Jump to content

Wyłącznik ABS w GC8 Sti


X69
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

pacjent GC8:

czy ktoś może instalował sobie gdzieś na desce wyłącznik ABS i wie gdzie powinien on się znaleść w instalacji? Oczywiście chodzi o chwilowe wyłączanie ABS :lol: . Była również gdzieś informacja że w GC8 ABS po wyłączeniu można ponownie włączyć bez konieczności wyłączania silnika.

 

schemat:

post-14782-135184474049_thumb.jpg

 

wszelkie uwagi mile widziane :P

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Podepnij sie pod bezpiecznik od ABS.Ja nie robiłem,ale wiem,że można uzyć bezpiecznika spalonego (spalić go ) i do jego nóżek lutujesz kabelki ,a na nich szeregowo dobry bezpiecznik i zwykły wyłącznik. Jesli masz te mał ebezpieczniki to widziałem w wersji rozbieralnej (można go otworzyć i łatwo lutować).To najprostsza opcja.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Tak jak respect, napisał to najprostsza opcja.Możesz też wpiąć się w kabelek oznaczony na schemacie jako "ign" ale w sumie będzie to to samo co na obwodzie bezpiecznika.Co do włączania ABS podczas pracy silnika to chyba nie najlepszy pomysł ponieważ jak każdy komp w aucie tak i ABS musi się samozdiagnozować i uzbroić a podczas pracy centralnego kompa może to być niemożliwe.Najłatwiej jest to sprawdzić wyciągając bezpiecznik z ABS-u podczas pracy silnika i ponownie go wkładając,zobaczysz czy układ się zaadoptuje,ja Ci tego nie sprawdzę bo nie mam tego ustrojstwa,pozdro.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Kontrolka ABS zapaliła po odpięciu tylnych lamp więc to też rozłącza obwody ABS.

Tyle że wyłączanie i włączanie bezpiecznikiem czy inną twardą metodą trochę drutem zajeżdża.

Można uszkodzić elektronikę.

Link to comment
Share on other sites

X69, pamietaj że po wylaczeniu ABS samochod bedzie dziwnie hamowal, poniewaz sila hamowania w aucie z ABS jest dosyc mocna na tyl. Przerabialem ten temat kiedys w GT i najlepsze efekty dawalo jednak wywalnie pompy ABS i zalozenie ukladu z wersji bez ABS (pompa hamulcowa z 4wyjsciami + zeliwńy korektor sily hamowania)

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Podepnij sie pod bezpiecznik od ABS.Ja nie robiłem,ale wiem,że można uzyć bezpiecznika spalonego (spalić go ) i do jego nóżek lutujesz kabelki ,a na nich szeregowo dobry bezpiecznik i zwykły wyłącznik. .To najprostsza opcja.

Jak tak mam i wszystko jest OK (może poza tym ,że nie da się założyć przykrywki bezpieczników)

 

Co do włączania ABS podczas pracy silnika to chyba nie najlepszy pomysł ponieważ jak każdy komp w aucie tak i ABS musi się samozdiagnozować i uzbroić a podczas pracy centralnego kompa może to być niemożliwe.Najłatwiej jest to sprawdzić wyciągając bezpiecznik z ABS-u podczas pracy silnika i ponownie go wkładając,zobaczysz czy układ się zaadoptuje,ja Ci tego nie sprawdzę bo nie mam tego ustrojstwa,pozdro.

Po wyłączeniu i włączeniu ww wyłącznikiem ABS się samodiagnozuje i kontrolka gaśnie .

W tak starym aucie sterownik silnika i abs to są praktycznie 2 oddzielne nie mające na siebie wpływu urządzenia.

Wyłączając i włączając tym bezpiecznikiem ABS " restartujesz" sterownik i zachowuje się on jakby był wyłączony i włączony zapłon.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Dzięki chłopaki :!:

cenna i słuszna uwaga :!:

Chciłe....

kurde!! nie mogę się dzisiaj wysłowić przez kaca.

chciałem tylko zapytać piacho o jego subjektywne i personalne odczucia. Swoje będę budował w oparciu o próby z wyjętym bezpiecznikiem. Ale to potem, jak dojdę do siebie :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

chciałem tylko zapytać piacho o jego subjektywne i personalne odczucia. Swoje będę budował w oparciu o próby z wyjętym bezpiecznikiem. Ale to potem, jak dojdę do siebie :mrgreen:

Bez ABS hamując w łuku tył ma tendencję do wyprzedzania przodu . Fajna rzecz w zimie , czasami na torze , ale podczas codziennego użytkowania może być niebezpieczne.

Dlatego mam wyłącznik a nie całkiem wyjęty bezpiecznik...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ja u siebie wyjąłem i uznałem, że ogólnie hamuje tak samo (w moim odczuciu) aż do mocnego depnięcia hebla (co powoduje zblokowanie tylnych kół). Do zwykłej jazdy po mieście to chyba lepiej z abs'em, bo jak się coś nagłego na ulicy wydarzy, to nie dość że musisz się starać uniknąć kolizji, to jeszcze musisz kontrować, zęby fura bokiem nie leciała :D. Także ja na razie jeżdżę z abs'em :D. W zimę popróbuję bez i zobaczę jak się jeździ :P.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Piacho,

A jak z hamulowaniem przy wyłączonym ABS?

Hamuluje inaczej? a może nie odczuwasz różnicy?

Też zrobiłem sobie wyłącznik metodą opisaną przez chłopaków (było już o tym kilka razy na The Forum). Zastosowałem przełącznik z podświetleniem, który wsadziłem w taką zaślepkę, która fabrycznie w GC jest między fotelami (zamiast wyłączników ogrzewania foteli). Całość włożyłem po lewej, obok wyłącznika świateł przeciwmgielnych. Wygląda to świetnie, bo oryginalnie ta zaślepka jest mocno wklęsła i przełącznik z niej nie wystaje a jest łatwo dostępny.

 

Całość przydaje się do powygłupiania - pomaga np. przy korzystaniu z ręcznego, na nierównym asfalcie, gdzie ABS głupiał, no i na śniegu.

Wady: balans auta przy pełnym hamowaniu/na śliskiej nawierzchni. Tak, jak koledzy pisali może to być świetne przy świadomych zabawach, albo niebezpieczne, jak Cię coś zaskoczy.

 

Ewentualnie przerabiasz instalację na z korektorem i ustawiasz sobie siłę hamowania z tyłu, aby było odpowiednio do warunków i upodobań.

Fajne są takie korektory, ale to już relatywnie duża ingerencja w układ hamulcowy. Jeśli korzystasz z auta głównie na torze, to to wykorzystasz :mrgreen:

 

IMO ten wyłącznik powinien być fabryczny.

 

Trochę już było na forum o tym:

viewtopic.php?f=21&t=135346&hilit=wy%C5%82%C4%85cznik+ABS

viewtopic.php?f=16&t=145203&p=1345290&hilit=wy%C5%82%C4%85cznik+ABS#p1345290

viewtopic.php?f=21&t=147158&p=1414090&hilit=wy%C5%82%C4%85cznik+ABS#p1414090

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

:mrgreen: Niebo :mrgreen:

Wiem jak jest bez ABS'u i dlatego chcę mieć możliwość jego wyłączenia gdy zechcę.

O korektorze w kabinie sam ci pisałem :mrgreen:

Narazie nie montuję ręcznego hydraulika. ABS wywalę przy okazji montażu ręcznego i korektora tak żeby było wszystko OK. Ten wyłącznik jest rozwiązaniem tymczsowym.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...