Skocz do zawartości

Pompa powietrza wtórnego


WojB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

na wstępie nadmienię, że od maja zeszłego roku jestem szczęśliwym posiadaczem Subaru 2,5 XT. Przynajmniej przez rok byłem.

Mniej więcej w rocznicę zaczęły się problemy: "check engine + cruise".

 

Pierwsza diagnoza z ASO: zawór powietrza wtórnego do wymiany - ZROBIONE; KOSZT: 1 TYS. PLN. Przez kilka tygodni był spokój, aż do połowy lipca, kiedy to "check engine + cruise" zaświeciło się ponownie.

Druga diagnoza (z dnia dzisiejszego): do wymiany pompa powietrza wtórnego plus drugi zawór powietrza wtórnego: SZACOWANY KOSZT: 4,5 TYS. PLN.

 

Teraz kilka pytań:

1) co może być przyczyną tych problemów? Chwilowa zmiana na 98 z 95?

2) czy te części są rzeczywiście takie drogie?

3) czy są jakieś rozwiązania alternatywne? Czyszczenie? Naprawa pompy?

4) co zrobić, aby wykluczyć wyrzucenie 4,5 tys. PLN w błoto, bo może "check engine" pojawi się ponownie za jakiś czas i będzie do wymiany np. 3 zawór (jeśli taki jest)?

5) czy można jeździć bez wymiany pompy/zaworów? jakie ryzyko?

 

Pozdrawiam,

WojB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy można jeździć bez wymiany pompy/zaworów? jakie ryzyko?

 

można , jedynie check engine nie zasygnalizuje innych błedów. (chyba , ze jakis opornik wstawić)

 

czy te części są rzeczywiście takie drogie?

 

niestety tak , może poszukac jakis "używek

 

) czy są jakieś rozwiązania alternatywne? Czyszczenie? Naprawa pompy?

 

byc może , ale poza przewinięciem silniczka/spr.

nic innego do głowy mi nie przychodzi ( o ile sie da ) z zaworem to chyba tylko wymiana.

 

np. 3 zawór (jeśli taki jest)?

 

na szczęscie nie ma...

 

co może być przyczyną tych problemów? Chwilowa zmiana na 98 z 95?

 

wiek...? zawór sie nie domyka , do ukladu dostaje sie skroplona woda ze spalin? itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WojB,

 

witaj mam podobnie blad P0410 a juz, juz chcialem naprawiac ale 4,5 tys. :evil::evil::evil:

a niech sobie murga, tylko ze czlowiek chce byc wolny od tych bledow i widziec tylko droge

przed soba a nie choinke na kokpicie... po co to zaraz wyskakuja az 3 ikony bo u mnie jeszcze

antyposlizg a co ten anty ma wspolnego z "lewym" powietrzem ?

daj znac jak znajdzies alternatywe dzieki twej uwadze nie zrobilem wtopy w serwisie i nie

odjechalem jak niepyszny...

 

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są na rynku rozwiązania całkowicie eliminujące na zawsze problemy z ekologią , i są relatywnie bardzo tanie :roll: ( całość max 1000zł ) , niestety wszystkie te egr-y , pompy , po jakimś czasie sie brudzą, korodują , itp. i stwarzają problemy, i nie dotyczy do tylko SUBARU !!! w większości marek problemy z egr-ami są na porządku dziennym :roll:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, piter,

 

czy mam przez to rozumiec iz mozna te cala pompe z bebechami

bez szkody dla auta (nie mowie o ekologii) wyp-dolic ???

a co w miejsce otwartych po tej operacji dziurek ?

wystarcza zaslepki ...

bez szkody dla auta ?

 

tomasz p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, piter,

 

czy mam przez to rozumiec iz mozna te cala pompe z bebechami

bez szkody dla auta (nie mowie o ekologii) wyp-dolic ???

a co w miejsce otwartych po tej operacji dziurek ?

wystarcza zaslepki ...

bez szkody dla auta ?

 

tomasz p.

 

dokładnie tak ! firma coswrth produkuje zaslepki do głowic , i problem z głowy , oczywiście jeszcze trzeba pogrzebać w sofcie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Miałem podobny problem w Imprezie 2005. Zapalił się CE. Okazało się, że jest to właśnie błąd P0410. Objawy były takie, że silnik przygasał przy wysprzęglaniu. Okazało się, że któryś z zaworów EGR jest brudny. Wszystko zostało zdemontowane i wyczyszczone. Silnik chodzi bezproblemowo, nie przygasa, obroty nie spadają poniżej prawidłowych wolnych. Niestety ale cały czas wywala ten sam błąd P0410, po kasowaniu jest to kwestia 1-2 dni, kiedy zapala się CE.

Czy jest na to jakiś sposób oprócz wymiany części na nowe bardzo drogie ? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem jakiś czas temu rozwiązania na ten problem. U mnie błąd P2441. Co zanaczy podobno że to zawór EGR tyle że już nie pamiętam czy lewy czy prawy a szkoda. Ostatnio w serwisie się dowiedziałem że takiego błędu nie ma :oops: . Gdzieś na tym forum było... Dla mnie podobnie jak to opisane wyżej było wkurzające że pali się to co się palić nie powinno a najbardizej brak tempomatu w tym czasie czyli w czasie jak miga kontrolka tempomatu. Kontrolka czasem sama zgasła ale po jakimś czasie znów się zapaliła no i raz zapaliła się CE. Po tym jak poczytałem doszedłem do wniosku że ja zastosuje wersję naprawy za 100 zł i tak do dziś mam spokój. Kupiłem moduł OBDII i sam sprawdzam czy to ten nie inny błąd i jak ten to go ignoruje i kasuje. spokój na 2-3 tygodnie. Czas wykasowania 2 min. Można przez komputer lub komórkę. Właściwie to taniej niż jedno podłączenie pod komputer w serwisie więc warto bo i jak by się coś innego działo to sami się o tym dowiemy.

Decyzję pozostawiam Wam ale ja polecam.

Pozdrawiam,

Morgan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dla mnie podobnie jak to opisane wyżej było wkurzające że pali się to co się palić nie powinno a najbardizej brak tempomatu w tym czasie czyli w czasie jak miga kontrolka tempomatu. Kontrolka czasem sama zgasła ale po jakimś czasie znów się zapaliła no i raz zapaliła się CE

 

U mnie okazjonalne palenie się kontrolki tempomatu spowodowane było awarią sondy lambda. Po wymianie sondy jest spokój. Błąd, tak jak u Ciebie - też na nic nie wskazywał - w ASO wymieniono sondę zgodnie z doświadczeniem i zadziałało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Hej i u mnie P0410 zawitało na desce rozdzielczej. Podzielę się z wami jak naprawić za darmo pompę ponieważ moją dziś reanimowałem.

 

Cały problem polega na tym że do pompy dostaje się woda oraz wilgoć i silnik pompy zaczyna pływać.

Wszystko śniedzieje i koroduje przez co pompa staje dęba.

 

Zaczynamy maska w górę

 

Potrzebujemy:

-klucz nasadowy 10

-kombinerki

-klucz nasadowy 7 ew. śrubokręt gwiazdkowy

-papier ścierny gradacji 240 i 400

-środek do odrdzewiania lub elektrosol

 

1. Odkręcamy stelaż pompy a dokładniej 3 nakrętki (10).

2. Odpinamy kostkę.

3. Kombinerkami obsuwamy opaskę i ściągamy wąż gumowy.

4. Wyjmujemy naszą pompę.

5. Od spodu pompy odkręcamy 2 nakrętki puszki rezonansowej (10) i zdejmujemy ją.

6. Mamy teraz dostęp do 4 śrub obudowy silnika i kręcimy (7 lub gwiazdkowy śrubokręt).

7. Zdejmujemy osłonę silnika z magnesami i podziwiamy ogrom zniszczeń wody.

8. Papierem ściernym czyścimy komutator aż będzie miał kolor czystej miedzi (czyścimy całe bebechy razem z magnesami obudowy). Mój komutator miał kolor czarny i wcale nie łatwo było go doczyścić.

9. Warto rozruszać i przejechać papierem szczotki silnika.

10. Psikamy wszystko odrdzewiaczem lub elektrosolem.

11. Trzeba rozruszać ręcznie wirnik a szczególnie łożysko na dole ew. smarować towotem.

12. Po oczyszczeniu wszystkiego i złożeniu w odwrotnej kolejności podłączamy naszą pompę i już wszystko śmiga.

 

 

Pompę lepiej sprawdzić np. pod prostownikiem zanim zainstalujemy ją w aucie.

Są tam tylko 2 duże piny więc łatwo się wpiąć niech pochodzi trochę i szczotki się dotrą. Nie ważna jest biegunowość.

Sama pompa działa tylko ok 10s po odpaleniu zimnego silnika więc dajmy jej pohulać na prostowniku w celu dotarcia się.

 

Pozdrawiam i piszcie w razie pytań.

Czas naprawy to 1 godzina. Skala trudności 3 (0-10)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8. Papierem ściernym czyścimy komutator aż będzie miał kolor czystej miedzi (czyścimy całe bebechy razem z magnesami obudowy). Mój komutator miał kolor czarny i wcale nie łatwo było go doczyścić.

 

i to sie najczęsciej rozpada , a magnesy obudowy sie odklejają i pekają :wink: , mozna powiedziec , ze mialeś "farta" :D

ps. ale obserwuj bo pompa to nie przyczyna a skutek......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dorzucę i ja 3 gr. Powietrze wtórne ma za zadanie tylko i wyłącznie przyśpieszyć nagrzanie i rozpoczęcie działania przez katalizator. Więc, pomijając ekologię - auto 5 letnie i tak nie spełnia norm emisji spalin, w/g których zostało wyprodukowane - można to spokojnie wywalić (pamiętając o wyłączeniu programowym).

 

Co do EGR, sprawa nie jest już tak prosta - przy niskich i średnich obciążeniach EGR spełnia dodatkowo rolę "obniżacza" spalania - nie działa przy "pedal to the metal". Częściowe wypełnienie spalinami cylindrów powoduje, że silnik zasysa mniej świeżego powietrza, a zatem tworząc mieszankę sterownik podaje mniej paliwa. Z moich doświadczeń wynika, że daje to oszczędność rzędu 1l / 100km. Więc moim zdaniem warto czyścić zawory EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
8. Papierem ściernym czyścimy komutator aż będzie miał kolor czystej miedzi (czyścimy całe bebechy razem z magnesami obudowy). Mój komutator miał kolor czarny i wcale nie łatwo było go doczyścić.

 

i to sie najczęsciej rozpada , a magnesy obudowy sie odklejają i pekają icon_wink.gif , mozna powiedziec , ze mialeś "farta" :D

ps. ale obserwuj bo pompa to nie przyczyna a skutek......

 

 

Podepne sie pod watek bo i mnie problem dotknal w foresterze.

 

pompa (wentylatorek) powietrza u mnie dokaldnie jak napisal mbmastermx - w srodku cala w czarnym błocie zablokowana oczywiscie, udalo mi sie oczyscic i nawet dziala - wieczorem wsadze do samochodu i zobacze jaki efekt.

 

ale poczytawszy troche o tym skretynialym eko-wynalazku mam kilka pytan:

- czy dobrze na chlopski rozum kombinuje, ze jesli ta woda w pompie byla kondensatem z ukladu wydechowego (?) to moze oznaczac padniety ktorys (lub oba) z zaworkow?

- jak to sie ma do faktu ze wywalalo mi tylko P0410, bez zadnych towarzyszacych?

- gdyby jednak przyszlo do wyrwania chwasta - jak zrobic zeby sie nie narobic? ;) Widze ze sa zaslepki do glowic ale wyczytalem ze do ktorejs z nich slaby dostep i troche mi sie nie chce grzebac - czy wystarczy zaslepic ten wezyk nasadzony na krociec pompy?

 

dzieki z gory za odpowiedzi, pozdrufka

janek

Edytowane przez JanekS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 9 miesięcy temu...

Mi ostatnio wyskakiwał błąd Pompy Powietrza, a gdy kupiłem nową (używaną) wywala mi błąd zawór pompy powietrza - Ktoś miał taki przypadek ? Pozdrawiam 

 

lepiej podaj numer błędu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po swoich doswiadczeniach smiem podejrzewac ze wiekszosc problemow zaczyna sie od zasyfialego/nieszczelngo ktoregos z dwoch zaworkow tego ukladu. w kosekwencji spaliny sie cofaja i skraplaja w pompie prowadzac i do jej awarii. Jaki z tego na koncu wyniknie CEL to chyba nieco loteryjna sprawa (Carfit - popraw mnie jesli sie myle pls)

 

 

jak juz coś padnie to imho jedyne rozsadne wyjscie to wyrwac chwasta.

 

U mnie sie tymczasowo skonczylo wylaczeniem CEL'i w sofcie, eleganckim zaslepieniem lewej strony (bo dobry dostep) i niezbyt eleganckim zaslepieniem prawej ;) (bo dostep zarowno do rurki/zaworu jak i do glowicy parszywy)

Edytowane przez JanekS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...