Jump to content
Sign in to follow this  
Luk77

płyn chłodniczy

Recommended Posts

Ponieważ mam poziom płynu na minimum (zimny silnik) a na ciepłym lekko powyżej połowy "min - max" to zastanawiam się czy mogę dolać ten ponoć super hiper żółty Prestone :?:

 

Mój OBK ma fabrycznie zalane (nie wiadomo jakie) chłodziwo a do przeglądu jeszcze trochę .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dolej destylowanej...

Tam Ci brakuje odrobinę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam Prestone i wodę demineralizowaną , co lepiej zalać :? :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dolej płynu, ma wyższa temperaturę wrzenia i niższa zamarzania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli masz wlany płyn nieznanej marki i chcesz dolać innego producenta to podobno istnieję ryzyko że z płynu zrobi się galaretka :) ja dolewam wody destylowanej i przed zimą wymienię w całości na świeży (choć osobiście nie spotkałem się z takim zjawiskiem po zmieszaniu różnych płynów lepiej upuść trochę płynu z chłodnicy i pierw zmieszaj z tym co chcesz dolać zobaczysz czy nie mam niepożądanego efektu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten nieznanej marki to praktycznie na 100% OEM więc przy dolaniu prestone nie zrobi się żadna galareta. Generalnie do Subaru pasuje każdy bez krzemianowy płyn do chłodnic. Prestone się leje bo jest łatwo dostępny, firmowy i ma zapieczętowaną bańkę. Dodatkowo ma jakieś tam super właściwości ale ja osobiście to bardziej wolę absoluta :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luk77, jeżeli masz korek na chłodnicy to na zimnym sprawdź czy jest poziom "pod korek". Jeżeli nie, to dolej najpierw tam, a potem do zbiornika wyrównawczego. Jeżeli dolewasz niewielką ilość rzędu "szklanki" to może być woda destylowana - nie zmieni to praktycznie parametrów płynu. Jeżeli więcej to lepiej nalać Prestone'a. Podobnie jest jeżeli nie wiesz czy wcześniej ktoś nie dolewał wody - wtedy też lepiej Prestone. Przed zimą warto sprawdzić parametry płynu. Można zrobić to samodzielnie - przyrząd "areometr" kupisz za 5zł nawet w markecie. On prawdę Ci powie o temperaturze zamarzania płynu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze nie dolałem bo sprawdziłem stan na gorącym silniku i teraz w upałach dochodzi prawie do Max-a. Myślę że w tej sytuacji narazie nie dolewać :?

Dzięki Wam za cenne rady :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie jest umiejscowiony korek spustowy płynu chłodniczego w bloku silnika (outback 2001 r silnik H6 ) bo z chłodnicy schodzi jakieś 3 l a powinno do układu wejść 7,8 l - chciałbym wymienić cały przed sezonem zimowym - może jakieś foto gdzie go szukać ? pozdrawiam Piotr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak w H6 ale w H4 odkręcasz obudowę termostatu, wyjmujesz termostat i zlewasz cały praktycznie płyn.Poszukaj obudowy termostatu z lewej strony silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spuściłem z dolnego węża w chłodnicy i później z termostatu ale było tylko trochę - w poprzednim aucie miałem specjalną śrubę w bloku silnika by spuścić cały płyn - niestety nie wiem jak jest to rozwiązane w Outbacku jedyne co znalazłem w schemacie układu chłodniczego co pominąłem to korek w chłodnicy do spuszczania płynu :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli wyjąłeś termostat a jest na dole silnika tak jak w H4 nie ma bata musi płyn praktycznie cały wyciec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś tu kiedyś wspominał by po zdjęciu dolnego węża z chłodnicy zakrecic rozrusznikiem, by wypompowac płyn z bloku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luk77, przy obecnych temperaturach dolewanie samej wody jest z lekka ryzykowne.

 

pobierz strzykawka starego plynu, wlej go do słoika, zmieszaj z prestone i sprawdź czy się nie zważy. jak nie to dolewaj Prestone.

Share this post


Link to post
Share on other sites
(...) Generalnie do Subaru pasuje każdy bez krzemianowy płyn do chłodnic (...)

mimo wszystko zwroce uwage, ze FHI jednak zaleca stosowanie oryginalnego subarowskiego coolant'u :idea:

(tak samo jak spec. subarowskiego ATF'u :wink: )

 

natomiast nic nie mowi o spec. "firmowym" oleju silnikowym czy do skrzyn MT... wiec pewnie jednak cos* w tym jest :? :roll:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*marketing :?: :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Luk77, przy obecnych temperaturach dolewanie samej wody jest z lekka ryzykowne.

 

pobierz strzykawka starego plynu, wlej go do słoika, zmieszaj z prestone i sprawdź czy się nie zważy. jak nie to dolewaj Prestone.

 

W przyszłym tyg. będę w serwisie i tam przy okazji to zgłoszę i niech po swojemu zrobią co trzeba :idea: Ja nic nie dolewałem ale teraz jest ciut poniżej MIN na zimnym silniku , na gorącym powyżej połowy czyli bliżej Max. Bardzo ten OEM płyn się rozszerza i kurczy .

Share this post


Link to post
Share on other sites

będziesz w serwisie, jesteś przed zimą, wymień cały płyn i problem z głowy...... pamiętaj tylko, aby wziąć lub kupić na dolewki ten sam płyn co ci wleją.

 

 

pomuk ? :twisted:

 

-- Pt paź 12, 2012 12:51 pm --

 

Ja nic nie dolewałem ale teraz jest ciut poniżej MIN na zimnym silniku , na gorącym powyżej połowy czyli bliżej Max. Bardzo ten OEM płyn się rozszerza i kurczy .

 

niech sprawdzą korek od chłodnicy, bo ten płyn nie powinien tak skakać......

Share this post


Link to post
Share on other sites

każdy płyn chłodniczy będzie "skakał" na zimnym i ciepłym bo wytwarza się ciśnienie w układzie czego nie ma na zimnym silniku lub jest szczątkowe (przy odkręcaniu korka chłodnicy na zimnym występuję tylko minimalne syknięcie a pozostaw otwarty korek i odpal silnik to płyn zacznie się przelewać :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...