X69 Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 Witam, pacjent GC8: czy ktoś może instalował sobie gdzieś na desce wyłącznik ABS i wie gdzie powinien on się znaleść w instalacji? Oczywiście chodzi o chwilowe wyłączanie ABS . Była również gdzieś informacja że w GC8 ABS po wyłączeniu można ponownie włączyć bez konieczności wyłączania silnika. schemat: wszelkie uwagi mile widziane Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 Podepnij sie pod bezpiecznik od ABS.Ja nie robiłem,ale wiem,że można uzyć bezpiecznika spalonego (spalić go ) i do jego nóżek lutujesz kabelki ,a na nich szeregowo dobry bezpiecznik i zwykły wyłącznik. Jesli masz te mał ebezpieczniki to widziałem w wersji rozbieralnej (można go otworzyć i łatwo lutować).To najprostsza opcja. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 Tak jak respect, napisał to najprostsza opcja.Możesz też wpiąć się w kabelek oznaczony na schemacie jako "ign" ale w sumie będzie to to samo co na obwodzie bezpiecznika.Co do włączania ABS podczas pracy silnika to chyba nie najlepszy pomysł ponieważ jak każdy komp w aucie tak i ABS musi się samozdiagnozować i uzbroić a podczas pracy centralnego kompa może to być niemożliwe.Najłatwiej jest to sprawdzić wyciągając bezpiecznik z ABS-u podczas pracy silnika i ponownie go wkładając,zobaczysz czy układ się zaadoptuje,ja Ci tego nie sprawdzę bo nie mam tego ustrojstwa,pozdro. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 Kontrolka ABS zapaliła po odpięciu tylnych lamp więc to też rozłącza obwody ABS. Tyle że wyłączanie i włączanie bezpiecznikiem czy inną twardą metodą trochę drutem zajeżdża. Można uszkodzić elektronikę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 X69, pamietaj że po wylaczeniu ABS samochod bedzie dziwnie hamowal, poniewaz sila hamowania w aucie z ABS jest dosyc mocna na tyl. Przerabialem ten temat kiedys w GT i najlepsze efekty dawalo jednak wywalnie pompy ABS i zalozenie ukladu z wersji bez ABS (pompa hamulcowa z 4wyjsciami + zeliwńy korektor sily hamowania) 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 komancz, zacnie prawi waść,takowyż bym zmiany takowe wprowadził zaliwżdy ,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piacho Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 Podepnij sie pod bezpiecznik od ABS.Ja nie robiłem,ale wiem,że można uzyć bezpiecznika spalonego (spalić go ) i do jego nóżek lutujesz kabelki ,a na nich szeregowo dobry bezpiecznik i zwykły wyłącznik. .To najprostsza opcja. Jak tak mam i wszystko jest OK (może poza tym ,że nie da się założyć przykrywki bezpieczników) Co do włączania ABS podczas pracy silnika to chyba nie najlepszy pomysł ponieważ jak każdy komp w aucie tak i ABS musi się samozdiagnozować i uzbroić a podczas pracy centralnego kompa może to być niemożliwe.Najłatwiej jest to sprawdzić wyciągając bezpiecznik z ABS-u podczas pracy silnika i ponownie go wkładając,zobaczysz czy układ się zaadoptuje,ja Ci tego nie sprawdzę bo nie mam tego ustrojstwa,pozdro. Po wyłączeniu i włączeniu ww wyłącznikiem ABS się samodiagnozuje i kontrolka gaśnie . W tak starym aucie sterownik silnika i abs to są praktycznie 2 oddzielne nie mające na siebie wpływu urządzenia. Wyłączając i włączając tym bezpiecznikiem ABS " restartujesz" sterownik i zachowuje się on jakby był wyłączony i włączony zapłon. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 29 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Piacho, A jak z hamulowaniem przy wyłączonym ABS? Hamuluje inaczej? a może nie odczuwasz różnicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 X69, wyjmij bezpiecznik i sprawdź Na pewno lepsze jest to, że jak go nie masz to nie zgłupieje na jakichś dziurach. A całą resztę sprawdź sam, nie polegaj na opinii internetu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Najlepiej wlasnie przekonac sie jak sie jezdzi bez ASBu na wlasnej skorze wyciagajac tylko bezpiecznik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 29 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Dzięki chłopaki :!: cenna i słuszna uwaga :!: Chciłe.... kurde!! nie mogę się dzisiaj wysłowić przez kaca. chciałem tylko zapytać piacho o jego subjektywne i personalne odczucia. Swoje będę budował w oparciu o próby z wyjętym bezpiecznikiem. Ale to potem, jak dojdę do siebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piacho Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 chciałem tylko zapytać piacho o jego subjektywne i personalne odczucia. Swoje będę budował w oparciu o próby z wyjętym bezpiecznikiem. Ale to potem, jak dojdę do siebie Bez ABS hamując w łuku tył ma tendencję do wyprzedzania przodu . Fajna rzecz w zimie , czasami na torze , ale podczas codziennego użytkowania może być niebezpieczne. Dlatego mam wyłącznik a nie całkiem wyjęty bezpiecznik... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRB Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Ja u siebie wyjąłem i uznałem, że ogólnie hamuje tak samo (w moim odczuciu) aż do mocnego depnięcia hebla (co powoduje zblokowanie tylnych kół). Do zwykłej jazdy po mieście to chyba lepiej z abs'em, bo jak się coś nagłego na ulicy wydarzy, to nie dość że musisz się starać uniknąć kolizji, to jeszcze musisz kontrować, zęby fura bokiem nie leciała . Także ja na razie jeżdżę z abs'em . W zimę popróbuję bez i zobaczę jak się jeździ . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 29 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Oczywiście macie korektory siły hamulowania sprawne i na miejscu :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smile Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Piacho,A jak z hamulowaniem przy wyłączonym ABS? Hamuluje inaczej? a może nie odczuwasz różnicy? Też zrobiłem sobie wyłącznik metodą opisaną przez chłopaków (było już o tym kilka razy na The Forum). Zastosowałem przełącznik z podświetleniem, który wsadziłem w taką zaślepkę, która fabrycznie w GC jest między fotelami (zamiast wyłączników ogrzewania foteli). Całość włożyłem po lewej, obok wyłącznika świateł przeciwmgielnych. Wygląda to świetnie, bo oryginalnie ta zaślepka jest mocno wklęsła i przełącznik z niej nie wystaje a jest łatwo dostępny. Całość przydaje się do powygłupiania - pomaga np. przy korzystaniu z ręcznego, na nierównym asfalcie, gdzie ABS głupiał, no i na śniegu. Wady: balans auta przy pełnym hamowaniu/na śliskiej nawierzchni. Tak, jak koledzy pisali może to być świetne przy świadomych zabawach, albo niebezpieczne, jak Cię coś zaskoczy. Ewentualnie przerabiasz instalację na z korektorem i ustawiasz sobie siłę hamowania z tyłu, aby było odpowiednio do warunków i upodobań. Fajne są takie korektory, ale to już relatywnie duża ingerencja w układ hamulcowy. Jeśli korzystasz z auta głównie na torze, to to wykorzystasz IMO ten wyłącznik powinien być fabryczny. Trochę już było na forum o tym: viewtopic.php?f=21&t=135346&hilit=wy%C5%82%C4%85cznik+ABS viewtopic.php?f=16&t=145203&p=1345290&hilit=wy%C5%82%C4%85cznik+ABS#p1345290 viewtopic.php?f=21&t=147158&p=1414090&hilit=wy%C5%82%C4%85cznik+ABS#p1414090 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smile Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 29 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Niebo Wiem jak jest bez ABS'u i dlatego chcę mieć możliwość jego wyłączenia gdy zechcę. O korektorze w kabinie sam ci pisałem Narazie nie montuję ręcznego hydraulika. ABS wywalę przy okazji montażu ręcznego i korektora tak żeby było wszystko OK. Ten wyłącznik jest rozwiązaniem tymczsowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się