sole3 Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Czy jak założę opony 235/45/r17 to też będzie ok ? Z tego co pamiętam dedykowane było 225/45 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 jak się zmieści i nie będzie obcierać - http://www.waxtum.com/auto/rechner/et.html to będziesz jeździł 1,4% szybciej - http://www.opony.net/narzedzia/zamienniki-opon.html ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sole3 Opublikowano 24 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 A jak z prowadzeniem ? obciążeniem silnika :wink: ? itp.? :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SpeedR Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Nie sądzę, aby był problem ze "zmieszczeniem" opony w nadkolu. Różnica jest niewielka. Pamiętaj jedynie, aby na obydwu osiach montować takie same opony, pod względem parametrów, wzoru bieżnika, etc. Różnica może pojawić przy maksymalnym skręcie koła, ponieważ nie mam orientacji, jaki jest odstęp pomiędzy krawędzią opony a nadkolem przy max. wychyleniu. Obciążenie silnika, czy raczej opory toczenia ulegną minimalnemu wzrostowi, choć to bardzo duże uproszczenie. Podobnie z prowadzeniem. Generalizując, można przyjąć, że na suchym poprawie ulegnie przyczepność, na mokrym natomiast może być odwrotnie. Powyższe informacje potraktuj jednak jako niezwykle teoretyczne założenia, które ulegną weryfikacji w zależności od zastosowanego ogumienia, ust. geometrii zawieszenia, itp. Reasumując: (wg mnie) nic złego się nie stanie, gdyż różnica w rozmiarze jest stosunkowo mała. Pozdrawiam SpeedR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Czy jak założę opony 235/45/r17 to też będzie ok ? Nie żadnego problemu, montuj :wink: Mam RE050A w tym rozmiarze i sie coraz bardziej przekonuje do tej opony :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sole3 Opublikowano 24 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Czy jak założę opony 235/45/r17 to też będzie ok ? Nie żadnego problemu, montuj :wink: Mam RE050A w tym rozmiarze i sie coraz bardziej przekonuje do tej opony :wink: No właśnie mam opcję zakupu takich opon (RE05A) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noboco Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 sole3, może o tym nie wiesz, ale dedykowane Re070 są taniuśkie. Według mnie lepsze rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 potwierdzam, w dodatku sa zajebiste i chciałem/chce sie wymienić na RE070 ale jak ja nie upalam a wiecej w trasach jeżdże to zdecydowałem sie na RE050A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sole3 Opublikowano 25 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Chciałem coś kupić ( używanego ) na Kielce ( pierwszy raz ) no i potem żeby po ulicy też pojeździć. Byłem przekonany na re070 ale gdzieś na forum przeczytałem że do cywilnej jazdy niedobre a re050a dobre :| Dostępność używek re050a jako taka jest , natomiast re070 prawie żadna. Mam teraz propozycję zakupu re070 7szt bieżnik ok 5-6 za 1200zł( ładne ), no ale nowe są za ok 1850zł ( 4szt). re050a można wyrwać już za ok 600-700zł (jako takie ) Gdybym nie jechał na Kielce to kupiłbym nówki i po sprawie , a tak to szkoda mi ich zajechać na tarce. Znając siebi to wyjdzie tak że pojadę na zimówkach :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Byłem przekonany na re070 ale gdzieś na forum przeczytałem że do cywilnej jazdy niedobre ja mam zgoła odmienne zdanie :wink: Ale to jest tylko moje zdanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noboco Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Chciałem coś kupić ( używanego ) na Kielce ( pierwszy raz ) no i potem żeby po ulicy też pojeździć. Byłem przekonany na re070 ale gdzieś na forum przeczytałem że do cywilnej jazdy niedobre a re050a dobre :| Dostępność używek re050a jako taka jest , natomiast re070 prawie żadna. Mam teraz propozycję zakupu re070 7szt bieżnik ok 5-6 za 1200zł( ładne ), no ale nowe są za ok 1850zł ( 4szt). re050a można wyrwać już za ok 600-700zł (jako takie ) Gdybym nie jechał na Kielce to kupiłbym nówki i po sprawie , a tak to szkoda mi ich zajechać na tarce. Znając siebi to wyjdzie tak że pojadę na zimówkach :wink: Jeżdżę na co dzień RE070 i są spoko. To dobry kompromis pomiędzy oponą na drogę oraz tor. Krążą opinie że są słabe na deszcz. Moje doświadczenia są inne. Dobrze mi się na nich jeździ po mokrym - dobrze kleją. Druga sprawa - na Kielcach nie zajedziesz opon. Tor jest śliski i opony w ogóle na nim nie schodzą. Trzecia sprawa - re070 są dość wytrzymałe, więc długo się nimi nacieszysz nim się skończą. No i czwarta sprawa (jeśli chcesz kupić używki). Kupiłem w tym roku swojego STI na starych re070 z 2006r (opony od nowości :shock: ). Pierwszy wypad na Kielce wyglądał tak, że latałem niezamierzenie bokami przez pierwsze 3 okrążenia. Gdy warstwa starej gumy się starła (zaznaczam, że to nie była kwestia dogrzania, tylko starcia wierzchniej warstwy), oponki kleiły jak nowe. Teraz mam komplet nówek. Kleją na Kielcach tak samo dobrze jak te stare Tak więc śmiało wchodź w re070! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sole3 Opublikowano 25 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 I takiego nakierunkowania potrzebuję . Odpowiedź muszę dać znać do południa , i chyba skłaniam się do opcji z używkami re070 za 1200 ( 7 szt) , zawsze będzie zapas - tak sobie myślę :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doktorek Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Byłem przekonany na re070 ale gdzieś na forum przeczytałem że do cywilnej jazdy niedobre a re050a dobre Tak jak Trolololo i noboco nie zgodzę się z tezą że re070 do codziennej jazdy się nie nadają .Re070 jest bardzo cicha świetnie klei na mokrym bardzo dobrze trzyma jedynym minusem jest jazda w dużym deszczu wtedy robi się hardcore.Kolejny plus to wygląd -szacunek na dzielni 10000% Re050 super ale jeśli masz wybór to re070. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SpeedR Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Ja także przychylę się do pozytywnej opinii na temat RE070. Moim zdaniem w/w model sprawdza się doskonale na suchym, a na mokrym trzyma niezłe parametry. Auto w ruchu miejskim, na mokrym asfalcie trudno wyprowadzić z równowagi. Poza tym jestem zadowolony z reakcji na polecenia kierowcy. Obstawiam, że powyższe, to poza doborem mieszanki, zasługa twardych ścianek. W AU również korzystam z RE070 praktycznie całorocznie. Rzecz w tym, że w Perth w zimie mam mniej więcej 10 - 15 st. na "plusie", i nie uświadczam czegoś takiego jak opady śniegu. Poza tym, jak napisał noboco jest to nad podziw wytrzymała guma. Spodziewałem się, że zużycie będzie podobne do niegdysiejszej Pirelli PZero Rosso, która wręcz znikała w oczach, jestem natomiast bardzo pozytywnie zaskoczony. Reasumując: dobra opona i ze wszech miar polecam zarówno do jazdy codziennej, jak i do zabawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sole3 Opublikowano 25 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Ja też miałem o nich jak najlepsze zdanie (teoretyczne) , lecz chciałem być mądrzejszy , zacząłem czytać różne takie i .......... mętlik. Zakupiłem ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SpeedR Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Ja też miałem o nich jak najlepsze zdanie (teoretyczne) , lecz chciałem być mądrzejszy , zacząłem czytać różne takie i .......... mętlik. Don't worry :wink: Zawsze jest tak, że jeśli chcesz podejść do zagadnienia w sposób kompetentny, a tym samym zgłębiasz wiedzę z wielu źródeł, to w konsekwencji tworzy się pewien chaos informacyjny. Sporo w tym winy internetu i opinii osób wypowiadających się na pewne tematy zbyt pochopnie. Jakiś czas temu Kruk trafnie opisał ten problem w trakcie dyskusji na temat odmy w silnikach Subaru. Pozdrawiam SpeedR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
worm_91 Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2012 cze moze ktos smigal na takich? PIRELLI PZeroTrofeo ,jak z wytrzymałością opony do pozostalych Toyo Proxes R888 Federal FZ-201 Federal 595 RS-R co mozecie polecic ? dzieki PZdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skarbnik Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Ja także przychylę się do pozytywnej opinii na temat RE070.Moim zdaniem w/w model sprawdza się doskonale na suchym, a na mokrym trzyma niezłe parametry. Auto w ruchu miejskim, na mokrym asfalcie trudno wyprowadzić z równowagi. . Taaa, RE070 super oponka ale na mokrym to już bym się kłócił. 3 lata temu wyjechałem sobie na trase i złapałem po drodzę małą ulewe, no i niestety dopiero miesiąc temu przekonałem żonę że koniec odwyku i musze sobie kupić nową a jeżdzić bedę tylko jak będzie sucho Ale to pewnie tak musiało być bo to czarnuch był a mi jest pisana blue mica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się