Skocz do zawartości

Kilka problemów z forkiem 2.0 X 158KM 'MY06


zim

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych.

 

Kilka tygodni temu wywaliło mi CEL, mrugał CRUISE, auto wyraźnie słabsze, ale jechało.

Po przejechaniu około 100-200km, zatrzymałem się na stacji, krótka przerwa, wsiadam ponownie - CEL zgasł, CRUISE nie mruga, auto jedzie normalnie.

 

Kilka dni temu dokładnie ta sama sytuacja.

Odpaliłem silnik, auto powoli się rozgrzewało, zapakowałem się z bagazami, wsiadam, patrzę CEL się świeci i CRUISE mruga.

Podpiąłem się FreeSSM'em i oto co powiedział:

P0607 Throttle Control System Circuit Range/Performance

P0030 O2 Sensor Heater Circuit Range/Performance (Bank 1 Sensor 1)

P2503 Alternator Circuit Low

 

Pomyślałem - coś nie tak z alternatorem.

Zawiozłem autko do mechanika, sprawdził i mówi że zwarcie na alternatorze.

Rozebrał, naprawił, niby OK.

Tyle że nie mogę usunąć błędów FreeSSM'em (może to po prostu wina programu?), CEL dalej się świeci, CRUISE mruga.

Podejrzewam teraz że coś nie tak mam z sondą lambda.

 

Czy może ktoś mądrzejszy ode mnie podpowiedzieć jak to sprawdzić we FreeSSM, albo jak inaczej niż tym programem wykasować błędy i sprawdzić czy nadal będą wracały ?

 

Jaka ewentualnie sonda lambda do mojego auta?

To jest Forester 2.0, 158 KM, produkcja 12/2005 ale modelowo 2006.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zim, W Twoim roczniku chyba da się kasować przez odpięcieklemy na minimum 10 min . (choć elektryk powinien odpiąć aku przed robotą z alternatorem)

 

Próbowałem i nie pomaga:(

A elektryk na 100% to robił, bo były wyzerowane zegary i krótki przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie naszczęście rozeszło się po kościach. Po odłączeniu aku na całą noc, naładowaniu i ponownym podłączeniu auto normalnie odpaliło ale kontrolka tempomatu i silnika nadal się paliła, ale po chwili ruchu wszystko zgasło, ładowanie, napięcie aku. w normie. Uff. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie naszczęście rozeszło się po kościach. Po odłączeniu aku na całą noc, naładowaniu i ponownym podłączeniu auto normalnie odpaliło ale kontrolka tempomatu i silnika nadal się paliła, ale po chwili ruchu wszystko zgasło, ładowanie, napięcie aku. w normie. Uff. :lol:

 

No właśnie też podejrzewam sondę.

Byłem zobaczyć jak one wyglądają.

 

Czy może ktoś podpowiedziec, która z tych dwóch to sonda *PRZED* katalizatorem? (bo chyba ta mi pada).

 

 

sonda1.jpg

 

 

sonda2.jpg

 

Zgodnie z katalogiem, u mnie powinna być Denso DOX-0308, ale z tego co widzę na sieci, to ona ma nieco inną wtyczkę:

 

 

b71bfe3e259a5b80a561e1718acd593d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zgadniesz zgadywac i zamawiac na slepo czesci niech ktos ci podepnie kompa i potwierdzi zsd ci pierwsza sonda nje dziala :!:, , sondy orgynilal denso, nie sa drogie, ale bylo ich kilkanascie rodzajow kazda ok 550-600zl, jak stwierdzisz na 100% ze sonda lpodaj numer vin a powiem ci jaka ma byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ok, więc podsumowując - faktycznie padnięta była pierwsza sonda.

Jako zamiennik pasuje Denso DOX-0308.

To, że wtyczka jest inna, wynika z fakatu, że wewnątrz wtyczki jest biała zaślepka chroniąca piny przed uszkodzeniem :-)

Co ciekawe - ani w hurtowni, ani jednym z warsztatów na to nie wpadli.

Dopiero jak pojechałem do innego mechanika, ten rozkminił, że możnaby wtyczkę przelutować. Jak zaczął się za to zabierać, to zauważył że to zaślepka ;-)

 

Od wymiany sondy przejechane około 6kkm i wszystko ładnie działa.

Dzieki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

u mnie tez jest padnieta pierwsza sonda lambda - bylem w ASO.

W moim przypadku, oprocz wymienionych  wyzej objawow (kontrolka check engine, cruise) na wolnych obrotach auto chodzi na gazie nie rowno (trzesie tez minimalnie na benzynie)

Zastanawiam sie czy wymiana sondy zalatwi to wszystko czy cos tam jeszcze siedzi.

Moge tym samochodem jechac w dluzsza trase przed wymiana sondy 1000km czy raczej jest nie wskazane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

U mnie naszczęście rozeszło się po kościach. Po odłączeniu aku na całą noc, naładowaniu i ponownym podłączeniu auto normalnie odpaliło ale kontrolka tempomatu i silnika nadal się paliła, ale po chwili ruchu wszystko zgasło, ładowanie, napięcie aku. w normie. Uff. laugh.png

Ponoć jeśli wyskoczyły chwilowe błędy to CE I Cruise po 6 przekręceniu kluczyka zniknie, natomiast zostaną błędy historyczne w ECU które u mnie zostały skasowane w ASO, a żadne inne kompy nie dały rady sczytać tego i usunąć..  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...