-dolny tłumik).

 

-- Wt lip 31, 2012 11:04 am --

 

No i zrobione! Jest śMOC!!! Jest bass!!! Jest respekt na dzielnicy +100 pkt :lol:

A tak na serio to zaczął sobie fajnie mruczeć. Nie jest to nieprzyjemny dźwięk, ale słychać że Subarak jedzie :)

Oczywiście oryginalne tłumiki sobie zostawiłem.

Koszt na Harfowej - 100 zł + 20 zł za dwie płaskie uszczelki. (a to rzadkość że mają takie uszczelki na miejscu).

Warsztat godny polecenia.

Tylko długo czekałem bo miało być porządnie :lol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...